Leipomis- ja kokkausketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toi on kyl totta. :) Vois kyl vaiks tehä sit ku jää äippikselle. Huomaa et aivot ei ihan pelaa enää ku enpä tajunnut et voin pakastaa sitä. :grin

Mä toivon että lapsi viihtyy syksyllä repussa tai mättäällä, aiotaan nimittäin sienestää julmetusti. Oman suppisvarasto on tyhjenemässä kun viime syksynä niitä oli niin huonosti.

Hitsi muuten kun ei ole tiedossa helppokulkuista marja- ja sienimaastoa. Noi mun vakiomestat on sellaisia ryteikköjä etten viitsi sinne lähteä ipana repussa. Eikä huvittaisi lähteä randomilla etsimään muitakaan paikkoja kersa kyydissä.

Me sienestetään myös paljon. Mies on haka tunnistamaan, itse kuljen lähinnä joku rousku tai hapero kädessä inttämässä, että voiko tän syödä. Viime kesänä saatiin hyvin herkkutatteja, joista onkin riittänyt riemua koko talven. Suppiksia tuli tosiaan heikosti viime syksynä, mutta onneksi on ollut edellisvuosien saalista kuivattuna. Sekasienet (ne mun rouskut ja haperot) on suolattu.

Noi hymykuopan suklaakeksit näyttää muuten tosi hyviltä! Kai sitä on pakko kävellä kauppaan hakemaan suklaata, muuten taitaakin kaikki löytyä kotoa :). En ole yhtään keittiöihminen, mutta kokeillaan!

Mulla on sellasia tiettyjä reseptejä, mitä meillä kokkaillaan mieliteon yllättäessä. Mun mieleiteot on aina olleet sitä laatua et ne ei mene ohi ennenku saan haluamaani pöperöä, vaikka siinä menis viikkoja :).

Ikisuosikkeja on parsarisotto (eikös kohta ole parsa-aika??), linssikeitto, just se yksinkertainen valkosipuli-sitruuna- chilipasta ja mustapekkabroilerikiusaus.
Yks ihan mahtava resepti on Blankon lammaspasta, se ei oo mitään arkiruokaa mutta kahdenkeskiseen hemmotteluiltaan ihan taivaallista!

http://hellunhella.wordpress.com/2011/03/09/blankon-lammaspasta/

Onko sulla joku hyvä parsarisoton ohje? Kuulostaa ihanalta. Mies on meillä parempi tekemään risottoja, mutta vois olla aika mun hioa taitojani.

Cedju noita keksejä onkin hyvä kokeilla vaikka ei mikään keittiöihme oliskaan kun ne on niin helppo tehä ja maistuu ihanalle!

Totta, oli pakko tulla vielä kiittämään hymistä helposta ja oikeasti huippuherkullisesta reseptistä! Tein fariinisokerilla ne keksit, kun olin tuon meidän lähikaupan tarjonnan armoilla ja hyvin toimi. Seuraavaan satsiin vois laittaa minivaahtokarkkeja :)

Nyt toivon, että huomisen aamukahvin seuraksi olisi yksi keksi säästynyt. Mieskin nimittäin tykkäsi :p.

Mun teki tänään ihan hirveesti mieli jotain tulista ruokaa joten tein ihanaa kanawokkia! Oli muuten niin tulista että flunssakin varmaan katos samalla. Mutta kyllä oli hyvää! (Ja helppoa :D)

Mä teen noita keksejä huomenna, kun mies tykkää suklaakekseistä. Ite oon nyt raskausaikana kyl kans tykännyt. :) Ja siis fariinisokerilla myös.

Itsehän oon panostautunu gluteenittomiin leivonnaisiin, ku miehel on keliakia..

eilen rupes tekee hirveesti mieli makkarakeittoo ja oli sit pakko lähtee kauppaan (10km) yhen ainoon HK:n blöön takia.... ja tänää mä vihdoin tein sen mustikka-rahka-piirakan mitä oon kuolannu monta päivää... nomnomnom..... ja päätin et viimeistään ristiäisiin teen sen hiivatin kolmikerros-suklaa-juustokakun mitä oon meinannu tehdä viimisen vuoden......

Kyfixfix mä oon tehny samannäköstä kakkua mutta vähän eri ohjeella. Mulla on sellanen juustokakkukirja niin oon sieltä ottanu ohjeen :) Hyvää on kyllä ollu ja aina onnistunu hyvin!

Takaisin