Lastenneuvola

On kyllä ikävä lukea vauvojen vaivoista, etenkin jos niihin ei meinaa löytyä helpostusta :sad001 Tsemppisympatiat vaan kaikille ongelmien kanssa painiville! :love2 Ei sitä ehkä ihan osaa edes samaistua toisten tilanteisiin, kun oma tyttö on voinut tosi hyvin. Ja sitä yritän itselleni aina sanoa; siis että pitäisi osata olla kiitollinen että vauva on ns helppo ja tyytyväinen.

Eilen illallakin harmittelin ja tuskailin kun tyttö ei käynyt yöunille kuin vasta 00.00 aikaan. Nukkuu sitten kuitenkin heräämättä noin 10 h ja tänäänkin heräsi 10.30 :) Eli hyvin saa äitikin nukuttua. Miehelle aamulla juttelin just että miten kiitollinen tosiaan voi olla. Ja että siksihän mä olen poissa töistä että voin vauvaa hoitaa, meni hän sitten nukkumaan mihin aikaan tahansa. Jotenkin mun täytyy tuota ääneen hokea itsellenikin, että oikeesti ymmärtäisi miten "helpolla" itse pääsee. Samoin meillä on tytön pulauttelun kanssa. Täälläkin just puhetta tuosta refluksista ja mullakin se joskus käväisi mielessä. Mutta ei meillä sitä voi mitenkään olla, kun ei tyttöä itsessään tunnu yhtään pulauttelu vaivaavan. Taidan vain ylensyöttää lastani ja hänen on pakko pulautella kun tää äiti ei muuten tajuu... :grin

Elenna, toivottavasti te löydätte hyviä ja toimivia ratkaisuja ongelmiinne. Varmasti raskasta elää jatkuvan huolen kanssa. Toivotaan että tää alku on ollut teidän raskainta aikaa ja tulevaisuudessa helpottaa! Mulle moni on sanonut että tulee sitten ihan kauhea murrosikä, kun vauva-aikana on päässyt helpolla! :grin
 
Sandy83, joo niinhän ne kaikki vauvat pulauttelee, jotkut enemmän ja jotkut vähemmän :) Oon itsekin miettinyt sitä, että jos olis helpompaa, niin kyllä mä silti jotain huolehtimista tai harmitusta keksisin. Sitä on vaan niin vaikee olla tyytyväinen näin ihmisinä, ainakaan ihan koko aikaa. Mut jos ees välillä muistaa olla iloinen, niin se on jo hyvä :)
 
elenna, sama täällä - jos ei olis nyt jotakin huolta, niin keksisin toisen. Musta tuntuu, että tää lapsen huolehtiminen on semmosta, että koko aika tulee joku uus juttu, kun on just selvinnyt yhdestä, ja taas yrittää selviytyä vaan seuraavan yli.

Kyllä mä silti nautinkin, koko ajan enemmän ja enemmän. Mitä enempi tulee ikää, sitä enempi touhutaan ja vuorovaikutus kasvaa. :)
 
Meillä tytöllä nousi kuume silloin seuraavana päivänä rokotusten otosta, muuten ei tullut mitään muuta oiretta. :) ja kaikki siis otettiin.
 
kaikki otettiin meilläkin. Lämpöä nosti Ellillekin, ja oli kipeän oloinen. Mutta ei mitään mikä ei olisi Pandolilla mennyt pois. Oiskohan 2 päivää mennyt oireillen ja se siitä sitten?
 
Mekin otettiin kaikki. Rokotuspäivän illan oli itkunen ja lämpöä 37,5, muuten ei ollu mitään oireita. Tosi vähällä päästiin siis, pistokohdatkaan ei tuntunu aristavan yhtään.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Meidän tytölle ei tullut mitään. Ehkä oli vähän enemmän kränäinen yöllä nukutettaessa tai sitten ei. Tosin hän oli rokotettaessa jo 3,5 kk vanha.
 
Meille ei myöskään tullut mitään. Vähän taisi olla normaalia väsyneempi.
 
Meillä pistopäivän iltana huusi kipuaan noin tunnin ajan ja oli sylissä "löysän" oloinen (=kuumeinen?). Annettiin Panadolia niin alkoi helpottamaan. Seuraavana päivänä ei ollut mitään.
 
