Letrozolin käyttäjiä?

Kiitos Jesssu, onnittelut varovaisena otetaan vastaan.:angel1:Heartred

Lämmöistä. Ne eivät omalla kohdalla toimineet vaikka mittasin tarkasti ja samaan aikaan, joka aamu. Itseasiassa tärppikierrossa sovelluksen mukaan en ovuloinut ollenkaan, koska lämmöt eivät nousseet kunnolle. O+ tuli tikkuun ja progesteronikokein asia varmennettu. Kuumemittarilla suosittelen heittämään vesilintua, saa vain ylimääräistä stressiä itselle. Ovulaatioplussan jälkeen progekoe viikon päästä niin saa varman vastauksen. :happy:
 
Moikka, oon lukenut koko tän 179 sivua pitkän ketjun nyt noin viikossa läpi. Tulisin mukaan, koska tiedätte kyl tän purkamisen tarpeen.

Ollaan 30 ja 30v pari, mulla endometrioosi, säännöllinen kierto ja ilmeisesti ovuloin kyl luomusti, mut huonoja munasoluja vissiin. Miehessä ei mitään suurempaa vikaa. Yritys alkoi 3/2019, mutta koska mulla endo niin saatiin aikaa 6kk yrittää luomusti, jonka jälkeen lapsettomuuspolille mars. Mulla on lyhyt kierto, joten vaikkei ajallisesti ole kauhean pitkää aikaa kulunut niin mennään nyt yk13.

Päästiin ensikäynnille HUSilla 1/2020, mitään vikaa missään verikokeessa tai spermanäytteessä ei ollut, paitsi hieman heikko liikkuvuus, mut lääkärin mukaan määrä kompensoi. Eli ei pitäis vaikuttaa raskauteen.

2/2020 tehtiin aukkari, toinen auki, toinen mahdollisesti ei, kivulias tmp potenssiin 100. Ultrassa ei näy kuin se yksi syvä endometrioosipesäke joka aina näkynyt, munasarjat ok, kohtu ok, mut raskaus ei ala. Suunniteltiin sitten letrot välikierroin ja inssit näissä. En oikein tiedä, mitä hyötyä näistä olis, mut teidän tarinoita lukeneena on vähän positiivisempi olo. Kun mä uskon ettei ongelma oo oviksessa, eikä siittiöissä, vaan munasolut vain on paskoja, ja mietin, miten letrot siihen auttais? Letrot pitäis aloittaa 2,5mg 1x1 ens kierrosta. Menkkoja odottelen lauantaiksi, viimeistään sunnuntaiksi.

Tää kierto jää ihan jäätävän lyhyeks, ovis oli jo kp9 kun se on yleensä kp13-15. Et kaipa sieltä sitten taas joku huono yritys lähti irti. Niin, ja plussaa ovistesteihin en saa millään. Vaikka ovis varmennettu progesteroniverikokeessa, en saa huippua kiinni, vaikka tikutan x 3 päivässä. Digiin en saa pysyvää hymyä, pelkkkää vilkkuvaa. Viivat ei koskaan oo tummempia kuin kontrolli. Ei oo kertaakaan ollut. Ja siis siinä kierrossa missä katottiin proge olin saanut vain 9 vilkkuvaa hymiöö peräkkäin, mut niin se vain ovis oli tapahtunut koska laskennallinen 8dpo proge oli 27nmol/l. Mikä ei sinänsä oo kauhean hyvä tulos, mut riitti varmistamaan oviksen. Eli oon vähän epäillyt ovulaatiotakin? Mut kait se pitää uskoa et ovis tapahtuu kun kerta verikoe varmisti?
 
Onnittelut Mape plussasta, kiva kuulla, että jollakin onnistanut :)

Itse olin jo vkl ihan epätoivoinen, kun kaikki ovulaatio oireet loisti poissa ja melkein jo aloitin Terolutit, nyt alkuviikosta kuitenkin alkoi kunnon egg-white vuoto ja tänään kp 19 O-plussa, veikkaan, et huomenna ois vielä vahvempi viiva, mutta testit loppui :) Eli huomenna kp20 on varmaan sit itse ovulaatiopäivä.. Jännä, et nyt tuli noin myöhään, kun edeltävissä kierroissa ovulaatio on ollut letroilla kp 14.
 
basilikajaminttu, jospa ne letrot vähän buustaisi ovista että tulisi "vahvemmin" :) mulla esim letrojen kanssa progesteroni 51 nmol/l. Ilman lääkkeitähän en ovuloi ollenkaan.


