Laskettuaika maaliskuussa 2015

Mua on huolettanu ja pelottanu ettei pientä mahassa enää olekaan.. Raskausoireita kyllä on, alkanut mahakin olemaan kipeänä päivisin ja illalla ei löydy millään hyvää asentoa mihin nukahtaa kun maha jotenkin "painaa". Ruoatkin ällöttää, naama kukkii ja päätä särkee. Mutta ei mulla tuommoista mammamahaa ole yhtään. :/ Aamulla kun ei turvotakaan näytän ihan samalta kuin aina ennenkin, tämmöseltä hoikalta/normipainoselta S-koon tytöltä. Viikkoja on kuitenkin nyt 12+3.
 
Eiköhän siellä Lismubettiina ole kaikki ihan kunnossa vaikkei vielä ulos näykään! Muita oireita kuitenkin noin. Mä tuun viikon perässä (11+2) eikä masu oo kasvanut vielä yhtään, eikä ole mitään turvotuksiakaan.
 
Mulla näkyi ekan kanssa vasta vk19 yhtään, ja sekin oli varmaan omaa toiveajattelua, oikeesti vk21 jälkeen vasta näkyi yhtään mitään...olen myös s kokoinen, että ei ole mitään minkä takana tyyppi olis siihen asti piileskelly. Kuitenki melkein 4kg oli lopulta, että eiköhän sulla pieni ole matkassa :wink mulla näkyy nyt jo pieni(johonkin aikaan päivästä vähemmän pieni...) pömppä, mutta yleensä se menee just niin että toisen tai sitä useamman kohdalla paikat antaa paljon nopeammin periksi kun ne on kertaalleen jo venytetty.

Ja joku tuossa huolehti mitoistaan, niin mulla ainakin kaikki kilot jäi laitokselle, mut tietty se vatsanahka otti oman aikansa, että varmaan jopa 3kk ennen kun olin riittävän tyytyväinen omien farkkujen reunukseen, kun siihen asti jäi aina sellainen jenkkakahvan näköinen(yäk) joka harmitti vaikka itse tiesi sen olevan nahkaa. Imettäessä en yhtään laihduttanut, tai edes rankasti urheillut, tein vain vaunulenkkejä ja paino oli koko ajan sama kuin ennen raskautta, mutta imetyksen jälkeen kun sai taas välillä omaa aikaa ja sai varattua säännölliset nyrkkeilytunnit, niin motivaatio oli ihan huipussaan ja käytännössä koko viime vuoden näkyi ihan kunnolla vatsalihaksetkin, mitä ei varmaan ole tapahtunu yläasteen jälkeen, vaikka hoikka tai vähintään normaalipainoinen olenkin. Nyt alkaa jo vähän pömpöttää, niin enää näkyy ylimmät... mutta siis loputuloksena olin paremmassa kunnossa kun ennen tyttöä:)
 
Itsekin xs kokoinen, hoikka ja timmi (170/53)ollut aikoinaan, nykyään enempi s kokoa ja siis vaikka paino melkein samoissa kuin ennen raskauksia, niin pakko myöntää että se kehon koostumus kyllä muuttuu vaikka yrittänyt jumpata ja kuntoilla :BangHead

Sitä saa siis tosissaan tehdä duunia varsinkin toisen raskauden jälkeen että saa kroppansa takaisin, josko se nyt ei luultavasti enää koskaan ihan se sama olekaan vaikka mitä tekisi. Itsellä mm.nivelet isontuneet pysyvästi jonka seurauksena kengän koko astetta isompi, toisekseen vatsan/lantion seutu myös muuttuu niin radikaalisti että kannattaa huomioida oikeasti rauhallinen pslautuminen ettei tee tuhoa omalle lihaksistolleen ym. Nahka ei minulla revennyt mutta toki sen ihosta huomaa että se on venynyt isosti jo pari kertaa, ei näy sseisaaltaan mutta esim hooverissa vatsanahka roikottaa ja menee ikäänkuin vähän rypylle. Imetys ja vauva-aika syö voimia ja niskoja ja selkää, väsy painaa myös. Liikunta auttoi ainakin minua jaksamaan, tosin niin usein kun haluaisikin liikkua niin ei aina välttämättä jaksa/pysty/kerkiä.
Minulla siis kolmas raskaus nyt, en pelkää ettenkö pslautuisi taas hoikaksi, mutta timmissä kunnossa..voih..haluaisin taas joskus olla :grin ehkä kesällä 2016? Huomenna taas salille, mutta sitä ihannekroppaansa voi tosissaan metsästellä joskus ja parin vuoden päästä :excited001
 
