Lastenneuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä meni kans mun taudin takia 7kk lääkärineuvola ja rokotukset ohi. Menee sitte tonne tän kuun viimeselle päivälle sekin. Sillon on kyllä jo sitte melkein 8kk neuvola. :p

Tyynellä oli tänää 8kk neuvola ja tässä mitat:

Pituus 69,9cm (viimeks 66,7cm)
Paino 7260! g (7460g)
Pipo 44,5cm (43,4cm)

Painon laskun takia kontrolli 9kk iässä. Ja käskettii antaa tukevampaa ruokaa eli toinenki liha-ateria pitää päivässä olla. Ja sit pitäs sitä puuroa kuulemma antaa aamuin illoin, mut aattelin et toinen näist saa olla leipää ja sormiruokaa. Ainaki kaurapuuro aiheuttaa edelleen itkuja.

Muuten oli kaikki ok, paitsi ton painon lisäks seuraillaa myös Tyynen oikeaa silmää. Sil on kans se kkynelkanavan ahtaus ongelmana, ja vielä ei näytä helpottavan. Saatii antibioottitippoihin resepti, ku silmän sidekalvo oli tosi ärtyneen näkönen ja on ollu sitä jo jonku aikaa.

mä en anna kun aamupuuron,sillon ku se nyt sattuu tytölle maistumaa.illalla sit annan neljän viljan velliä.

Jännä nuitten aamupuurojen "tyrkyttäminen" kun ei kaikkien vaavit syö nuita..meillä tytölle ei enää uppoo puurot...Tänään olis tytöllä 8kk neuvola vähän äiskää jännättää..kuin paljon painaa ja on pituutta.en tiiä sanooko mitään ryömimisestä kun ei likkaa oo huvittanu viel semmonen..kierii ja pyörii kyllä vinhasti lattialla senkin edestä :D

Dodi...ny on käyty 8kk neuvolassa ja pimpu painaa 8270g ja pituutta on 72,6cm..neuvolatäti pyys 10kk kohdalla varaamaan uuden ajan et katotaan typyn liikkumista kun ei viel ryömi..HEH...

Ei muuten meidänkään pojalle enää tahdo upota puurot.. vähän riippuu, mut huonommin ja huonommin. Alkaa kai se tympästä, ku kaks kuukautta kohta vetäny aamuin illoin puuroa. Mut oon mä sille kans antanu jo leipää joskus ja tänä aamuna poika söi puolikkaan banaanin, pari lusikallista puuroa ja tissimaitoa. Ei kai sitä voi pakottaakaan, jos ei vaa enää kelpaa. Noh, kokeillaan ny vielä speltti- ja hirssipuuroja yms muita erilaisuuksia lisää, et jos alkais taas kelpaamaan.

Keijuli! Lääkäri sano mulle et kaikki aikanaan, kaikki kehittyy omaa tahtia.... ku ite olin huolissani siitä kun poika vaan kierimällä liikkuu paikasta toiseen et joutuuko tekeen jottai tutkimuksia..... Toisaalta oon harmissani siitä kun ei oo ns kehittyny samaa tahtia kun toiset täällä foorumilla... No kaikki aikanaan.. :)

Ei meilläkään liikuta vielä mihinkään päin.. Pyöritään kyllä lattialla. Ei mua ainakaan haittaa, ompahan elämä vielä helpompaa kun poika löytyy aina sieltä mihin sen on jättänytkin :D

meillä ryömitää kaukosäätimen,sitterin ja sanomalehtien/lehtien perässä.muuten pyöritää ja perutetaa sinne sun tänne.ja vasta eilen otti ekan kerran lattialta roskan ja söi sen,toivottavasti oli hyvää:p

Eikä meilläkään esikoinen tässä iässä ryöminyt! Sille riitti se pyöriminen hyvin ja kätevästi se pyörimällä liikkuikin paikasta toiseen. :) En ollut huolissani, kun tyttö kuitenkin osasi muita taitoja ja selkeästi motoriikkakin oli kehittynyt ja, mikä tärkeintä, viihtyi ja oli tyytyväinen! Ei neuvolassakaan oltu siitä yhtään huolissaan. Mutta sekin on niin henkilöstä kiinni, kuka huolestuu mistäkin. Neuvolatädit siis. Kyllä ne vielä ehtii. :D

Neuvolakortissa niissä portaissa näkyy, että yleisimmin istumaan noustaan 6-9 kk iässä. Mutta siinäkin tapahtuu ihan normaalia vaihtelua. Meillä esikoinen nousi istumaan nähtävästi yhdeksänkuisena, juuri lunttasin neidin neuvolakortista. :D Silloin se varmaan vaihtoi pyörimisen konttaamiseen.

mie en oo huolissani et ei pimpu viel ryömikkään...ja oikeestaan hyvä et ei viel ryömikkään. Paljon pyörimällä liikkuu ja se on tosiaan riittäny kun vielä suht hyvin paikoillaan pysyy :D....eli vielä rauhallista..kohta saa perässä juosta :D

Meilläkin lääkärineuvola lähellä 9kk ikää. Jännä nähdä miten on mittaa ja painoa tullut. Edellisestä käynnistä on jo 2kk.
Meillä liikutaan hieman ainakin taaksepäin ja kääntyillään. Ihan lyhyitä matkoja.

Meillä oli tänään 8kk neuvolalääkäri :)

Mitat:

paino - 9650g
pituus - 72,5cm
pipa - 45,4cm

Lääkäri kirjoitti korttiin, että vierastaa kovin ja erittäin siisti iho :) Poika itki melkein koko tutkimuksen ajan kun tosiaan vierastaa niin paljon, että pelkästä katselusta alkaa itkeä välillä... Ja vähänkö oli outoa kun kerroin ettei poika syö kiinteitä juur ollenkaan et ollaan vieläkin maisteluasteella määrissä niin neuvolantäti vaan tokas ettei haittaa mitään kunhan vaan suostuu syömään jo karkeempaa ruokaa. Sanoi just et kun paino kuitenkin on noussut kokoajan niin on ok ja kehotti vaan jatkamaan sitkeesti kiinteiden syöttämistä josko poika sitten jossain vaiheessa suostuisi syömään :) ps. Ja höh ei vieläkään päästy kymppikerholaisiksi vaikka olin kokoajan siinä uskossa et jätkä olis jo ainakin sen kympin :D

Muokattu viimeksi:
Jozzuuh ilmoo mitat vappumaiseen tapaan, pituus grammoina ja paino senteissä (vitsi, vitsi), hauskaa vappua kaikille! :hello2

Takaisin