Lastenneuvola

Hieraisin kans silmiäni noista mitoista, kun kännykällä tos aiemmin lukaisin. Vappumaiset mitat tosiaan. :D
 
hahaha voi että eilen poika kainalossa kirjottelin niin en ilmeisesti oikeen keskittynyt.. :D Korjasin nyt ne oikein päin ettei muitten tartte hieroo silmiään :DD
 
Meillä oli tänään 9 kk neuvola ( 8 kk jäi välistä vesirokon takia )

Tyttö oli oma iloinen itsensä, neuvolantäti otti tytön polvelleenkin istumaan eikä siinäkään vierastanut :) Oli kovasti ojentamassa kättään kokoajan tädille. Meillä ei vieläkään meinee tulla istumaheijasteita, joten ei taida tyttö vähään aikaan itsekseen istuskella. Pinsettiote löytyi hienosti! Pituudesta saatiin taas vähän noottia, se on aika laskusuhdanteinen. Tässä meidän " persjalkaisen" mitat:

Paino: 8360 kg

Pituus: 69 cm

Pää: 46,8 cm
 
meillä eilen fyskassa tytsy huuti ku se täti piti sitä sylissä,muuten se sit oli ihan kiltisti.ei saatu uutta aikaa sinne ku ens kuussa on taaaaaas kontrolliaika lastenpolille,toivottavasti toi eilinen oli vika fyska.
 
Meillä oli maanantaina kasvukontrolli. Ja nyt päästiin mekin painossa lopultakin kahdeksan kilon yli! Eli Kiiran mitat nyt 8,235 kg ja 70 cm, pipo taisi olla 43,5 cm. Paino oli noussut nyt peräti nelisensataa grammaa, vaikka välillä on syöminen taas ollut vähäistä. Sinänsä turha käynti siis, kun tiesin kyllä itse, että kyllä se paino nousee, jos vaan terveenä on. Tai ees terveempänä. :D Mutta tulipahan käytyä. Seuraava käynti sovittiin sitten vasta vuoden ikään, kun eipä ole mitään syytä käydä aiemmin. Saahan sinne neuvolaan sitten soitella, jos tulee jotain tarvetta. :) Kiira oli kyllä taas todella reippaasti siellä, mutta eipä tuo kovin kummoisesti osaa vierastaa. Jos vierastaa, niin tulee pikkuitku, joka menee ohi lyhyellä piipahduksella äidin sylissä, ja sitten voi vaikka mennä jo vieraankin syliin. :)
 
Meil oli muuten tiistaina se suuhygienisti homma.... Multa kysyttii et saako poika makeeta jo? niinku mehuja ja ssellasia... Menin vähä hämilleni et kuka antaa ton ikäselle mehua tms???? Meillä juodaan muutenkin vettä janoon ja mehua on jääkaapissa ehkä 3 kertaa vuodessa :DD
Poika sai pienen tuubin hammastahnaa ja pinkin hammasharjan... :angry1*
 
Meillä oli kans eilen neuvola, poika vajaat 9 kk vanha. Mitat (suluissa edelliset 23.4 mitat)

Paino: 9265 (9190) g
Pituus 76 (72.5) cm
Pää: 46 (45.3) cm

Pituutta oli tullut reippaasti, mutta painoa vähän vähemmän, kun edellisellä kerrallakin oli tullut vaan 50 g ja nyt toi 75 g. No vuoden iässä silti seuraava kontrolli. Voidaan halutessamme lisäillä vähän öljyä ruokaan, mut tuo oli siinä rajoilla, et tarviiko. Yösyöttöjä koitetaan vähentää vettä antamalla, kun meillähän yleensä syödään vähintään 3 krt yössä tissiä ja viimekin yönä vissiin 5 krt.
 