Ja noista lämmöistä, mä en oo itse niistä koskaan oikein perustanut. Jotenkin itselle tuntuu ihan ylimääräseltä tämän kaiken muun keskellä. Kun norm. lämpökin saattaa heitellä päivistä riippumatta, kellonajat vaikuttaa, mittarit vaikuttaa yms.. En jotenkaan koe että niillä mitään "varmuutta" mistään saa ainakaan omassa tilanteessa/mielessä.

Täällä nyt dpo2 ja järjetön tissikipu alkoi eilen. Tätä siis taas luvassa seuraavat 2vkoa. Auts.
 
Tervetuloa mukaan basilikajaminttu, kiva saada uusia mukaan :) tsemppiä letroiluun, ne tosiaan buustaa ovista vaikka ovuloisitkin luomusti.

Ja joo itekkin oon skeptinen noista lämmöistä. Oon monesti miettiny et alkaisin mittaamaan, mut liian vaivalloista. Et ei kannata niiden takia kirvestä kaivoon heittää :) Mulla taas itellä on just se kirves kaivoon fiilis hiipiny tässä lähiaikoina.. :rolleyes: Viikko nyt inssistä ja en jaksa uskoo plussaan. Ei oo ollu mitään oiretta (juu oireettomuus voi olla oire) ja on vaan fiilis että ei onnistuttu taaskaan. Viime inssi muuten teki niin kipeetä, että tiputtelin verta pari päivää vielä sen jälkeen. Jännä kyllä, kun eka inssi ei tuntunu missään mut toisesta sit ihan erilainen kokemus. :confused: Noh piinailu senkus jatkuu, labraan pitäs taas mennä raskaustestiin viikon päästä :rolleyes:

Tsempit kaikille missä kierron vaiheessa olettekin, toivottavasti tulis nyt plussia kunnolla :Heartred
 
Me käytiin tänään ultrassa. Oikealla 2 follia 16mm ja 13mm. Tosin se 16mm saattaa olla/olla olematta se sama, joka siellä on ennenkin näkynyt kummallisina kierron ajankohtina.

Nyt sitten odotellaan ovista ja katsellaan saadaanko inssi suoritettua. Miehen pitäisi keskiviikkona lähteä työmatkalle, mutta tässä koronan sekoittamassa maailmassa kaikki on sen suhteen vähän auki. Tietysti toivon että ei lähtisi. Mulla kun luomukierroissa nuo 16-18mm follit ovat kasvaneet vielä sen 6 päivää, niin jos nämä samat ennusmerkit paikkansa pitää, niin ei välttämättä ehdittäisi inssiin ennen miehen reissua. Jos näin käy saan seuraavaan yritykseen irroituspiikki. Puhuivat myös että omakustanteisesti he myös pakastavat spermaa, mutta lähtökohtaisesti kyllä suosivat tuoretta tavaraa:hilarious:

Nyt sitten sormet ristiin että tulisi se perhanan ovulaatio ennen keskiviikkoa, mutta ei kuitenkaan huomenna tai ylihuomenna:smiley-angelic001
 
Tervetuloa basilikajaminttu! Toivottavasti letrot tuo teille toivotun buustauksen!

Täällä kp4 menossa eli ei eka letrokierto tuonut tulosta. Ilman ultraa ei myöskään tietoa miten tuli vastetta - hymynaama ovistestissä ainut viite siitä että jotain eloa tullut kroppaan. Limoja ei tullut, mutta vasemman puolen kipuja niin että oletan oviksen sieltä puolelta mahdollisesti tapahtuneen. Alotin yksityisen gynen ohjeen mukaan nyt letrot 5mg päiväannoksella ja ensviikolla julkisen puolen ensikäynti kp8, toivon että siellä jo tehtäis joku ultra niin samalla näkis onko mitään eloa munasarjoissa (vaikka vähän aikaista varmaan johtofollikkelin bongaukseen). Hyvillä mielin eteenpäin!

