Leipomis- ja kokkausketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kääretorttu on kyllä haastava kaikessa "yksinkertaisuudessaan", taikinaan pitäis saada jotain sitkoao_O, että pysyis kasassa-koittakaa nyt joku keksiä jokin ratkaisu hakeilevaan torttuun..(?) ja se täyttäminen, mulla menee aina överiksi, ja pursuaa joka suuntaan. jokin ohut kreemi olis varmaan paras, tylsääää-
Vai siis pitäiskö se kostuttaa ennen rullausta? tuli vasta nyt mieleen:oops:, parinkymmenen yrityksen jälkeen..

Ei tarvii kostuttaa, siinä pitää vaan olla nopee koko hommassa ettei se ehdi kuivua! Mä en oo varmaan ikinä epäonnistunu muissa leivonnaisissa kun yhessä hyydytetyssä kakussa joka ei hyytyny. Ohjeessa oli ihan liian vähän liivatetta!

Ahaa, siis tiukalle rullalle jo tyyliin hieman jäähtyneenä? Teetkö perunajauhoilla vai vehnä? vaikuttaako noi lopputulokseen??
Ei mullakaan leipomukset varsinaisesti pilalle mee noin niinkun maun puolesta, mutta jokunen kääretorttu olis kyllä vaatinut naruja ympärilleen..
tulee hieman ylileveitä:_rr
niin ja eilen jäi "kuivakakku" puoliks vuokaan (tein liian kostean sitruunalla, suklaalla ja turkkil.jug..pakko aina soveltaa:oops:) mutta menihän se lusikallakin:rolleyes:

mä taas hallitsen tilastoja just toiste päin :grin oon ehkä yhdessä onnistunu hyvin.... vaikka mulla olis yks ja sama resepti mitä käytän, mä en koskaan saa kahta samanlaista ja aina joku mättää jossain.....

Mä laitan yleensä sen marja/hedelmäsoseen pohjan päälle heti paiston jälkeen kun se on kumottu ja kerma-rahkaseoksen sit kun pohja on jäähtyny sopivasti. Pohjan teen suurimmaks osaks perunajauhoista. Mut kääretorttuja on varmaan miljoona eri versioo. Mä oon vaan onnistunu näin :)

Tavallaanhan se sose varmaan kostuttaa sitä pohjaa vähän kun sen heti laittaa... Ja jos se imeytyy pohjaan liikaa niin laitan sit vähän lisää kun se on jäähtyny :)

Rupes tekeen hullun paljon mieli lakkakääretorttua paahdetuilla mantelilastuilla! Mmmm!

Meillä mun erittäin harvoin tekemä kääretorttu tunnetaan toiselta nimeltä halko :grin Helkutin hyvää, mutta tulos on niin massiivinen pötkylä, että sille nauretaan aina makeasti..

eikös oo ihan oma jouluhalko olemassa...? sellanen jumalattoman iso kääretortun tapanen mikä joulusin leivotaan...?

Wau, onpas hieno. Mulla ei harmi kyllä ole siitä mun tekemästä halosta kuvaa :wink

joo ja tota kun kuukletti sieltä tuli niiiiin hienoja tekeleitä että ihan rupes kadettaa :sad001

Voi, eiii.. Mie näin unta, et mie olin tehny korvabuusteja.. Ehkä mie leivon kesällä pullia sit uudessa asunnossa. :P

Mun ihana herkkusuumieheni oli jo toistamiseen syöny pakkasen tyhjäks korvapuusteista (salaa!) niin nyt se kysy että annanko sille jonkun ohjeen että se voi leipoa niitä lisää niin vieraillekin riittää :) Enpä olis uskonu että tää päivä koittaa!

Miulla oikeesti on jonkin sortin sairaalloinen himo pullliin, kun nään jo unta...

Puustithan tulee nopeesti. Puolen litran taikinasta tulee kaks pellillistä. Ihan omaksi ilokseni minäkin näitä leivoskelen, en montaakaan omaan suuhun asti saa. Tykkään viedä lämpiäisiä sukulaisille tai kavereille. :)

Mä himoitsin eilen korvapuusteja! Ja olin tosi pettyny kun luulin että niitä on pakastin täynnä mutta ei sit ollukaan yhtään pullaa. Vähän taisin suutahtaa miehelle niin kai se nyt haluu hyvitellä sitä etten eilen himoissani saanu sitä pullaa mitä oisin niin kovasti kaivannu :D

Niin en tiedä, koskaan en oo taikinaa ite tehny. Suuhunha seki taikina menis raakana..

Takaisin