Leipomis- ja kokkausketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt mä en tiedä pitäiskö mun itkeä vai nauraa. Me tykätään tosi paljon ilmakuivatusta kinkusta, meillä oli eiliseen asti jopa itsellä keittiössä sellainen kokonainen jamón iberico eli valtava sianjalka. Siitä oli niin kätevä vuolla siivuja viinin kanssa tai ruoan sekaan tai aamupalasämpylän väliin tai oikeastaan ihan mihin vain! Nyt kun en ole saanut sitä itse enää mutustella, se oli vähän sivummalla ja vihdoin jalka lähti pelkkänä luuna ulos eilen. Mitä tekee kinkkuaddikti mieheni? Ostaa Prismasta sellainen pikkupaketin espanjalaista serrano-kinkkua ja löyhyttelee sitä keittiössä mun naaman edessä! Yhdestä houkutuksesta pääsin niin toinen tuli! Siitä tulee meille tänään kinkku-tomaatti-basilika-pasta, joten mullekin jotain, mutta mä melkein aloin itkemään kun näin tämän shown.

Inhoan tätä ketjua. Tulee vaan lisää himoja kaikkeen (epäterveelliseen)ruokaan. Ja ei, en voi vaan jättää lukematta:grin

Me tehtiin äsken hamppareita ruuaks ja oli kyllä tosi hyvää!

Uunissa lämmitetyn sämpylän väliin ängettiin jauhelihapihvi, juustoa, paistettu kananmuna, pekonia, paistettua sipulia, bbq kastiketta ja tomaattia.

Nälkä ainakin lähti tehokkaasti :D

nälkä lähti, närästys tuli? Mua alko närästää jo vähän tota lukiessa, vaik herkkulliselta kuulostaakin :)

Mä otan juustokakulle kyytipojaksi pakasteesta sulatettuja mansikoita, mitkä oon soseuttanu sauvasekottimella. Enkä laita sekaan ees sokeria, tulee sopivan raikas kastike kakulle.

Mä teen vähän tähän tapaan: http://www.valio.fi/reseptit/rahkataytteinen-juustokakku/ Digestivepohjalla, valkosuklaa-limerahka ja creme fraiche-täytteellä. Tulee superhyvää ja päivää ennen tarjoilua tehdään, tarvii vaan irtopohjavuuan, joka jopa mulla on :grin.

Päälle mustaviinimarjoja tms. kirpeähköä, että saa hyvän balanssin makunystyröille. Oon nyt joutunut ostamaan pakastemarjoja kaupasta kun omat poimimat loppui, mutta katson aina et on suomalaisia ja suomessa pakattu, joten silleen uskaltaisin ostaa myös vadelmat.

Hitto, nyt pitää tuollainen kakku tekasta kun seuraavaksi tulee vieraita kylään.... pitikin käydä katsoo tää ketju...:rolleyes:

Juustokakku onnistu! Nojoo, ei tullu niin sievä ku kuvissa mut onnistu kuitenki. Oli kyllä liian suklainen mun makuun, tykkäisin enempi jostaki raikkaammasta! :) saa laittaa jonku hyvän reseptin jostaki raikkaasta, marjaisasta tai hedelmäisestä juustokakusta! :)

Ahaa, en hoksannu ensin Ameeban reseptiä! ^^ :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Se on lyyti makea, mut mielestäni kivanmakuinen verrattuna oikein suklaiseen. Ja sit tosiaan jotain kirpsakkaa päälle, niin avot, se on siinä :p

voi vee teidän kanssanne :angry2 nyt mun tekee mieli kaalilaatikkoa, makaronilaatikkoa, mokkapaloja, juustokakkua, voisilmäpullia, brownieita ja ja ja ja ja ja ja ja.................................................

Mä oon kyllä välillä niin onneton noiden leivontaohjeiden kans. Tossa juustokakku ohjeessa sanotaan, että sekoita perunajauhot kuohukermaan niin, että perunajauhot liukenevat sinne.
No pitääkö se kerma olla vatkattua vai ei?
Onneks oli kermaa enemmän kuin tarvis niin testasin molemmat... Koostumuksesta päättelin, et ehkä toi vatkaamaton olis parempi?

Joku juustokakkuneropatti, kerro menikö oikein? Kakku on uunissa ja nyt jännään tuleeko susi?

Kyllähän perunajauhot liukenee kylmään veteenkin, miksei kermaan:think005- mutta ei kai sen niin väliä, sekaan vaan ja uuniin! varmasti onnistui?

ihan perus mustikkapiirakka iltapäiväksi, vaniljajätelöllä..on aivan Super ihanaa olla kotona! saa tehdä joka hetkestä mieleisensä:p
illaksi ajatteli jääkaapintyhjennys pizzan-lampaan jämät, herkkusieniä..ja vaikka fetaa! ja kaikki ne juustonkannikat ajelehtimasta!

mulla on sama ongelma aina ku pionillaki.... mun pitää aina eka testaa 10kertaa ohje, enneku voi ulkopuolisille syöttää :)

Kakku ainakin näyttää tosi hyvältä, uskon että onnistu!
Se vatkattu kermavaahto-perunajauhosekoitus näytti munakkaalta ja sekoittamaton kermaviililtä. Joten olis mun tuurilla pilannu kakun.

Alkaa tekee mieli kaikkea hyvää, kun tätä ketjua lukee. Oon silti enemmän kokkaaja, kuin leipoja. Mies lähti soittoharkkoihin ja mä täällä harkuttelen pannulla paistettua lohta :) En oo varma tuliko kuva ylösalaisin :D

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    182.6 KB · Katsottu: 21
Hyvältä näyttää vaikka ylösalasin onki! ;)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mun oli kanssa pakko tehdä eilen mokkapaloja, kun niitä täällä oli niin hehkutettu :). En ollutkaan syönyt niitä varmaan kymmeneen vuoteen, joten oli aikakin. Ja hyvää on, menee aamupalaksikin! Kiitos kun herätätte mun sisäisen mässäilijän näillä keskusteluilla!

Takaisin