Lasketun ajan ohittaneet

Tsemppiä pikkuruusulle. Tiedän tuon tunteen, trust me! :wink

Tänään siis rv 41+2 ja yliaikakontrolli. Pitäkää kaikki mahdolliset ruumiinosat ristissä mun puolesta et vauvalle alettais antaa vähän vauhtia jo! Toiveet käynnistyksestä aika olemattomat, uskoa ei ihan hirveästi enää ole koko vauvan syntymään vaikka se ihan lähellä onkin.

Jännittää.
 
Emma_ma: Varmasti pidetään sulle lujaa peukkuja!!! Luullis että ne nyt pikkuhiljaa rupeais sitä käynnistämään kun noin paljo jo viikkoa.. mutta taitaapa riippua lääkäristä?! Toivottavasti osuu joku oikein mukava kohdalle!
 
Heipähei! Nyt uskaltauduin minäkin kirjoittelemaan :). Eli ensimmäistä odottelen viikoilla 40+2. Vielä ei vauvaa näy eikä kuulu, kovasti varsinkin iltaisin saa riehumakohtauksia mahassa, liekkö jo hieman tukalat oltavat kun viime neuvolassa kuultiin että on jo aika alhaalla. Saas nähdä meneekö yliaikaiseksi....
 
Ihana tuo ultrakuva Tilhiäinen. Toisaalta on se kiva että kasvonpiirteet on sitte yllätys kun syntyy.
 
Kiitos pikkuruusu, saatiin tuo kuva synnytystapa arvioinnista, eihän sitä malttanu olla ottamatta kun kerran oli mahdollista saada :wink. Tuo kuva on viikoilta 38+2, kyl varmaan on vähän erinäköinen kuitenkin synnyttyään :wink.
 
Mitä kuuluu muille lasketun ajan ohittaneille? :) Itse alkaa olla vähän epätoivoinen fiilis että tää vauva ei halua tulla ollenkaan ulos... Olen yrittänyt tehdä paljon kaikenlaista niin että ei miettis sitä niin paljon mutta sitten soittaa taas joku sukulainen tai kaveri ja kyselee että "eikö oo tullut vieläkään?".. Alkaa vähän ärsyttämään toi jatkuva kyseleminen..

Ja mulla ei oo ollut mitään muita synnytystunteuksia kun se että vatsa "kovettuu" monta kertaa päivän aikana... Huomenna pitää soittaa sairaalaan ja tilata aika yliaikaiskontrolliin joka olisi toivottavasti ensi perjantaina (rv 41+4).
 
Tänne kuuluu hyvää, liian hyvää...yöt saan nukuttua ja päivisin touhuiltua (siivottua). Ainoastaan lenkkeily saa supistuksia aikaan joten sitä olen yrittänyt harrastaa. Tuntuu että päivät alkaa toistelemaan itseään, kun mies on töissä en oikeen mihinkään pääse ja kun se tulee töistä niin mulla ois energiaa lähteä vaikka mihin mut miehellä ei sit välttämättä olekkaan. Toisaalta ihanaa kun saa vaan olla ja toisaalta tuntuu että on oman kodin vanki. Ootteko muut mitä touhunnu päivisin, alkaa jo tuo siivoaminen kyllästyttää :confused005 ja mites teillä tuo autolla ajaminen, vieläkö olette sitä uskaltaneet harrastaa? Mulla nyt päiviä se 40+4 :confused2
 
Niin ja sen verran vielä, että noin viikko sitten mulla oli synnytyksestä toosi varma olo ja rauhallinen. Mutta, mitä pitemmälle nää päivät menee niin tuntuu että synnytyskin alkaa jännittää enemmän...äh, haluun sen zenmäisen olon takaisin!
 
Mulla on ihan samat fiiikset ku sulla Tiihiäinen2013. Oon kanssa ollu hyvävointinen ja saanu pääasiallisesti yöt nukkua hyvin. Mulla supistelee kyllä enemmän tai vähemmän öisin, mutta sitte saan yleensä unen päästä kiinni taas kn menee ohi. Kovasti on siivottu ja puutarhassa vielä puuhaillu. Meillä on kaks kissaa, joten ne on ainakin seurana päivisin ja oonkin rapsutellu niitä paljon ku sitte ku vaavi tulee ni ei varmaan samalla tavalla ehdi. Oon myös tykänny kun ilmat on niin hyvät :D Kiva olla ulkona.

Nyt kun raskaus on näin piiiitkällä ni en uskalla enää oikeen yksin ajella, kun se ja kävely saa aikaan supistuksia. Jos ei tänään tapahdu ni äitee pääsee tänne alkuviikoksi seuraksi. :gen014 Muuten varmaan hajois pää ku mies on töissä.
 
Minäkin olen siivoillut ja leivonnut y.m. päivisin koska muuten olisi niin tylsää.. On ollut fyysisesti hyvä olo vaikka on näin iso ja siksi varmaan toi synnytys tuntuu jotenkin niin kaukaiselta.. Viikonloput menee ihan hyvin kun mies on kotona mutta viikolla on aika tylsää kun mies on töissä.. aika samanlaiset fiilikset kun sulla Tilhiäinen2013 että päivät toistaa itseään. Autoa olen kyllä uskaltanut ajaa niin kun normaalisti, jos joutuisin olemaan kotona koko ajan niin pää varmaan hajoaisi (kun me asutaan 13km kaupungin keskustasta ja täältä ei oikein mene linja-autoja).
 
