Lasketun ajan ohittaneet

Liitynpä minäkin nyt tänne, lasketunajan ylittäneisiin. Tänään 40+1. Mahtaako täällä muita tällä hetkellä ollakaan vai joko kaikki on synnyttämässä?
 
Täällä ollaan, yhtenä kappaleena. Hyvin nukuttu yö takana eikä mitään merkkiä lähestyvästä synnytyksestä. Plakkariin paukahti tänään raskausviikkoja 41+0 :rolleyes:
 
Mulla vasta Lauantaina laskettu aika mutta pahoin pelkään että tänne joudun liittymään.. Ei yhtään mitään kolotuksia ja voivotteluita. Taidan olla elämäni parhaassa kunnossa tällä hetkellä. :D

Tsemppiä kaikille, toivottavasti kohta päästään synnyttelemään :) Luulisi ettei enää kauaa mee.. vaikkakin odottavan aika on pitkä! :)
 
Juu, hyvin nukutti täälläkin! Heräsin vasta viideltä ensimmäisen kerran vessaan, se on tunnin normaalia myöhemmin. =)

Suuresti ei mitään tuntemuksia ole mullakaan.. eilisen päivän poltteli vähän alamahaa, sama tuntuu jatkuvan, mutta kun se on jatkuvaa niin en mielli sitä varsinaisesti miksikään merkiksi. No, odotellaan odotellaan, kyllä kai se sieltä ennen joulua tulee?
 
Minäkin olen vielä täällä... vaihteeksi mul on hyvin nukuttu yö takana ja tänään on energinen olo :) Huomenna on yliaikaskontrolli.. Vähän jännittää mitä ne tekee siel ja mitä ne tulee sanomaan.. Kun varasin ajan sinne niin ne sanoi että kaikki tutkimukset kestää yhteensä 2 tuntia o_O ensin ne vissiin ottaa sydänkäyrää ja sitten on sisätutkimus ja ultraäänitutkimus... Ja sitten mietitään että mitä me tehdään, odotetaanko viel vai voiko käynnistää...
 
Sain varmuudeksi yliaikasikontrolliajan ens tiistaille, mutta toivoa on että ennen sitä....
 
Mulla myös neuvola huomenna. Tosin sitten on varmaan vielä viikon päästä yksi aika, jos ei Monsteri ymmärrä omineen alkaa syntymään... Huoh..
 
niin minullakin oli toivo että hän ehtis tulla ennen yliaikaiskontrollia, mut se on jo huomenna ja ei kyl vaikuta siltä että hän tulisi ulos tänään..
 
No niinpä!! Ei kai pitäisi olla niin otsa rypyssä ja huulet mutrulla, mutta kun on jo niin kauan odottanut niin ei jaksaisi enää... vaikka eipä tuo korkeintaan kaksi viikkoa lisäodotusta maata kaada. Mutta.... kuitenkin.. tiedättä mitä tarkoitan!
Mähän olen itseasiassa jo ilmoittanut sukulaisilleni että ollaan isännän kanssa päätetty kaikkien rakennus- ja remonttikiireiden takia siirtää synnytys joulukuulle, eli sen puoleen meillä ei ole kiire. laughing7
 
Pakko toivotella kaikille voimia loppuun, tiedän todella että ne päivät on pitkiä ja ahdistaviakin. Mutta lohdutuksen sana, ne unohtuu heti kun pääsee synnytyssaliin, uskokaa pois :wink voimia mammat :Heartred
 
Yyy ei se sitte tullu tänään :sad001 rv 40+0 tai kello on jo yli puolen yön nii virallisesti on kai jo viikot 40+1 :D ärsyttävää ku sellasii napakoita suppareita tulee aikalailla koko päivän ja sit ku saan sen ekan kivuliaan supparin nii niitä tulee sitte se 3 tai 4 ja sit loppuu.. Joka saamarin paikka on ihan jumalattoman kipee ja unta tulee yöllä ehkä se 4 tuntii vaa ku kokoaika sattuu johonki.. Olin jo maanantaina synnärillä vinkumassa käynnistystä jota en tietenkään saanu ku paikat oli kaikki kii ja kohdunkaulaaki oli se 2 senttii jäljellä.. Joudun varmaa kyl taas menee loppuviikost sinne synnärille vinkumaan unilääkettä ku unta en saa ku tosiaan joka paikkaan särkee niin vitusti!
 