Niin ja ekassa raskaudessa oltiin rv20+ väli-Amerikassa ja siellä kukaan ei tajunnut että olen raskaana, ei edes bikineissä! Niin hoikka ja pieni oli mahani. Tokassa raskaudessa maha näkyi jo hyvissä ajoin, pumpsahti nopeasti esiin. Nyt kolmannessa myös toistaiseksi hirveä vatsa-turvotus vaikkei ole paino noussut, näytän isommalta kuin puolessa välissä ekaa raskautta(nyt siis rv 11+6)! Että usein hoikilla/hyväkuntoisilla kestää että se maha alkaa näkyä :wink näin ainakin minulla eka raskaudessa.
 
Mahahan voi myös kadota välissä, jos on alussa turvotusta ollut :) että mahan koon perusteella ei kannata stressata! Näyttäähän jotkut viimesillään olevatkin niin kuin kaksosia odottaisivat ja toiset taas kuin olisi rv25 menossa jne. Itsellänikin kiinteähkö kumpu on kadonnut, kun turvotus lakkasi.
 
Heips. Kaippa se on jo aika tänne tulla pyöriin :) Eli mulla ois nyt menossa rv 12+3 :) Maha on jo pulahtanu esiin, mikä tuntuu kyl melko oudolta :D Eli toista ootellaan, esikoinen on nyt 1v2kk :)
 
Juu, tuo masun kasvu ja näkyminen on todella yksilöllistä, parhaalla ystävällä oli esikoisen kanssa niin pieni maha koko raskauden, että vielä vikalla viikolla oltiin yökerhossa bilettämässä,eikä kukaan voinut uskoa että hän oli ollut raskaana,sitten kun lähti synnyttämään,toisen lapsen kanssa hänellä oli taas aivan hervoton rantapallo, että niin se on kummalista :D Itse vietin koko eilisen päivän naistentautien päivystyksessä,ku tässä ollut voimakkaita mahakipuja, sellasia mitä ei ole aikasemmin ollut ja koko häpyluu on niin stnan kipeä, että housutki sattuu päällä, lääkäri paineli mahaa,ni meinasin potkasta sitä päähän ku sattu niin helvatasti. Eivät löytäneet mitään erityisempää syytä, omalla tavalla oli kyl helpottavaa käydä tutkimuksissa, ku mulla on suurin osa alkuraskauden oireista kadonnu, ni ajattelin että onkohan siellä enään mitään, ku olo on niin normaali, ni eilen tutkimuksessa ultrassa pomppi 45mm kokonen reipas pikkunen, lääkäri sano että on jo vaikea tutkia kun on näin aktiivinen sikiö, kädet ja jalat vispasi ja kovasti pyörittiin ympäri ja ponnistettiin kohdun seinästä, olo helpottui huomattavasti,kun lääkäri sanoi että ei ainakaa ole mitään keskenmenoon viittavaa nuo kivut..Todennäkösesti nämä kovat kivut on tälle viikolle tyypillisiä ( 11+4) ku tän viikon lopussa kohtu nousee häpyliitoksen yläpuolelle,ni näköjään se mulla sit aiheuttaa normaalia enemmän kipua... :sad001 Paremmin mielin mennään ensi maanantaina NT ultraan, kun tietää että kaikki on kunnossa ja hyvin :) Ja sain tän viikon alussa kuulumaan sydänäänetkin dopplerilla kotona, se on kyllä henkireikä, ennen ku tuntee liikkeet kunnolla, suosittelen, itse tilasin ebayn kautta, makso joku 25e :)
 
