Lastenneuvola

Niinkö? Meillä olis joulun alla terveydenhoitajan käynti ja siellä varataan aika 1,5-v lääkärineuvolaan. Tai saa nyt nähdä jaksanko käyttää poikaa kahta kertaa ja varataan suoraan pitempi aika vuoden vaihteen jälkeen, jossa on terkka+lääkäri.
 
Hei pitkästä aikaa :) Kiirettä on ollut niin en ole paljon täällä ehtinyt vierailemaan. Ajattelin tulla kysymään kuulumisia ja ajatuksia influenssarokotteesta. Oletteko harkinneet ottavanne pienokaisellenne influenssarokotteen. Jos otit, tuliko jotain jälkiseuraamuksia. Itse olen tässä miettinyt asiaa, kaipaisin kuulla kokemuksia.
 
Heippa! Meillä poika reilu 5 kk ja juuri oltiin neuvolassa jossa puhuttiin influenssrokotteesta enkä aijo meille ottaa sitä :)
 
Me ei oteta influennsarokotteita kellekään. Lisäks molemmille tytöille (erikseen) tuli kutsut influenssarokotetutkimukseen. Ja mä oikee ihmettelen kuka vanhempi pystyis ottaa vastuun (ja omalletunnolleen) koko loppuiäkseen siitä jos siinä tutkimuksessa jokin menisi pieleen o_O Tutkimukseen yritettiin vielä houkutella rahakorvauksella oliko 120€ , ja se on siis joku "haittakorvaus". Kaveri meinaski laittaa sinne kyselyä että mitäs sillä tarkotetaan , onko matkoihin liittyvä korvaus vai onko se korvaus siitä jos lapsi saa vaik narkolepsian, allergioita tai jotain muuta vastaavaa (hän siis täysin rokotevastanen ihminen).
 
Totta muuten Bettie tuo... en vois itekään elää itseni kanssa, jos vähän tutkitun rokotteen lapselleni ottaisin ja sit tulisi ongelmia. Mä en siis voi ottaa mitään äkkiä markkinoille tuotua rokotettakaan kuten muutama vuosi sitten tuli se possunuharokote.. jos ei ole pitkältä ajalta tarpeeksi tietoa, niin en ota.
 
Mä olin joskus teininä jossain rokotuskokeessa tai siis siinä testattiin jotain rokotetta. Käytiin aina kouluaikana terkan huoneessa oisko ollu joka toinen päivä ja aina sai yhen tai kaks piikkiä jokusen viikon. Sit kun täytin 18 niin tuli kutsu papa tutkimukseen ja uusiin jatkorokotteisiin, mut en enää halunnu ja ne sano et OK. En kyllä yhtään muista mikäköhän juttu mahtoi olla. Ei siitä oo ainakaan vielä tähän päivään mennessä tullut mitään oireita tai ehkä äo laski kengännumeron tasolle. (thank god I am bigfoot) :D
 
Ettei se hpv-rokote just? Mun yks kaveri nimittäin oli kans teininä siinä tutkimusryhmässä ja ei sillekään oo onneks mitään tullu... kauheita tarinoita vaan lukenu viime aikoina siitä rokotteesta .
 
Itse olen myös erittäin vastaan rokotetutkimusta, tuli sama kutsu myös meille. En halua meidän lasta koekaniiniksi.
 
Me ei olla myöskään ottamassa influenssarokotusta, kun eihän se suojaa kun joltain yhdeltä tietyn tyyppiseltä influenssalta hetken ja se voi lyhyessäkin ajassa muuttua vastustuskykyiseksi rokotteelle. Flunssia tulee kuitenkin joka tapauksessa, joten ei kiitos. Siinäkin menee sit monta päivää vaan pilalle rokotuksen jälkioireissa.
 
Juu ei oteta mitään ylimääräisiä rokotteita. Itse en ottanut edes sikainfluenssarokotetta. Me ei edes otettu Pneumoa ollenkaan.
 
Mekään ei oteta, vaikka Santtu ja mies on riskiryhmää. Ei me silti olla sairasteltu mitenkään kauheesti, vaikka ei influenssarokotetta ollakaan otettu. Hevoselle kyllä tilasin jo aikasemmin syksyllä. :grin
 
Tänään oltu molempien tyttöjen kanssa neuvolassa, pienemmällä 1,5 vuotis ja isommalla 4-vuotis. Kaikki hyvin ja niinkuin puolitoistavuotiaalla kuuluukin olla, ainoastaan painoa ja pituutta saisi olla enemmän. Ne onneksi menevät aika tasaisesti koko ajan omalla käyrällään.

Tytön paino oli 9725g ja pituus 78,5. Sovittiin että toukokuussa kontrolloidaan vielä mitat uudestaan.
 
Meiän tytöillä on 5.3. neuvola. Tyynellä se 1,5v lääkärineuvola ja esikolla pituus/painokontrolli.
 
Meidän tyttö oli 1,5 v neuvolassa 83 cm ja noin 11 kg. Pää 48 cm. On ottanut pikkuisen pituuskasvupyrähdyksen. :)

Laskin tänään muuten tytön osaamia sanoja, ja sain kasaan ainakin 26 sanaa. Ne lisääntyy hurjaa vauhtia! :)
 
Meillä myös oli lääkärineuvola. Hurjan kasvuspurtin tyttö ottanut, muutamassa kuukaudessa 7cm (olikohan mittavirhettä mukana). Pituutta oli 86cm ja painoa 11,4kg. Oli sanonut, että 2 v neuvolaa ei välttämättä tarvittaisi, kun osaa jo kaikki samat asiat. Kyllä itse kuitenkin tykkään että otetaan mitat ja seurataan kasvua.

Luin tätä vanhaa keskustelua influenssarokotteesta ja ajattelin että rokote olisikin ollut turha, koska virus muuntui matkalla. Nythän se annettu rokote ei annakaan sitä suojaa kuin olisi pitänyt.
 
Meillähän kans poika vetäny kauheen spurtin.. vuosikkaasta puolvuotiseksi monen monta senttiä kasvaa venähti. Apua.. miten tää aika meneekään niin nopeasti...
 
Takaisin
Top