Leipomis- ja kokkausketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lauantaina on mun valmistujais-vauvakutsu-herkuttelubileet. Oon ajatellu, et tekisin jotain salaattia, grillaisin hyvin marinoitua lohta, siihen joku kylmä jogurtti/kermaviilisoosi, omatekoista leipää pellilinen. Sit kokeilen teidän hehkuttamaa amerikkalaista juustokakkua, joka tehdään uunissa.

Nyt noi mokkapalat kyllä alkoi houkuttamaan. Eihän niitä parempaa olekaan! Nam! (Mulla on sokerilakko menossa, mut toi ilta on ny poikkeus).

Mitäs muuta? Onks teillä ehdotuksia tuon salaatin suhteen? Mitä laittaisin?

Tekis mieli kokeilla artisokkaa, kun en ole sitä itse koskaan salaattiin laittanut. Mutta toisten tekemänä oon syöny ja on maistunu hyvältä.

En oo ikinä kuullu et joku ei tykkäis mokkapaloista, paitsi nyt hymis :grin Ja töissäkin pellillinen katos muutamassa minuutissa:wink

Mä en tiiä mikä niissä on mut tökkii vaan pahasti. Kyllä mä palan voin syödä, mutta ei se mitään suurta mielihyvää tuota niinkun vaikka juustokakku!

Muhun uppoaa kans paljon paremmin juustokakku kuin mokkapalat :) Erityisesti sellainen ihana, helppo liivatteeton uunissa paistettava juustokakku. Pitäiskin leipoa sitä, voiskos sitäkin pakastaa? En oo ollut vielä yhtään leivontatuulella, viime viikolla sain sentään ruokaa pakkaseen sitä vauvaväsymystä odotellessa. Tänää ois aikaa, mutta puolikuntoinen olo, enkä vaan jaksa.

Joku vois miulle juustokakun väsätä. En tiiä oonko koskaa ees maistanu.. :rolleyes:

Apua, mun pitäs viikonloppuna tehä New York cheesecake, en oo sellasta koskaan tehny... kai sen voi tehdä edellisenä päivänä...?
Mun pikkusisko konfirmoidaan kun menin pyytää sitä kummiksi eikä kuulunu kirkkoon, se toivo nimenomaan tota kakkua ni kai se on tehtävä...

Nyt mä teen kaalilaatikkoa, saa nähdä tuleeko tuosta syömäkelpoista ollenkaan...

Sarra kannattaakin tehä edellisenä päivänä niin se ehtii varmasti jäähtyä hyvin ja sitä on sit helpompi leikata :)

Ameeba, mä ainakin pakastin puolikkaan paistetusta juustokakusta. Katsoin netistä että pitäis onnistua. Makuja tuollainen kerma-juustohässäkkä varmaan herkästi siellä imee ettei kannata tillien ja purjojen viereen sitä asetella :)

Ja juustokakku on parasta jääkaappikylmänä eli kannattaa tosiaan tehdä jo etukäteen. Ja se varmaan säilyy ihan hyvin muutaman päivän. Aloitettuna ei kyllä säily kauaa... Slurps :)

Tänään katsoin kinuskikissan amerikkalaisen juustokakun ohjeen netistä. Siinä suositeltiin, että kakku pitäis tehdä edellisenä päivänä ennen tarjoamista. Siis mun täytyy leipoa se huomenna, onneksi katsoin ohjeen!

Päälle pitäisi ripotella tuoreita vadelmia, mutta eikös kaikki ole nyt ulkomaalaisia? Uskaltaako niitä raskaana ollessa syödä?

No voi ristus teitä. Pitääkö tässä nyt itsekin alkaa värkkäämään tuollaista paistettua juustokakkua? En ole kokeillut kuin niitä hyydytettyjä versioita. Niitä on kyllä tullut syötyä kiintiö täyteen, jätän nykyään jo väliin - ja mulle siis kelpaa kaikki sokeriin leivottu.

Päälle pitäisi ripotella tuoreita vadelmia, mutta eikös kaikki ole nyt ulkomaalaisia? Uskaltaako niitä raskaana ollessa syödä?
Ei sais syödä keittämättä. Mut miten ois jotkut kakunkoristeet, raekarkit tms.? Kaupoissa on jo pääsiäiskarkkeja, sieltä vaan valitsemaan kivan värisiä. :)

Aretha, siitä kakun pinnasta tulee käsittääkseni semmonen kiinteä, mihin ei oikein sovi karkit tai rakeet.

Pioni, usein Amerikassa näkee juustokakun päällä jotain marjasiirappia (siis ei niin tönkköä kuin perushillo), vois toimia aika hyvin jos teet siihen jonkun kiisselimäisemmän kastikkeen? Vaikka mansikka tai vadelmapohjaisen, miksei mustikkakin toimisi makunsa puolesta.

Mä kans meinasin ehdottaa et vadelmakastike vois toimia hyvin jos ei oo kotimaisia marjoja pakkasessa!

Tosiaan! Mulla on pakkasessa viimekesän mansikoita, on ainakin turvallisia. Jos teen niistä jonkun hillokastikkeen? Kuvasta päätellen siihen kakkuun sopisi just mehukkaat marjat hyvin, joten toi hillokastike voisi olla nyt paras ratkaisu.

Takaisin