Leipomis- ja kokkausketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä tein viime ristiäisiin kerrosjuustokakkua vadelma-valkosuklaa-mansikkatäytteellä, oli sopiva väriskaala tyttöselle. ja maistui! Jotenkin mulla noihin puhtaasti suklaata sisältäviin kakkuihin pakko aina vääntää jokin twist.. liikaa hyvää suklaata kaipaa jotain potkua seurakseen...(tää on semmoinen oma pakkomieltymys..)

Gotlanninlimppua kohta vääntämään, pakko ottaa nyt niskalenkki tästä hyvä-leipä-fiksaatiosta.. en ala ettei lapset muka syö kun kaupan leipää:angry4

Mä tykkään kans yhdistää vadelmaa suklaaseen ja ihan perus juustokakkuunkin. Toinen hyvä yhdistelmä mitä tykkään käyttää on valkosuklaa ja pistaasipahkinät!

UUh, kuulostaa kokeilunarvoiselta! ihanko murskattuna sekaan, vai missä muodossa noi pistaasit?

No riippuu vähän mitä teen, mut esim valkusuklaamoussekakkuun oon laittanu pohjaan keksien sekaan pistaasimurskaa :)

Sopii myös suklaakekseihin, valkosuklaa pannacottaan ja tosi moneen muuhun!

:grinmä jo kuvittelin niitä vihreitä murusia valkosuklaamoussessa..DA, noinhan se tosiaan järkeenkäypää

Mä oon kans tehny joskus tollasta suklaa juustokakkua, tosin eri ohjeella. Se oli kyllä ihan hyvää, mutta ehkä kuitenki aivan liian makeaa sit kuitenkin..

Muuten mä kokkaan aina vähintään kerran viikossa jotai pullaa, kakkua tms. Nyt viikonloppuna tein vaan ihan perus pannukakkua ja ohrasämpylöitä. :)

Gotlanninlimput valmiina..vähän kaljaisen makuista tuli-olisko liianpitkään kohonneet?? vai mistä helkatista saa kaljaisan maun leipään ilman maltaita (noi oli kaltattu yönyli)?? siis limpussa kenties menee mutta jskus kyllä samaa ongelmaa sämpylöissä, jos kiireessä ei oo ajoissa kerinnyt leipomaan.. no en heivaa vielä eläimille, ehkä noi menee-:confused5, vaikka miehelle kaljanhimossa:p (ja mä meen pian johonkin leipomoon oppitytöksi kun ei lukemalla osaa..leipähomma paljonhankalampaa kun kakuto_O)

Mä kans leivon kakkua, tai muuta makeeta viikottain, nyt varmaan vähän jokatoinen päivä..kun on noita suita!

Raskausdementikko leipoo hymiksen suklaakeksejä:
"Ai eiks tumma suklaa olekaan kauppakassissa? Jätin varmaan kassalle. Varmaan tää kaapista löytynyt pähkinäsuklaa käy."
"Ai pähkinärouhetta? Miksköhän mä ostin kookoshiutaleita? No onhan tuolla jo pähkinöitä siitä suklaasta. Ja laitetaan nyt tää kookoskin, kun kerran tuli ostettua."
"Ai rouhittu valkosuklaa? En kyllä jaksa rouhia. Lyön vähän perunanuijalla, noin, menee se isompinakin paloina."
Keksit on uunissa, jännityksellä odotan lopputulosta!

Juu mulle kans riittää yks keksi päivässä mutta mies vetää helposti vaikka pellillisen kerralla!

mä taas leivon makeita tositosi harvoin... mut suolasia kyl melkein viikottain, jotain piirakoita, pasteijoita, leipäsiä tms...

Pakastimesta löytyi puolipakettia piparitaikinaa. Olisko mitään ideoita mitä siitä voisiko sitä jatkojalostaa muuksi kuin peruspiparia? Vähän mietin että paistaisin ja kuorruttaisin pumpernikkelityyliin. Ehkä voisi innostuessaan vielä laittaa kivat koristeet ja tuoda töihin läksiäiskahveille. Mutta voisi tuosta ehkä jotain muutakin keksiä.

Takaisin