Laskettuaika maaliskuussa 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bebu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä ekaaootellaan! Toivottavasti ruoka rupeaa uppomaan ja tilasi paranee :) on kamalan tylsä kun ei saa tehtyä mitään :(

Tällaiset terveiset taas päivystyksen puolelta.. Milloin tämä oikein loppuu :sad001 Jospa huominen päivä olisi huomattavasti parempi, kun saa taas nesteitä yön yli!

Liitteet

• 10593473_276988049162473_1213569438_n.jpg
    10593473_276988049162473_1213569438_n.jpg
    92.3 KB · Katsottu: 42
Ekaaootellaan, voi ei! Jaksamisia, toivottavasti pia alkais helpottaa :)

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Voiiii..Ekaaootellaan: kovat tsempit sinne:toivotaan, et nyt helpottais jo

Sent from my SM-P605 using Vau Foorumi mobile app

Ekaaootellaan, tsemppiä kovasti! Toivottavasti pian olo helpottaisi. :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mua ahistaa. 10+4 menossa ja on semmonen fiilis ettei kaikki oo hyvin. Oireira ei juur yhtään, mitä nyt väsyttää. Ei sekään mitään kerro juu... Jotenkin vaan huolettaa, kun ei tiedä mitä masussa tapahtuu. Ultra 12+1 eli noin 1,5 viikkoa. :/

Jaksamisia Mile! Toivottavasti sun oireet alkaa vaan väheneen ja alkaa helpompi kausi... ite ainakin odotan innolla viidettä kuukautta kun silloin pitäis olla helpointa ja olokin virkistynyt... saa nähä!

Tsempit Milelle! <3
Tänään minulla oli ultra aika, laskettu aika vaihtu 4.3. ajasta 9.3.. Miehelläni 10.3. syntymäpäivä, tiedä vaikka kahdet juhlat samalle päivälle ;) Oli ihana kuulla ja nähdä, että vauvalla kaikki hyvin oksentelusta ja niukasta ravinnosta huolimatta. Antoi taas hurjasti tsemppiä jatkoon tästä hirveestä olosta huolimatta. Nimimerkillä oksennuspussi oli ultrassakin mukana.. ;)

Tsempit Milelle! <3
Tänään minulla oli ultra aika, laskettu aika vaihtu 4.3. ajasta 9.3.. Miehelläni 10.3. syntymäpäivä, tiedä vaikka kahdet juhlat samalle päivälle ;) Oli ihana kuulla ja nähdä, että vauvalla kaikki hyvin oksentelusta ja niukasta ravinnosta huolimatta. Antoi taas hurjasti tsemppiä jatkoon tästä hirveestä olosta huolimatta. Nimimerkillä oksennuspussi oli ultrassakin mukana.. ;)

Kiva et siellä kaikki hyvin..varsinkin ku sulla noin rankkaa ollut <3

Tervetuloo mukaa :)
Mitä sä opiskelet?

Kiitos!

Mietin aluksi etten vastaa, kun on niin pieni koulutusohjelma että "jään kiinni" jollekki (en oo tosiaan kertonu kenellekään vielä), mutta toisaalta, kylläpä tämä näkyy jossain vaiheessa kaikille. :) Eli olen AMK:ssa ja opiskelen agrologiksi, elikkä maaseutuelinkeinoja.

Onhan meillä muitakin äitejä opiskelemassa, tänään kävi ilmi että yksi odottaa kolmattaan ja la on marrraskuussa. Empä oo ainoa. :)

Mulla oli ultra tänään, ja vauva voi hienosti. Nyt ruvetaan kertomaan kavereille ja sukulaisillekin asiasta.

Osaako kukaan kertoa, että mikä mun laskettu aika Suomessa on, kun olen raskaana 12+4? Se menee täällä patonkimaassa eri tavalla.

Patonkimaa (niinku muutama muukin maa mun ymmärryksen mukaan) vissiin pari viikkoa "myöhässä" eli jos siellä ny 12+4 niin vastaa täällä nähtävästi 14+4... lähtölaskenta alkaa hedelmöityksestä eikä edellisten kuukautisten aloituspäivästä. Mutta näyttää silti kestävän sen 40vko joten silloin kun se ois suomalaisen laskukaavan mukaan jo 42. vko ...

