Lastenneuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lilli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos. Moni on sitä sanonut pieneksi ja luullut omaansa isommaksi esim. vauvauinnissa. Söpöt kasvot, melko lyhyt varsi jne. saakin sen näyttämään pikkuvauvalta. Se on kuitenkin yllättävän vanttera ja jämäkkä, ja housut kätkee sisäänsä paksut reidet ja paita tukevan rintakehän.

Meillä oli 2kk neuvola eilen, ja kaikki oikein mainiosti. Emma oli 59,2cm ja 5610g. Pituus menee +1käyrällä, painokeskikäyrällä, eli aivan hyvä homma.

Terkka ja lääkäri sanoivat, että neiti menee jo vähän 3kk vauvan hommissa, kun on niin aktiivinen ja tiitterä. Ei kuitenkaan ylijäntevyyttä, mitä vähän pelkäsin. Seurasi loistavasti kohteita, jutteli, hymyili ja naureskeli - ja komensi. Äipän äkänen penikka! ;)

Rota-rokotteesta (voiko sitä ees sanoa rokotteeksi, kun annettiin suun kautta ja meidän neitille se oikein maistu!) ei oo tullut hirveesti mitään oireita. Eilen vähän kitisi masua, mutta tänään päästi ne ekat kuuluisat niskaperseet ja on ollut oikeestaan vaan oikein tyytyväinen rupsuttelija. :D Äipän "äijä". <3

3kk neuvola takana. Otettiin ohjelman mukaiset kaksi rokotetta ja rotan kakkos osa. Aika pallukka se on tämäkin mamman poika: pituutta 62cm ja painoa 7700g.:smiley-ashamed004 , tämä siis pelkällä rintaruokinnalla. Poika jaksoi hienosti, vaikka päiväuniaika painoikin päälle, nukahti heti istuimeensa, kun saatiin vaatteet päälle. Rokotteita itki (yllättävän) vähän. Saas nähdä kuinka nuo rokotteet nyt sitten vaikuttavat:eek: ... ensi yötä odotellessa...

ja nyt alkoi kitinä rokotuksista...lämpöä on ja pistospaikat on arat:eek: tarttee laittaa suppoa yöksi, toivottavasti nukutaan edes jotenkin...

Meillä Omppu vaikersi piikkien jälkeen illalla ja tänään. Piti erilaista ääntä kuin ennen, oli selvästi huono olo (ihan jatkuvaa ääntä mmh, ooh, ohh, mhh, ää, ää, oohh, ooh). Lämpöä ollut vähän. Kaipasi myös tavallistakin enemmän syliä. Nukkui kuitenkin viime yön ihan yhtä hyvin kuin muutenkin (eli siis heräämättä kertaakaan) ja nukahti tänäänkin ennen kymmentä yöunille ja näyttää nukkuvan hyvin. Pistospaikoissa näkyy vain pikkuruiset punaiset pisteet, ei ole mustelmia eikä punotusta tai turvotusta.

Sama homma täällä Kunusiini. Vaikersi illan ja viihtyi sylissä. Lämpöä nousi ja laitoin supon yöksi ja nyt aamulla vielä toisen. Yö meni kans ihan kivasti, söi puoli kolmelta ja puoli kahdeksalta, tuttia laitoin pari kertaa.

Minulla on siis jo kolmas lapsi, mutta en muista, mitä rokotteita milloinkin annetaan.. Mikä riemu siis edessä kolmekuukautisneuvolassa ensi viikolla meillä?

Noh, kylläpä se meillekin tuo Rota aiheutti jotakin, kun edelleenkin jäätävät rupsuttelut (ja siis ei ees rupsuttelut, vaan kunnon pierut) ja kitisee&itkee masua välillä. Ja on nukkunu vähän huonommin ku normaalisti - ja niin on muuten äitikin. Haluaisin niin ottaa itsekin nyt unet, kun sain neidin ulos nukkuun, mutta kun se eilenkin juoksutti tuttia laittamassa kitinöineen, niin tuskinpa siitä omasta nukkumisesta tulee nyt mitään. Onneksi nää menee ohi! :)

3kk neuvola takana.. Herrajumala niitä rokotuksia! Mun vauva ei ole koskaan huutanut niin kovin ja pitkään kuin äsken. Onneksi mun äiti oli mukana ja piti vauvaa, mä olisin varmasti itse alkanut myös itkemään ja huutamaan. Ihan kamalaa kidutusta. Vauva huusi 45 min suoraa huutoa eikä mikään lohduttanut, ei edes tissi! Kotona vihdoin nukahti omaan itkuunsa ja heräsi puolen tunnin tirsojen jälkeen syömään ja oli jo onneksi leppynyt ja hiukan naureskelikin.

Tuntui kuin sydäntä revittäisiin rinnasta, niin riipivää ja lohdutonta oli kuin pientä sattui! Seuraavaksi iskä saa mennä 4kk rokotuksiin, mä en kestä.
Mulla jäi kaikki mitat ja muut kuulematta, sen verran järkyttävä kokemus oli. En olis itestäni uskonut.

Terhi, joo mua ahdistaa myös ihan sairaasti noi rokotukset :( Kaikenlisäks olen vielä ite piikkikammoinen. Meillä olis seuraava neuvola 20.12. ja siellä odottais se viitosrokote. Mä päätin että me lykätään sitä ensvuoteen ja mennään sit kun isillä on lomaa. Mä en voi oikeesti yksin mennä, alan itkemään itekkin siellä. :(

Pakko tunnustaa että kun pojalle laitettiin 3kk piikit, ni mä olin vessassa itkemässä ku iskä ja neuvolatäti piikitteli mun pikkuista..

