Lasketun ajan ohittaneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mirumaru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä sofiaelisabeth!!

Meilläkin on nyt sovittuna, että käynnistäminen aloitetaan viimeistään maanantaina. Tuolloin rv 40+6. Mahdollisesti siis jo lauantaina tai voinnin mukaan, mutta viimeistään siis maanantaina. Kirjotinkin asiasta tuonne neuvolakeskusteluun..Jännää!!

Meillä täällä pääkaupunkiseudulla kontrolli on 41+5, eli mulla ens tiistaina jos silloin yhtenä kappaleena vielä olen. Ja käynnistys sitten torstaina viimestään eli 42+0, jos ei ole mitään häikkää kontrollissa. Mieheltäni meni eilen hermot ja hän soitteli Jorviin ja halusi selventävän vastauksen siitä milloin viimeistään synnytetään, kun ei sitä multa saanut. Nyt on tyytyväinen kun tietää. Luulin että minä olisin se malttamaton ja tuskastunut, mut ei vissiin. Kyl se anoppi ja mies ovat pahimmat :happy119

Tänne se minäkin jouduin hermoilemaan. Nyt viikot 40+3, eikä tietookaan, että ipana ois tulossa ja minä oon jo kyllä ihan kypsä tähän ootteluun.. Eikä yhtään helpota, että jo neljä(!!) viikkoa sitten sanottiin, että siellä ollaan jo semmosissa asemissa, että voidaan tulla maailmaan hetkenä minä hyvänsä..

No nyt on vauva jo yli viikon vanha ja ihan itsekseen lähti tulemaan vesien menolla.
Hassua jutussa on se, että lääkäri heti lapsen nähdessään sanoi, että ei se ole mikään yliaikainen vauva. Sillä oli niin paljon vielä kinaa iholla, että on ihan mahdotonta olla niin paljon (41+5) tuollaisilla päivillä. Ultrissa ja muualla kaikki on kyllä näyttänyt että LA olisi oikein, mutta vauvalla on myös aika pitkät sääret, joita käytetään mittauksen yhtenä kiinnekohtana. Joten nuo päivät ovat todellakin vain suuntaa antavia.

Tsemppiä vain kaikille muille odottajille! Kaikki ne tulevat ulos ja oppivat sekä puhumaan että kävelemään ennen ylioppilaskirjoituksia.

Hei, hurjasti onnea jo synnyttäneille ja tsemppiä teille, jotka vielä odottelette :)

Itsellä nyt viikkoja 40+2, eikä vauvalla tunnu olevan mitään kiirettä ulos. Pää on kuulemma "tiukasti alhaalla", mutta kovasti se siellä vielä kääntyilee kyljeltä toiselle. Olin jo valmiiksi asennoitunut siihen, että lasketun ajan yli mennään (minä ja sisarukseni ollaan kaikki synnytty viikosta kahteen myöhässä), mutta silti ollaan miehen kanssa jo kovin malttamattomia :)

Huhhuh... Yhden keskosen synnyttäneenä en koskaan kuvitellut löytäväni itseäni tästä tilanteesta :) LA oli eilen eikä tämä vauva vielä tosissaan ole tulossa..
Torstain lääkärikäynni jälkeen paikat siis 3cm auki ja kanava hävinnyt. Lääkäri pyöräytteli aika reippaasti kohdunsuuta jonka seurauksena veristä limaa ja kuukautoskipuja. Sen jälkeen vain limaa limaa ja limaa :)
Lääkäri lupasi vauvan syntyvän viikonlopun aikana... Eipä tainnut masutyyppi tajuta hommaa :)

Täällä vielä minäkin, nyt rv 41+4 eikä satunnaisia supisteluja pahempaa. Huomenna mennään käymään ultrassa jossa arvioidaan tilanne. Jos vauvalla kaikki hyvin niin saahan tuo tuolla vielä olla. Mielellään eivät lähde käynnistelemään enkä siksi minäkään jos ei nyt ole ihan pakko.

Sellasesta vielä pakko avautua, kun luonnollisesti lähipiiri odottaa innoissaan vauvan tuloa, eikä siinä mitään, että kysellään. Mutta, nyt kun raskausviikkoja ja kun laskettukkin meni yli viikko sitten on ihmiset alkaneet kauhistelemaan. Raskaushan voi kestää sen 42 viikkoa ihan turvallisesti ja oma olotilani on ollut ihan hyvä koko raskauden ajan joten mieli on rauhallinen. Vauva liikkuu normaalisti joka päivä mahassa joten senkään suhteen ei huolta. Harmittaa vaan kun tosi moni varsinkin oma äiti joka on synnyttänyt sisarukseni ja minut sektiolla liian ahtaan lantion vuoksi kauhistelevat ja "pelottelevat" minua mielestäni ihan turhaan. Enhän minä mahda sille mitää ettei vauva ole vielä tullut, en voi siihen mitenkään vaikuttaa. En halua sääliä siitä että raskaus on jo näin pitkällä, eihän tämä mikään sairaus ole!