itse en vielä ole tähän jengiin päässyt, sunnuntaina "vasta" laskettu aika mutta ihan pakko kommentoida misaemilian viestiin - tosi kurjaa kun ne ei tuolla synnärillä tahdo yhtään kuunnella äitiä ja oloja. En ymmärrä miksi se käynnistys on niin kamalan iso kirosana jokaiselle sairaalalle! Toki ymmärrän sen ehdottomasti et luonnollinen tapa on aina ihan tosi hyvä juttu mutta itekkin tässä aivan jäätävissä säryissä ja kivuissa niin onko sitten kiva kun se vauva syntyy ja on valmiiksi jo ihan rikkikatkipoikki. Mä oon siis jo oman stoorini avautunu tuolla kolotukset ja voivottelut osiossa mutta sellainen tunnelma on jäänyt, että tekevät mulle mielummin sektion kun käynnistävät synnytyksen...?!? Ei mahdu järkeen... no huomenna pitäis ehkä lääkärin soittaa mulle ja keskustella jatkosta - katsotaan.. tsemppiä ja voimia sulle misaemilia + muut! :Heartred
 
Minulla on tänään yliaikaiskontrolli!!! Jännittää hirveesti... Mutta samalla olen innoissani :) ainakin sitten saa tietää mikä tilanne on, ja toivon että ne käynnistäis synnytyksen huomenna (tai tänään, mutta meidän sairaalassa on yleensä tapana että pitää tulla takaisin seuraavana päivänä ja silloin ne käynnistää).. Tai sitten toi sisätutkimus vois käynnistää sen :wink Pettymys tulee olemaan kova jos ne sanoo että mun pitää viel odottaa maanantaihin asti... ja silloin on jo 42 viikkoa täynnä... Täytyy vaan yrittää vaatia että ne käynnistäis, mut mä oon yleensä niin huono vaatimaan asioita.. Oon liian kiltti siihen, jos ne sanoo että täytyy viel odottaa niin sitten mä varmaan sanon okei (ja sitten tulee hirveä itku kotona kun ne ei käynnistänyt..). Mun täytyy kyl oppia vaatimaan asioita :laughing002
 
Minäkään en vielä kuulu tänne tosiaan, mutta mietin tuota käynnistystä. Täällä Oulussa ne ainaki käynnistää käsittääkseni viimeistään 41+5.. Miksi se vaihtelee paikoittani? :O
 
täällä porvoossa se yliaikaiskontrolli on vasta rv 41+5 (ja sehän ei tarkoita että ne käynnistäis sen silloin), mutta koska mulla olisi se päivä lauantaina niin silloin ne yleensä tekee kontrollin perjantaina mut niillä on ihan täyttä huomenna ja siksi sain ajan jo täksi päiväksi. Täällä ne on tosi nihkeitä käynnistämään synnytystä, ne antaa sen jopa mennä yli 2 viikkoa yli lasketun ajan... Mikä on mun mielestä aika hurjaa..
 
Mies kyseli taannoin, että milloin lapsi IHAN VIIMEISTÄÄN olis syntynyt. Vaikea vastata juuri edellä mainituista syistä. Yliaikaiskontrolli olis 41+5, mutta eri asia, päättävätkö käynnistellä tällöin, vai "pyörittelevätkö" vain vähän enemmän sisätutkimusta tehdessään. Kun yliaikainen oikeasti vasta 42+1, mutta yliaikaiskontrollin yhteydessä tarkistettava istukan toiminta vaikuttaa päätöksiin ja mikäli se ok, niin mikä on kypsyysaste alapäässä.. Yläpäästä ei niin tunnu missään olevan väliä, eikä hankaluudet, ne kuulunee asiaan joka tapauksessa ja loppuvat aikanaan, eihän se nyt niin päivän päälle se tuskailun loppuminen ole. Siltä vaikuttaa kaikkien kertomukset.. Mun ystävällä l.a pari viikkoa mun jälkeen ja joka raskaudessa pahentuneet liitosten löystymisestä johtuvat kivut. Tällä hetkellä toimintakyvytön sietämättömien kipujen tähden. Sai sen tähden kutsun "aikaistettuun yliaikaiskontrolliin" 41+1, kun meillä muuten täällä 41+5. Että tällaista..... Antavat siis todellakin mieluummin synnytyksen itse käynnistyä, kuin alkavat ajoissa käynnistellä. Tais olla ihme, että suostuivat pyyntööni käynnistää eka synnytys 40+4..??
 
Takaisin
Top