Laskettuaika Tammikuussa

Multa ei otettu ollenkaan hemppaa neuvolassa... ei edes maininnut moisesta? Täytyypi kysyä sit ensi käynnillä :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Täällä istutaan K-SKS:ssä synnyttävien osastolla. Viimeyö meni kivuissa ja 11 aikaa päivällä valahti veret housuihin. Ihan kuin joku ois vesipallon puhkassu. Ensin yhteydessä neuvolaan, sitten terveydenhoitajalle. Sieltä tk:seen ja sieltä päivystykseen. Ootellut gynekologia jo aika kauan. Kuulemma jossain toimenpiteessä. Lääkäri tarkastanut yms mutta viimeinen tieto pitäisi vielä saaha. Haluaisin jo tietää onko kaikki hyvin vai päin persettä..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Meillä eka käynnillä jo ultrattiin. Laput mulle tuli kotiin jo etukäteen ja me oltiin täytetty ne valmiiksi. Sit vaan ultrattiin, punnittiin ja otettiin verenpaine ja hb äitiyskorttiin. Verikokeisiin pitäis mennä nyt juhannuksen jälkeen ja seuraava neuvola 8.7. ja ultraus 11.7. Meillä mies tulee mukaan kaikkiin ultriin. Taidan nuo perus neuvolakäynnit mennä itsekseni :) onneks ei viimeksi sanonu mitään painosta.. tullu jo 4kg lisää :D

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Iem
Toivottavasti gyne tulee paikalle pian! Jaksamisia!

Iem toivottavasti tosiaan nopeaan saat vastauksia! Millä viikoilla oot?

Muoks. Voisko olla kysta mikä ois puhjennut?

Muokattu viimeksi:
Rv8. Samalla penkillä vieläkin istutaan. :(

Höh! Hitsi kun joudut noin kauan oottamaan! Meillä sama sairaala ja siellä saa kyllä välillä oottaa...

Mutta luulis että tollasen asian kanssa pääsis nopeesti sisään! :s

Itse ootin just reilu viikko sitten siellä päivystyksessä 4h kun oli mahakipuja...ne tosin oli sitten ummetusta...mutta oottaa sain :(

Eeeikä.. Oon mäkin jonku jalkakivun takia 4h oottanu mut luulis raskauden nopeuttavan toimintaa.. Höh.

4h täälläkin meni! Mutta viimein pääsin. Toisessa munasarjassa kystä, joka aiheuttaa kipua. Veri tuli kohdun suulta, mutta ymmärsin että johtuu liian raskaasta työstä ja kantamisesta yms. Mutta kohdussa sykki pieni sydän, jonka viikot vastasivat 6+3, joten raskaustestin olen tehnyt 2-3vko tai sitten kasvupyrähdystä odotellessa :) sanoi että keskenmenoriski on vielä, mutta nyt kohdussa on elämää ♡

Täälläkin on nyt se eka neuvola takana. Mies oli mukana ja tulee jokaiselle neuvola/ultrakäynnille. Meillä meni 1,5h, vaikka on jo 5. lapsi. Otettiin hemoglobiini (93). ei ihmekään. jos en oo jaksanut edes kunnolla vessaan mennä. Nyt rautakuuri päällä. Verenpaineet mitattiin ja paino otettiin. Ei kuunneltu sydänääniä, eikä tehty edes raskaustestiä. Hyvä luotto pelkään sanaan, että raskaana ollaan.

Joka tapauksessa: Kovasti käytiin täälläkin alkoholi- syömis - tupakointi asioita. Ei täti paljoa kuunnellu, kun sanoin olevani kasvissyöjä (lakto-ovo jo 15 vuotta) niin rupes selittään mitä lihoja ja kaloja ei saa syödä. Kerran yhteen väliin sanoin, et niin joo oon kasvissyöjä et en kyl syö maksaa. Ihan kuin olis seinille puhunu.

Ultra-ajan saan ihan ite varailla ja hoitaa itseni verikokeeseen.

Mutta on tuo neuvolatouhu muuttunut ihan viidessä vuodessa, jolloin nuorimmaista odotin. Kauhee vouhkaaminen kaikista vitamiineista ja syömisistä ja liikunnasta nykyään,

Mua hiukka ihmetyttää, kun mulla on ainoostaan tiedossa seuraava ultra, 27.6, mut ei tietookaan seuraavista neuvoloista yms. Koitin tän viikon alussa soitella neuvolaan, että josko varattaisi jo ultran jälkeinen aika, mutta sanoivat vaan että "jos tehdään niin että soitat vasta sen jälkeen ajan, jos laskettu aika muuttuu tai muuta". Olin hiukka että what?! No kai sit soitan vasta ens viikolla...

Muoks: ja tosiaan odotan esikoista, haluisin olla enemmän perillä kaikesta mutta nyt tuntuu että meen mahatuntumalla eteenpäin :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Mullakaan ei ole seuraava neuvola tiedossa, vaan se pitää meilläkin varata vasta ultran jälkeen..musta tuntuu että siks eivät niitä, ainakaan täällä meillä, anna etukäteen että jos ultrassa selviäiskin jotain miksi ei enää neuvolan käytiä tarttis..Jotenkin sillai se täti sen mulle ilmas että tuli tollanen olo...

No huh, tuntuu kauheelta että ns.varmuudeks ei oo seuraavaa neuvolaa. Saattaa olla meilläkin siksi ja voipi olla sekin jos niillä nyt pyörii kesälomat, kyllähän sekin noihin aikoihin vaikuttaa.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Oho, onpas outoa! Turussa ekassa raskaudessa ainakin varattiin heti seuraavaa käyntiä, siellä ajat yleensä niin kiven alla. Mä tarvitsin silloin sairaslomaa, niin koko Turussa ei ollut koko viikolle yhtään vapaata neuvolalääkärin aikaa ja olin kuitenkin jo ma neuvolassa. :O Nyt asutaan pienessä kunnassa Turun kupeessa, saas nähdä miten tääl homma toimii. Ultrat on ainakin yksityisellä, maksusitoumuksella pääsee...

Oho :O outoo..täällä Helsingissä asustan mä ja Mulla on np-ultralähete laitettu, seuraava neuvola varattu ja lääkärineuvola varattuna.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin