Letrozolin käyttäjiä?

Mulla eilen laimeesta kirkas nega, testaan kanssa pe ni saan sit ottaa saunajuomaa! Ei oireen oiretta eli satavarma nega. Ois kiva saada kilpparilääkkeet..
 
Onkos kenelläkään lupaavia oireita? :)
Täällä dpo 6 ja samat nippailut vatsassa, kuten joka kierrossa..ovulaatio oli kp20, että ei varmaan mikään super munasolu ole ollut :grin
Mutta tuo korona! Harmittaa tosi paljon, että ilmeisesti ainakin ivf hoidot on laitettu jäihin.. Meillä oli suunnitelma, et jos ei nyt näillä letroilla tärppää niin lähete julkiselle tod. näk suoraan iv hoitoihin, koska miehen siemenneste normaali, mutta varmasti jonot on sitten pitkät :sad001 Täytyy miettiä pysyiskö tuolla yksityisellä ainakin yks hoito :sad001
 
Mulla tänään inssistä kaksi viikkoa ja ois tänään ollu meno verikokeeseen, mutta oon vähän flunssanen niin en tietenkään mene. Ja testiä en oo uskaltanu ostaa, enkä varmaan ostakaan. Eiköhän ne menkat sieltä tuu su-ma. :rolleyes:

Ja joo on kyllä surullista, että hoidot nyt siirtyy. Mutta terveys ennenkaikkea. Ja täytyy uskoa luomuihmeisiin.:Heartred Toivottavasti nyt joku plussaa!
 
Täällä menossa dpo3 kait, maanantaina oli inssi. Ei tässä ole ehtinyt yhtään piinailla eikä tutkailla kehoa. Että aika normaalilta tuntuu. Sit tukilääkkeenä menee toi lugesteron 2x200mg pv, ni se aiheuttaa omat oireensa. Usko plussaan aika vähäinen. Seuraava hoito on sitten ties millon, mutta onhan noita letroja, niin niitä voi sitten tässä odotellessa ehkä vedellä, kun vaste tuntui olevan melko normaali.
 
Onko siis teillä peruttu seuraavat hoitokierrot? Itsellä nyt menossa kp5 ja maanantaina sain ihan normaalisti varattua vasteultran kp 13 ja silloin sanoivat et toistaiseksi hoidot jatkuu normaalisti siihen saakka, jos joutuvat järjestelemään toimintoja uudestaan. Onko lie sitten paikkakuntakohtaista vielä tällä hetkellä, kun virus ei ole samalla tavalla valloillaan joka puolella.
 
Mä en meidän tulevista insseistä tiedä vielä miten jatkuu. Soittelen kun menkat alkaa (ensi viikolla) niin sittenhän se selviää.
Toisaalta klinikka on super pieni ja siellä samaan aikaan ihmisiä aina alle 10 niin toivottavasti jatkuu inssit normaaliin tapaan :sorry:
 
Onko siis teillä peruttu seuraavat hoitokierrot? Itsellä nyt menossa kp5 ja maanantaina sain ihan normaalisti varattua vasteultran kp 13 ja silloin sanoivat et toistaiseksi hoidot jatkuu normaalisti siihen saakka, jos joutuvat järjestelemään toimintoja uudestaan. Onko lie sitten paikkakuntakohtaista vielä tällä hetkellä, kun virus ei ole samalla tavalla valloillaan joka puolella.

Tyksistä tuli ainakin viestiä, että uusia hoitoja ei aloiteta. Jo aloitetut stimulaatiohoidot viedään toistaiseksi loppuun ja kerätyt munasolut pakastetaan myöhempää siirtoa varten. Maanantain inssissä myös sanoi, ettei ole varma onko resursseja alkuraskauden ultraan mikäli nyt plussa tulisi. Aika näyttää mihin tässä mennään.
 
Yksityiseltä klinikalta (Felicitas), mistä on nuo letrot ja miehen siemenneste + aukiolotutkimus tehty sanottiin, että eivät tee tässä tilanteessa hoitoja. Käsky on tullut EU tasolta ja koskee niin yksityisiä kuin keskussairaaloita. Kielto koskee alkioiden pakastusta ja siirtoja sekä eivät nyt uusia reseptejä kirjoita, koska eivät voi suositella raskauden yrittämistä. Jokainen voi toki kotona mitä haluavat. Pääsiäisen jälkeen tietävät tarkemmin jatkosta. Mä en siis saanut uusittua sitä letroreseptiä, mutta mulla on niitä vielä yhteen kiertoon. Ens kierron pidän välikierron joka tapauksessa, että saa kroppa vähän tasaantua. Me kyllä jatketaan yritystä ominavuin, koska ei tässä edes näytä raskautuvan.
 
