Laskettu aika syyskuussa

Kauhee helle, ei paljon huvita pitkää lenkkiä tehdä kun on niin kuuma. [8|] 
Olipa kiva kun tuossa oltiin lähdössä kotoa, muutama naapuri otti olutta katoksen alla, niin huusivat mulle että; "Oi, maha kasvaa, onpa kiva. Millon on laskettu aika, ihana juttu! " Tuli niin hyvä mieli itellekin. :) Ja mitäpä tuota enää salailemaan kerta näkyy niin selvästi jo. 
Sain parit äippähousut serkulta, tosi kivat ja hyvin mahtui vaikka serkkutyttö on pari kokoa pienempi kuin minä. [:)]
 
Hyvää kesän alkua kaikille, muistakaa kirjotella masukuulumisia! [:)]
 
Tervehdys!

Ei haluaisi valittaa, mutta kyllä melkoisen kuuma on. Eilen käytiin mukava lenkki koiran kanssa metsätiellä, mutta kyllä vaan hiki tuli oli niin kuuma vaikka ihan rauhallista tahtia mentiin.

Eilen illalla NÄKYI ensimmäisen kerran potkut.. se oli tosi hauskan näköistä, kun joku olisi tökkinyt mahan sisäpuolelta.
Potkut ovat muutenkin lyhyen ajan sisällä voimistuneet tosi paljon ja mieskin tuntee ne nyt paljon paremmin.. ja näki myös eilen potkut kun istuskelin vatsa paljaana sohvalla. Alien maha[:D]

Jotenkin ei yhtään huvittaisi työnteko, tai täällä kotona kyllä haluaisi saada vaikka mitä aikaan.. mutta töihin ei huvittaisi lähteä.. Juhannuksena on onneksi neljän päivän vapaa ja lähdetään mökille ja sitten heinäkuussa on pari viikkoa lomaa ja elokuussa loput ennen äitiysloman alkua.

mukavia kesäpäiviä kaikille[:)]
 
Moikka moi vaan!

Täälläkin tuskasteltiin eilen kuumuutta ja turvonneita nilkkoja vastaan. Jalat ovat todellakin kuin pökkelö puut, mikähän niihin olis avuksi? Kertokaa joku, miten saan nilkat näyttämään edes suht normaaleilta, koska rupeavat muistuttamaan pian norsun jalkoja... [:@]

Vettä juon päivittäin 3 - 4 litraa, heti aamusta alkaen kotona, päivällä töissä ja vielä illalla, joten nesteen puute se ei ainakaan ole, enkä syö mielestäni suolaisaa ruokaa, ihan normaalia perusruokaa, kasviksia ja marjoja päivittäin! Lisäksi käyn lenkillä joka päivä + salilla pari kertaa viikossa (spinning ja venyttely tunneilla). Silti jalat eivät mahdu kaikkiin kenkiin... Inhottaa kovasti...

Minuakaan ei oikein huvittaisi olla töissä, tänäänkin oli niin kiire päivä, että tuskin ehti ruokatuntia pitää. Kotonakin oli niin paljon hommaa vielä töiden jälkeen, että ei paljoa ehtinyt levähtää, kuin vasta nyt. Tuntuu, että stressiä pukkaa pikkuhiljaa, jos en saa menoa hiljennettyä... Tekisi vain mieli laittaa kotona vauvanhuonetta valmiiksi ja ostella pikkuhiljaa kaikkia vauvajuttuja [:)]

Töissä kerroin viikko sitten raskaudestani ja eipä se ollut yllättävä uutinen kenellekään, koska olivat arvanneet kuukausi sitten minun olevan raskaana... [:)] Hassua, mutta masuni oli jo silloin näkynyt ihan selvästi, mutta kukaan ei ollut kehdannut mitään kysyä, vaan kaikki olivat halunneet odottaa, että itse kerron. Mietin just tässä, että ei olis onneksi enää kun tämä kesäkuu ja heinäkuu töitä, sitten elokuun alussa 2 viikkoa kesälomaa ja sen jälkeen viikko töitä, jonka jälkeen alkais ihana äippäloma [:)] Wautsi. Sitä siis odotellessa [:)]
 