Olen kyllä kummassakin maassa raskaana 12+5, mutta tuo laskettu aika Suomessa mietitytti. Löysin kuitenkin hedelmöittymispäivän mun ultrapapereista, joten sen perusteella sain vau.fi:n laskurin mukaan lasketuksi ajaksi 6.3. Kiitos Liljuskalle ja Satsalle vastauksista.

@nijaje Kysyit joskus ajat sitten missä vaiheessa minun opinnot ovat niin käyn Kuntoutuksen koulutusohjelman viimeistä harjoittelua parhaillaan :) Tarkoitus olisi olla valmis ennen joulua :) Ja pikkukakkosen näin eilen ultrassa (= Kaikki näytti olevan hyvin ja yhtä liikkuvainen kaveri kun tuo vanhempikin..

@nijaje Kysyit joskus ajat sitten missä vaiheessa minun opinnot ovat niin käyn Kuntoutuksen koulutusohjelman viimeistä harjoittelua parhaillaan :) Tarkoitus olisi olla valmis ennen joulua :) Ja pikkukakkosen näin eilen ultrassa (= Kaikki näytti olevan hyvin ja yhtä liikkuvainen kaveri kun tuo vanhempikin..

Oiku hienoo hei..sä kerkeet valmistuu siis :) Toisin ku mä..mut meillä onki siis sama osaamisala näköjään :)

Heippa! Mulla on jääny täälä seuraaminen tooosi vähälle kun on ollu niin hirvee kamppailu väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa. Koulussakin on pitäny jaksaa käydä parhaansa mukaan ja saada yliaktiivisesta koirasta mehut pois. Mies on nyt ollu kolme viikkoo työreissussa ja on vielä ainakin viikon verran. Tää on ollu hirmu raskasta yksin tän olon kanssa.

Mutta! Tänään tuli 12vko täyteen ja kävin ultrassa. Sielä oli pikkusella kaikki kunnossa! Kovasti sielä heilutteli kun saatiin vähän heräileen :)
Voi tätä onnen määrää <3 oon stressannu ja pelänny tätä päivää et jos ei olekkaan mukana enää, mutta nyt on niin helpottunu ja onnellinen olo! Vielä kun mies olis päässy mukaan niin olis ollu ihanaa mutta ei voi mitään. Rakenneultra ois sitten lokakuun loppupuolella :)

Moikka,

Minäkin taidan liittyä tähän joukkoon. Kolmatta odotellaan ja laskettu aika on 22.3. Heinäkuun lopusta asti vellonut etova olo ja väsymys on vienyt kaikki voimat ja nyt vasta pystyy keskittymään johonkin konkreettiseen niin kuin esimerkiksi tähän tulevaan vauvaan :) Mielenkiinnolla seurailen sillä vertaistukea kaipaan kovasti, eniten ongelmaa on tuon painon hurjassa nousemisessa aikaisempien raskauksien kohdalla.

Heipssan! Tänään sekaisin tuntein, päädyin mammavaate osastolle ja pakko oli ostaa mama farkut, sillä viikonloppuna vaatekaappiani läpikäydessä, oli se pakko uskoa, että ei yhetkään farkkuni,mahdu enään päälle, muutamat meni henkeä pidättäen ja sängyllä ähräten, mutta heti kun istu, ni nappi aukesi, eli ei toivoa :D Ihanaahan tämä on, että masu kasvaa ja tietää, että vauva kehittyy, mutta myös omalla tapaa haikeaa, koska olen ollut aina erittäin hoikka ja kokoa 32 vaatteissa ja pystynyt käyttämään tosi kireitä ja pieniä vaatteita, ni ajatukset, että saanko koskaan enään timmiä kroppaani takaisin, jos en ni kyllä tämä elämän ihme on sen arvoinen tietenkin, mutta esikoista odottessa, sitä käy kyllä kaikenlaisia ajatuksia ja tunnemyrskyjä läpi, laidasta laitaan.. :)

Liitteet

• IMG_20140902_193305_copy1.jpg
    IMG_20140902_193305_copy1.jpg
    20.1 KB · Katsottu: 41
^jos yhtään lohduttaa niin itse palauduin ainakin samaan kokoon + paino vaan laski niin kauan kun imetin,sain onneksi takaisin imeytksen loputtua "oman" painoni, lähti jo omasta mielestä liikaakin. :)

Takaisin