Laskettuaika Tammikuussa

Hemuli, hyvä asenne! Kyllä elämä lopulta voittaa. Kovasti voimia sinne. Se on jännä se äidinvaisto. Onnea tulevaan ♡

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Koska näkee onko masussa yksi vai useampi asukas? Onko se tossa eka ultrassa kun katsotaan se niskaturvotus? Me käytiin jo ultrassa kerran, mutta olin silloin vklla 8. Oli pieni katkarapu ja vähän huono ultra :) onko täällä muuten ketään jolla olisi jo näkynyt useampi pieni ihmisen alku kasvamassa? :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Ekassa ultrassa sanoi neuvolan täti näkyvän kuinka monta toukkaa siellä masussa asuu.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä varattiin eka neuvolassa (jossa myös ultrattiin) verikokeet, nt-ultra ja seuraava neuvola, joka onki sitten lääkärineuvola heinäkuun alussa. Meillä puhu myös terkkari, että lääkärineuvolakäynnit vähennetty kolmesta kahteen, mutta jää keskiraskauden lääkäri pois eli alussa ja lopussa on.

Mua hämää ku jotenki tuntuu et raskausoireet ois vähentyny..tissit ei oo enää niin arat, väsymys alkaa helpottaa. Pikkusen liitoskipuja jos paljon rehkii. Ääh..ja viel pari viikkoa ultraan. Ahistaa. Nyt on rv 11 menossa.

Opemami: mulla vähän sama. Aamuisin ei edes enää tule heti paha olo, vaikka vähän touhuis muuta ennen aamupalaa. Mulla alkaa huomenna rv 11 :)

Mulla meni kanssa tuossa vaiheessa olot ohi, nyt alkaa näköjään aamuisin olemaan joku uusi ällötysaalto..pakko saada aamupalaa heti muuten meinaa oksu tulla! Nyt siis rv13..

Maypan: Mulla on ihan sama oli viikon olot poissa ku oltiin appiukol kylässä, kotia tultiin nii olot alkoi taas mut just tuolleen ku säkin sanot pakko syyä tai olo pahenee

Enää viikko ja 2 pvää nt ultraan. Olojen ja oireiden puolesta vois sanoo et kaikki on hyvin. Pitää keksiä ens viikoks paljon ohjelmaa :-D

Jaa siis onko muillaki tota, et kotona olot pahemmat? Mulla ei oo juuri mitään oireita, kun ollaan oltu reissussa ja heti, kun kotii tullaa takas nii väsymys ja pahoinvointi alkaa taas

Millasta työtä te muut muuten teette?
Mä joudun käyttämään firman tarjoamia työvaatteita jotka puristaa mahasta niin että sattuu. En millään haluaisi paljastaa itseäni vielä työnantajalle hakemalla isompia vaatteita. Kuukausi pitäisi vielä kestää ja elokuun saan lomailla. Loman aikana on melkein pakko töihin jo kertoa koska mulla työn puolesta päivittäinen väkivallan uhka enkä voi enää syyskuussa masua piilossa pitää. Aion myös pitää kaikki lomani ja palkalliset vapaat ja jäädä varhaisimmassa vaiheessa äitiyslomalle kun se vaan mahdollista on.

mayapan
Mä oon kokkina ja firman vaatteet. Vielä menee housut hetken, mutta joa hirveesti kyykkäilee niin sitten sattuu mullakin mahaan. Mutta ajattelin noihinkin housuihin koittaa ponnariviritelmää. Toimi ainaskin farkuissa mulla :)
Elokuun alussa (loman jälkeen) joutuu ehken jo siirtyyn isompiin housuihin..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mä opiskelen nuoriso-ohjaajaksi ja kohta alkaa taas yksi harjoittelu jakso :) en kyllä ehdi valmistua.... :/

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Mä olen henkilökohtainen avustaja tällä hetkellä ja saan onneksi pitää omia vaatteita. Edellisessä työpaikassa olin tekemisissä vaarallisten kemikaalien kanssa, joten siellä ei olis edes saanut työskennellä raskaana ollessa. Onneksi on mukava ja kevyempi työ nyt :)

Mä työskentelen broilerteurastamolla, töihini kuuluu broitsun käsittely myyntipakettiin eli en ole tekemisis elävien kanojen kans. Työnantajalta tulee viimenen suojavaatetus mitä on jo saanut housujen kokoa isontaa ku pitää kyykkiä ja nostella. Lisäksi että on salmonella vaara niin työpaikan lämpötila on +2 astetta vaan. Työsuhde loppuu elokuussa ja taidan olla jatkamatta ku ei pysty oikein noiden liukuhihnojen kans työskenteleen ilman pahoinvointia.

Sent from my HTC One X using Vau Foorumi mobile app

Hei. Minäkin ilmoittauduin mukaan! Kovasti jännännyt tätä alkua ja vähän alku raskauden oikeitakin ollut. Arvioitu laskettu aika 20.1. Ensimmäinen varsinainen ultra sitten 10.7, sekin jo jännittää ja ei millään malttaisi odottaa :)

itse kävin tänää ekassa ultrassa ja näin ku pikkunen sladitteli kauheesti siellä masussa. vilkuuteli jo ja yllätyin miten sen sormetkin jo näkyy niin selvästi. raskausviikkoja siis 12+4.. on tää niin ihmeellistä, ja ihanaa <3

Mulla myös istukkatutkimus, aika on ens maantaille eli 7.7. Perinnöllisen sairauden vuoksi tutkitaan joka on siis mun suvussa ja on nopeesti etenevä kehitysvamma... Veljeni kuoli tuohon sairauteen 10-vuotiaana, joten täällä on jännät ajat. Sairaus voi periytyä vain pojalle, ja eiköhän tämä kaveri verikokeissa osottautunut pojaksi. Nyt siis 50% mahis että on terve. Toivon et se istukkanäytteen saa otettua, muuten odotellaan et pystyy ottaa lapsivesinäytteen... :/ Ehkä sekoon jos viel pitäis odotella!

Voimaa ja hyviä uutisia toivon teille <3

Täällä käyty ekassa ultrassa ja kaikki oli oikein hienosti. Huomenna on se istukkatutkimus ja sitten täytyisi vielä tulokset jaksaa odotella. Meillä siis kyseessä harvinainen sairaus, joka yleensä johtaa kuolemaan vauva-iässä. Esikoisemme kuoli siihen.

Onko muilla ollut outoja unia/painajaisia? Mieheni lähti nyt sitten reissuhommiin ja olen nähnyt unia joissa hän rakastuu toiseen naiseen/pettää minua. Olen nähnyt myös unia, joissa olen unohtanut olevani raskaana ja juonut alkoholia. Viimeyönä näin tälläistä unta. Unessa tuli myös naapurin rouva selittämään kuinka homoja on muuttanut tälle alueelle hirveästi, joten mielikuvituksesta ei ole puutetta. Heräsin itkien. Muistan että näin maailman omituisimpia unia myös odottaessani esikoistani ja juuri näitä pettämisunia. Onko muilla?

Takaisin