Hei! Itse olen ihan alkutekijöissä raskaana (kaksi tyttöä, 6- ja 7-vuotiaat on). Kaikkihan me tiedämme, mitä yleisiä raskausoireita on olemassa, yksi niistä pahoinvointi. Itse olen käyttänyt Aloe Veraa säännöllisesti jo usean vuoden ajan. Oletko tietoinen Aloe Veran terveysvaikutuksista?

*Aloe Vera tasapainottaa ja rauhoittaa suolistoa, mikä vähentää pahoinvointia ja närästystä.
* Poistaa kuona-aineita eli ravinteet imeytyvät paremmin ja ovat siten paremmin myös vauvan käytettävissä
* Tekee ihosta kauniimman: moni atoopikko saanut avun, myös psoriasikseen
* Sopii lapsesta vaariin (1v->)
* Luonnonmukainen
* Lisää vastustuskykyä
* Sisältää paljon ravinteita
* Piristää, kokonaisvaltainen hyvä olo

Aivan ykköstuote terveellisempään tulevaisuuteen, itsesi ja lapsesi/lastesi hyväksi. Meillä keliaakikko-lapsen vatsaoireet (ummetus) hävisivät kokonaan! Kannattaa käydä sivuilla tutustumassa ja etsimässä lähin jälleenmyyjä! Jos asut lähellä Hyvinkäätä (Espoo, Vantaa, Riihimäki, Tuusula, Vihti, Nurmijärvi ym.), jätä viestiä, niin sovitaan tapaaminen ja kerron lisää!

http://www.foreverliving.se/fi/koti
 
Kävin tänään lääkärissä ja joudun käymään siellä parin viikon kuluttua taas kontrollissa kun paino ei ole lähtenyt kunnolla nousemaan. Paino ennen raskautta oli juuri ja juuri normaalipainon rajalla. Jospa tämä minun ruokahalu kohta alkaisi herätä...
Muuten kaikki oli hyvin ja oli tosi ihanaa kuunnella sydänääniä.
 
Heipsan!

Huomasin juuri että täällähän on ihan oma foorumi syyskuussa synnyttäjille ja ajattelin sitte itsekkin kirjoittaa tänne jotain.. [:D]
Itellä on LA 4.9 eli raskausviikkoja on 27 + 6. Täällä masussa on kyllä semmonen tanssija et huhhuh.. Välillä tuntuu et se tulee läpi ku niin kovasti jo potkii ja on häijy katsoa kun maha sillain aaltoileekun se alkaa liikkumaan, ja potkut näkyy jo aivan selvästi..[;)]  Sokerirasitus olis 15.6..

koko raskausaika on menny nyt ainakin tähän asti ihan hyvin. Ei ollut alussa mitään pahoinvointeja eikä mitään. Mutta pari kertaa on tullut migreeni kohtauksia.. Yks oli jo niin paha, että koko oikeapuoli kehosta meni aivan turraksi ja puhe takkuili. Mutta onneksi sain lääkettä niihin, niin ei tarvitse enää niin pelätä [:)] Vauva on voinu hyvin ja viime neuvola käynillä kaikki oli kunnossa. Sydänäänetkin oli vahvat, niitä on niin ihana kuunnella<3<3<3 :)
Toivoa nyt vain, ettei tämä kesä tule olemaan kovin kuuma:D :D

Hyviä odotusaikaa kaikille!!! [:D][:D]
 
