Leipomis- ja kokkausketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tajusin just että huomennahan ei oo kaupat auki eikä sunnuntaina! Täytyy tehä tänään kunnon ruokaostokset että on sit jotain syötävää koko pääsiäiseks.

Päätin yöllä että teen kreikkalaista salaattia, tsatsikia ja mausteista kanaa, joilla täytetään sit lämpimiä pitaleipiä. Ei mitään pääsiäisruokaa siis meillä :)

Vois tietenkin tehä taas jonkun rahkapiirakan pääsiäisen kunniaks! Joo :)

Mä olin ovela ja delegoin kaupassakäymisen jo eilen miehelle. Tosin juustoa ja maitoa pitää vielä hakea. Aamu on pilalla, jos ei ole maitoa kahviin.

Muoks: ja kysymykseen "mitä haluat syödä pääsiäisenä?" vastasin, että ihan mitä vaan jonkun toisen laittamaa ja siivoaamaa. :grin

Mä ostin tänään 24packin kaljaa!:grinja kymmenen maitoo ja viiskiloo omenaa jne..pian tulee ystäväperhe yökylään ja saadaa yhdessä värkätä ruokaa! tosi kivaa, koitetaaan savustaa jalan kanssa sydämiä..
:Heartbigred
mutta nyt kyllä alkoi himottaa rahkapiirakka-lakoilla..vieläköhän kerkeis..

Mulla meni 10 minuuttia ton rahkapiirakan kanssa ja nyt se ihanuus on uunissa :) Onneks joka välissä ehtii leipoa! Seuraavaks taas korvapuusteja vuorossa!

Mun pitäis väsää mustikkapiirakka miehen synttäreille. Itte tykkäisin enemmän pullataikinapohjaisesta, mut mies haluu erilaisen (onko se ny murotaikinapohjan). Katotaan miten käy..... :)

Oi ku näytti herkulta Hymiksen ateria! Me tehtiin joitain viikkoja sitten ite falafeleja ja pitaleipiä ja ne oli kyllä tosi hyviä, kesti vaan tekemisessä ihan tuhottoman kauan ja kauppalista oli aivan liian pitkä...
Meillä syödään tänään itsetehtyä perunasalaattia ja jotain krakovanmakkaraa sen kanssa, mulle iski hirvee perunasalaattihimo enkä mä jaksanu yrittää odottaa vappua. Voihan sitä tehdä sit uusiks...
Mä tein muuten hitsin hyvää soppaa viime viikolla, siihen tuli kikherneitä ja papuja ja kaikkee, nam.
Jonain päivänä meil on listalla linssikeittoa mut huomenna ja ehkä lauantainakin me päästään valmiiseen pöytään, lammasta saa silloin.

Meille tulee sisäfileepötkylä, kermaperunat ja fetasalaatti. Huomenna kavereille kinkkupiirakkaa, josta loppu pakkaseen vauvavieraita varten. Ei enempiä, koska yksi kaveri on rankalla kisadieetillä.

Ainekset myös juustokakkuun on, mikäli tulee vieraita maanantaina. En löytänyt valkosuklaa-limerahkaa, mutta otin tilalle vaniljan ja sitruunan.

Voi hitto, tuli nälkä, meenpä tästä syömään leipää :p

Meillä syötiin kevään ekat parsat! Päälle parmesania ja voita ja hetkeksi uuniin, omnomnom.
Esikoinen veti puolet mun alkoholittomasta viinistä, mokoma loppasuu.

naminaminami-delicious (doraa lainatakseni)

Toi Dora on muuten SuperÜber rasittava piirretty :eek: ...ja meni kyllä nyt meikäläiselle niin nanorakettitieteeks noi teidän palvatut halavatut savustetut koipireisiniskalammasporsaspalat o_O mä ku ajattelin hemmotella perhettä ja tehdä pitkästä aikaa sulatejuustokanaa, mut taidankin olla ihan hiljaa :oops:

Siis ei meilläkää mitää pääsiäisateriaa oo vaan pikku pala palvattua viulua ku mies sitä tahto. Mää teen huomenna iha vaa pitsaa! :D

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Meillä on lammasta ja mämmiä mut ei kans sen kummemmin oo pääsiäisevästä. Miehen muksut on viikonlopun täällä ja niille tarjotaan varmaan juhlallisesti makaronia ja jauhelihaa :grin Tai teen mä niille mämmin vaihtikseksi sellaisen mango-persikka-vaniljasoosi-kerroshyytelön. Yleensä meillä ei oo varsinaisia jälkiruokia harrasteta.

Ihania ruokajuttuja... Lupasin miehelle et saa nukkua ysiin, sit kyl herätän hänet ja hotellin aamupalalle... :) kauhea nälkä, taas, aina.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Eile illalla tehtiin persikkarahka-piirakka :) Nams.. Tosin vuodat pakattu jo ja sit piti tehä Iittalan Teema vuokaan mikä on paksumpi ja ilmeisesti eristää sen verran lämpöö, ettei ollu ihan kypsä taikina ihan sydän keskeltä.. No kelpas kuiteki! :grin

Mä just söin aamupalaks mun persikkarahkapiirakkaa :) Kyllä on hyvää! (ihme että sitä on vielä jäljellä)

Takaisin