Kuulin et just et ilmeisesti tekevät ensikäyntejä mut ei hoitoja. Ihan hyvä siis mulle. Vaikka syksyllä ehkä myöhästyy sit hoidot. Mutta en sit ehkä uskallakaan aloittaa letroja vielä, jos ne vaikuttavat niihin verikokeisiin :bag: tai varmaan kerkeis yhden kierron syödä niitä, mutta en tiedä onko niistä hyötyä vai haittaa (limakalvolle), koska ovuloin muutenkin. o_O
 
Moi kaikille!:) Liitynpä tänne vaikka vielä ei ole vuotta yritystä takana mutta letrot aloitettu (huonolla menestyksellä).

Täällä kirjoittelee 32-vuotias 3-vuotiaan lapsen äiti. Ensimmäinen tuli toisella yk:lla. Toisen yritys aloitettu 8/19 ja plussan plussaa ei olla saatu nyt. Kierto on ollut tasainen ja olen käynyt yksityisellä gynellä jo ekan kerran 4 yk aikana ihan oman mielenrauhan vuoksi tarkistuttamassa paikat. Vaikka kierto on ollut tasainen, niin menkat muuttuneet oudoiksi, juuri ja juuri pari päivää kestäviksi. Välillä on myös ollut outoa tärinäkipua mutta ehkä kerran-kaksi viikko ennen menkkojen alkua. Ovulaatiotestiin en oo saanu positiivista tulosta kertaakaan mutta en oo testannu sitä kuin muutamassa kierrossa. Muissa kierroissa on ollut selkeä kipu toisella puolella (makaan sikiöasennossa tunnin siitä kivusta ja paineesta) + tulee selkeät ovislimat jotka viittaisi ovulaatioon.

Gyne suositteli kuitenkin nyt noita letroja kokeiltavaksi josko sillä saisi tehostettua ovulaatiota. Kävin tällä viikolla ultrassa katsomassa vastetta ja se oli huonoin ikinä! Mitään ei ollut tulossa sieltä. Olin kyllä jo ennen ultraa oireiden ja limailujen (tai niiden puuttumisen) perusteella sitä mieltä, että näinköhän ovulaatiota on edes tulossa.

Onko kellään käynyt niin, että ovulaatio olisi jopa huonontunut letroilla? Ensi kiertoon tuplataan lääkemäärät ja katsotaan onko siitä apua/muutosta.
 
Dpo 11 ja r-testi nega. Yllättyneet parijonoon!
Osasin odottaa tätä kun ei mitään oireitakaan ollut, tissikipukin tuntuu vaan hellittävän. Kuitenkin oli pieni toivo että josko oireettomuus onkin juuri se oire ja tämä on meidän kierto.
Nyt kieltämättä kirpaisee ja kovasti. Inssi nro 3 siis täältä tullaan, jos tullaan tämän hiton tilanteen takia... Huoh.
Onneksi on perjantai, haen viinitonkan ja itken.
 
Jesssu :Heartred tein eilen illalla negan ja en jaksanu tänään aamulla tehdä kun en usko Plussaan. Oireetonta on, jopa liikaakin. Jos nyt ois raskaana ni eiköhän se selviä lähipäivinä. Mut enpä ole. Hoitoja tai ihmettä odotellessa..
 
Jesssu :Heartred tein eilen illalla negan ja en jaksanu tänään aamulla tehdä kun en usko Plussaan. Oireetonta on, jopa liikaakin. Jos nyt ois raskaana ni eiköhän se selviä lähipäivinä. Mut enpä ole. Hoitoja tai ihmettä odotellessa..

Niimpä, ihmettä odotellessa:smiley-angry017
Mä alan olla niin loppu tähän paskaan. Vaik sanon tän joka kk niin kuinka kauan ihminen henkisesti jaksaa tätä nöyryytystä.
Puhuttiin miehen kanssa että ollaan molemmat aika helpottuneita kun kesällä tulee väkisin "tauko" tähän kaikkeen. Nyt siis vielä 2 inssiä jäljellä (toivottavasti saataisiin tehtyä huhti ja toukokuussa) ja sitten IVF jonoon joka varmaan pitkä koska meidän pitää Helsinkiin lähteä tuohon hoitoon. Kesän ja varmasti paljon ylikin saa siis todennäköisesti vaan olla ja odottaa aikaa ensi käynnille. Ei inssejä, ei oviskyttäyksiä, ei hirveitä lääkemääriä ja jatkuvaa stressiä. Juuri laskin että meillä yritystä täynnä nyt 1v7kk.
Koko vklp taas kerran pilalla.
Tekee mieli luovuttaa.
Me ei saada koskaan vauvaa.... :smiley-angry017

