Letrozolin käyttäjiä?

Tsemppiä tuleviin piinapäiviin Jesssu!

Täällä dpo14, ei menkkoja.. menkkamaisia kipuja kyllä päivittäin ja alaselkää jomottaa. Tänään en ole testiä tehnyt, jos maltan illan pidätellä niin teen toisen merkkisen testin varmuuden vuoksi vielä illemmalla, noihin raskauskeijun herkkiin testeihin menee hermo kun ne näyttää viivan paikkoja ja on niin kaponen se liuska! Tällaista selkäsärkyä kun ei oo ennen kuukautisia aiemmin ollut, niin heti mietiskelee, että olisko tää nyt joku raskausoire.
 
Tsemppiä tuleviin piinapäiviin Jesssu!

Täällä dpo14, ei menkkoja.. menkkamaisia kipuja kyllä päivittäin ja alaselkää jomottaa. Tänään en ole testiä tehnyt, jos maltan illan pidätellä niin teen toisen merkkisen testin varmuuden vuoksi vielä illemmalla, noihin raskauskeijun herkkiin testeihin menee hermo kun ne näyttää viivan paikkoja ja on niin kaponen se liuska! Tällaista selkäsärkyä kun ei oo ennen kuukautisia aiemmin ollut, niin heti mietiskelee, että olisko tää nyt joku raskausoire.
Kiitos, tsempit sinne myös :Heartred
Olitko testannut vielä ollenkaan?
Mä nyt tilasin Clearbluen Early Detection testit jolla sit testailen ens viikon lopussa. Oon kans aika done noihin raskauskeijun testeihin kun välillä antaa sitä viivanpaikkaa:bored:
 
Oon testaillut vaan noilla raskauskeijun herkillä One Stepeillä dpo10 alkaen. Tänään ostin apteekin oman testin, tuntuu jotenki luotettavammalta. :grin Clearbluen raskaustestejä en ole raaskinut vielä ostaa, varmaan sitten jos joku haamu ilmestyisi testiin niin silloin viitsisi satsata kalliimpaan "varmistustestiin" :) Olishan se upeeta joskus saada raskaustestitulos jossa lukee selkeesti "raskaana"!
 
Oon testaillut vaan noilla raskauskeijun herkillä One Stepeillä dpo10 alkaen. Tänään ostin apteekin oman testin, tuntuu jotenki luotettavammalta. :grin Clearbluen raskaustestejä en ole raaskinut vielä ostaa, varmaan sitten jos joku haamu ilmestyisi testiin niin silloin viitsisi satsata kalliimpaan "varmistustestiin" :) Olishan se upeeta joskus saada raskaustestitulos jossa lukee selkeesti "raskaana"!

Mä tilasin raskauskeijulta 2kpl paketin siitä CB Early Detectistä, olikohan 14€. Eihän tuokaa testi digi oo mutta koen luotettavammaksi kun nuo one stepit. Oon kans päättänyt et sit jos joskus saan silmällä selvästi nähtävän positiivisen viivatestin saan niin sitten satsaan digiin:)

Ja miksi nyt tähän kiertoon ton CB:n tilasin niin meillä olisi ensi viikon lauantaina kaveripariskunnan kanssa treffit joita suunniteltu tammikuusta lähtien ja tarkoitus olisi muutama lasi viiniä juoda. Silloin olisi siis dpo11 joten testailen aamulla näkyykö mitään, tai sitten vaan jätän suosiolla juomatta - äh, en tiedä. Katsotaan. Tuo CB:hän on 6miu/ml eli aika herkkä testi. :sorry:
 
Noniin Jesssu! Toivotaan et nyt! Saas nähä kui kovat oviskivut tulee:grin

Oon lähes koko yön valvonut kun särkee tohon kohdun alueelle ihan vietävästi. Ja sama särky tuolla takapuolessa, ai samperi sentään. :inpain:
Nyt on vaan jotenki erilaista kipua kuin ennen. Ennen on selvemmin kipuillut munasarjojen kohdilta, nyt ihan tuosta keskeltä.

Edit, ei kyllä tää kipu sieltä munasarjoista lähtee ja säteilee joka puolelle..
Normaalin 5km aamulenkin sijasta kävelin noin. 10 minuutin lenkin ja puuskuttelin koko matkan. Huhheijakkaa...
 
