Laskettu aika syyskuussa

huh hellettä![:)] mukava kun on lämmintä, mutta pikkaisen välillä liiankin kuuma. Mulla on ollu nyt näillä helteillä nilkat melkoiset pökkelöt, turvoksissa.
Viikonloppuna oli kova urakka kun laitettiin pihaa, leviteltiin multaa ja kylvettiin nurmikko. Tein ehkä pikkasen liikaakin ja mieskin passitti jo välillä lepäämään kun alkoi olla melko rätti ja pieniä supistuksia. Ovat kyllä ihan normaaleja harjoitussupistuksia... mutta selkeästi rasituksesta tulivat.

Tänään olin sokerirasituksessa ja neuvolasta huomenna soittavat mikäli jotain poikkeavia arvoja oli.
Muuten olenkin ollut tänään rennosti ja jalat ylhäällä melkein koko päivän, kun ollut vapaapäivä. Kampaajalla kävin, sai taas hiukset kuosiin[:D] huomenna pitäisi mennä töihin, ei yhtään jaksaisi varsinkin jos on tälläinen helle.. Viime viikon olinkin sairaslomalla selkäkipujen vuoksi..

meillä vielä odotellaan äitiyspakkausta, kun pitäisi saada pomolta takaisin paperit jotta saisi hakemukset lähettää Kelaan.. heinäkuun lopullahan ne siellä pitää viimeistään meillä olla. Hankintoja tehdään pikkuhiljaa, vaunut ja turvaistuin hankittu.
Pinnasänky saatiin systeriltä ja varmasti vaatteita ja jotain muuta pientä. Vaatteita en ole vielä itse ostanut. Huonetta pitäisi laitella pikkuhiljaa kuntoon. Joku muukin oli kirjoittanut, että ei tiedä mitä kaikkea tulisi hankkia.. tuntuu itsestäkin että ei välttämättä hoksaa kaikkia mitä tulisi ostaa. Hoitopöytää emme osta erikseen, vaan ostamme hoitoalustan kodinhoitohuoneeseen, jossa taso oikealla korkeudella ja vesipiste ihan vieressä.. kätevää kun ei tarvitse kuljetella erikseen pyllynpesuun.

Mies on kyllä ihan mukavasti mukana ja varsinkin viime aikoina alkanut huolehtia enemmän miten jaksan ja miltä tuntuu.
Päivittäin pitelee kättä massulla kun kaveri sieltä potkii[:)]
Tunteet menee päivästä riippuen välillä melkoista vuoristorataa, välillä on maailman ihanin olo ja välillä itkettää..
Maha kasvaa ja nyt on alkanut selkä väkisin taipua vähän kaarelle. Kiloja tullut vähän vajaa 7kg. Kaikki sanovat että maha on aika pieni.. vaikka kyllä se ihan pyöreä vauvamasu onkin[:D] viikkoja tulee huomenna tasan 27

aurinkoisia masunkasvatuspäiviä kaikille[;)]
 
Tervehdys! Hyppään mukaan näin " mattimyöhäisenä", kun hoksasin sivut vasta nyt. Syysvauvaa odotellaan, LA on 22.9 ja tänään siis viikkoja tasan 28. Suht mukavasti on sujunut, istukka ollut aluksi turhan alhaalla, mutta tänään oli kontrolliultra ja hyvin on noussut ylemmäksi mahankasvun myötä. Nyt sitten vain saa rauhallisin mielin odottaa.
 
Meillä myös odotellaan äippärahan päätöstä,työnantajan pitäisi lähettää puolen vuoden tulotiedot kelaan...ihmettelenkin miksi ei ole vielä lähettänyt kun tuloni ovat jo kuitenkin selvillä kun olen ollut sairaslomalla ja nyt kesälomalla äippälomaan asti...viime viikolla sanoi laittavansa paperit kelaan mutta ei ne siellä vielä eilen olleet...muutenkin ovat vähän jarrutelleet sairaspäiväraha asioissa ja juoksuttaneet minua kelassa turhaan vaikka tietävät että mun pitäs nyt vaan levätä ja olla rauhassa ettei vielä syntyisi [:(] toivottavasti kaikki tulee kuitenkin hoidettua ajallaan.

Mulla myös jalat ja kädet turposivat heti helteiden alettua,tuntuvat tosi "jäykiltä",niin kuuma on päivällä ettei kauan auringossa pysty olemaan ja viileitä suihkuja tulee otettua parisen kertaa päivässä ja vettä tulee juotua tuhottomasti [:D]

Kovia pistelyjä on välillä,kaupassakin kuluu nykyään aikaa kun tarttee pysähdellä ja seisoa hetki ennenkuin pystyy taas kivutta liikkumaan.

Kylkiluut on kovilla potkuista ja käsien ja pään liikkeet nipistävät alhaalla jo reippaasti.