Toivon teille oikea-aikaisia oviksia ja plussapuhuria kaikille!
 
Täällä dpo5 ja perusmasistelut menossa. Päässä pyörinyt muutaman päivän että nää inseminaatiot ei varmaan todellisuudessa paranna meidän mahiksia mihinkään suuntaan. Kuten lääkärikin mainitsi niin inssi kaikkein "parhain" mahdollisuus niille kenellä miehellä sperma huonolaatuisempaa, saa pestyä sperman ja kerättyä hyvät liikkuvat siittiöt. Esim nyttekin miehellä oli hyvä näyte ja hyvä liikkuvuus, toki pesun jälkeen parempi mutta hyvä jo ennen pesua. Niin mitä tämä inssi meille loppupeleissä hirveästi auttaa? Päinvastoinko jopa? Saadaan talleteltua oviksen aikaan ovispvänä (inssi) ja sen jälkeisenä. Ennen ovista on väkisin 3pvän pidättäytyminen. Kun ennen inssejä talleteltiin ovisviikkona joka toinen pvä.

Huoh, ihan 100% fiilis ettei tämä toinen inssi mitään tuloksia tee, tai ne seuraavat kaksikaan. Näen jo mielessä meidät IVF:ssä. Ja sekin varmaan vasta ensi vuonna jonojen vuoksi (jos jonoihin päästäisiin esim. kesän alussa).
Nyt ketuttaa taas ja rankasti.
 
Täällä dpo5 ja perusmasistelut menossa. Päässä pyörinyt muutaman päivän että nää inseminaatiot ei varmaan todellisuudessa paranna meidän mahiksia mihinkään suuntaan. Kuten lääkärikin mainitsi niin inssi kaikkein "parhain" mahdollisuus niille kenellä miehellä sperma huonolaatuisempaa, saa pestyä sperman ja kerättyä hyvät liikkuvat siittiöt. Esim nyttekin miehellä oli hyvä näyte ja hyvä liikkuvuus, toki pesun jälkeen parempi mutta hyvä jo ennen pesua. Niin mitä tämä inssi meille loppupeleissä hirveästi auttaa? Päinvastoinko jopa? Saadaan talleteltua oviksen aikaan ovispvänä (inssi) ja sen jälkeisenä. Ennen ovista on väkisin 3pvän pidättäytyminen. Kun ennen inssejä talleteltiin ovisviikkona joka toinen pvä.

Huoh, ihan 100% fiilis ettei tämä toinen inssi mitään tuloksia tee, tai ne seuraavat kaksikaan. Näen jo mielessä meidät IVF:ssä. Ja sekin varmaan vasta ensi vuonna jonojen vuoksi (jos jonoihin päästäisiin esim. kesän alussa).
Nyt ketuttaa taas ja rankasti.

Ymmärrän. Nyt rupesin miettimään kandeeko meidänkään mennä yksityisellä inssiin jos jonot pitkät. Toisaalta sit pääsis julkisella ehkä ivf jonoon nopeammin. Prkl tää on hirveetä!!

Mullaki dpo5 enkä usko plussanneeni. Ja jos olisinkin, niin se toisi omat huolensa tämän koronan keskellä.
 
Täällä dpo5 ja perusmasistelut menossa. Päässä pyörinyt muutaman päivän että nää inseminaatiot ei varmaan todellisuudessa paranna meidän mahiksia mihinkään suuntaan. Kuten lääkärikin mainitsi niin inssi kaikkein "parhain" mahdollisuus niille kenellä miehellä sperma huonolaatuisempaa, saa pestyä sperman ja kerättyä hyvät liikkuvat siittiöt. Esim nyttekin miehellä oli hyvä näyte ja hyvä liikkuvuus, toki pesun jälkeen parempi mutta hyvä jo ennen pesua. Niin mitä tämä inssi meille loppupeleissä hirveästi auttaa? Päinvastoinko jopa? Saadaan talleteltua oviksen aikaan ovispvänä (inssi) ja sen jälkeisenä. Ennen ovista on väkisin 3pvän pidättäytyminen. Kun ennen inssejä talleteltiin ovisviikkona joka toinen pvä.

