Laskettuaika Tammikuussa

Kyllä mäkin oon tosi tyytyväinen meidän neuvolan toimintaan. Vammalan aluesairaalastahan meni synnäri nyt vuoden vaihteessa kiinni :( niin ilmeisesti siellä ei enää edes ultrailla, esikolta kun kävin siellä. Nykyisin on ulkoistettu yksityiselle seulonnat, joten sinne piti varata aika ite. Mut sain tosiaan hyvät ohjeet että mille aikavälille pitää varata aikaa jne. Tositosi tyytyväinen oon, ja seuraava neuvola-aika varataan kans aina samantien.

Mayapan
Meen Keski-Suomen keskussairaalaan :) Olitkos sinäkin täältä vai mistä?
Täälä on niin paljon immeisiä että ei kaikkea muista :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Helsingissä ollaan, kättäri/naistenklinikka on sitten synnytyssairaalana, paitsi jos on täynnä niin sit porvoo :)

Kiva kun on muitakin joilla tismalleen samat viikot :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä ajattelin eka että me ollaan eletty viikko etuajassa, kun mun viime menkat tuli viikkoo aikasemmin ku piti. Mutta onneks elettiin vaan kaks päivää etuajassa :D

Onko muuten kukaan aloittamassa mitään raskausajan harrastusta? Mieheni patistaa joogaan (kuulemma tekisi hyvää :D) on jo varaamassa aikojakin. Onko kokemuksia? Onko ketään jyväskylän seudulla asuvaa, joka tietäisi mihin mennä (paikkoja niin monia).

iem
Aa nii sinäki oot Jkylästä! Mun kaveri on käyny siinä Paranayoga(kohan se nyt oli) muutamalla tunnilla joskus. Muuten ei oo kyllä mitään hajua kyseisestä lajista.
Meillä mies yrittää patistaa lenkille sillon tällön. Oon vaan nyt ollu flunssassa viikon ni ei oo tehny mieli tehä mitään..

• Tykkään
Reaktiot: iem
Mä oon vannoutunu pilateslainen, mutta oon kyllä miettiny et vois myöhemmin kattoo jotain mammajoogaa, ku niissä venytellään/ vahvistetaan just niitä paikkoja mitkä rasittuu kun massu kasvaa.

• Tykkään
Iem, oon harrastanut joogaa jo vuosia ja niinä päivinä kun olo on siedettävä, oon joogannut. Hiukan varovaisemmin täytyy jossain liikkeissä ottaa, koska varsinkin nivuset tuntuu helposti repeilevän. Toistaiseksi olen pystynyt tekemään vatsallaankin tehtäviä liikkeitä, mutta en varmaan kauaa. Joogahan sekä venyttää, että vahvistaa lihaksia. Liikkuvuus paranee joogalla uskomattoman nopeasti. Ainakin omalla kohdallani. Itse joogaan normaalisti päivttäin ja ihan kotona. Tosin itse koen, että jooga ei tarpeeksi vahvista selän ja vatsan lihaksia, joten teen lisäksi myös kahvakuulaharjoituksia, johon siihenkin hurahdin jo vuosia sitten.

• Tykkään
Täällä uskalletaan nyt ilmoittautua mukaan tammikuisiin. Edellisen vauvanalun kanssa tuli heti alkuun huolta ja murhetta, joten tästä ihmeestä uskalletaan kertoa nyt vasta vähän myöhemmin. Tänään ollaan menossa 11+6 ja eilen kävimme ihmettelemässä np-ultrassa tätä pientä ihmettä, jolla olikin asiat oikein mukavasti.

Vajaa vko sitten oli neuvola ja tänään tuli kättäriltä ultra-ajat. Sekä nt- että rakenneultraan. Ensimmäinen on 10.7 eli pari viikkoa pitää odotella. Sillon on 13+1vkoa. Toinen on sitten syyskuussa. Mutta on kiva tietää noin pitkälle jo eteenpäin asiat.

