Leipomis- ja kokkausketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä lopettaa yks lähikauppa toimintansa niin olipa kiva käydä siellä, kaikki tuotteet -70%.

Mihin osastolle menee raskaanaoleva kun on ton verran alennusta, noh, karkki sekä limu :D
Mutta tarttupa mukaan hyödyllisiäkin juttuja kuten liivinsuojia, puhdistusliinoja vauvalle ja sen semmosta :)

Oon vihdoin tehnyt sen juustokakun, josta puhuin jo varmaan kuukausi sitten... :oops: Oon hieman saamaton ja pidän itseäni huonona ja laiskana leipurina. Mutta huomenna kamut saa sitten maistaa valkosuklaa-lime-vanilijarahkajuustokakkua :p

Olipa hyvät letut! Eka syötiin nokkoslettuja suolaisilla täytteillä ja sitten paistettiin normiletut ja korkattiin mansikka- ja vattuhillopurkit, namnamnam. Pöytäseurana oli vilkkaat 3- ja 6-vuotiaat, joten oon nyt aika puhki. Jaksaisko ladata astianpesukoneen? 3-vuotias parani kissapelostaan. Oon tosi ylpeä mun katista joka osaa olla lasten kanssa just oikealla tavalla rauhallinen.

Täällä syötiin myös terassilla lättyjä!

Ja iltapäivällä grillattiin krekkalaisella teemalla.
Tein tsatsikin ilman valkosipulia, kun se alkaa niin hirveästi närästämään. Ihan hyvää oli noinkin.

Mahtava ilma ja koko päivä on mennyt ulkona. :)

En saanutkaan tänään tehtyy lettui tai mitään muutakaan.. Meni kaverin kaa olemiseks ja nukkumiseks.. No, huomen on uus päivä ja uus yritys! :grin

Taas oli yhtä piknikkiä koko päivä..on liian hieno ilma tehdä ruokaa sisällä! pitää katsoa säätiedotuksia, tietäis koska kerkee taas hellan ääreen..

Liikaa aikaa, liian suuri ruokahalu.. Oon nyt miettinyt oikein kunnon vappubrunssin torstaille, siis mulle ja ukolle vaan mut suunnitelmat kuulostaa ku ois enempikin syöjiä. Ajattelin perunasalaattia, croissantteja tai sämpylöitä, sipulipiirakkaa, lihapullia... Ja munkkien sijaan ajattelin tehdä kinuskidonitseja! Yritän etsiä jotain hyvää alkoholitonta kuohuvaa niin saadaan kilistelläkin.
(vapun jälkeen on sopivasti neuvolakin, hienoa että voi sinne mennä turpeena edustamaan, ei ole edes oma neukkutäti vaan just se yks mitä inhoan...)

Kun saiski sellasta aitoa maalla leivottua tuoretta ja rapsakkaa ruisleipää, aah ja voih :sad001

Jouduin tekemään uuden siman, kun ilmeisesti onnistuin tappamaan hiivan, kun ei tullut happoja koko simaan.

Eilen iltana tein ja nyt ämpärissä sihisee lupaavasti... toivottavasti ei mee sitruunakiljuksi.

Hei mä ripsautin pulloihin ripaukset kuivahiivaa kun epäilin samaa, ni hyvin pomppas sima :)

Mulla on osa korkeista falskannut, joten ei sima sihise... No toivotaan että noissa isommissa pulloissa, joissa on kunnon korkit, ois elämää.

Mä taisin laittaa simoihin vähä liikaakin hiivaa kun jääkaapissakin rusinat pompahteli päivässä pintaan. En oo itse uskaltanut kerralla juoda kun lasillisen kun ei tiedä meneekö hattuun :grin

Sitruunaakin meni aika runsaasti eli on aika voimakkaan makuista. Mutta hyvää ja raikasta ainakin. Ei muuten ookaan enää kuin yks kolmen vartin pullo jemmassa vappua varten. Munkitkin kaivan pakastimesta, muuten nekin olisi mennyt jo :P

Ja mun alkoi tehdä mieli juustosarvia! Oiskohan täällä tarpeeksi jauhoja? Ovelana naisena oon oppinut hilloamaan pakastimessa isoa juustoraastepussia.

Pöh, mun sima on jotenkin laimeaa. :sad001 Oon kai jättänyt korkit aivan liian löysälle. Ärsyttävää!

Karitsan lapapaloja sulamassa. Voisi synnytyskertomuksien sijaan lueskella jotain kivoja patareseptejä noiden päänmenoksi.

Takaisin