Leipomis- ja kokkausketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon ihastunut juustokakun pohjassa dominojen käyttöön, puisevien digestivien sijaan..

Lambi en mäkään oo ikuisuuksiin käyttäny digestivejä pohjana. Jouluna käytin pipareita, monesti muuten dominoita tai jotain muita sopivia keksejä :)

Myös kaikkia perusruokavinkkejä voinee laittaa? Meillä kokkaillaan tänään broilerin rinta/ohut/minuuttipihvejä (valitse itse itsellesi paras):

Pihvit suolataan ja pippuroidaan sopivasti ja paistetaan pinnat kiinni pannulla.
Kanat kääritään parmankinkkuun (1-2 kinkkua per kana) ja laitetaan uunivuokaan.
Uunivuokaan purkki kuohukermaa, pieneksi pilkottua paprikaa (isosta paprikasta n. 1/4), paprikamaustetta ja parmesania raasteena/höylättynä "reilusti".
Sitten uuniin vuoka ja 200 astetta, uunin tehoista riippuen menee 15-30 min. kunnes kanaset on kypsiä. (meillä ihan surkea tuo uuni, ei mikään aika pidä ikinä paikkaansa, raa'aksi jää. Käytettiin nyt ohutleikkeitä, mutta esim. rintaleikehän kypsyy ikuisuuden/katso paketista aika uunissa.)

Kylkeen keitettyä riisiä. Sitten syödään! Tätä tehtiin, kun on miehen yks lempiruuista. :)

"Laskettu aika toukokuussa" ja pitää sisällään "leipomis- ja kokkausketjun"!? :D hyvä tosiaan erikseen olla tää ketju mut pieni hymähdys pääsi kuitenki! :D ihanat toukomammat!
Tarvii olla, koska kohtahan me ollaan kaikki äitiyslomalla huushollaamassa. :smiley-chores004

Raparperipiirakkareseptiä kaipaaville: tää on mun ehdoton lempparini ja on kelvannut kaikille, jotka on sitä saaneet maistaa. Pakastimen perältä löytyi vielä pari pussia valmiiksi pilkottua raparperia, joten viikonloppuna leivon.

http://kotiliesi.fi/ruoka/reseptit/maisemakahvilan-raparperipiirakka

Pääsiäiseksi pitää tehdä pashaa. Oon sillä lailla kivasti ateisti, että kelpuutan kaikkien juhlapyhien herkut. :porc

Ihana ketju! Mun pravuuri on ollu voileipäkakuista kinuskissan kirjasta löytyvä kreikkalainen voileipäkakku, suosittelen hankkimaan kirjan! Oon ostanu sen usealle kaverille lahjaksi. Sitä kun selaa, on pakko alkaa leipomaan jotain! :)

Ja mämmiä! sitä tein viimevuonna ison satsin ja täytyy pian virkistää muistia sillä saralla..olikyllä niinhyvää etä lapsetkin jo kyselee koska sitä saa.
Kinuskikissan sivut on kyllä ihan loistavan innostavia, sieltäkautta yleensä aloittaa leipomarupeamansa!

Meillä on tänään pullapäivä! Esikoinen on niin innoissaan kun saa olla vieressä auttamassa, kysyy aina "saisinko äiti auttaa sinua?" <3..
Eilen paistettiin jauhelihaa yhdessä - meinas vaan mennä pojalla syömiseksi koko homma ;D

On se kiva kun lapset kasvaa ja ne saa mukaan keittiöön auttamaan (lue:sotkemaan lisää) :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mulla on kans toi tavoite, et ottaisin lapsen/lapset mukaan kotitöihin, heti kun vaan haluavat/osoittavat siihen kiinnostusta. :) Tietty se vähän "pinnaa" iteltä vaatii, mut luulen, että palkitsee sitten vähän isompana.

Mitä tänään syötäisiin?

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Aijai... Täälä on alotettu tällanen turmiollinen ketju :o En ehkä oo mikään mahti leipoja mutta sitäkin innokkaampi syöjä :P

Mä ajattelin tänään laittaa pasta-feta-pinaattivuokaa, koska meillä on kahden keittiön yhdistymisestä johtuen nurkat täys avattuja pastapaketteja. Pitää johonkin jemmata niitä makaroneja. Bonuslapselle kelpaa kaikki pasta-aiheinen, joten tyytyväistä yleisöä on tiedossa.

Muoks: hyväksi havaittu resepti linkissä. http://kotiliesi.fi/ruoka/reseptit/feta-pinaattipastavuoka

Muokattu viimeksi:
Ihania, kyllä inspiroi nää kaikki, harmi kun ei iltapalaksi voi syödä sekä pastaa että suklaakeksejä..

Mä teen huomenna äitiysloman kunniaks suurta herkkuani eli sienipiirakkaa! Täytyy vaan pyytää äidin resepti siihen hommaan :) Tykkään ihan hirveesti noista suolasista piirakoista!

tee kaksi pientä piirakkaa! toiseen miehelle vaikka hauleja, tai mistä nyt sitten pitääkin..:grin
Meilläpaljon kuivattuja suppilovahveroita, niitä oon nyt hoksannut ruveta jauhamaan patoihin jne..menee lapsillakin huomaamatta nams..

Tekis vähä mieli tehdä taas itse valkosuklaa-mustikkajäätelöö..taidan vaan jättää kesään sen tekemisen, kun tarvis pakkaseen eka tilaa, kun sitä tulee kuitenki niin iso satsi :P Huomena vois koittaa tehä kaakaopaloja vierasvaraks :)

Tuhinamurmeli ei meilläkään mies syö sieniä. Mä pakastan piirakan neljässä osassa (tai siis pakastan 3 ja syön heti yhen :grin) niin sitä on sit aina valmiina kun tekee mieli eikä tarvii tuhota koko piirakkaa kerralla!

Takaisin