Muokattu viimeksi:
Oon lähes koko yön valvonut kun särkee tohon kohdun alueelle ihan vietävästi. Ja sama särky tuolla takapuolessa, ai samperi sentään. :inpain:
Nyt on vaan jotenki erilaista kipua kuin ennen. Ennen on selvemmin kipuillut munasarjojen kohdilta, nyt ihan tuosta keskeltä.

Edit, ei kyllä tää kipu sieltä munasarjoista lähtee ja säteilee joka puolelle..
Normaalin 5km aamulenkin sijasta kävelin noin. 10 minuutin lenkin ja puuskuttelin koko matkan. Huhheijakkaa...

Sieltä ne munat nyt lähtee liikkeelle :grin Ne irtoamiskivut on kyllä hirveitä, mutta itse saan jotain tyydytystä siitä kivusta, kun ainakin tietää, että munasolu nyt irtoaa :happy: Sulla on kyllä jännät paikat nyt, kun on moninkertaiset mahdollisuudet onnistua :)
 
Jaahas. Kp1 alkoi tänään ja kp3-5 piti ottaa labroja. Pääsiäinen sotkee tän suunnitelman joten kp6 aamulla kätilö soittelee mulle vielä et saanko luvan mennä labraan päivän myöhässä. Aukiolotutkimusta eivät koronan takia tee. Samalla tuli myös kielto käyttää letroja, toki ymmärrän sen kun ennen labroja niitä ei voi aloittaa ja labran jälkeen jo liian myöhäistä, lisäksi sanoivat että eka pitää tutkia ja sitten vasta määrätään hoito. Mulla kuitenkin ollut jo kaksi kiertoa letrot käytössä ja toisessa varmistettu ultralla, että toimii. Niin en nyt yhtään käsitä tätä meininkiä. Mullahan ei ilman lääkkeitä kierto pelaa joten varmaan sitten parin kuukauden päästä vasta seuraava kierto alkaa, sittenkään ei voi aloittaa letroja koska pitää odottaa aukiolotutkimus ensin...

Tänään vedän kalsarikännit, ottaa niin pannuun. Letrojen avulla viimeinkin ovuloin ja kierto toimii, mutta tällainen takapakki sitten tähän väliin.
 
Jaahas. Kp1 alkoi tänään ja kp3-5 piti ottaa labroja. Pääsiäinen sotkee tän suunnitelman joten kp6 aamulla kätilö soittelee mulle vielä et saanko luvan mennä labraan päivän myöhässä. Aukiolotutkimusta eivät koronan takia tee. Samalla tuli myös kielto käyttää letroja, toki ymmärrän sen kun ennen labroja niitä ei voi aloittaa ja labran jälkeen jo liian myöhäistä, lisäksi sanoivat että eka pitää tutkia ja sitten vasta määrätään hoito. Mulla kuitenkin ollut jo kaksi kiertoa letrot käytössä ja toisessa varmistettu ultralla, että toimii. Niin en nyt yhtään käsitä tätä meininkiä. Mullahan ei ilman lääkkeitä kierto pelaa joten varmaan sitten parin kuukauden päästä vasta seuraava kierto alkaa, sittenkään ei voi aloittaa letroja koska pitää odottaa aukiolotutkimus ensin...

Tänään vedän kalsarikännit, ottaa niin pannuun. Letrojen avulla viimeinkin ovuloin ja kierto toimii, mutta tällainen takapakki sitten tähän väliin.

Uskaltaisitko uhmata määräystä ja syödä ne kuitenkin? Itse söisin jos sulla niitä reilusti
 
Jaahas. Kp1 alkoi tänään ja kp3-5 piti ottaa labroja. Pääsiäinen sotkee tän suunnitelman joten kp6 aamulla kätilö soittelee mulle vielä et saanko luvan mennä labraan päivän myöhässä. Aukiolotutkimusta eivät koronan takia tee. Samalla tuli myös kielto käyttää letroja, toki ymmärrän sen kun ennen labroja niitä ei voi aloittaa ja labran jälkeen jo liian myöhäistä, lisäksi sanoivat että eka pitää tutkia ja sitten vasta määrätään hoito. Mulla kuitenkin ollut jo kaksi kiertoa letrot käytössä ja toisessa varmistettu ultralla, että toimii. Niin en nyt yhtään käsitä tätä meininkiä. Mullahan ei ilman lääkkeitä kierto pelaa joten varmaan sitten parin kuukauden päästä vasta seuraava kierto alkaa, sittenkään ei voi aloittaa letroja koska pitää odottaa aukiolotutkimus ensin...

