Lastenneuvola

Hyvin selostit, tiutsi. Mä näin tilanteen sieluni silmin.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
mäkii näin osan matkaa ja sit tipahin kyydistä.:grin täytyy myöhemmin lukee uudestaa ja yrittää perehtyä asiaa,viel vituttaa noi epäonnistuneet kuvat ni ei pysty keskitty kunnolla.
 
meil tänää 1v neuvola..
pituus: 75,4cm
paino: 10840g
lätsä: 44,4cm

rokotukset sai.ja sit kysy et otetaanko me se vesirokko-rokote...mä olisin sitä mieltä et otetaa,mies taas sitä mieltä et ei oteta.se olis siis ite apteekista ostettava ja neuvolalääkäri sen respan kirjottais,hinta-arvion anto et 70-80e. onks kukaa ottanu?noin niiku vanhemmille lapsille..
 
Hyvä Jäden tyty!



Voi elämä totakin vesirokkorokotetta. Se on ennenkin sairastettu. Eihän se kiva oo mut sairastettu se enivei on. Me ei otettu sitä pneumokokkiakaan eikä todellakaan oteta tota. Minun mielestäni täysin turha rokote. Toiset toki tykkää rokottaa kaiken ja saahan niin tehdäkin. Mä suhtaudun vähän kriittisesti näihin uusiin "hömpötyksiin". :wink

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä on onneksi molemmat tytöt sairastaneet vesirokon, joten ei tarvitse enää rokotuksia sen osalta mietiskellä :)

Kyllä siitä rokotteesta tosin voi olla joillekin hyötyäkin, voihan se olla tosi raju sairaus jos sitä ei nuorena sairasta.
 
Näinpä Orvokki. Anoppi sairasti 26-vuotiaana ja oli kuulemma karseeta. Mut isommille toki voi antaa jos tykkää, mut lapsen antaisin kyl sairastaa vaa pois.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
En meinannut ite antaa vesirokkorokotetta pojalle, jos vaan ennen yläasteen alkua sairastaa. Sen jälkeenhän se voi pojilla aiheuttaa hedelmättömyyttä. Ymmärrän kuitenkin, et harvoissa tapauksissa vesirokko saattaa aiheuttaa ikäviä jälkitauteja ja tulla muutenkin niin rajuna, et jotkut näkee rokotuksen pienenpänä pahana.

Me saatiin kans keskiviikkona rokotteet ja pikkusen nosti silloin rokotusiltana lämpöä ha kiukkua, niin et tarvis särkylääkettä antaa. Mittaa meillä oli 10620 g / 80 cm / 47.7 cm.
 
varmaan jätetää se rokote ottamatta,ottaa sen sitte jos ei oo ennen koulun alkuja sairastanu.sano se neuvolantätikii et jos 13v mennessä ei oo sairastanu ni sit kannattaa ottaa se rokote.hirvittää vaan ne jälkitaudit jos tytsy sen vesirokon joskus sairastaa.
 
Meille kans sanottiin silloin esikon kohalla, et se vesirokkorokote suositellaan annettavaks jos ei ole ennen 12 ikävuotta sitä sairastanut. Esikko sairasti sen vuos sitte talvena. Piti kahtee kertaa käydä "tartuttaa" ku ei ekal kerral onnistunu. <-- Kuulostipa kamalalta :rolleyes:
 
tänään kuulin et vesirokon voi sairastaa kahesti jos ekan kerran sen sairastaa alle 2vuotiaana.:think005
 
Siitä en tiiä et onko se just noin et alle 2-vuotiaana, mut tiedän yhden henkilön joka on sairastanu kahdesti. Ekan kerran lapsena ja sit vanhuksena uudestaan. Sen vaa muistan, että hän sanoi sen tulleen vaan toiselle puolelle kehoa (vasemmalle). Ite olin siis lapsi kun tää henkilö sairasti toisen kerran.
 
Mä olen myös kuullut että jos vesirokon sattuu sairastamaan tosi lievänä, se olisi mahdollista saada myös toiseen kertaan.
 
Joo.. mul oli tosi lievä vesirokko tokalla luokalla. Pitäskö se rokottaa ittesä ennenkuin saan sen joltain lapselta. Noooh... pitää kattoo.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä en kyl ymmärrä niin "vesirokkoleikkitreffejä" joissa tartutetaan tarkoituksella vesirokko.
Jokainen tietysti omalla tyylillään, mutta mua ajatus inhottaa että tartuttaisin lapsen ihan tarkoituksella. Vesirokossa voi olla myös jälkitauteja, vaikka harvinaisia onkin. Enemmänhän se rokote on turvallisempi kuin tarkoituksella tartunta.
Eri asia on, jos vesirokon saa "tietämättään".
 
Mun täytyy varmaan kysyä ens kerralla sydänpolilla, että mitä ovat mieltä Santun kohdalla tosta rokotteesta. Aika hintava se kyllä on!
 
Tyynellä oli tänään 1-vuotisneuvola. Neuvolakorttia ei muistettu mukaan ottaa. Ja rokotteet käydään hakemas ens keskiviikkona, ku viikonloppuna juhlitaan synttäreitä niin ei silloin tarvi Tyynen kärsiä(jos tulee oireita).

Paino 8355g (7705g)
Pituus 73cm (70,3cm)
Pipo 46,5cm (45cm)

Olipas pipo kasvanu :) Painosta ja pituudesta sano, että on tasaantunu omalle käyrälle sinne keski ja alakäyrän välille. Ihan ok, ei tarvi mitenkää erityisesti seurailla :)
 
Meijän tytsyllä oli viime maanantaina 1v neuvola ja otin tytölle kaikki 1vuotiaalle kuuluvat rokotukset..
Tyttönen painaa 9880kg (9070kg),pituutta 77.4cm(73.0cm). Lämpöö ei nostanu samana iltana...saa nähdä nouseeko lämpöä kun viikko on kulunut..Terkkari sano et tyttö on kuulemma ihanne painoinen :O..(ei ainaskaa äiteensä tuu) :D.
Kovasti likka reenaa seisomista ilman tukea kävelee kyllä tukea myöten paljonkin mut ei oo vielä uskaltautunut kävelemään ilman tukea...jos tossa äitiinsä tulee niin hitaasti ja varmasti edetään...ite oon ruvennu kävelemään ilman tukea 1v4kk ikäisenä :)
 
Meidän pojan köriläs neuvolassa tänään. Mitat: 14,6kg, pituus 83,5cm ja nuppi 50.5. Et silleen. Muutenkin tuli kovasti kehuja ja sai kaksi rokotusta. Kaikki komeasti.

Saadaan myös kalan takia testit. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top