Onneks soitin sinne kättärille, eivät nimittäin löytäneet mun tietoja mistään. Neljännen yhdistämisen jälkeen joku mukava nainen varas mulle molemmat ultrat, eka 11.7. Ja toka syyskuussa :)) mulla on muuten ihan supervahva fiilis et tää on poika!

Meillä ois eka ultra 1.7 eli tiistaina. Onhan sitä jo odotettukin. 2.7. mennään istukkatutkimukseen. Onko täällä muita, joilla on istukka- tai lapsivesitutkimus?

Äidinvaisto on erikoinen asia.
En oo täälläkään kauheesti käyny kun jotenki alusta saakka tuntui ettei kaikki ole hyvin.
Ja näitä ajatuksia jotenki vahvisti kuin viikko sitten aloin vuotaa erittäin pieniä määriä rusehtavaa vuotoa. Ei kipuja, selkä vähä kipee joo mutta uskon siihen olevan muu syy. Tänään aamulla jo kun lähdin ultraan, tiesin että huonoja uutisia tulee. Kun päästiin ultraan, odotin vain, että koska sanotaan että täällä ei oo kaikki hyvin. Ja niinhän siinä kävi. Ensin kätilö sanoi että kohtu on tyhjä mutta kun zoomas löysi hän meidän alkion. Menkoista katottuna nyt olisi 11+2... Sykettä ei ollu. Kätilö pyysi lääkärin kattomaan. Tunnin päästä oli uusi ultra. Lääkäri totesi vain saman kuin kätilö. Ei sykettä. Pienokainen löyty. Ja kovasti se siellä näköjän pitää kiinni eikä ite tule pois.
Kysyin, että voiko siitä nähä että millloin kehitys on loppunut, hän veikkasi varovasti, viikkoa 6. Viikkoa 6!!!! ja nyt 11+2. =(
Nyt sitten sain lääkkeet ja odottelen...
Koitan ajatella positiivisesti. Kohta voidaan yrittää uutta raskautta. Tää on elämää. Onneksi alkio oli niin pieni ettei ollu siis vielä ns mitään.
Anteeksi että kirjotan näin ikävän tarinan mutta tämä oli kai minullekin terapeuttinen kirjotus. Toivon teille kaikille muille paljon onnea matkaanne... Hyviä vointeja kaikille <3

Muokattu viimeksi:
Hemuli olen pahoillani :( kovasti voimia sinne♡ se on kumma juttu miten me äidit vaistotaan niin paljon!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Hemuli: otan osaa, se on kauhea tilanne, tiedän... voimia ihan hirmuisesti teille <3

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

kiitos. Mies yritti pitää naamaansa peruslukemilla mutta ei täysin onnistunu. Heti ku tultiin ultrasta ulos, hän sanoi että hänen mahaan alko sattuu. Kotimatkalla hän meinas oksentaa autoon monta kertaa. Niin ne miehetki murtuu. Yrittävät esittää ettei tässä mitään, tästä selvitään kulta mutta... kroppaa ei voi huijata.

Voimia Hemuli sulle, halien kera :Heartred Itse koin saman tammikuussa nyt pelolla odotan nt ultraa 8.7 onko kaikki hyvin. Vaistoni tällä kertaa on erinlaisempi kun viimeksi niin seesteinen ja rauhallinen. Viimeksi oli rv11+4 ja sikiö oli menehtynyt rv10.

Nyt on pakko ilmoittautua mukaan. Pitkään jo oleillut taustalla mutta nyt sormet syyhysivät päästä kirjoittamaan.

Esikoista odotellaan ja tänään 9+0 :)

Ensimmäinen neuvola-aika oli varattuna mutta joutuivat siirtämään sen. Sitä vaan odottaa niin innolla, että saa sen alta pois jotta saisi ajan ultraan. Haluan tietää että kaikki on hyvin. Kaksi keskenmenoa kokeneena epävarmuus vaivaa, vaikkakin nyt on luottavaisempi olo :)

Takaisin