Lasketun ajan ohittaneet

Mirumaru

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Huhtikuiset 2023
Tänään se on sitten laskettu aika, eikä vauveli näytä mitään syntymisen merkkejä. Viime viikon neuvolassa th sanoi, ettei ollut tosiaan edes kiinnittynyt vielä. Sisätutkimuksessa viikko sitten kohdunsuu kiinni ja pituuskin vielä 1-2cm. Saa nähdä, kauanko tässä tarvii vielä kärvistellä.... Meillä th sanoi, että 10pvä, jos menee yli, soittaa sille päivälle ajan ya-kontrolliin (meillä se päivä tulisi kivasti olemaan perjantai 13.) ja siellä saan sitten ilmoittaa, etten aijo yhtenä kappaleena sieltä enää poistua. :D

Voin myöntää, että vähän olen katkera niiden puolesta, jotka ovat ottaneet varaslähdön, mutta pääasia tietysti on, että jokainen vauva saadaan turvallisesti maailmaan. Yksikään ei tule tuonne sisälle jäämään, vaikka tällä hetkellä tuntuukin siltä......
 
Mä en osannu esikoista odottaessa nauttia ja olla onnellinen toistenkin raskauksista. Se häiristi mua itseäni tosi paljon, mutta joku vipu korvien välissä oli vaan väärässä asennossa. Nyt kylläkin nautin ja fiilistelen mukana, kun kaverit odottaa ja toiset synnyttää :) ehkä se on se, kun tavallaan tietää, että mitä tää on. Helpompi suhtautuu asioihin :)

Isosti tsemppiä kaikille jotka joutuu "yliaikaseksi" voi olla että itelläkin se viellä edessä

t: rv 38+2 :D
 
Saako jo tähän kerhoon liittyä? Nyt 39+2 eikä tuntemuksia. :laughing5
 
Kippu, ei saa liittyä vielä :happy118

Nim. Tänään 40+2, eikä mitään tunnu...
 
Miehen vastusteluista huolimatta kanniskelin vähän huonekaluja ja kokosin pöytää (meillä muutto ensi kuun alussa ja koitetaan saada mahdollisimman aikaisin alotettua, mitä pystytään) siinä toivossa, jos vaikka käynnistäisi synnytyksen parin päivän sisällä. Mitään normaalista poikkeavaa ei ainakaan vielä tunnu. Ei edes kummempia liitoskipuja, vaikka vaivasivat tosi pahasti vielä muutama viikko sitten.
 
Täällä minäkin, tänään laskettu aika. Nyt on tunne että 10 päivän päästä yliaikaiskontrolliin ja käynnistykseen :confused005 Meilläkin todennäköisesti ya-kontrolli olis silloin 13. päivä perjantaina, onneksi en oo taikauskoinen... Tuntemukset siis aikalailla vähäisiä. Oonkin miehelle vitsaillut että tää vauva onkin äidin "tissipoika" joten miksi se nyt haluaisi uloskaan minusta?! :laughing002
 
Viime yönä olikin uudenlaisia tuntemuksia alakerrassa, muttei ehkä supistuksia kuitenkaan? Mutta jotain tapahtuu, jes :) tänään ihan hyvä mieli vaikka olo onkin kärsimätön. Mutta heti iltapäivän kampaajan jälkeen vauvalla on lupa syntyä!
 
Joko kaikki muut lasketun ajan ohittaneet on päässeet tositoimiin? :) millä fiiliksillä odottaminen sujuu näin loppumetreillä?
 
Täällä yksi virallisesti yliaikainen myös! Laskettu aika oli ja meni eileen. Oltiin jopa puolukkametsässäkin, mutta ei mitään ellei sitten lasketa sitä että kivelle meinasin jäädä jumiin :D

Tuntuu, että oireetkin vain vähenee mitä enemmän päiviä tulee lisää. Ja varmasti räjähdän seuraavalle, joka kehtaa kysyä: "VIELÄKÖ OOT YHTENÄ KAPPALEENA?" :smiley-angry017 Vähän on sellainen fiilis, että käynnistykseen mennään..
 
Nanna_ viellä puolukkamettääkin menny!! Voikun itekin uskaltas lähtiä. meillä kyllä niin mäkistä toi metsä, että en uskalla lähtiä :sad001 Metsässä, kun toi mielilepää.
 
jep jep, tänään on laskettu aika mut ei oo kyl mitään synnytystuntemuksia joten tämä menee yliaikaiseks...
 
Huomiselle on jo varattu yliaikaiskontrolli. Ei vain oikein jaksaisi enää. Hassua on se että voin oikein hyvin, nukun hyvin, kolotuksia ei oikein ole ja muutenkin on sellainen olo, ettei se lapsi nyt ole ollenkaan tulossa.

Ainakin Salossa kaikki käynnistykset arvioidaan yksilöllisesti. Ettei tuo kontrolli ole vielä käynnistyslupaus. Täällä kun joku kysyi käynnistyksen takarajaa, niin sanoivat, ettei sellaista voi antaa. Edes 2 viikkoa yliaikaa ei ole takaraja. Voi mennä jopa 16-17 päivää yli LA:n ennen kuin käynnistävät.
 
Heidi: Jep, päätettiin että kun ei tuo näytä tuolta pihalle haluavan nii lähdetään sitte puolukkamettään vielä :D Oli se kyllä melkoista taiteilua tän mahan kanssa kyykkiä ja mies ainakin sai kunnon naurut, oli kuulemma hyvä näky :D Onneksi vauva on jo niin alhaalla, että liikkuminen on helpottunu paljo ku ei maha oo korvissa asti :)

Jännää, kuinka nuo toimintatavat eroaa alueittain niin paljon! Mä kysyin neuvolassa viimeksi, että jos tämä pikkuinen nyt ei sitten päätäkkään tulla ulos niin kuinkas sitten. Terkkari sanoi, että seuraavan viikon ma on äippäpolille aika ja mahdollisesti silloin jo käynnistettäis, mutta viimeistään kuulemma keskiviikkona
 
Juuri näin. Meidän sairaalassa tuon "yliaikaiskontrollin" nimi onkin hyvinvointi-aika tai joku vastaava. Hitsit mie nauroin, mahtaa nimittäin aika hyvinvoivia daameja siellä käydä tuolla rv41+ :D
 
EEEEIIIIII! Kokoajan oon uskonu että kyllä mun palleroinen syntyy ennen laskettua aikaa. On jo viikon kiusannu mua esäännöllisillä ja välillä säännöllisillä supistuksilla. Viime yönkin koko ajan supistellu, mutta ne ei vaan voimistu ja nyt ovat loppuneet niin kuin pari yötäkin sitten. AARRRGGG.. hermot menee.
 
tervetuloa meidän joukkoon... Mutta ainakin sinulla pikkuruusu on supistuksia jotka lyhentävät kohdunkaulaa joten synnytys on varmaan aika lähellä :) Kaikki oli myös sanonut mulle että synnytän ennen LA kun olen touhunnut niin paljon raskauden aikana, mutta täällä vielä ollaan yhtenä kappaleena...
 
Takaisin
Top