Laskettuaika Tammikuussa

Ainiin! Voisiko joku kertoa mulle miten pääsen sinne feisbuukkiryhmään???

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Eihän kaikki keskustelu oo siirtymässä facebookkiin? :(

Ei oo :) täällä ollaan vielä. ... Mä tykkään olla ennemmin täällä kun facessa, se on niin täynnä kaikkea ärsyttävää ;)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Oon Siis siellä kans mut täällä viihdyn ennemmin :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Minäkin uskaltaudun viimein mukaan. Viikkoja tänään luultavasti 12+1 eli la 17.1. Olen kännykällä käyttänyt tätä foorumia, joten sovellusten hallinta on ollut lukemista vaikeampaa: toivottavasti nickini on vaihtunut, pahoittelut siitä, jos olen jotain randomia :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Täällä ollaan seurailtu taustalla jo useamman viikon, mutta jostain syystä en ennen ultraa uskaltautunut kirjottelemaan mitään. Ultra oli perjantaina ja kaiki oli hyvin. Mötti oli viikkoa pienempi (olin sitä mieltä jo valmiiksi, mut neukkutäti oli niin kiinni niissä edellisessä kuukautisissa ja laskureissaan) laskettu aika siirtyi 14.1tä 21.1

Tosi hassua miten nämä käytännöt vaihtelee näköjään ihan kunnankin sisällä. Minulla Vantaalla varattiin ekalla neuvolakäynnillä seuraava neuvolakäynti valmiiksi heinäkuun loppuun, mutta neuvolalääkäri on kuulemma sitten vasta joskus keskiraskaudessa kun näistä alkuraskauden lääkärikäynneistä on kuulemma luovuttu? Jollain Vantaalaisella olin huomaavinani lääkärineuvolan jo alussa.

Helpottava huomata, että toisellakin vantaalaisella sama tilanne. Olen ihmetellyt, kun täällä yksi jos toinenkin puhuu tokasta neuvolakäynnistään lääkärikäyntinä, ja itselle ei neuvolassa puhuttu lääkäristä mitään. Meillä tosin alkukesästä neuvola oli aikamoista säätöä, kun tuntuivat muuttaneen radikaalisti käytäntöjään juuri silloin kesäkuulle siirryttäessä. Terkkari unohti mm. kirjoittaa lähetteen virtsanäytteeseen, joka on aiemmin otettu neuvolassa, ja nyt kun tarkemmin muistelen, myös lääkärineuvolan ajankohdasta taisi tulla ristiriitaista infoa. Onneksi ei niin kovin palavaa hinkua ole olla neuvolaan tämän aktiivisemmin yhteydessä.

Helpottava huomata, että toisellakin vantaalaisella sama tilanne. Olen ihmetellyt, kun täällä yksi jos toinenkin puhuu tokasta neuvolakäynnistään lääkärikäyntinä, ja itselle ei neuvolassa puhuttu lääkäristä mitään. Meillä tosin alkukesästä neuvola oli aikamoista säätöä, kun tuntuivat muuttaneen radikaalisti käytäntöjään juuri silloin kesäkuulle siirryttäessä. Terkkari unohti mm. kirjoittaa lähetteen virtsanäytteeseen, joka on aiemmin otettu neuvolassa, ja nyt kun tarkemmin muistelen, myös lääkärineuvolan ajankohdasta taisi tulla ristiriitaista infoa. Onneksi ei niin kovin palavaa hinkua ole olla neuvolaan tämän aktiivisemmin yhteydessä.

No on outoa että Vantaan sisällä vaihtelee näin paljon käytännöt... Mulla oli toinen neuvolakäynti lääkärikäynti heti 2viikkoa ekasta käynnistä ja seuraava neuvolakäynti jo elokuun ekoina päivinä. En tiedä johtuuko sitten siitä että on ensimmäinen raskaus koska en kuulu mihinkään riskiryhmään ja kaikki arvot mitä mitattu on hyviä.

Mulla piti olla tokan käynnin 1,5 kk ekan jälkeen, mutta koska la siirty ultrassa 17 päivää, neuvolakäyntiäkin siirrettiin niin, että lopulta menen tokan kerran vasta elokuun puolessavälissä. Mullakin on eka raskaus, mutta koska tässä ei mitään huoliakaan ole tullut, kestänen puhelinneuvonnan varassa, jos kysyttävää tulee. Mulla siis Tikkurilan neuvola, jos nää on toimipaikkasidonnaisia.

Heh, eilen ensimmäinen naapurin täti tuli kysymään että odotanko vauvaa :) oli huomannut kun shortsit ja toppi päällä pyörin koirien kanssa ulkona. Kesähelteillä on kyllä vaikeuksia keksiä vaatteita joilla mahan saisi pysymään piilossa :D
Töissä jouduin myös hakemaan isommat housut ja sieltä myös arvattiin heti mistä on kyse. Painotin varusvarastonhoitajalle että haluan pitää tiedon vielä salassa joten ei juoruilua kiitos... Saapa nähdä tuleeko kohta pomolta silti puhelua.

Me saatiin tänään huonoja uutisia, kun mulle soitettiin dna tutkimuksista. Meidän sikiöllä on homotsygoottina meiltä periytyvä sairaus ja näin ollen joudumme raskauden keskeyttämään. Jotempa poistun täältä. Tsempit kaikille raskauteen!

Voi ei :( olen pahoillani! Voimaa teille <3

Takaisin