Leipomis- ja kokkausketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Stella, mihin aikaan sä oikeen leivot siellä? :D ihan keskellä yötäkö? Mutta näyttää kyllä hyvältä :)

Heh, ihan säädylliseen ilta-aikaan. :) valvoin vain vatsakivun kanssa yöllä. Mies kampeutui baarista kotiin neljän jälkeen ja tomerana (huppelissa) etsi minulle rennietä kaikki laatikot läpi kun kerroin et vaihtoehdot on kivun hoito tavalla tai toisella tai päivystykseen lähtö. Taisi vähän hänkin säikähtää. Ja ei liityttynyt mitenkään kokksuksiin, sori.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mut vakavasti ottaen, meinasin tehdä tänään ekaa kertaa elämässäni raakakakun kaverin tupareihin vietäväksi. Tällainen resepti. Meillä on onneksi nyt paljon pähkinöitä kaapissa, joten ei tule ihan törkeän kallista kauppareissua, mutta luulen että raaka-ainekustannusten takia tota ei tule kovin usein tehtyä.

Mun on kans pitäny tehä jotain raakakakkua mut en oo saanu vielä aikaseks, mutta tosta HKI00550n viestistä innostuin niin ehkä teen sen tänään!

Btw, mango-juustokakusta tuli himpskatin hyvää! Shoppailu reissun päätteeksi syön nyt 'pienen' palan tätä herkkua ja siihen kylkeen luen 'vähän' tuota tarhapäivä-kirjaa! ;)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Tänään tuli anopille leivottua mustikkapiirakkaa, mis oli semmonen rahkajuttu välissä.. oli ihan hyvän makusta kyllä jaoli helppoa tehdä...piristi toi leipominen kummasti, vaik en oikee tykkää leipoo muiden keittiöisä kun ei tie missä mikäki aine ja kulhot yms. on ja kun osaan olla aika sottanen leipoessa :D mut kivahan se oli anoppia auttaa, kun se tuunas äitiyspakkauksesta sänkyä sillä aikaa..

Hymis, sä oot kyllä taitava. Miten noi on kaikki saman kokosiakin? Mä en tiedä miks, mutta en osaa tehdä nättejä korvapuusteja. :confused:

Korvapuusteista tulee muuten parhaita, kun laittaa fariinisokeria sinne väliin. Ei tule ainakaan kuivaa ja saa kivasti lisää väriäkin. Itse laitan tosi vähän kanelia, ei vain oo mun juttu. Paitsi karkeissa ja purkassa :).

Mä oon noiden leipomusten suhteen aika pakkomielteinen perfektionisti. Kaulitsen pullataikinan suorakulmioks ja se on oltava tasapaksu niin sit tulee sopivia ja samankokosia pullia :)

Raakakakku onnistui muuten tosi hyvin! Pelkäsin että se maistuisi terveelliseltä, mutta turha huoli, oli mehukas ja makea. Oikeastaan siinä oli paljon samaa kuin Lähi-Idän jälkiruoissa, joista tykkään tosi paljon, baklavassa ja vastaavissa. Makeaa ja pähkinäistä.

samoin, simaa pääsiäiseksi! vielä sen mämmin kun muistaisi vaikka huomenissa laittaa tulemaan..

Karjalanpaisti uunissa odottamassa raskaan yön raatajaa kotiin :Heartred Sit päikkäreille...

Eipä toi mämerö ollutkaa ni hyvää.. :confused:
joo, ei ne kaupan versiot oo mitään verrattuna sellaiseen tuoreeseen kotitekoiseen :grin- meillä söi valehtelematta koko perhe omaa mämmiä monta tuokkosta viimevuonna innosta pihisten, ja nyt sitä jo kovasti odottavat..

ai niin, se sima, pitää pullottaa (ei liene toivottavaa nostaa promilleja kovin korkeaksi..)

Takaisin