Leipomis- ja kokkausketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tein eilen banaanisuklaa kakun. Se on kuivakakku tyyppinen, mutta kaukana kuivasta. Ihanan mehevä ja ohjeessa oikeen luki, että paranee vanhetessaan. Enpä taida vaan keritä näkemään tuon kakun parhaita päiviä.. Nimimerkillä kakkua aamupalaksi.

Muok. Tai jos rehellisiä ollaan ni mun tän päivän koko menu taitaa koostua tuosta kakusta..

Mä sitten mitään ohjetta käyttänyt lammaspataan vaan nakkelin sinne mitä sattui kaapista löytymään. Pakastinta kohnatessa käteen osui pussillinen puolukkaa (vuodelta 2009 :oops:) ja päätin tekaista siitä vispipuuron. Herkkua!

Tuli tehtyä gluteenitonta spagettia ja sen kans jauhelihakastiketta, mihin laitoin tomaattimurskan jämät ja kalttasin yhen tomaatin mukaan, sipulia ja maitoo..maustoin valkosipulijauheella, suolalla, yrttimausteella ja grillimausteella..niin ja tääki oli gluteeniton, vaikka kummallekki ihan tavallinenki käy.. tän mun flunssan takia ite en ees maistanu mitää makuja ruuasta, vaik oli siinä muute chilijauhettaki..

Kauppaan en jaksanut lähteä, en jaksa edes vaihtaa pyjamaa kunnon vaatteisiin, en jaksa syödä lounasta....mutta ku katsoin pakkaseen ja näin puolukoita niin jaksoin sitten kauheella vauhdilla vartissa leipoa puolukkaomenapiirakaan joka on nyt uunissa. Tuli nyt vaan mieleen et hei puolukka->piirakka->nam.
Puolustus, ne on viime syksysiä ja pitäähän ne sieltä syödä pois pilaantumasta!

Oispa puolukoita, tekisin vispipuuroa minäkin!

(Oispa ylipäätään jotain ruokaa, muutakin kuin toissapäiväistä kalakeittoa... Oon syönyt tänään kaks sämpylää ja kaks jugurttia.)

oih!!! kalakeitto olis nyt poikaa...!!! ainaki sellanen iskän tekemä herkku-keitto........ ja banaani-suklaa-kakku on muuten tosi hyvää!!!! mäki oon tehny sitä tolla "kuivakakku" menetelmällä..... nom!

Mä yllätin itseni sillä, että tota banaanikakkua on vielä jäljelläo_O Ja huomenna paistan taas munkkeja. Tulee rankka vappu ku pitää mutustaa kaikki herkut. Ikeassa on muuten hyviä alkoholittomia kuplajuomia, niitä meillä huomenna kilistellään, kun simaa en saanut laitettua porisemaan.

Tein uudestaan raakasuklaakakkua, kun tuli muutama viikko sitten ostettua kaikki ne kalliit raaka-aineet. Ja nyt uunissa on ne kaalikääryleet, joita oon päiväkaudet luvannut tehdä pakkaseen.

Mun sima on ihan ahterista :(

Oon kaatanut iehuvaa vettä käsille ja mahalle, kipannut miehen haisevat valkosipulioliivit nurin jääkaappiin, ja käynyt kaupassa kaksi ylimääräistä kertaa kun jotain aina unohtui. Lähikaupassa teinijolpit varastivat pokkana kaljalavoja kun kiireiset kassat eivät ehtineet perään, ja mun eka reaktio oli lähteä perään "koko kylä kasvattaa" -hengessä, mutta sitten katoin itseäni ja totesin, että mulla on nyt ihan tarpeeksi hommaa itseni ehjänä pitämisessä.

Voihan vappuruoka!
Meillä on venytetty penniä ihan perkeleesti jo pidemmän aikaa ja nyt kun se loppuu, mä haluun herkkuja!!!
Meillä ei itellä oo grilliä mutta grilliruokaa tekis mieli... onneks lähes kaikilla muilla on joten ei muuta kun grillinlainauspuuhiin...? No ei oo taidettu mitään huippukelejäkään luvata vapulle mutta samapa tuo, me on grillattu talvellakin.
Lohta ajattelin tehä jonain päivänä ja sit jotain salaatteja, perunasalaatin ja vihreen varmaan.
Simat ja leipomukset on tekemättä, mutta ehkä nyt jo sais sen rahkapiirakan tehtyä...

Ja siis Ikean puolukkakuohujuoma niin kruunais mun vapun, perhana ku on turhan kaukana moinen affääri!

