Laskettuaika Tammikuussa

Mullakin se ultra maanantaina ja varasin viimeviikolla neuvola-ajan, vaikka sanottiinkin että vasta ultran jälkeen. Mutta mukisematta se silti varas. Mut ei oo kukaan puhunu mitään lääkäriajasta.
Jänskättää kyllä tuo ultra ylihuomenna! Ku on ensimmäinen ja kaikkee ni ei osaa jotenkin oottaa että mitä kaikkea siellä näkyykään :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Vantaalla myös varasivat mulle heti sekä lääkäriajan heinäkuulle että toisen neuvolajan elokuulle. Jännää että käytännöt vaihtelee... Täällä on kuulemma myös niin kamalat jonot että ystävä ei saanut lainkaan lapselleen 2v tarkastusta neuvolaan heinäkuuksi, ottavat kuulemma vain raskaana olevat sekä vauvat.

Espoossa varattiin kans seuraava neuvola valmiiks. Elokuun alkuun. Ja ultra-aika tulee postitse kättäriltä. Sais kyllä tulla jo kun puoltoista viikkoa sitäkin odotettu :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Nurmijärvelläkin varattiin jo seuraava neuvola-aika ja lääkäriaika, sekä aika jopa lääkärikäynnille, jolloin saa todistuksen raskauden kestosta kelaan.

Meillä Sastamalassa annettiin ekassa neuvolassa hyvät ohjeet siitä, mille aikavälille varaan labrat ja ultran, ja seuraava neukkuaika varattiin valmiiks.

Meilläkin ekalla neuvola käynnillä varattiin samantien seuraava neuvolakäynti, lääkäri sekä sain numerot josta voi sokerirasituksen, labrat ja ultran varata heti.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meillä kans itä-Helsingissä varattiin ekan neuvolan yhteydessä seuraava neuvola ja neuvolalääkäri. Ajan nt-ultraan soittivat n.3päivän kuluttua ekasta neuvolasta (tuli muutama päivä myöhemmin myös kirjeessä yhdessä rakenneultra ajan kanssa).

Oonkohan ainoa, joka ei vielä oo ollut neuvolassa ollenkaan? Mulla on eka neuvola vasta ens viikon perjantaina (rv 9 lopussa), jännää! Ollut kiva lueskella teidän kokemuksia, että tietää vähä mitä odottaa :)

Lullis, mäkään en oo vielä ollu. Mul on neuvola vasta rv 10+6 eli siihen on viel yli kaks viikkoa.

Meillä varattiin eka aika naapurikuntaan, koska siellä on ultra ja piti varmistaa sintin sijainti. Ihan tunnissa käytiin perus jutut läpi siinä ja nyt tosiaan melkein kuukausi siitä on ihan normaali neuvola ja keskussairaalasta tuli aika siihen ekaan seulonta ultraan. Verikokeisiin ens viikolla :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Täällä ekalla käynnillä sai seuraavan ajan ja lähetteen labroihin. Itse varattiin seulontaultra yksityiseltä. Elokuussa kolmas neuvola ja lääkäri sekä rakenneultra. Lisäksi äitiyspolille tuli aika ku mulla on diabetes.

Sent from my HTC One X using Vau Foorumi mobile app

Mulle varattiin jo puhelimitse eka ultra, kun neuvolaan soitin. Ekan neuvolakäynnin yhteydessä varattiin sitten 2 neuvola-aikaa jo ja laittoivat sähköisesti labraan lähetteen. Kävin enne juhannusta labrassa, olivat neuvolassa unohtaneet mainita, että kaikkia kokeita ei voida ottaa enne pyhiä, kun posti ei kulje. Huomenna sitten uudestaan labraan. Pian se ensimmäinen ultrakin jo on hui. 1.7 siis

Sent from my C6603 using Vau Foorumi mobile app

Tosi hassua miten nämä käytännöt vaihtelee näköjään ihan kunnankin sisällä. Minulla Vantaalla varattiin ekalla neuvolakäynnillä seuraava neuvolakäynti valmiiksi heinäkuun loppuun, mutta neuvolalääkäri on kuulemma sitten vasta joskus keskiraskaudessa kun näistä alkuraskauden lääkärikäynneistä on kuulemma luovuttu? Jollain Vantaalaisella olin huomaavinani lääkärineuvolan jo alussa.