Hellou! Täällä vaan maha kasvaa. Tuntuu, tai oikeestaan näyttää, että nyt on kunnolla pullahtanut esille tuo oikea vauvamaha [:D] Viimeinen neuvolakäynti oli torstaina tuossa tk:ssa, enskuussa vaihtuu sit eri alueen neuvolaan. Harmi sinällään kun kerkesi tutustua jo tuohon tätiin. :/
Ensviikolla tiistaina on sokerirasitus, tympii jo nyt mennä sinne.
Vauvalle on nyt ostettu kaukalo ja vaunutkin on tilauksessa. Pinnasänkyyn piti ostaa uusi patja ja hoitopöytään pehmuste ku käytettynä ostettiin niin en kehtaa ruveta patjoja pesemään. Vaatteita on kans hirmuinen kasa, voi olla että joitakin ei edes tule käytettyä kun niitä on niin paljon ja lisää vaan tulee sukulaisilta. :D
Supistuksia ei mielestäni oo vielä tullut, en kyllä tiedäkään miltä ne tuntuu kun ensimmäinen raskaus [:D] Potkuja tulee sitten senkin edestä!
2 viikon päästä on lääkäriultra, toivotaan että sukupuoli selviäisi siellä. :)

Hyvää kesän jatkoa! :)
 
Vaunut meilläkin tilattu.. jännityksellä odotellaan vastaavatko odotuksia. Pinnasänky odottaa kokoamistaan.

Milloin ensimmäisiä supistuksia alkaa tulla? eikös kohtu ns. harjoittele supistuksilla jo ennen kun varsinainen synnytys
on lähellä.
Onko muuten kenelläkään rinnat erittäneet vielä mitään? mulla on nyt jokusen kerran, yön aikana tullut hieman sellaista
vaaleaa maidontapaista. Ihmettelin vähän että nyt jo, kun rv 24+6 , mutta lueskeltuani vähän se on ilmeisesti ihan normaalia
ja yksilöllistä sekin.

Potkut on ihania, kun ovat jo niin voimakkaita ja näkyvät usein ulospäinkin, alien maha[:D]

hyviä vointeja ja kirjoitelkaa kuulumisia ja vointeja.. [:)]
 
Monet teistä varmasti odottaa syyskuuta yhtä paljon kun mäkin.. kuinka moni aikoo synnyttää naisten klinikalla? [:)] itse menen sinne
 
Heissan!

Eilen oli se sokerirasitus.. Ei se juoma ollutkaan niin paha ku ajattelin, ja mitä mulle oli kerrottu. Ensimmäisellä kerralla näytteen otto meni hyvin ja se saatiin otettua ilman mitään vaikeuksia. Mutta toisella kerralla suoni karkasi ja se liikutteli sitä neulaa siellä vaikka sun miten päin.. Sitten loppujen lopuksi se otti neulan pois ja pisti hetken päästä uudestaan samaan kohtaan ja arvatkaa vain että kävikö se jo kipeää.. :( Kolmannella kerralla sanoin että voisitko ottaa näytteen toisesta kädestä, kun se käy jo niin kipeää tuosta toisesta. Mutta sama homma toisestakin kädestä.. Suoni vissiinki karkasi, ja se ei saanut aluksi otettua näytettä siitä ja taas se liikutteli ja pyöritteli sitä neulaa kunnes sitte sieltä alko sitä verta tulemaan.. :)
Mutta onneksi ei toivon mukaan tarvitse enää mennä siihen..

Masu sen ku kasvaa kasvamistaan ja potkiiki kovasti.. Iltasin ku nukkumaan menee, niin se aloittaa kunnon tanssitunnit <3<3

Hyvät Juhannukset nyt jo kaikille..!
 
Kesäkuun puolessa välissä jo mennään, kohtahan onkin jo syyskuu.. ;)

Haettiin eilen yhdistelmävaunut ja turvaistuin haaparannasta ja löytyi ikeasta tosi kiva sininen ammekkin pojalle! Alkaa olla kaikki jo kasassa vauvahuoneessa, kaappeja ja niiden päälle tulevaa hoitotasoa vaille valmis. ;) Masussa vain kasvetaan ja alkaa olla jotkut jutut, esim istuminen vähän hankalampaa kun kohtu painaa kylkiluihin ja keuhkoihin ja alaselkä ollut vähän kipeä, mutta eipä tässä muuta vaivaa ole ollut, neuvolaan taas reilun viikon päästä. :) Rv 29 alkoi tänään.