Äiti :Heartpink Kävi tuomassa meille pakastimen täyteen "saunaleipää" - ilmeisesti ennen vanhaa ollut tapana tulevalle äidille tuoda mukana. Se oli nyt etuajassa leiponut rahkapullia, voisilmäpullia, muffineita, kääretorttuja, kuivakakkuja om om. Säilyykö nuo sinne saakka js vauva odotuttaa itseään vaikka kesäkuulle?!:rolleyes:

Mulla on sellainen vadelmajuoma odottelemassa huomista kun tuskin synnyttämässä olen. Ja pihviä on saatava! Kaverilla salaatit kylkiäisiksi ja sit makkaraa sekä halloumijuustoa ja maissia. Nam! :p

pakko hehkuttaa tuota mun kenwoodia.. kyllä on kätevä pyöräyttää vaikkapa sämpylätaikina, kun ei tartte käsiään sotkea. Taikina tulee nopsasti ja kädet on puhtaat.

Mun leivontainto nostaa uudelleen päätään. Oon tykännyt leivonnasta, mutta kaikki taikinoiden vaivaaminen on ollut hermoja raastavaa, kun sillä sekunnilla kun saan käteni sotkuun, niin lapset heittäytyy mitä katastrofaalisempiin tilanteisiin, enkä pääse itse hätiin kun kädet on taikinassa.

Ennen kenwoodia kun viimeks leivoin sämpylöitä, niin jouduin lapsia lähteä ojentamaan kädet taikinassa, kun yks söi piilossa bepanthenrasvaa, ja oli niin noloa, kun naapuri hyökkäs käymään just, kun olin mekastamassa siitä bepantheninsyönnistä kädet ihan taikinassa.

sekava sepustus, mut kyllä on hyvä tuo kenwuudi

Mullakin on kenwoodi ja kyllä siitä on iso apu leivonnassa.. on kiva kun sillä ei sotke ihan niin paljoo, kun esim. käsivatkaimella.. kermatkaa ei lentele pitkin seiniä kun saa sen suojajutun siihe kulhon päälle. Ja kun kädet pysyy vapaana ja pystyy tekeen muuta samaan aikaan kun vaikka munat ja sokeri vaahtoutuu. Ruuan laittoonkin siitä apua kun on niitä raastimia yms ja lihamylly siinä samassa. Kaikkia noita osia en oo viel kyllä ees kokeillutkaan käytännössä.

Jos ryhtyis virittelemään juustosarvia ja pikamunkkeja. Simankin sain jotenkuten pelastettua, kun laitoin pulloihin vähän lisää sokeria, nostin takaisin pöydälle ja kiersin korkit kunnolla kiinni. Ainakin yksi pulloista sanoi "sih", kun raotin korkkia.

Ai hitsi, pitää muistaa kaivaa ne munkit pakkasesta.

Ruisleipätaikina taas kohoilee, mää voisin leipoo ruissaria vaikka joka päivä kun toi käymisprosessi on niin jänskää seurattavaa. Ihan erinäiköistä kuplintaa raskissa tällä kertaa kuin viimeksi, saas nähdä millaista nyt tulee! :excited001

Munki pitää kyl hehkuttaa tuota kenwoodia vaikka ennoo tehny sillä vasta ku munkkitaikinan! Mut näppärä oli kampe! Mies sen mulle osti lauantaina, vissii iha vaa siks et mää jaksasin pitää tän innostuksen leipomisesta. Määhä opettelin ton leipomishomman tässä vähä aikaa sitten ja pääsiäisen aikaan tein ekan kerran niitä pullia mut valitin et kui hiton työlästä pullataikinanki teko on käsin. Josko ens viikolla taas leipois pullia pakkaseen! :)

Mäkin halun Kenwoodin tai jonkun muun porschen. Tykkään kyllä tehdä ihan käsipelillä, sähkövatkainta sentään käytän, mutta kohta saattaa olla tilausta monitoimikoneelle. Joka mahtuu meidän pikku keittiössä ei mihinkään.

Mulla on sellanen tosi hieno yleiskone missä on kaikki mahdolliset lisätoiminnot. Voitin sen joskus jossain kilpailussa, mutta mulla ei oo ikinä ollu niin isoa keittiöö että se ois mahtunu sinne. Se siis odottelee kiltisti mun vanhempien autotallissa sitä et saisin joskus kunnon keittiön. Mua kyllä harmittaa kun sille oisoikeesti tosi paljon käyttöä!

Takaisin