Moikka! :)
Onkin hetki vierähtänyt, kun olen viimeksi tänne kirjoitellut, vaikka aktiivisesti täällä luenkin ja seuraan teidän juttuja mielenkiinnolla.
Itselläni pahoinvointi edelleen ihan kamalaa. Tällähetkellä YO-kirjoitukset menossa, eikä voimia ole niihin valmistautua. Toissapäivänä olin taas tiputuksessa oyspissa, en suostunut/voinut jäädä enää osastohoitoon kirjoitusten vuoksi, vaikka arvot eivät edelleenkään ole niinkuin pitäisi. Viikkoja tällähetkellä 15+2 ja alkaa henkinen puoli jo kärsiä tästä jatkuvasta huonosta olosta ja oksentelusta. Tätä jatkunut kuitenkin jo 8 viikosta lähtien. Alkaa voimat olla loppu ja tulee kyllä kalliiksi maata osastoilla ja päivystyksen käytävillä tiputuksessa.. Takarajaksi lääkäri sanoi viikon 16, muuten voi varautua, että jatkuu koko raskauden läpi. Ei kyllä helpota yhtään, mutta mieluummin kuulen asian suoraan enkä enää jaksa kuulla lauseita "kyllä se siitä vielä helpottaa" sillä sitä on kuultu jo niin kauan - pahemmaksi vain menee.
Kamalinta tässä on se, että olen niin väsynyt ja uupunut. En jaksa tai pysty tekemään yksinkertaisesti mitään. Tuntuu, että maailma kaatuu päälle. Oksentelen jopa yöllä, enkä tiedä itse siitä mitään. En enää älyä sitä, kun on niin nuutunut.

Toivottavasti teillä menee hyvin! :Heartred

Ainiin, lähtöpainostani 73kg painan enää 65,2kg. Tuntuu, että vauvalla ei ole kaikki hyvin, vaikka viikko sitten vielä kovasti liikkui ultrassa. Kuitenkin viikkoja jo kertynyt ihan mukava määrä, ja laihdun/kuihdun entisestään.. :sad001
 
Hui kuulostaa pahalle :sad001 Kovasti voimia ja jaksamista ja toivotaan että vauvalla kaikki hyvin! :Heartred
 
Tutulla, joka odottaa nyt toistaan, on ollu molemmissa raskauksissa just tonne vk16 tienoille koko ajan niin rajua pahoinvointia, että on ollut useasti sairaalahoidossa pitkiä aikoja kerrallaan. Hän on muutenkin todella hoikka, että painon putoaminen on jopa vaarallista, mutta molemmissa raskauksissa vauvat ovat voineet kyllä erinomaisesti, esikoinenkin on terve kuin pukki, ja ei todellakaan mikään alipainoinen rääpäle! Erityisen ikävää nyt tämän vanhemman lapsen kannalta tietysti, että äiti on jatkuvasti poissa kotoa, mutta minkäs sille voi.
 
Aikamoista, sullahan on lähtenyt yli kilo viikossa Ekaaootellaan?! Huh! Vois kyllä pikkuhiljaa helpottaa, ihme juttuja noi hormonit ja mitä lie mitkä aiheuttaa tollasta. Toivottavasti ei sentään koko raskautta kestä :eek: sulle synnytys sitte viimestään aikamoinen helpotus jos tollasta pitää...
 
Mun siskolla oli samaa, joutui tiputukseen monta kertaa, oli kans hirveen laiha ja laihtui vaan. Kunnes jossain puolivälissä muistaakseni helpotti. Terve tyttö tuli ja kaikki meni hyvin myös lopulta :)

Istukan toiminnasta kaikki enempi on kiinni. Mulla esikoinen syntyi "vain" 3036g ja istukka pieni jotain 400g ja kalkkeutunut, syntyi vain viikon ennen LA. Ei tarvinnut erityishoitoja muutoin terve poika mutta oli tosi hoikka vastasyntynyt ja kasvoi 2 ekaa kuukautta n.500g/vko, eli asui tissillä ja otti takaisin menetetyn. Se oli rankkaa imetysrumbaa se.
 