Tyynellä oli tänää kasvukontrolli edelliskertasen painon laskun takia, no nyt se oli tullu takasin ja vähän lisääkin :)

Paino 7705g (viimeks 7260g)
Pituus 70,3cm (69,9cm)
Pipo 45,0cm (44,5cm)

Eli nyt oli tullu kuukaudessa vähemmän pituutta, mut ei kuitenkaan mitään "hälyttävää". Tyyne itki taas koko sen ajan mitä piti nakuna olla, mut muuten oli tyytyväinen touhukas itsensä. Kolme kertaa onnistu kaataa vaipparoskiksen ja sit ison lattiavaa'an päällä oli hauska kiipeillä :grin
Ohjeistukseks saatii et 10kk iässä otetaan hapanmaitotuotteet käyttöön, ja vaikka oon ollu huolissani maidon riittävästä saannista harvojen imetysten suhteen, niin ei kuulemma tarvi antaa korviketta lisänä :)

Seuraava aika onkii sitte 1-vuotisneuvola. Samalla sovittiin esikolle 4-vuotisneuvola aika heinäkuulle. Niin iso tyttö jo esikko on :Heartred
 
Pikkumies tuli maanantaina 26. päivä 10kk ja neuvola reissu tehtiin. Pituutta minimiehellä on 70,5 cm ja painoa 7480g sekä pipo oli 48,5cm. Valtteri viuhtoo kontata tukkaputkella, kävelee tukea vasten ja touhuaa koko ajan, massaa ei pääse kertymään. Annoskokoja yritetään kasvattaa. Hapanmaitotuotteita on alettu jo maistelemaan. Jugurtista tykkää, mutta piimä ei oo mitään herkkua ainakaan vielä :) Kehtiys ja muuten asiat kunnossa :) Seuraava onkin sitten 1v neuvola :)
 
me aloitettiin jo aiemmin ja iha maustamattomilla. Oon tehny jogurtti-hedelmäsmoothieta pojalle ja kylläpä maistuu.. jäädytinkin sitä nii sai poika "jädee".. :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mitenkäs kun noissa normi jugurteissa saattaa olla aika paljon sokeria? Mä aloittelisin ehkä just maustamattomilla ja sekaan jotain hedelmäsosetta.
 
Sen sokerin takia mäkin annan maustamattomia ja "maustan" ite.. mut olen minäkin syntiä tehnyt ja poitsu on saanu pikkusen maistaa mun herkkujogurttia kerran... :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Kun en yhtään muista, mitä ne suosittelee, eikä saatu oikein ohjeitakaan tuohon, kun poika on maidoton. Kannattaa kuitenkin ainakin kattoa, miten paljon sokeria missäkin on. Joissakin jugurteissa on puolet enemmän sokeria kun toisissa ja ne on mun omaankin makuun ällöttävän makeita. Valiolla on ne muutamat maustetut jugurtit, joissa on 30 % vähemmän lisättyä sokeria ja ne on minusta sellaisia raikkaita ja sopivan makeita.
 
Mäkin aattelin alottaa ihan maustamattomilla ja kokeilla ensin ruoissa vaikka justiin kermaviiliä ja kastikkeissa kuohukermaa. Kunhan nyt ensin saan ton pojan syömään niitä kiinteitä kunnolla niin sit tekee mieli taas valmistaakin hänelle enemmän ruokia (meillä menee edelleen nimittäin vaan pari teelusikallista kiinteitä päivässä) :)
 
Kyllä mäki lähtisin ihan maustamattomille, muissa on ihan kaameesti sokeria.
Meillä itse asiassa odottaa tuolla kaapissa tavan viili, mutta en oo viel antanut sit. Ei muka ollut hyvää hetkeä..

Mutta lastenneuvola-asiaan.
Meillä oli viikko sitten ihan vaa kasvunmittauskäynti neuvolaan, pääasiassa mentiin siskon 3v neuvolajuttuja. Mutta nyt saatiin ukaasi sieltä eli jos ei kuukauden päästä osaa itse käydä istumaan, konttausasentoa (ei kuitenkaan tarvitse kontata) ja varaa jaloille ni pitää soittaa sinne ja saadaan aika jumpparille.
Noh, viikossa ollaa tehty seisomaharjoituksia ja hienosti jo varaa jaloille. Ei mitään ongelmia. Konttausasento on ihan hiinä ja hiinä tuloillaa, osaa istua kun laittaa istumaan mutta ei osaa itse käydä istumaan. Saas nähdä joudutaanko alkaa ramppaa jumpparilla.. Huoh.
 
Takaisin
Top