Leipomis- ja kokkausketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo ja nyt kurvas ambulanssi pihaan. Varmaan tulevat ja laittavat pakkopaitaan, etten voi enää syödä. *ahtaa salaatin ennätys vauhdilla kitusiinsa*

Mulla oli kunnon fetasalaatti. Tai salaatti fetalla, miten sen nyt ottaa :rolleyes: Terveellistä kuitenkaan nähnytkään

Mä oon kuvitellu et se on pelkkää rasvaa, niinku juustot yleensä. Mut täähän oli lohduttava tieto :wink

Nii ja onhan niitä semmosia joissa on rasvaa vaan 3% :P Ja sit semmosia joissa on enempi rasvaa :D

Anteeeeeeeeks! Mutku on tehnyt 2 vk mieli lettuja ja nyt tänään mä niit teen! Tai sit vohvelei tai mustikkapannaria.. Riippuu vähän et mitä jaksaa nyt vaivautuu.. Vihaan letuis niiden paistamista!

Mä petän itseäni noilla pikkulettupannulla paistetuilla rahkapannareilla. Ne on niin hyviä muttei muka yhtään niin epäterveellisiä kuin oikeet plätit :p

Mä alustin äskön ruisleipätaikinan. Tais kyllä taas humahtaa liikaa jauhoja, mä en vaan ikinä osaa lopettaa ajoissa. Mut jäännää et miten se tuolla lähtee nousemaan. Juuri ainakin onnistui nyt paremmin kuin viimeksi. Kupli iloisesti ja hajukin oli paljon mukavampi kuin viimeyrityksessä. Otin tähän juureen alkua porilaisesta ruisleivästi pakkohan sen on olla hyvää :) Edelliseltä leivontakerralta pakastetun juuren nakkasin mäkeen kun näytti ettei se herää ja se haisikin aika pistävälle.

Mies on nykyää kunnostautunu leipomaan, kun mie en nii jaksa :P Vois ehkä nakittaa jotai leipomist sille tänää..

Mä teen tänään kummipojan kanssa lettuja! Eka nokkoslettuja suolaisilla täytteillä (sienikastiketta, guacamolea, papuja, juustoa) ja jälkkäriksi tavallisia lettuja hillolla. Eilen kerätyt nokkoset, kevään ekat!

Meillä on kyllä surkean pieni pakastin. Pitäis leipasta huomenna pari saaristolaisleipää sinne tulevaa imetysnälkää varten, mut ei ne mahdu jos en syö jotain pois... Mmmm, jätskiä...

Mäpä saan tänään KALAkeittoa! :excited001Miehen onkimista siioista. Onni on olla hyvän kokin siippana.
Ja mäkin haluan nokkosia, mutta mistäs niitä täällä kerrostalojen keskellä jahtais?

Mä vääntäydyin ihan mettään asti hakemaan. Kaipa sielläkin puliukkoja ja koiria liikkuu, mutta luotan etteivät kaikki oo kusseet juuri mun nokkosille.

Määki haluisin voikukkaa, vuohenputkea, nokkosta ja kuusenkerkkää mut ei oikeen tiedä mihin lähtis ettimään. Pellonreunaa ja mettää täällä piisaa mutta ne ei oo kauhean otollisia keruupaikkoja ja asutus kuitenkin niin tieheää että koiranlenkittäjiä (ja pulsuja) riittää noihin ryteikköihinkin. Ja kuusen oksiin nyt kukaan käy ruikkimassa mutta toisen mettästä ny ei sais mennä puita silpomaan.

Olipa hyvä keitto! Söis enempikin, jos ei tarttis jättää tilaa illemmalle, kun mennään italialaiseen. :porc

Takaisin