Täälläkään ei merkkiäkään. Vauva liikkuu normaalisti, oikealla kyljellä ollessa vielä enemmän kuin yleensä, ihan kuin yrittäisi kiivetä pitkin kohdun seinää :D Olo on itsellä hyvä, turvottelee tosin ihan kiitettävästi, mutta ei liikaa. Pinna vaan meinaa kiristyä pienestäkin. En edelleenkään osaa synnytystä pelätä/jännittää, mutta kun ei ole YHTÄÄN oireita, niin alkaa se jo vähän ärsyttää. Toivoisin vaan, ettei käynnistykseen asti tarvis mennä, sais alkaa "omin avuin". Mutta vadelmanlehtitee on hyvää :D

Tänne minäki nyt sitte päädyin.. Nyt Rv 40+2. Tänään neuvolas Terkka sai venyttämällä 2lle sormelle kanavaa auki, ja veristä vuotoa hieman tulemaan. Kanavaa 2cm jäljellä. Ja yhdenyhtäkää supistusta en oo joutunu vielä kokemaan. Hieman rankemmin koitti ronkkia että sais supistuksia aikaseksi!!
Pe laittaa lähetettä sairaalaan jos vauvaa ei näy.. Seinäjoella ottavat 41+5 yleensä yliaikaiskont. joka olis jo ensviikon torstaina!! Hui ku meneeki nopeaa!! :)

Täällä kanssa oli eilen la..
Itselläni on rauhallinen ja hyvä vointi.. Kyllähän tässä nyt muutaman viikon vielä helposti jaksaa odotella, jos niin käy. Ei oo ollut vielä kipeitä supistuksia vatsassa, mutta selkeesti tuntee kuinka vauva laskeutuu ja porailee itseään alas päin. Sisäreisiä vihloo ja selkää särkee, neuvolatädin mukaan supistukset voi tuntua myös selässä.
Mies on kärsimättömämpi ja soittelee töistä ainakin kerran päivässä, että joko jotain merkkejä olis alkanut kuulua :excited001

Jee! Miekin vihdoin täällä. Enää pari viikkoa, niin meillä on vauva! :) Olon puolesta jaksan kyllä odottaa, onhan tässä pidempiäkin aikoja erinäisiä asioita odoteltu. Tulevat mummot ja papat tuntivat olevan kovin hätäisiä saamaan ensimmäisen lapsenlapsensa: kiihtyvään tahtiin on tullut kyselyä, että mikäs on vointi ja onko tuntemuksia, että synnytys olis lähellä. Tuntuvia supistuksia ei ole ollut vielä yhtään (pelkkää mahan kovenemista ehkä kerran päivässä) ja vaikka vauva on jo ollut laskeutunut ja kiinnittynytkin viikon päivät, se ei ole tuntunut kipuna tai muuten ollenkaan. Eilen miehen kanssa suihkussa käydessä molemmat tuumattiin, että nyt maha on jo muuttunut vähän roikkuvammaksi kuin ennen. Toivottavasti nämä hyvät olot säilyy synnytykseen saakka :)

Täällä ollaan nyt viikon verran myöhässä ja vihdoin alkaa tuntua, että vauva saattaa jopa syntyä jossain vaiheessa :P Tai siis totta kai se syntyy joskus, mut nyt tuntemukset olleet sen verran erilaisia aiempaan verrattuna, että itekin jo alkaa uskoa siihen :D. Parina päivänä tullut jotain minikokoisia verihyytymiä ja eilen oli ekan kerran harkkasupistuksia, jotka vähän jo sattuivatkin (oli pakko ihan pysähtyä paikalleen odottamaan, että menevät ohi). Niitä tuli jopa aika tiuhaan, mutta loppuivat kuitenkin yötä vasten. Tää päiväkin mennyt rauhallisesti ja nyt taas selvästi iltaa kohti lisääntyneet. Harmi kun ei oo sitä kristallipalloa, niin tietäisi kuinka monta päivää tätä vaihetta nyt jatkuu :D

Tännekin on jo sunnuntaista ollut lupa kirjoittaa, kun nyt mennään 40+5 päivillä. Vähän on ollut uudenlaisia tuntemuksia viime päivinä ja ehkä limatulppaa saattanut irrota hiukkasen, mutta ei vielä mitään merkittävää. Ensi viikolla varmaankin saadaan sairaalasta kirje tai soitto, koska päästään käymään tarkistamaan tilanne.

Mies ei millään malttaisi enää odottaa, hän tahtoisi jo vaippaa vaihtamaan ja muutenkin tutustumaan poikaan. Miehen äiti on vielä pahempi, kun monta kertaa päivässä hän laittaa viestiä, että joko synnytys on alkanut. Eiköhän siitä sitten informoida lähisukua kun sen aika on - turha sen perään on jatkuvasti kysellä. Toisaalta taas saahan sitä olla tohkeissaan ensimmäisestä lapsenlapsesta.

Tammi: on tuo jo aika monest, jos useamman kerran päivässä anoppi kyselee :) Meillä ehkä kerran-pari viikossa ja sekin tuntuu vähän liian usealta. Nyt kun jonkinlaisia supistuksia ja limatulppa on tullut, ajattelin, et pitäiskö laittaa niistä viestiä anopille. Raukkaparka ei varmaan saisi yöllä nukutuksi ;)

Takaisin