Lastenneuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuulostaapa hassulta. Miksi se korvike maistuisi pullosta, jos ei tissistäkään :confused:
Mä joko kokeilisin omalla maidolla, tai sitten yrittäisin tissitellä muutaman kuukauden koska kohtahan voi alkaa antaa tavan maitoa (kyllä 3-4kk menee nopeasti) jolloin voi antaa pikkuhiljaa sitä tavan maitoa eikä totuttaa korviketta tässä välissä.
Ilmeisesti ei kuitenkaan ole kyse siitä etteikö tissi kelpaisi, jos kuitenkin siihen tahtoo nukahtaa. Missä kohdin tarjoat tissiä? Entäs jos maha on vaa niin täys muuta sapuskaa ettei maitoa mahdu..?

Nii, ja siis kuinka monta kertaa imetät? Eli siis mistä määrästä pitäis vähentää?

Imetän joka syönnin jälkeen. Noin tunti syönnistä. Onhan Arttu kyllä aikasemminkin juonu korviketta sillon tällön jos mulla on treenejä yms. kun tosiaan pumppaamalla mulla ei tuu sitä maitoo. Että tuttu juttu se jo on :) Tissi kyllä pojalle kelpaa mutta tosiaan käyttää sitä tuttina, joka imetyskerralla nukahtaa syliin. Ilmeisesti neuvolan tätillä oli pointtina se, että poika saa tarpeeksi maitoo kun määräsi juomaan korviketta? Minä eilen äidilleni sanoinkin että on kyllä niin hämmentyny olo taas neuvola käynnin jälkeen kun saa sellasia ympäripyöreitä vastauksia jotka voi tulkita miten vain :angry7

Noniii... 8kk Neuvolassa käyty. (täyttää vasta 25pvä 8kk)
9780g
72cm
pallopää 48,2cm

Lääkäri kehu poikaa kun oli niin hyvän tuulinen ja hymyili.. Tokasin vaan et kai se ny on hyvällä tuulella ku on nukkunu ja syöny ennenku tänne tultii :D Ihoakin kehu kuinka pehmeänä oon saanu sen pysyy :D
Kirjoitti korttiin et "Kasvaa ja kehittyy hienosti. Terve vauva"
Nyt on pituus ja paino samalla käyrällä ku ollaan menty aina sillai et pituus yläkäyrällä ja paino alakäyrällä.. :)
Pinsetti otetta ei löytynyt ja kysyin sitten lääkäriltä myös sitä kun Nippula vaan pyörii et joutuuko se fysioo niin vastauksena tuli et ei hätää kyllä se kohta liikkuu kun on noin tomera ja jäntevä poika. :)

meilläkii on nyt ruvettu enempi ottamaa konttaus asentoa,saattaa siis eteepäin ryömiminen jäädä kokonaa välistä.

Joo meillä kans kontataan ja kiivetään sitterin päälle sun muualle.. mut silti mieluummin ryömii. Pääsee viel toistaiseksi sillai nopeammin. :)

mua ihmetyttää et mistä tytsylle on nyt tullu toi vimma et kokoajan pitää kääntyy mahallee,sitterissäkii se yrittää kääntyy.eikä sitä uskalla jättää sitterii valvomatta.nii ja syöttötuolissakii yrittää kääntyy ja siinä se sentäs istuu:eek:

Meil on pistetty sitteri sivuun... Pyörikööt lattialla, hyppikööt hyppykiikussa tai kävelkööt kävelytuolilla :D

meillä sitteri on niin kauan käytössä kun tytsy siihen mahtuu,tai ennenku se sitteri hajoo lopullisesti.

Mun tekis mieli kans heittää toi sitteri jo odottamaan seuraavaa vauvaa... mut kyl toi ipana välillä yllättää ja viihtyy siinä. Eilen tapahtui jotain hurjaa sitäpaitsi. Poitsu on nukkunu viimeks viime syksynä nokosia sitterissä. Eilen simahti siihen, kun keinuttelin sitä. En taida laittaa vielä pois, jos kerta on vielä välillä mieluinen. :)

meillä kans vetelee nyt päikkyjä sitterissä:oops: paljon nopeemmin ja pienemmällä vaivalla simahtaa siihen kun sänkyy.

Mä kannoin ipanan sit siitä sitteristä omaan sänkyyn nukkumaan. :) Nyt se taas kiipes siihen ja tuli komialla ukemilla tonttiin siitä.. onneks osaa varoa päätään, nii ei tullu muuta kun naurahdus vaan ja uudestaan. :D

Noniin, 8kk neuvolassa käyty tänää (14.päivä tulee 8kk täytee)

paino: 9450g
pituus: 71,4cm
pipo: 46,6

Pituus on humpsahtanut 4cm, joten ei tarvii olla lainkaan huolissaan pituuskasvusta. Tämä kasvupyrähdys kompensoi sen 6kk-neuvolan vähäisen pituuskasvun. Jämäkkä ja iloinen poika. Ei myöskään ollut huolissaan siitä, ettei konttaa, istu itse, pinsetti otetta tai suojaheijasteet ei tullut vahvana esiin. Jokainen ajallaan, ja tässä kohtaa huolestuttaisiin vain jos ei liikkuis millään tavalla. Poika siis sujuvasti ryömii.
Kyselin tuosta maidon saannista, kun en oikein tiennyt että saako tarpeeksi. Hänen mielestään meidän 5-7 imetyskertaa on oikein sopiva. Kuulemma päivällä riittäisi jo ihan 3-4 kertaa, koska varsinkin oma tekemissä soseissa on nestettä myös aika paljon. Joten ei haittaa vaikka joinakin päivinä imetyskerrat jäis vähemmälle.

