Leipomis- ja kokkausketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
What? Et oo tehnyt pullataikinaa? Nyt kyllä - siis kyllähän jokaisen ehtoisen emännän pitää osata nisua tehdä!
En osaa harmikseni antaa muita ohjeita kuin että puoleen litraan puolikas hiiva, litraan kokonainen ja loput ainekset näppituntumalla. Itse teen aina punaiseen maitoon ja käytän oikeaa voita. Päälle kunnon munavoitelut ja raesokerit, niin jovain, sanois Lapin mies.

Sen takia jäänykki, ku ei kehtaa itellee tehä ja sit noi glutskut on vähä... :oops:

Jaa no sitten. :sad001 Eikö gluteenittomista jauhoista sit tuu hyvää pullaa? Ihan tuntematon alue mulle.

WP_001177.jpg

Viime torstaina tein tällästä sitruunapiirakkaa. Mun piti tehä yhdellä vanhalla ohjeella, mut sitä ei sitte löytyny mistään, mut netin ihmeellisestä mailmasta löyty samankaltainen ohje. Siinä vanhas ohjees ois ollu enemmän täytettä, mut tää kyllä maistu aikaslailla samalle kun se vanhallaki tehty..on tosin varmaa 10 vuotta väliä kun oon tehny et muisti ei ton maun suhteen oo ihan 100% :D
Se ohje löytyy täältä: http://www.maku.fi/reseptit/sitruunainen-rahka-murupiirakka

Mä odotan mielenkiinnolla niitä miehen leipomia pullia :D toivottavasti ne onnistuu! Sit en aio muuta syödäkään tänään vaan mussutan eilisenkin edestä pullaa!

Mulla on ruisleipäjuuret pöhisemässä. Otin pakasteesta edelliseltä kerralta jääneen juuren ja kun näytti ettei se oikein heräile niin tein vielä toisen kaupan leivästä. Katsotaan kumpi alkaa ekana pulputtaa.

Eli nyt ei ainakaan synnytystä oo ohjelmassa viikkoon että ehdin leipasta noi leivät :grin

En tiedä onko ne itetekemät glutsku pullat minkälaisia (ei oikein innostais ees kokeilla), mut kaupan glutsku pullat on ainaki jotenkin, plah..

mä oon pari kertaa leipassu niistä valmiista gluteenittomista jauhoseoksista ja on tullu ihan hyviä.... niitä on eri seoksia eri leivonnaisiin ja melkeinpä se ja sama käyttääkö niitä vai tavallisia.... maussa ei juurikaan eroa ole ollu :) ainoo et ne on niin paljon kalliimpia, et käytän vaan jos tarvii oikeesti tarjota gluteenitonta........

En kyllä hetkeen leivo mitään, kun tehtiin 70 munkkia sillon toissapäivänä. Osa jätettiin syötäviksi (syöty jo) ja loput pakasteeseen oottamaan vappua (näinköhän siellä säilyvät vappuun asti).

Pelkään ettei tuo mun sima onnistu tällä kertaa, kun ei siinä oo vielä yhtään happoja. Muuten maku on erinomainen, mutta hapot uupuu. Ja mä kun niin itsevarmasti sitä tein kun aina on onnistunu tähän mennessä. Tai ehkä oon vaan malttamaton, kun mieskin kyselee koko ajan että joko sima olis valmista. (ollaan ihan simasuita) :p

Sima ois hyvää!! Ei vaan onnaa nyt muuton takia!! Murr. Ois tehty muuten :(

Uudessa Pirkka-lehdessä oli ihan tajuttoman herkullisen näkönen juustokakkuresepti,pakko kokeila jokupäivä.
Koska tää muksu tuskin syntyy ennen vappua niin ajattelin tehdä munkkeja. Ei me mihkään kotoa päästä joten vedetään sit kahdestaan kunnon munkkiöverit, sama se!

Mä kuolasin melkein jokaista pirkka-lehden reseptiä. Varsinkin se tuorejuustobrownie sai täyden huomioni. Varmaan pakko kokeilla joku päivä, vaikka herkkulakossa olenkin :p

Mä äskö tyhjäsin vähä pakkasta mustikoista ja leipasin niistä piirakan :) en kyl tie tuliko ees syötävää, kun toi mun ohje oli vähä mitä oli, kun oon joskus pikana sen ylös kirjottanu ja siinä luki vaan tyylii sekota aineet keskenään :D samalla tein ruuaks tortilloja ja nyt mun masu räjähtää ku oon iha täynnä.

Mä en kyllä oikeestikkaa oo syöny tänää muutako sen nalle puuron...

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mä en enää ees muista mitä kaikkea oon suuhuni tänään laittanut. Tässä mä syön täälläkin hetkellä.

Takaisin