Tänään vedän kalsarikännit, ottaa niin pannuun. Letrojen avulla viimeinkin ovuloin ja kierto toimii, mutta tällainen takapakki sitten tähän väliin.
Mitä kokeita sulta otettais? Höh, on kyllä kummallista, että aukiolotutkimusta ei tehdä koronan vuoksi. Ootteko yksityisellä vai julkisella? Jos julkinen ei tee aukiolotutkimuksia, mä varmaan kävisin yksityisellä siinä aukkarissa, kun eihän tässä tiedä kuinka kauan tämä korona homma oikein kestää..
 
Täällä kp13 ja ilman letroja menty tämä kierto, ovulaatiota saa varmaan vielä odotella.
En oo käyttäny ollenkaan alkoholia tän vuoden puolella, mutta nyt kävin hakemassa viinipullon :joyful:
 
Mulla varmaan taas ovisplus huomenna kp15, eli taas vähän aiemmin kuin yleensä, ehkä niiden inocapsien takia o_O en kyl aatellu lisää ostaa, niitä jäljellä vielä ehkä pariks viikoks. Pitkästä aikaa oo oikein mitään oiretta :oops: ihan aavistus jomottelua..toivotaan joku oviskipu huome tai ylihuome..
 
Heissan.

Oon pysyny vähän sivussa nyt täältä, ollu mieli niin maassa. Aprillipäivänä pari tuttavaa ilkesi aprillata raskausuutisella. Arvatkaa vaan, miltä tuntui. Kuittasin asian laittamalla whatsappryhmään simpukka ry:n kuvan "ethän aprillaa raskausuutisella" ja tekstinä, että jätän tämän vain tähän, mukavaa illanjatkoa. Vastaukseksi sain vaan "nojoo ei ollu hauska" :rolleyes: Ja muutenkin oon nyt koittanu vähentää somea ja tämänkin foorumin lukemista. Sara Parikan seuraaminen ig piti lopettaa, tuntui niin pahalta se heidän ihanan vaaleanpunainen vauvakupla. Vaikka eihän se toisten onni minulta ole pois.. Lisäks iltapäivälehdissä oli juttua nyt keväällä alkavasta toisenlaiset teiniäidit-ohjelmasta, niin itkukshan se meni, kun juttua luki.

Aiemmat kuukaudet oon koittanu pysyä positiivisena ja uskoa, että meillekin se pieni vielä suodaan. Mutta tää korona, hoitojen lykkääntyminen ja se ettei tänä vuonna tuu vauvaa, on vaan saanu mut ihan sekasin. Näin ollen en aloittanut myöskään letroja. Ajattelin, etten halua nyt ylimääräsiä hormoneja sotkemaan muutenkin sekasin olevaa mieltä. Toinen kierto nyt siis ilman niitä, tänään kp 11. Vaikee kuvitella että ovuloisin ilman niitä :rolleyes: En aio testata koko ovista. Täytyy nyt vaan päästää enimmät höyryt pois, kerätä voimia ja yrittää ajatella positiivisesti. Kaikki paukut ens kiertoon sitten :)

Tsempit kaikille, mä niin toivon että niitä plussia alkas sadella tähän ryhmään. Jesssulla ainakin oikein hyvät tsäänssit onnistua :Heartred ja pahoittelut kp ykkösistä.

