Leipomis- ja kokkausketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos tekis tänään meetvurstipiirakkaa ja huomenna dumle muffinseja. Pitää olla tavotteita!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

ärsyttää ku ois kauhee himo leipoa kaikkea herkkua mut en viitsi ku meitä on vaan kaks täällä syömässä, tulis aika paha morkkis ku vetää puol peltii mokkapaloi omaan napaan ennen ku mies ees ehtii töistä kotiin :grin

Gluteeniton kookos-ananaskakku on kans niin namia! Meillä myös viljaongelmainen joten yleensä kun leipoo, tulee leivottua gluteenitonta. Piirakkapohjaa mä en enää osaa tehdä vehnäjauhoista :D.
Sen sijaan pitsapohjat on ihan julmetun hankalia, aina tulee sellasia riko naapurin ikkuna- ja paikat lähtee hampaista- versioita...

Tavan pizzapohjan osaan tehä, kun mies tekee yleensä itelleen gluteenittoman, mut muuten mie leivon. En osais varmaa itekään normileivonnaisia tehä, kun seurustelin miehen kanssa jo ennenkuin muutin omilleni niin heti "joutunu" tekemään gluteenitonta :) Gluteeniton leivonta on kyl hitsin helppoa ja nam miten hyviä ne on. Jännä miten noi liukuhihna kaupan tuotteet on nii pahoja! Esim. glutfree keksit, hyi!

Mä kyllä tykkään monista kaupan gluteenittomista kekseistäkin. Esim juustokakun pohjassa menee hyvin kun vaan valitsee oikeet keksit. Valikoima on monissa kaupoissa oikeesti tosi laaja nykyään!

No empä sanois tääl yks suomen toisiks suurin Prisma nii silti aika kökkö valikoima! :/

Meillä on tässä kodin lähellä sellanen vähän pienempi kauppa jossa on hyvät valikoimat erikoistuotteita muutenkin niin voi olla et siellä on noita gluteenittomiakin normaalia enemmän.

Mun mies on tarkka syömisistään ja sitä harmittaa suunnattomasti ne gluteenittomien tuotteiden lisäaineet ja oikeestaan ihan oikeiden asioiden vähäisyys. Et esimerkiks leivässä voi olla 16 outoa asiaa, joilla ei oo paljonkaan tekemistä ravinnon kanssa, ja tosi vähän jotain oikeeta jauhoa.
Siispä mun pitäs olla hyvä vaimo ja tehdä sille ite leipää! Mutta mä oon liian saamaton... enkä oo ikinä edes yrittäny leipoa leipää.

Meil ois iha leipäkone mitä ei oo käytetty eikä käytetä, kun pitäs kuulemma siirappia laittaa leipätaikinaan ja mies ei halua, ni ei sitte.

Haa, Pirkka-lehdessäkö se ohje oli ennen joulua gluteenittomaan näkkileipään. Siinä oiski ajatusta, tekis miehelle synnärireissua varten! Siinä sil ois mitä järsiä. Mut voihan kökkö, kauankohan sellanen säilyy...

S-ketjun gluteeniton näkki edullista ja kuulemma hyvää :) Siis rainbow merkkinen

Tökkäsin just dumle muffinssit uuniin..poju ainaki tykkäs dumlesta ku suorastaan hullaantu "muutamasta" dumlesta ku tuossa vähä maistelin...:rolleyes:

jotenki on mukavampi kokata miehelle-nytkin ku tulee käymään nii tullu suunniteltuu mitä teen ja leivon... ei sillä, on täällä kotipaikalla syöjiä jos teen, mut mukavampi tehä miehelle... mikäköhä vaimo-syndrooma on iskeny, tänää joka tapauksessa possupastaa ja sitruuna-mustikkapiirakkaa :):rolleyes:o_O

Mie oon aina tykän leipoo miehelle ja muuteki ruokaa tehä, mut eipä nykyää oo jaksanu tai ylipäätänsä koko raskauden aikana ei oo hirveest jaksan kokkailla. Välillä innostuu ja sit onkin loppu päivän ihan kuollu, kun raato niin paljon :P

Mä teen la mun vauvajuhliin kinkku- ja lohipiirakkaa.. Ja ehk kokeilen tota hymykuopan sienipiirakkaa samal ku on syöjiäkin. :)

Takaisin