Täälläkin (40+3) ihmeellisen hyvä olo. Liekö tyyntä myrskyn edellä? Päivisin vatsa kovettuu useasti, parit kivuliaat supparit ja se siinä. Yöt menee päänsääntöisesti melko hyvin ja uni maistuu. Kävelylenkitkin ovat sujuneet hyvin nyt viime päivinä eikä ole tarvinnut hammasta purren mennä eteenpäin. Mutta hyvä näin, onhan noita kipuja ja kremppoja ollut ihan riittämiin ja nyt saa kerätä voimia itse koitokseen. Päivät tosiaan alkavat toistaa itseään täälläkin ja malttamattomuutta on itse kullakin. Mies juuri totesi tuossa yksi päivä, että pehmenis nyt toi sun alapää yhtä nopealla tahdilla kuin yläpää.... lie mitä meinasi :)
 
Hih, mä oon kanssa sanonu että yläpä pehmenee nopeemmin ku alapää. Tänään mies tokasi että syntys jo ni pääsis tosta hapannaama vaimosta eroon... :wink En vissiin oo ihan parasta seuraa ku niin kovastit toivoo jotain tapahtuvaksi. Ollaan kyllä yritetty keksiä tekemistä ja kivaa olla yhdessä näin viikonloppuna. Täällä on nyt pilvinen keli ni aletaan kattoo 21 tapaa pilata avioliitto-leffaa! :D
 
Millos teillä muuten yliaikakontrollit? Minulla se on kun raskausviikkoja 41+5 eikä todellakaan ole mikään käynnistyskerta vaan ihan arvioidaan tilanne. Toisaalta ymmärrän kyllä, kun ainakin neuvolantätin puheisiin jos uskoo ja mitä muutenkin olen kuullut niin supistukset paljon rajumpia käynnistettäessä... Tänään on ollut kiva päivä messuilla pyöriessä, ensi viikolla mies iltavuorossa koko viikon...saa keksiä taas itselle jotain puuhaa. Asutaan niin ettei ilman autoa kauppaankaan pääse, mut ehkä sitä uskaltais muutaman kilometrin vielä hurruutella. Kaverit on päivät tietty töissä eikä lompakkokaan anna myöten kauppoja kierrellä...ei niistä pysty tyhjin käsin poistumaan :angel9. Mut lohduttaudun sillä että jos oon 9kk jaksanu oottaa niin kyllä mä tän pari/kolme viikkoakin jaksan! Tsemppiä teille kaikille! :cheers
 
minulla on vissiin ens perjantaina koska mulla on 41+5 lauantaina ja silloin on yleensä se kontrolli jo perjantaina.. Mun täytyy soittaa huomenna sairaalaan ja varata aika siihen. Neuvolatäti sanoi että jos kohdunkaula näyttää hyvältä perjantaina niin sitten ne käynnistää synnytyksen silloin, muuten joutuu odottaa viel pari päivää että se ehtis vähän kypsyä ja silloin ne käynnistäis synnytyksen vasta maanantaina (rv42+0). Mut toivon että ei tarvis käynnistää koska minäkin oon kuullut että noi käynnistykset on turhan pitkiä (voi viedä pari päivää ennen kun se edes tehoaa) ja supistukset kovia..
 
Ajankuluksi seuraavanlaista puuhaa...Nyt on sitten myös miehen työhuoneessa ja viereisessä vaatehuoneessa vallinnut miljoonan eri piuhan, ruuvin ja tyhjän laatikon kaaos vaihtunut suhteellisen mukavaan järjestykseen. Saaliiksi kaatikselle jäi jätesäkillinen epämääräisiä juttuja, niitä tyhjiä pahvilaatikoita ja vanhoja elektronisia laitteita... nyt olen kyllä ylpiä itestäni ja mieskin vielä melkein täysjärkinen.
 
jee, mä sain yliaikaiskontrollin jo torstaiks :) ei se tarkoita että ne käynnistäis synnytyksen silloin mut sitten saa ainakin tietää mikä tilanne on :) nyt on jo vähän rauhallisempi olo kun tietää et ei oo monta päivää siihen. Eilen luulin että me mentäis synnyttää nyt yöllä koska mulla oli kivuliaita suppareita ja muuten mul ei oo ollut niitä. Mut mä pystyin kuitenkin nukahtamaan ja sitten ne laantuivat... Olishan se kiva jos pienokainen päättäis et tulis ulos ennen kun joutuu käynnistää synnytystä :)
 
Luultiin jo eilen mieheni kanssa että päästäis vihdoin tositoimiin. Ihania kivuliaita suppareita 4 tunnin ajan, välillä voimistuen. Mutta.. 21.00 loppuivat yhtä nopsaan kun alkoivatkin. Yö meni ärsyttävän kivasti ja nyt taas vaan noita harkkoja koko ajan. Ehkä kohta... toivottavasti edes jotain edistystä tapahtui tuolla alhaalla edes.

Tänään neuvolareissu 40+4 ja alkuillasta pitäis mennä katsomaan uutta autoa meille, jos tuo vauveli ei nyt päätä muuttaa meidän suuria suunnitelmia.
 
Täytyy muistaa että kaikki supparit on hyviä koska ne saa kohdunkaulaa kypsymään :) vaikka se on ärsyttävää kun luulee joka kerta kun saa niitä että nyt päästään tositoimiin :laughing002
 
Takaisin
Top