Kyllä me selvitään hittovie tästä ja saadaan kaikki ne maagiset kaks viivaa siihen testiin :Heartpink

Ja oikein hyvää pääsiäistä kaikille, rentoutukaa :Heartpink
 
Jaahas. Kp1 alkoi tänään ja kp3-5 piti ottaa labroja. Pääsiäinen sotkee tän suunnitelman joten kp6 aamulla kätilö soittelee mulle vielä et saanko luvan mennä labraan päivän myöhässä. Aukiolotutkimusta eivät koronan takia tee. Samalla tuli myös kielto käyttää letroja, toki ymmärrän sen kun ennen labroja niitä ei voi aloittaa ja labran jälkeen jo liian myöhäistä, lisäksi sanoivat että eka pitää tutkia ja sitten vasta määrätään hoito. Mulla kuitenkin ollut jo kaksi kiertoa letrot käytössä ja toisessa varmistettu ultralla, että toimii. Niin en nyt yhtään käsitä tätä meininkiä. Mullahan ei ilman lääkkeitä kierto pelaa joten varmaan sitten parin kuukauden päästä vasta seuraava kierto alkaa, sittenkään ei voi aloittaa letroja koska pitää odottaa aukiolotutkimus ensin...

Tänään vedän kalsarikännit, ottaa niin pannuun. Letrojen avulla viimeinkin ovuloin ja kierto toimii, mutta tällainen takapakki sitten tähän väliin.

Toi on kyl varmaan joku yleisohje nyt tässä tilanteessa. Voi olla että muakin kiellettiin ottamasta letroja, koska ne on kuulemma tarkoitettu mulla inssiin (ihan kun siinä ei sitten voisi käyttää pistos lääkkeitä). Voi olla myös että kehoitus meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos:rolleyes: kun ei tässä 1,5 vuodessa ole plussia näkynyt, ei edes inssin jälkeen, niin enpä paljon usko mahdollisuuksiani parantavan vaikka letroja käyttäisinkin....
 
Heissan.

Oon pysyny vähän sivussa nyt täältä, ollu mieli niin maassa. Aprillipäivänä pari tuttavaa ilkesi aprillata raskausuutisella. Arvatkaa vaan, miltä tuntui. Kuittasin asian laittamalla whatsappryhmään simpukka ry:n kuvan "ethän aprillaa raskausuutisella" ja tekstinä, että jätän tämän vain tähän, mukavaa illanjatkoa. Vastaukseksi sain vaan "nojoo ei ollu hauska" :rolleyes: Ja muutenkin oon nyt koittanu vähentää somea ja tämänkin foorumin lukemista. Sara Parikan seuraaminen ig piti lopettaa, tuntui niin pahalta se heidän ihanan vaaleanpunainen vauvakupla. Vaikka eihän se toisten onni minulta ole pois.. Lisäks iltapäivälehdissä oli juttua nyt keväällä alkavasta toisenlaiset teiniäidit-ohjelmasta, niin itkukshan se meni, kun juttua luki.

Aiemmat kuukaudet oon koittanu pysyä positiivisena ja uskoa, että meillekin se pieni vielä suodaan. Mutta tää korona, hoitojen lykkääntyminen ja se ettei tänä vuonna tuu vauvaa, on vaan saanu mut ihan sekasin. Näin ollen en aloittanut myöskään letroja. Ajattelin, etten halua nyt ylimääräsiä hormoneja sotkemaan muutenkin sekasin olevaa mieltä. Toinen kierto nyt siis ilman niitä, tänään kp 11. Vaikee kuvitella että ovuloisin ilman niitä :rolleyes: En aio testata koko ovista. Täytyy nyt vaan päästää enimmät höyryt pois, kerätä voimia ja yrittää ajatella positiivisesti. Kaikki paukut ens kiertoon sitten :)

Tsempit kaikille, mä niin toivon että niitä plussia alkas sadella tähän ryhmään. Jesssulla ainakin oikein hyvät tsäänssit onnistua :Heartred ja pahoittelut kp ykkösistä.

Kyllä me selvitään hittovie tästä ja saadaan kaikki ne maagiset kaks viivaa siihen testiin :Heartpink

Ja oikein hyvää pääsiäistä kaikille, rentoutukaa :Heartpink

Ymmärrän :Heartred
Kyllä me vielä saadaan, joskus vielä :Heartbigred
 
Nonii jes vihdoin kp 98 teroluteilla käynnistettynä muuttui kp1 ja kohti yk1 letroilla tää on niin jännää puuhaa. Ärsyttävä pcos taas näköjään alkanu häiritsemään kunnolla kiertoja. Esikoisen syntymän jälkeen melkeen vuoden pysyi kierto melko säännöllisenä 34-42 mutta näköjään taas alko heitteleen.