Hyvät Juhannukset jo kaikille!
 
Minkäs kokoisia masuja täällä on...?
Itsellä menossa rv 26+3 ja masun ympärys on jo 100cm- ja ei ollut "pihviä" masussa ennen raskautta.[:)]
Ja kylkikaarissa jo on tuo korkeus ja potkii sinne tosi lujaa.
 
Me mennään hakemaan tänään yhdistelmävaunut, jotka ostetaan tosin vuoden päivät käytettynä. Mutta ovat sen verran laadukkaat, että ovat erittäin hyväkuntoiset, kuin uudet ja värikin on hyvä, että menevät niin tytöllä kuin pojallakin (beige/musta).

Vaatteita on tullut ostettua niin, että kaappi rupeaa jo kohta pursuamaan ylitse, on nimittäin niin ihanaa ostaa jotakin pientä ja uutta vauvalle [:)] Lisäksi erilaisia pehmoleluja, 2 erilaista mobilea (toinen pinnasänkyyn ja toinen hoitopöytään), sitteri ja erilaisia lastenhuoneen sisustusjuttuja on tullut ostettua jne... Kovasti vaan syyskuuta odotellaan...

Vielä olis ostoslistalla pinnasänky, hoitopöytä ja turvakaukalo.

Masu on kasvanut jo aika isoksi, ympärysmittaa en ole ottanut, mutta iso se on ja ihana [:)]

Mutta nyt täytyy lähteä töihin, joten ei muuta kuin oikein mukavat juhannukset kaikille masunkasvattajille [:)]
 
Täällä supistuksia ollu rv 24 asti,sairaslomaillaan kesälomaan asti ja siitä suoraan äippälomalle,levossa ovat rauhottuneet :) maha on melkosen iso jo :) laskettu aika on 2.9 mutta luulen et syntyy jo ennen. Sellaset pisteliäät kivut on alkanu ja hidastaa kävelytahtia melkoisesti. Vauveli on kova liikkumaan :D
 
Moikkelis!
 
Joko olette saaneet äitiyspakkauksen (ne, jotka ovat sitä hakeneet) tai äitiyspäivärahasta päätöksen?
 
Mulle itselle tuli eilen äitiyspakkaus ja edellisellä viikolla äitiyspäivärahapäätös.  Vaatteet ovat kyllä aika ihania, tavaraa pakkauksessa on aika paljon, yllätyin ihan kun niitä eilen tutkin, että miten paljon siinä on.
 
Kertokaa mitä mieltä olette muut olleet pakkauksesta [:)]
 
Moi kaikille.
 
Äippäpakkaus ja äitiyspäivärahapäätös on tullu. Pakkaus on aika söpö, siis tavarat siinä. Pikkuruisia vaatteita ja kaikkea muuta.. uh, huomaa vaan koko ajan miten tuo syyskuu lähestyy hirmuisella vauhdilla.. Ihanan kamalaa odotella sitä H-hetkeä.. [:)]
Sokerirasitustestissä tuli käytyä kesäkuun alussa ja kaikki ok, melkein liian alhaiset arvot kuin liian korkeat. Saan siis luvan kanssa syödä monesti päivässä..[:D] Tosin vähän kerrallaan... [:D]
Massu senkuin kasvaa ja pienet ähinä äänet rupeaa olemaan tuttuja kun kumartelee.. Mutta ei se mitään, vauva potkii ja liikkuu ahkerasti muistuttaen kokoajan miksi olo käy hetkittäin tukalaksi, joten ei ne pienet ähinät haittaa.. [:)]
Verenpaine vain meinaa olla vähän koholla ja joudun seuraamaan sitä aktiivisesti. En tosin tiedä mitä sille voisin tehdä, mut seurataan ja toivotaan ettei paineet enää nouse. Jaksais ja pystyis käymään töissä ihan kunnolla äippälomaan asti..
 