Mä otin meille kasvukontrollin toukokuun loppuun, samalla on sitten esikoisen 3v neuvola.
Huh, kylläpä helpotti mieltä tuo pituus :)

Eilen käytiin vihdoinkin 8kk lääkärineuvolassa :)
Pituus 68,5 cm (45cm), paino 7330g (2720g), pipo 40,5cm (35cm). Tasaisesti kasvaa sirojen poikien käyrällä, just viivaa pitkin :) Kasvu ja kehitys normaalia :) Viuhtoo liikkua niin paljon, että ei ennätä massaa kasvattamaan :) Seuraava oiskin 10kk neuvola... aika menee liian nopeaa :/

neuvolalääkärissä käyty,jäi taas vähän paskanmaku suuhun...jos ei oo vastavalmistunu pojan kloppi ni sit on hoonosoomi virosta:BangHead
mut joo..
paino:9720g (se täti katto eka et 20kg:eek:)o_O...huooooh...
pituus:68,7cm
pää:43cm

ei se kattonu suojaheijasteita,eikä pinsettiotetta...lähetteen laitto keskussairaalaa tosta pulauttelusta,saa nähä päästäänkö sinne ikinä.kysy noista fyskan käynneistä ni sanoin sille ihan suoraa et turhia ne on kaikki käynnit:grin kiva mennä sinne keskiviikkona ku ne näkee koneelta et mä en arvosta niitä yhtää...:smiley-ashamed008 ja kuulemma kesäkuussa meillä on joku aika sinne lastenpolille,ois kiva saada se kutsu tänne kotiikii....:smiley-angry019

Meilläkin oli tänään 8kk neuvola. Kiiralla oli pituutta 69 cm, painoa 7,825 kg (pudonnut vähän edellisestä) ja pipo oli 42,8 cm. Jos en ihan väärin muista, mutta kun se vihko on jossain enkä jaksa hakea. :D Kaikki ok, heijasteet tulee ja pinsettiote löytyy. Näkee ja kuulee yms. normaalisti. Painokontrolli toukokuussa, vaikka tuohon painon putoamiseen on selkeä syy. Se mahatauti. Kyllähän se Kiirakin oksenteli ja ripuloi ja ruokahalu oli sen mukainen. Eikä varmaan itseltäkään ihan normaalisti maitoa tullut, kun ei ruoka kovin hyvin maistunut. Mutta onhan se ihan hyvä käydä tsekkaamassa ja onneksi meillä on mukava neuvolantäti, mielellään sen kanssa käy juttelemassa. :) Sekin kyllä sanoi, että eihän tällä se paino nyt edes paljon nouse, kun se touhuaa niin kovasti.

8kk neuvola ja lääkäri.

Mitat:
paino 10kg 930g
pituus 76cm
lätsä 48cm

Kovasti poika esitteli taitojaan ja hurmaamiskykyään. Nauroi ja jutteli kovasti. Kaikki oikein hienosti ja neuvolatädin mielestä ei haittaa, et yöllä syö kerran, kaks. Höh.. viimeksi sanoi, et pitää yösyötöistä päästä eroon. Noh.. mähän oon ite sitä mieltä, et syökööt sen kerran tai useammin, jos känkkäränkättää.
Lääkäri tutki pojan kuulon, silmät, lonkat, nivuset, napa yms ja pinsettiote löytyi.. korttiin kirjoitti myös, et konttaa! Joo.. poikahan siis käy kontillaan kotona, mut lääkärissä sit elvisteli ja lähti konttaamaan siinä tutkimuspöydällä. Mokoma lesoilija.. :D

En voi kirjoittaa täysin, mitä korttiin kirjoitettiin.. alkaa kyllä sanoilla; valloittava poika, osaa kaiken, mitä pitääkin... sitten menee jo niin sörsseliksi se lekurin käsiala, ettei enää mitään tolkkua.. :D

Kaikki oli siis tosi hyvin. Seuraava neuvola vuoden iässä. 10 kuukauden iässä aloitellaan maitotuotteita, eli jogurttia, viiliä jne.

meillä se lääkäri ei tutkinu noista mitää,silmät vissii ja korvat mun pyynnöstä.kuuloa yritti testata mut tyttö huus ni eihän se siihen keskittyny.

Takaisin