Jaksamisia hellepäiviin syysmasun kasvattajille [;)]
 
Heissan.
Meillä oli muutto tiistaina, just pahimpana hellepäivänä, ja siivoaminen oli yhtä tuskaa! Seuraavana päivänä kyllä tiesi tehneensä jotain kun jalat oli aivan muussina ja vauvakaan ei paljoa potkinut... :(
 
Heissan!

Täällä tuli tänään 31 viikkoa täyteen..<3 Mahassa on semmonen potku veijari et huhhuh. <3 [:D]
Alkaa jo pikkusen jännittämään se synnytys, vaikka siihen on vielä jonkin verran aikaa..  Tai no oikeastaan jos suoraan sanon, niin se on jo alkanut pelottamaan.
 
ollaan mietitty myös ostosten tekoa haaparannassa asutaan kyllä etelässä mutta pitäisi käydä sukuloimassa siellä tornion suunnalla vielä ennen vauvan syntymää. ajattelin vaan kysellä että onko hintataso siellä edullisempi myös lastentarvikkeissa ja minkälaisia kauppoja sieltä löytyy??[:)]
 
heh..piti vielä mainita että mua pelotti synnytys jo ennen ku tulin raskaaksi ja vielä vähän aikaa sitten pelko oli ihan suunnattoman kova mutta laantui kun oma kissa sai 3 pirteää pentua ja katselin koko ruljanssin tossa kk sitte ja pari viikkoa sitten hevonen varsoi terveen varsan missä kaikki meni hyvin!! jotenki lohdutti ja synnytys tuntuu nyt vähemmän pelottavalta ajatukselta nyt vaan odottaa että aika kuluisi nopeasti ja sais sen omanki vauvan tähän käsille! kyllä on mukavaa kun on talo täynnä vauvoja!!!
 
Terve!

Pikkuhiljaa sitä synnytystä on alkanut miettiä enemmän, mutta ei minuakaan ainakaan vielä hirveästi pelota... ehkä ennemminkin jännittää millaista se tulee olemaan.. toisaalta on toki pelkojakin, että mitä jos kaikki ei menekään hyvin tai jos se tuleekin liian aikaisin.. Tosin nyt kun tuli juuri 28viikkoa täyteen niin vaikka vauva syntyisi nyt, niin olisi 90% mahdollisuus selvitä.. mutta jokainen lisäpäivä parantaa vauvan terveenä syntymistä. Eikä mitään merkkejä ole, että se vielä olisi yksiöstään luopumassa..[:D]

Eilen illalla oli taas sellainen potkusarja käynnissä että ei meinannut kyllä unta saada.. [:D]
Tämä viikko olisi vielä töitä ja sitten olisi kahden viikon loma! ihanaa! sen jälkeen vielä 3vko töitä ja sitten loput kesälomasta ja siitä suoraan äippälomalle.. mukavaa päästä vähän etukäteen vapaille, ehtii vielä ja toivon mukaan jaksaakin laitella sitten vielä paikkoja kuntoon. Perjantaina mennään varmaankin katselemaan taas vähän tarvikkeita.. [:)]

Nopeasti se aika on mennyt, alussa tuntui että sitä kolmen kuukauden rajaa odotti kuin kuuta nousevaa, jolloin saattoi hieman huokaista helpotuksesta kun keskenmenoriski väheni.. mutta kyllä se aika sen jälkeen on mennyt melkoista kyytiä.. nyt sitä ollaan jo seitsemännellä kuulla.. ja olokin alkaa olla sen mukainen, tai muuten jaksaa kyllä ihan hyvin mutta kumartelut ja muut alkavat olla vähän jäykempiä kuin ennen ja ähkiä ja puhkia täytyy välillä[:D]


mukavia odotuspäiviä kaikille!!! kohta se H-hetki alkaa monella jo olla käsillä..
 
sophia: Me käytiin ostaan Emmaljunga yhdistelmärattaat haaparannan Jaala lastentarvike kaupasta, vertailtiin Oulun hintoihin ennen ostoa niin paras tarjous mikä Oulusta saatiin kys. rattaisiin oli silti n.100e kalliimpi kun Haaparannan Jaalasta ostettuna. Toki siinä on sitten se että mahdolliset huollot on sitten siellä Haapiksessa, jos tekin siellä etelässä asutte. :)


Täällä 32 viikko huomenna alkavaksi, kaveri pyörähtänyt taas oikeinpäin kun eilen illalla tais vielä sivuttain pitkästä aikaa yrittää pönkittää.. ;P
 
Täälläkin mietitään vähän peloksuen synnytystä ja kaikkea siihen liittyvää. Pakko sanoa, että mua ainakin pelottaa se, en tiedä miksi, pelkään kai, että kaikki ei mene hyvin, mutta jospa se pelko menee ohi. Ainahan sitä toivoisi, että kaikki menee hyvin, mutta ikinä ei voi tietää...
 