Moni on tainnu jo hankkia vauvalle kaikki valmiiksi ja laittanut huoneen kuntoon jne? Itsellä tuntuu kaikki olevan vielä ihan hukassa. En edes hoksaa mitä kaikkea täytyy ostaa ja mihin varautua.. Vaunut on jo ostettu, mut kaikki muu on vielä kaupassa tai missä lieneekään.. Hotopöydät ja vanna ja sänky ja turvakaukalo ja kaikki.. Mut jospa ne viel ennättäis vaikka äippäloman aikaan hankkia.. Vaikka pienenpieni paniikki meinaa välillä hiipiä mieleen nii toistaiseksi olen onnistunut sen työntämään pois mielestä..
 
Miten teidän muiden mieliala on ollu? Itse olen ainakin havainnu et tunteet on mielettömän pinnassa. Ja jostain syystä, vaikka raskaus on ihanaa ja kaikki hyvin niin mieli meinaa olla alamaissa.. Ja toisaalta tuntuu hetkittäin et elämä on niin ihanaa ettei mikään voi sitä synkistää.. Ja vain hetki niin jo taas itkettää.. Mahtaa olla miehellä urakka pysyäkseen kaiken heilahtelun perässä, eikä taida kyllä pysyäkkään..
 
Entä osallistuuko teidän miehet kuin aktiivisesti raskauteen tai vauvan tuloon? Vai onko teilläkin hieman tunne et mies ei oikein ole tilanteen tasalla?
 
Ihana että taas aurinko paistaa, kun välillä oli jo niin kylmää ja sateista.. Ei tuntunut kesälle.. Nyt taas päivä hymyilee [:)]
 
Aurinkoisia massunkasvattelu päiviä kaikille!! Voikaa hyvin!! [:)]
 
Hellou!
Onpas ihanan lämmin päivä tuon kolean juhannuksen jälkeen. Sokerirasituksessa käytiin viime viikolla, kaikki arvot oli normaalit, eikä se litkukaan ollut yhtään niin pahaa mitä peloteltiin [:)] Ärsyttävintä oli istua se 3 tuntia odotushuoneessa, makuulle ei päässyt.

Eilen käytiin neuvolalääkärillä, kaikki oli hyvin, vauvan painoarvioksi täti sanoi n 1kg! [:)] Ja sukupuolikin saatiin selville, täällä sen voin mainita, mutta muilta pidetään salassa syntymään asti, eli tyttö ois tulossa! [:D] Isi olisi toivonut kovasti poikaa, mutta jospa se sit seuraavalla kerralla tulee rakennusmies. Ollaan tyytyväisiä kumpikin että terve lapsi tulossa.
Mies on ollut mukana jokaisella neuvolakäynneillä ja ultrissa, mukavahan se on että osallistuu kun eka lapsi tulossa.

Äitiyspakkaus oli kyllä ihan kiva, hieman liian värittömiä oli vaatteet mun mielestä, mutta kelpaa oikein hyvin. Valkoinen on myös hyvä väri [:)]
Kaikki isommat hankinnat on oikeestaan hankittu valmiiksi, odotellaan postista niitä vaunuja edelleen kun ei Hobby Hallilla ollutkaan niitä varastossa enää. [>:]

Itellä on kyllä mielialat vaihdellu melkolailla, tuntuu että jatkuvasti vaan tiuskin miehelle tai sitten on tippa linssissä. Hyviäkin päiviä toki on, onneksi. [:D]
 
Mulla oli tänään neuvolalääkärillä käynti ja vauvan painoksi arvioi 900 gr. Hyvin oli kasvanut ja normaalisti kehittynyt. Mulla vaan itsellä oli paino noussu aivan mielettömästi, yli kilon viikossa. Painoa on nyt tullu raskaudenaikana lisää kaikenkaikkiaan 9 kg ja nousee vaan koko ajan.
 