Terhijii, 4kk neuvolassa ei onneks rokotuksia tuu jos menee ihan sen rokotusohjelman mukaan. Tai ei ainakaan meille eilen laitettu. Oli vaan laajempi lääkärintarkastus.

Enpä tiedä voiko meidän lapsi olla enää hysteerisempi kuin vaikka eilen illalla, kun yritin saada sitä syömään... sittenhän tuon näkee :O Meillä on 3kk-neuvola 16.12. kun vauva on 3kk ja 3 päivää. Punnittamassahan ollaan käyty nyt viikoittain, kun on välillä paino noussut liian vähän. Viime maanantain mitat oli 4940g ja 59cm, joten voi olla, että meilläkin on nyt jo vihdoin se 5kg rikki, pikkuinen täyttää perjantaina 12 viikkoa.

Sen verran 3kk rokotukset vaikuttaa et tänäänkin näköjään nukutaan koko päivä.. Ja eilen tuli kakkaa, paljon!! 3vaippaa aivan täynnä pahanhajuista litkua vartin sisällä. Vaikersi oikein kun tuuttas sitä ulos.. Ja nukahteli koko illan, ei jaksanu leikkiä tms.. On ihan reppakelli, vetelä ja suruinen :-(

Mua ei se piikittäminen haitannu, mut mulla ei oo neulakammoa. Tykkään esimerkiksi verikokeista, on mukava katsoa, kun neula laitetaan ja putkilo täyttyy. Omppu itkee joka päivä kiukutellessaan, ei tietenkään tuolla tavalla, mutta ihan tarpeeksi kovaa kumminkin. Mä pidin huolen, ettei siihen satu ythään enempää kuin on pakko, eli pidin lujasti reittä paikallaan, ettei neula pääse heilumaan. Ei tullut mustelmia eikä turvotusta eikä punoitustakaan, eikä pistokohdat oo olleet kosketusarat. Piston jälkeen tissi kelpasi, ja huuto loppui, mikä on hassua, kun vastaanoton alussa tehdyt mittaukset muka suututti Omppua niin, ettei rauhoittunut syliin millään. Itki piikkiä laitettaessa siis valmiiksi. Kivusta viis, kunhan ei yksityisyyttä loukata ( = ruveta riisumaan ja mittailemaan)? :D

3 kk neuvola takana. Otettiin se "kolmen suora" rokotuksista. Toistaiseksi ei ole mitään oireita ilmennyt. Vauvakin asettunut yöunille normaalisti, toivotaan ettei mitään tulekaan.

Pituutta oli tytöllä 62,5 cm ja painoa 6820 g, kuulemma hyvin kasvaa rintamaidolla.

Isä oli ekaa kertaa mukana lastenneuvolassa. Oli kyllä hauska kun neuvolatäti heti miehen nähtyään totesi että "on kyllä ihan isänsä näköinen tyttö!"

Niinhän ne kaikki muutkin ovat todenneet :D

Meillä on tänään 3kk neuvola (Natalie on huomenna 3kk, miten aika voi mennä näin nopeesti!) ja jännittää aika paljon kun tulee ne rokotteet :/ halusin mieheni mukaan mutta hänellä on niin kiire töissä että ei ehdi tulla..

Meillä oli eilen 3kk neuvola, painoa 5248 g ja pituutta 58 cm, tasaisesti kasvaa rintamaidolla joten sillä jatketaan. Rokotteet itketti kovin, äidlläkin tuli tippa linssiin mut mies onneksi piti vauvasta kiinni niin minun ei tarvinnut sitä tehdä.. Annoin Buranaa yötä vasten, nukkui tosi levottomasti aamulla lämpöä 38.1 :( ihmeen virkeä neiti kuitenkin, lääkettä vaan nassuun niin jospa se siitä.. Ainakin rokotteet on tehonnu!

Meillä maanantaina 3kk 3 päivää mitat oli 5090g ja 59,8cm. Ja liian hitaasti on kasvanut nyt jo turhan kauan. Toivotaan kovasti, että maito rupeaisi nyt uppoamaan, että kasvaisi. Rokotteista ei tullut pistettäessä mitään normaalia pahempaa huutoa, mutta illalla tuli jalka punaiseksi ja siitä tulikin ihan hyvät huudot...äidillä jäi sauna vähän kesken...

Voi kun ovat vauvat niin eri kokoisia! Meillä ei ole vähään aikaan kunnolla punnittu tai mitattu, mutta tyttö on tänään 3 kk + 7 päivää. On niin tämäkän tuntuinen että! Kotivaa'alla siinä reilu 7 kg ja kohta mennään 68 cm vaatteisiin. Oltiin eilen valokuvauttamassa virallinen joulukuva perheestä ja otettiin siinä samalla pari muutakin kuvaaa. Yhdessä kuvassa tyttö "seisoo" minun pitäessä kainaloiden alta pystyssä. Tyttö näyttää vähintään puoli vuotiaalta siinä kuvassa! Missä on se minun pieni vauva?

Tänään tyttö sai toisen hepattiitti B rokotuksen, eikä itkenyt juuri laikaan. Piston jälkeen hoksas, että nyt tapahtui ja sattui, rääkäisi pari kertaa ja rauhoittui heti sylissä. Illalla hän oli ihan normaali, eikä mitään itkuja tai kränöjä. Äiti on niin ylpeä! Ekalla kerralla, reilu kk sitten, tyttö itkeskeli enemmän ja illallakin tyttö oli ihan sylivauva.

Meillä oli eilen 3kk neuvola (Natalie täytti 3kk tänään) ja mitat oli 66,6cm ja 7,5kg! Vauvat on kyl niin eri kokoisia vaikka on saman ikäisiä :) mutta Natalie on tosi pitkä tyttö, hän on nyt samanpituinen kun mun kaverin vauva joka on jo 7kk..

Takaisin