Oon yli tunnin istunut kylpyhuoneen lattialla ja itkenyt huutoitkua. Oon pysynyt tosi vahvana koko tämän yritysajan mutta nyt taitaa tulla kaikki suru ulos. Tekisi mieli päästä puhumaan jollekin tästä tilanteesta. Meille tarjottiin seksuaaliterapeutin palveluja jos yritys alkaa tuntumaan raskaalta ja nyt vakavasti pohdin josko menisin puhumaan ja purkamaan tunteita. Nyt kuitenkin tämä pandemia niin kaikki kiireettömät ajat on ajettu alas niin ei ihan lähiviikkoina/kuukausina pääse. Huh, ei oo koskaan ollut näin rikkinäinen olo.
 
Muokattu viimeksi:
Niimpä, ihmettä odotellessa:smiley-angry017
Mä alan olla niin loppu tähän paskaan. Vaik sanon tän joka kk niin kuinka kauan ihminen henkisesti jaksaa tätä nöyryytystä.
Puhuttiin miehen kanssa että ollaan molemmat aika helpottuneita kun kesällä tulee väkisin "tauko" tähän kaikkeen. Nyt siis vielä 2 inssiä jäljellä (toivottavasti saataisiin tehtyä huhti ja toukokuussa) ja sitten IVF jonoon joka varmaan pitkä koska meidän pitää Helsinkiin lähteä tuohon hoitoon. Kesän ja varmasti paljon ylikin saa siis todennäköisesti vaan olla ja odottaa aikaa ensi käynnille. Ei inssejä, ei oviskyttäyksiä, ei hirveitä lääkemääriä ja jatkuvaa stressiä. Juuri laskin että meillä yritystä täynnä nyt 1v7kk.
Koko vklp taas kerran pilalla.
Tekee mieli luovuttaa.
Me ei saada koskaan vauvaa.... :smiley-angry017

Oon yli tunnin istunut kylpyhuoneen lattialla ja itkenyt huutoitkua. Oon pysynyt tosi vahvana koko tämän yritysajan mutta nyt taitaa tulla kaikki suru ulos. Tekisi mieli päästä puhumaan jollekin tästä tilanteesta. Meille tarjottiin seksuaaliterapeutin palveluja jos yritys alkaa tuntumaan raskaalta ja nyt vakavasti pohdin josko menisin puhumaan ja purkamaan tunteita. Nyt kuitenkin tämä pandemia niin kaikki kiireettömät ajat on ajettu alas niin ei ihan lähiviikkoina/kuukausina pääse. Huh, ei oo koskaan ollut näin rikkinäinen olo.

Jesssuu:Heartbigred meille jo ensikäynnin jälkeen tuli sähköistä kyselyä omaan seksuaaliterveyteen liittyen. Pisti ehdottomasti tähän että kyllä halutaan, kun kerran sellaista tarjotaan, ei siitä mitään haittaakaan voi olla. Tämä on todella raastavaa epäonnistua kerta toisensa jälkeen. Ei varmasti löydy ihmistä, kuka voisi sanoa että ei tunnu missään.

Ei kyllä toistaiseksi oo siis kuulunut mitään, että millon meille sitten sellainen keskusteluaika järjestettäisiin. Saa nähdä saako itse jossain kohtaa ruveta tivaamaan sen perään.

Edittinä. Se onkin hyvä, jos teillä päin vielä näitä inssejä tehdään. Meillä on alasajettu jo kaikki tää toiminta. Uskoisin, että varmaan hyvässä lykyssä menee syksyyn seuraava yritys, jos tästä ei natsaa. Dpo4, ei tunnu miltään.
 
Ois kyllä mielenkiintoista kuulla, jatkaako joku taho hoitoja silti tuosta EU:n asetuksesta huolimatta, mä ymmärsin, että se koskisi ihan kaikkia paikkoja :)
 
Ois kyllä mielenkiintoista kuulla, jatkaako joku taho hoitoja silti tuosta EU:n asetuksesta huolimatta, mä ymmärsin, että se koskisi ihan kaikkia paikkoja :)
Sehän ei ole EU:n asetus tai määräys tai kielto, vaan lääkäreiden järjestön suositus, jonka kukin klinikka tai sairaala tai lääkäri itse ottaa haluamallaan tasolla huomioon. Harva lääkäri Suomessa kuitenkaan haluaa ottaa kontolleen sellaista, mitä tapahtui zika-viruksen kanssa -- siinähän yhteys epämuodostumiin havaittiin vasta kuukausien kuluttua, jolloin vahinko oli jo tapahtunut -- joten olettaisin lääkäreiden kieltäytyvän antamasta hoitoja varmuuden vuoksi.
 
Takaisin
Top