Miten paljon teillä on noussut paino?
 
Samaten mulla oli taas jälleen hiivatulehdus, jo toisen kerran raskauden aikana. Inhottavaa, mutta ostin apteekista lääkekuurin, jolla sen pitäis ainakin joksikin aikaa lähtee pois...
 
Muuten kaikki oli ok, verenpaineet, ei valkuaista pissassa jne...
 
Lämpimiä massunkasvattelu kesäpäiviä kaikille [:)]
 
 
 
Heips!
 Nätit on ilmat kyllä,pikkasen tuo kuumuus vaan ottaa koville,et minä pysyn ainaki varjossa ja viileissä paikoissa enimmäkseen :D
Maanantaina kävin taas neuvolääkärissä,ja siellä sitte selvis et olen jo 2 senttiä auki ja nyt tarttee ottaa vieläkin rauhallisemmin,vauva sais vielä muutaman viikon pysyä turvassa :/ Kohta päättyy mun puolentoista kuukauden sairasloma ja kesäloma alkaa :D töihin ei tosiaan ole enää asiaa :/ vaikka on hyvin varovasti tämänkin puoltoista kuukautta ottanu ja saanu supistelut jokseenkin kuriin ni eipä ollu paljoa sitte auttanu.Tuli paniikki saada kaikki vauvalle valmiiks,isot hankinnat on jo tehty mutta jotakin pientä vielä puuttuu.
Onneks mun mies on hyvinkin ymmärtäväinen ja hoitaa kodin ja suurimman osan vanhemman lapsemme hoidosta kun mä vaan lepään :) tosin on masentavaa vain olla,niin tekis mieli ite hääräillä kun täällä kotona on päivät pitkät :( ja vanhemman lapsen kanssa olis kiva enemmän saada touhuta kaikkea,sydäntä riipii,tarvii vaan sit kovasti halailla ja äiti on nyt ainaki paras iltasadun lukija :D
 
Ihanat aurinkopäivät olleet, huomenna ois tarkotus saaha rusketusta kunnolla otettua kun aurinkovoiteenki sain vihdoin ostettua.. ;P

Tänään nyt tässä illalla muka koitin häärää noitten vauvavaatteiden kanssa ja poistaa hintalappuja, en vielä vaan raaski alkaa pesemään ja laittamaan valmiiksi kun taidan ootella sen äitiyspakkauksen vielä niin saa kaikki sitten kerralla laitettua. :) Eli meille varmaaan viim. ens viikolla tulee pakkaus ja äippärahapäätös, toivottavasti! :D

Minäkään en oo vatsanympärystä mittaillu kaikki sanoo hirveen pieneks ja kivaks masuks, en ite niin tiiä kun eka raskaus mutta ei tää kyllä mikään tukala ja este ole ollut juurikaan tähän asti. :) Poika potkii ja pitäs olla kaikki kunnossa, ens ma pitkästä aikaa neuvolaan ja sitten alkaa vissiin käynnit vähäsen tiheneen. Minulla mies ollut yhdellä neuvolakäynnillä mukana näyttäytymässä ja molemmissa ultrissa oli ja parissa äippävalmennuksessa jossa käytiin.

Nyt ois tarkotus vielä kahden viikon päästä lähtä hakemaan minulle urosluppa kasvatukseen loimaalta samalla kun käytäs etelän reissu miehen vanhemmilla ja nähtäs kavereita, mutta saa nähdä, näillä näkymin onnistuis vielä pitkänmatkan teko. ;)

Aurinkoista odotusta syysäideille ja masukeille!
 
Takaisin
Top