Tietääkö kukaan kuinka lyhyellä varotusajalla kätilöopiston ultra-aika tulee kun postitse sen kerran lähettävät? Neuvola 2vko sitten ja sanottiin että aika varataan rv12 joka siis ~2vkon päästä, olis kiva saada työt sumplittua ajoissa :)

Mulle tuli kättäriltä/naistenklinikalta puheluna aika kolmen päivän päästä ekasta neuvolasta ja kirje perässä muutamassa päivässä. Neuvola oli 9.6 viikoilla 10+4 ja ultra-aika on nyt 30.6 viikoilla 12+4. Suht nopeeta toimintaa mun mielestä. Meillä tosin taustalla se yksi keskeytetty raskaus ja kaikki aika tarkkoja näissä seuloissa ettei jää mitääb huomaamatta.

Prötkis
Mulla tuli KSKS ultra-aika 5pvn sisällä (tosin se tuli suoraan Netpostiin). Olin sillon 8:lla viikolla. Sanottiin että jos ei kuulu kahteen viikkoon niin neuvolaan yhteyttä.

Ja tosiaan tänään se ultra sitten olikin <3 Hirveä jännitys purkautu kun kuunneltiin heti alkuun sydämen sykettä ja itkuhan siinä pääs. Mutta kaikki oli kunnossa ja kätilö sanoi että ei ole mitään moitittavaa <3
Ai että on hyvä fiilis! La ei heittänyt kun muutaman päivän 6.1. -> 8.1. :)

Nyt vaan ootteleen perjantaita, että pääsee pienen jäynän kautta kertomaan vanhemmille. Kirjoitan tuonne toiseen keskusteluun koko tarinan sitten kun kerkiän :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Minulla oli neuvola 5.6. torstaina ja seuraavalla viikolla tuli kirje Naistenklinikalta/Kätilöopistolta. Ajaksi oli varattu 1.7. eli reilun kahden viikon päähän kirjeen postittamisesta.

Ompa tosiaan jännä lukea miten erilaista toimintaa on paikasta riippuen.. o.O
Meillä on mennyt niin, että eka nla oli 12.6. jolloin olin rv8 Oli aivan ihana nlatäti :) varasi meille heti ajan verikokeisiin (16.6) ja ar-ultraan (joka oli 17.6) Ehkä maailman ihanin näky kun ruudulla pamppaili pieni sydän hurjaa vauhtia:love7
sekä seuraavan neuvola-ajan joka tulee olemaan 17.7
Kaikki nämä varaukset sain ensimmäisellä nla käynnillä tietooni :) Oli jotenkin mukavaa tietää jo vähän tulevaa, varsinkin näin kun ensimmäistä täällä odotellaan.. :)
Niin ja sitten noin viikko sitten tuli postissa ajat np-ultraan joka onkin meidän seuraava etappi 4.7 :Heartred sekä rakenneultraankin tuli samaisessa kirjeessä meille aika :)

Eli siis näin paljon meillä asiat tiedossa eteenpäin, eikä kukaan ole meille puhunut mitään että ei varattaisi seuraavia aikoja kun ei tiedä mitä tässä vielä voi sattua. Niin ja mitään ei ole vielä tarvinut itse soitella ja varailla..

Tämmöistä siis meillä, 12pvä tuntuu tällä hetkellä niiiiiiin pitkältä ajalta, varsinkin kun tuo np-ultra on meille miehen kanssa semmoinen käännekohta että sitten kun se on käyty niin ollaan sovittu että kerrotaan meidän perheille ja läheisille ystäville, kun vielä ei tiedä kukaan muu kuin me :Heartred Oih.

Sulla onkin Sande90 sitten sama LA kun mulla, ellen väärin muista niin olo vielä joku muukin jolla 8.1.? :) meetkö mihin synnyttämään?

Takaisin