Kiitos vastauksista ja myötätunnosta! :signs001 Helpottavaa kuulla, että muilla on kuitenkin jossain vaiheessa tämä helpottanut.. Pientä toivoa siis on vielä jäljellä :wink
 
Kylläpä alkaa omat öllötyksen tunteet tuntumaan pieniltä kun täältä saa vertailtavaa.. Lämpöisiä haleja pahoinvoiville :Heartred
 
Joo,vaikka mulla toi pahoinvointi helpottanut,niin sellanen etova ällötys kuitenkin ruokaa kohtaan on, ei tee mieli syödä mitään ja ruoka aineet haisee mun mielestä pilaantuneelle ja yms,että ei sekään ole hyvä,jos ei mitään alas saa,kumma kyllä veriarvot oli normaalit,olin ihan varma että on puutostilat,mutta hoitaja sano,että näköjään mun elimistö osaa käyttää sitten kaiken mahdollisen hyödyksi :) Väsymys on jotain aivan jäätävää, en ole oikein pystynyt käymään koulussa, enkä oikein tykkää mennä paikkoihin, jossa tiedän etten pääse heti vessaan, nimimerkillä lasi vettä = 30krt kusella :D Ja yöt on pahimpia, tein tossa yksi yö tukkimiehen kirjaa vessaan,ku rupesin miettimään montakohan kertaa käyn vessassa, noh sellanen 6-10 krt se on, riippuen yöstä, että bye bye sellanen piristävä uni, ku noin katkonainen on, ni eihän sitä voi akut millää latautua, huoh, neuvolassa tähän todettiin "etkö voisi pidättää tai olla juomatta"...siis MITÄ!!!??? :D pidättää ja olla juomatta,no ei kyllä nyt ihan ekana tule mieleen..ei kiitos! Saa nyt nähdä kauan pystyn käymään koulussa, eihän tästä tule mitään, jos tälläin jatkuu.. plus masukivut ei ole hellittänyt, itseasiassa lisääntynyt, tulee enemmän aaltoina, tänään aamulla taisi olla jonkun asteen "supistuksia", meni maha ihan kovaks,tuntu et piti mennä kaksinkerroin ja oli vaikea hengittää,puuskutin ja yritin hengittää rauhallisesti, tätä kesti joku 20min.. en sitte tiedä mitä oli,mutta kivuliasta oli... oonko mä muuten ainoa täällä, jolla on maaliskuun lopussa LA? :)
 
Mulla myös maaliskuun lopussa la. 25.3 tarkalleen. Pahaolo ja väsymys jatkuu. Tosin jo helpottamaan päin, mutta edelleen joka päivä tulee oksennettua! Tänään aamulla oli sokerirasitus ja aivan hirveä päivä ollut! Jos sulla SeaWind kovin tuntuu noita kipeitä suppareita, niin kannattaa olla yhteydessä esim. Neuvolaan että varmistavat ettei ne tee kohdunsuulle mitään.
 
Mulla laskettu aika 7.3 ja nyt olis viikkoja kasassa sen 16+4. Päänsärky on jotain ihan hirveetä! ja kestänyt jo parin viikon ajan :/ lääkärineuvolassa kun mainitsin päänsärystä, niin lääkäri ei ollut huolissaan sanoi että johtuu luultavasti hormoneista.
 
Hei kaikille! Oon jutellut tuolla fb ryhmäs niin tämä foorumi unohtunut hetkellisesti. Seawind itsellä oli kans yöt ihan hirveitä, sai jatkuvasti juosta vessas. Oon nyt rv 17+2 ja tos pari viikkoa sit huomasin et käyn enää kerran vessas et kyl se kohtu sulki toivottavasti nousee ja saat rauhan ennen vikaa kolmannesta :D
 
Takaisin
Top