Huoh, ihan 100% fiilis ettei tämä toinen inssi mitään tuloksia tee, tai ne seuraavat kaksikaan. Näen jo mielessä meidät IVF:ssä. Ja sekin varmaan vasta ensi vuonna jonojen vuoksi (jos jonoihin päästäisiin esim. kesän alussa).
Nyt ketuttaa taas ja rankasti.

Mulla ei ole omaa kuukautiskiertoa enkä ovuloi, joten hoitona ovulaatioinduktio. Miehen sperma on hyvää, ja silti tehdään inseminaatio, koska se nostaa onnistumistodennäköisyyksiä. Kierroissa on sen verran kalliit lääkkeet, et silläkin lääkäri perustelu inseminaatiota, et saatais paremmat mahdollisuudet tärppiin. Ja noi pidättäytymisajat taitaa vaihdella sairaaloittain, meille sanoi et kun inssi on pe, niin riittää kun torstain pidättäytyy ja sillä ohjeella miehen näytteet ollu aina kyllä hyviä. Toki joskus olosuhteista riippuen ollut pidempiäkin pidättäytymisaikoja.
 
Mulla ei ole omaa kuukautiskiertoa enkä ovuloi, joten hoitona ovulaatioinduktio. Miehen sperma on hyvää, ja silti tehdään inseminaatio, koska se nostaa onnistumistodennäköisyyksiä. Kierroissa on sen verran kalliit lääkkeet, et silläkin lääkäri perustelu inseminaatiota, et saatais paremmat mahdollisuudet tärppiin. Ja noi pidättäytymisajat taitaa vaihdella sairaaloittain, meille sanoi et kun inssi on pe, niin riittää kun torstain pidättäytyy ja sillä ohjeella miehen näytteet ollu aina kyllä hyviä. Toki joskus olosuhteista riippuen ollut pidempiäkin pidättäytymisaikoja.

Joo ei mullakaan oviksia minkäänlaisia ilman lääkkeitä. Luomukierrot ennen kaikkia hormonipillereitä venyi jopa yli 100 päiväsiksi. Nyt siis syönyt letroja 5/2019-10/2019. Ja nyt toinen kierto menossa Pergoveriksen + Pregnylin kanssa. Minulla vielä toinen munatorvi ilmeisesti tukossa niin haittaa sekin tätä yritystä.
Ja miehestähän se paljon riippuu mikä pidättäytymisaika on hyvä, joillakin toimii 1 päivä, jollain 4. Meillä varmaan paras tuo 2,5-3 pvää, silloin ainakin hyvä näyte ollut.

Ja nyt jos ei siis puhuta ovulaatioinduktiosta ja sen tuomasta avusta naisen "ongelmiin" niin inseminaation onnistumisprosenttihan on noin 10–15 % hoitokiertoa kohden. Eli aika pieni valitettavasti. Aatella että terveelläkin pariskunnalla onnistuneen hedelmöityksen onnistumisprosentti on vain noin 25 %

Kyllä tämä aikamoista rakettitiedettä on tämä vauvanteko:inpain::inpain::inpain:
 
Niin en tiedä miehen spermaspeksejä, muuten kun käynnillä sanottiin että normaali näyte on kyseessä. Annettiin pidättymisajaksi 1-2 päivää:pompus:

Nyt odotellaan et tulis ovisplussaa et pääsis inssiin ens viikolla. Täytyy varmaan huomenna yrittää talletella sit:bag: mies on ollut nyt kipeenä viikolla (ei koronassa kuitenkaan) ja tänään oli välit aika kireänä liittyen tulevaan inssiin, koronaan ja tähän spermanlaatuasiaan, että on kyllä makuuhuone on ollut hiljainen:bag::hilarious:
 
Kiitos kaikille!