Mitkäs muiden tilanteet? :)
 
Julkisen puolen lapsettomuuspolille ollaan just "päästy" asiakkaiks. Mä en viitsi aloittaa letrokuuria nyt siitä syystä, jos kuitenkin saan tiistaina käskyn mennä labraan aamulla (kp6), lapsettomuuslääkäriltä saan silloin ohjeen että voiko ottaa labrat päivän liian myöhässä vai odotetaanko ensikierron alkuun. Koska sitten harmittaa jos arvot näyttää omiaan kun letrot niihin vaikuttaa. Kyseessä siis ekat lapsettomuuspolin labrat, mm. AMH, lh, fsh, kolesterolit, ferritiini yms... Jos labrat otetaan niin aloitan terolutit pikaisesti jotta saa kierron päätökseen ja sitten seuraavaan kiertoon syön omatoimisesti letrot. Mulla olis niitä jäljellä yhteen 5mg kuuriin ja sit vielä yks 2,5mg kuuri, molemmilla annoksilla tuli ovisplussa ainakin.

En jaksa alkaa säätämään aukiolotutkimusta yksityiselle nyt, kun tuntuu että jo se sekotti pakkaa kun yksityinen määräsi letrot odotteluajalle ennen julkisen ensikäyntiä, ja nyt kesken letrojen julkinen puoli alkaa tutkia ja hoitaa asioita niin jotenki kaikki on niin sekavaa. Työn puolesta myös vaikeaa päästä käymään yksityisen vastaanotoilla, kun taas julkisen puolen poli on samassa rakennuksessa kuin oma työpaikka, helpottaa siellä käymisiä. Enkä itseasiassa tiedä kuka gyne ja missä lafkassa edes tässä kylässä tekisi yksityisellä aukkareita..

Nielen vaan tappion nyt ja toivon että seuraavaan kiertoon tutkimuksen saisi onnistumaan ja hoidot jatkumaan..
 
Oi tulispa meilläki kutsu ensikäynnille julkiselle.. sit en kans söis letroja, mut en tiedä ottaa ne edes vielä labroja. Eikä se ensikäynti oo meillä ainakaan kuukauteen vielä.

Täällä pärähti just plussa ovistestiin. Huomenna varmaan vielä vahvempi. Eli täytyy nyt vielä ainakin 48h talletella..
 
Ihan mielenkiinnosta kun en nyt muista teitä että ootteko olleet ketjussa kirjottelemassa kun täällä pyörähdin ennen esikoista enkä jaksa lukea koko ketjua läpitte.
Kauan teillä on yritystä taustalla? Ja onko syytä lapsettomuudelle?
 
Ihan mielenkiinnosta kun en nyt muista teitä että ootteko olleet ketjussa kirjottelemassa kun täällä pyörähdin ennen esikoista enkä jaksa lukea koko ketjua läpitte.
Kauan teillä on yritystä taustalla? Ja onko syytä lapsettomuudelle?

Mulla pcos syynä ovuloimattomuuteen, e-pillerit jätettiin pois 6/19 ja ekaa lasta siis yritetään. Ikää meillä 28/30. Menin yksityiselle gynelle aika pian kun kuukautiskierrot venyi 60 päiväisiksi enkä saanut ovulaatiota tikutettua lainkaan. Mies kävi yksityisellä siemennesteanalyysissa ja hänen osaltaan kaikki kunnossa, saatiin lähete julkiselle puolelle jo 7kk yrittämisen jälkeen kun selvä ongelma tiedossa. Ensikäynnillä käytiin 3/20 ja nyt sitten odotellaan labroja ja aukiolotutkimusta, niiden jälkeen todennäköisesti letroilla vielä jatkettaisiin ja jos ei tärppää niin pistettäviä lääkkeitä sitten käyttöön. Letroilla ekaa kertaa todennäköisesti ovuloin, mutta nyt pakollinen taukokierto niistä.
 
Takaisin
Top