Meillä huusi kanssa kipua illalla, ja jalka oli ihan punainen. Panadol auttoi ja kylmähoisin myös. Yölevottomuutta oli sitten toista viikkoa, se varmaan rotasta.
 
Me otettiin pneumo erikseen (4kk neuvolassa) eikä tullut mitään oireita, ei kuumetta eikä kipuilua.
 
Me otettiin koko paketti, ja illasta itki kipuitkua (ei ollut kuumetta vielä). Annettiin panadolia ja nukahti. Pari seuraavaa päivää oli kuumetta ja vähän kipeänoloinen, mutta annettiin tarvittaessa panadolia. Kuume laski jo, mutta nukutin pihalla vaunuissa, niin nousi vähän uudelleen. Tosin laski taas, kun pidin välipäivän ulkopäikkäreistä.

Kakka on tullut nyt 1½vkoa joka päivä normaalin 3-5pvän välein sijasta. Eikä haittaa mua, tietääpähän, että toimii. :)
 
Meille siitä yhdistelmärokotuksesta ei oikeestaan tullut paljon mitään, hiukan harmitti toki ja oli reisi turvoksissa. Sitten nukuttiin normaalia enemmän seuraavana päivänä. Rota on ehkä jonkin verran ilmaa lisännyt ja sen kyllä on myös haistanut siinä seuraavalla viikolla..Mutta pneumokokkirokotuksen (otettiin erikseen) jälkeen seuraavana yönä valvoskeltiin, ja sitten muutaman vuorokauden päästä ehkä hiukan lämpöä ja ollut kyllä kiukkuisempi vauva, ja huonosti nukutut yöt.

Yksilöllisiä nää tietysti on, onneksi on päästy vähällä. Vähitellen vaan toivoisi että normaalit yöunet palautuisivat.
 
4kk neuvolassa käytiin tänään. Mitat on (synt.-3kk) (3190g/49cm - 5530g/59,5cm) 6165g ja 62cm. Keskikokoinen tyttö, lääkärin sanoin. Kaikki oli ok, Päänympäryskin kasvaa edelleen ihan keskikäyrällä, mikä helpottaa äidin mieltä kamalasti! =)
 
Meillä on 4kk neuvola vasta viikon päästä, mutta vauvalla oli eilen 4kk-synttärit ja tänään mitat oli 5455g ja 61,9cm. (Syntyessä 3545g 51cm). Liian pienihän tuo ressu on, mutta voisi kai tilanne olla huonompikin. Minuakin jännittää viikon päästä mitattava päänympärys. Toivottavasti se on kuitenkin kasvanut normaalisti.
 
Meillä on 4kk lääkärineuvola vasta viikon päästä (ikää silloin 4kk + 1vko) ja ihan ittee jännittää mitä mitat näyttää. On nimittäin semmonen punkero tuo tyttö! :grin
 
Siis ou nou! MÄ inhoan niitä rokotteita. Inhoan kun itseäni pistetään mutta tekee tositosi pahaa kun lasta pistetään. Viimeks oli mun äiti pitelemässä vauvaa, nyt aion pitää ihan itse (EHKÄ). Kunhan en itse katso niin kaikki menee hyvin.. Kai..

Me mennään ens viikolla isoihinisoihin tutkimuksiin TYKSiin tuon pienen pään kanssa. Vauva todennäköisesti nukutetaan tutkimusten ajaksi.. hui kauheeta. Ja helmikuun alusta silmälääkäriin TYKSiin karsastuksen vuoksi. Karsastus on niin pientä, ettei sitä näe kuin valokuvissa, silti neuvolalääkäri oli laittanut lähetteen. Kai me jotkut rillit sitte saadaan.


Mut taivasteluista hehkutuksiin: Mun vauva on ehkä maailman iloisin ja hyväntuulisin pikkukaveri. Hän ei itke oikeastaan koskaan, nauraa vaan ja jokeltelee. Aivan hurmaavaa seuraa, olen korvia myöten rakastunut häneen. Pussailen häntä niiin paljon, ja joskus tekisi mieli syödä koko vauva, niin ihana hän on. Olipa hassusti sanottu, mutta kuvainnollisesti noin.
 
Takaisin
Top