Noniin, nyt on aloitettu eka letro, 2,5mg 1x1. Ei niin mitään uskoa tähän, mut mennään nyt näillä. Kiva lukea teidän muiden juttuja. Kierto mulla jäi ihan historiallisen lyhyeksi, alkoi jo kp19. No, minähän dorkana kuvittelin 10dpo kun alko et olisko nyt kiinnittymisvuotoa, mut siis eihän se mitään sellaista ollut vaan ihan kunnon menkat ne sieltä tuli. Huoh. Päästiin toisaalta aloittamaan hoidot et kai sekin on jotain.
 
Nyt on siemenet kyydissä. Ei niin hyvä näyte kun viimeksi, mutta kriteerit täyttävä. Nyt vaan rukoillaan plussaa, sillä seuraava hoito on sitten ties millon, koska korona:smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001 keskeneräiset hoidot pyritään suorittaa loppuun ja sit alasajetaan kaikki kiireettömät jutut portaittain
 
Peukut pystyssä Nipanderi! :happy:

Täällä dpo7 ja ihmeen helpolla mennyt piinailut. Töissä kaaos niin ei ole ehtinyt jännäillä:wacky:
Oireita ei oikeestaan oo, paitsi tissikipu joka jatkunut kylläkin dpo 1 asti, ja eilen ja tänään vähän tuntunut että virtsiitti alkaa mutta mennyt sitten ohi.

Perjantaina testaan kun dpo 11. Usko tärppiin on kyllä ihan nollissa, mulla on vaan tosi vahva fiilis että me tullaan menemään IVF:fään.
 
Ei mullakaan oireita :inpain: odotan että tuntisin jonkun mahdollisen oireen, mutta muuten mennyt piinailu ok.
 
Heips,

Täälläkin mennyt piinailut nyt helposti, kiitos koronan ja tämän kaaoksen. Tänään taitaa olla dpo 10 tai 11 :rolleyes: Torstaina pitäs mennä verikokeeseen, mutta en mä sitä pettymystä halua puhelimessa kuulla niin pakko varmaan testata ennen sitä. Oireita ei oo kun väsymys, mutta sen uskon johtuvan ihan tästä härdellistä mitä nyt on. Tsempit kaikille :Heartred
 
Nyt vedän kyllä omin päin letrot keväällä/kesällä kun hoidot tyssää.. taitaa 15 olla vielä jäljellä, jos ensin yksi kierto yhdellä pillerillä ja yksi kierto tuplalla :grin:eek: täytyy vaan toivoo et sitä ihottumaa ei enää tule :sour:
 
Jannn, noin mäkii tekisin! :grin

Onko savonlikka testaillut jo? :happy:

Ensikäynti lapsettomuuspolilla takana! Olipa hyvä käynti vaikka tosiaan uusia hoitoja ei nyt koronan takia alotetakaan. Eilen otin vikat letrot eli tänään kp8 ja nyt jo oli oikealla puolella 14mm johtofollikkeli! Olen niin iloinen! Mullahan ei aiemmassa, ekassa letrokierrossa ultrattu ja nytkin gyne epäili olevan liian aikaista että mitään näkyisi, teki kuitenkin varuiksi ultran ja olikin iloinen ylläri! Seuraavaan kiertoon sitten labroja ja aukiolotutkimus, jos ei raskaus ala tästä kierrosta :happy: Mieskin on aivan pähkinöinä kun näki ruudulta follikkelin ja nyt vaan silittelee mahaa ja odottelee että folli kasvaa :hilarious: Ja saan jatkaa letroilla ilman ultria kun tää 5mg annos näyttäis tekevän hyvän vasteen.
 
Lipsu, hyvältä kuulostaa! :happy:

Dpo 9 enkä oo vieläkään sortunut testaamaan, oon niin ylpeä itsestäni!!! :hilarious::hilarious::hilarious:
Perjantaina vapaapäivä niin testaan. Oireita ei kyllä oo, se sama tissikipu mikä jatkunut samanlaisena oviksesta lähtien. Ei siis koventunut ollenkaan. Eilen tuli huono olo kun oli nälkä, mutta se voi ihan siitä johtua että OLI NÄLKÄ :hilarious:
Plussatuulia kaikille:Heartred
 
Takaisin
Top