Masuasukki liikuskelee paljon, mukavaa, kun potkut / nyrkillä heiluttelut tuntuu niin selvästi, kun alussa ne tuntui niin pieniltä hipaisuilta. Nyt saattaa koko masu liikahtaa kunnolla, kun asukki ilmoittaa olemassa olostaan [:D]
 
Meillä olis vielä hankittavana turvakaukalo ja leikkialusta, mutta noiden osto menee varmaan sitten lähemmäs h-hetkeä / sen jälkeen. Saa nyt nähdä. Turvakaukalo saataisiin miehen serkulta lainaa, mutta en tiedä uskaltaako sitä ottaa. Oman voisi ostaa, niin saisi ainakin mieleisensä värisen. Muuten alkaa olla kaikki tärkeät isoimmat jutut ostettuina.
 
Kovasti minäkin odotan kesäloman alkua, 18 päivää olisi töitä, jonka jälkeen alkais kesäloma (2vkoa) ja sitten olis viikko töitä, jonka jälkeen jään äitiyslomalle... Tulis se elokuu äkkiä, kun ei hirmuisesti ole tuota työmotivaatiota... Syykin kun siihen löytyy...
 
 
 
Kamala miten kylmäksi muuttui ilma [&:] ei yhtään kiva.

Vauva on alkanu taas potkia kovemmin, taisi säikähtää muuttoa sen verran että piti vähän aikaa hiljaiseloa [:)]
Neuvolassa käytiin eilen, sf-mitta oli 28cm ja viikkoja on tällähetkellä 29+2. Paino oli hieman pudonnut viime käynnistä, onhan tuota painoa tullut 8kg raskauden aikana ja omasta takaakin oli.

Turvotustakin oon hieman saanut kokea kun ennen muuttoa jalat oli paksut kuin norsulla. Ei onneksi muualla ole ollut nesteitä.

Kovasti odotellaan niitä vaunuja Hobby Hallilta muttei vieläkään olla saatu [>:] Yleensä menee 2 viikkoa tilauksesta kun tulee, mutta nyt ollaan jo yli kuukausi odoteltu niitä. Kuun vaihteeseen lupasivat että ois postissa. Toivotaan kuitenkin että ennen synnytystä [:D]

Synnytysvalmennus ois huomenna klo 16-19, harmittaa kun puolison isoveljellä alkaa jalkapallopeli Valkeakosken Hakaa vastaan puoli seiskalta niin myöhästytään. Mutta tärkeämpi ensin [:)]

Itse synnytys ei sinänsä pelota, siitä toipuminen ja kivut kylläkin. Pitää vain ajatella positiivisesti eikä stressata asiaa, kaikki sujuu omalla painollaan.
 
heips! on niiden yhdistelmävaunujen ja muidenkin tuotteiden välillä kyllä eri paikoista suomestaki ostettuna hirveen suuria hintaeroja. itse en ole vielä saanut hankittua oikeestaan mitään ku tuntuu että tiedän just minkälaiset ja näköiset haluan ja niitä ei sitten löydä millään![:D]kai se on se kun on ensimmäinen lapsi tulossa ja kaikki on niin uutta ja kun ei ole kumminkaan mikään miljonääri niin pitäis olla samalla hyvälaatuiset ja suht edulliset siihen nähden!
netissä kun olen surffannu ja katsellu niin mielestäni siellä vauvatar.fi sivuilla on suht edulliset tuotteet ja yhdet mieleiset vaunut mitkä löysin oli ko sivuilla n.100e halvemmat kun muualla netissä eikä postikuluja.
...mutta eiköhän ne tavarat tule kumminki hankittua ennen h-hetkeä jos ei nyt ihan vielä päätä ilmestyä sitten oiski pieni paniikki!!![:D]
 
Tässä juur viikonlopuna äitini kanssa juttellessa tajusin että kauheeta syyskuuhan on ihan juur ovella. Että tää mukelo saattaa syntyä melkein milloin vaan...
Jotenkin on suuri huoli ettei ehditä saada kaikkia tarpeellisia juttuja hankittuu ennen kun vauva tulee... Mutta kaipa ne tässä kaikes rauhas ehtii viel hankkii.. Ainoo ongelma on tuo raha. Sitä kun ei niin hirveesti oo niin tuntuu ettei saa hankittua niitä viimesii juttui mitä on ajatellu ja oikeesti tars vielä ostaa kuten turvakaukalo.
Mites muilla? Alkaako aika loppua kesken? Täällä ku rupee oleen jo viikkoi kohta 32+ niin ei oo paljoo aikaa tosiaan... Väliin tulee sellasii paniikin poikasii mutta sitte taas unohtaa koko jutun. Hassuu...
Vois kai periaatteessa pestä noit vauvan vaatteitakin mutta minne ne laittaa? Ei mulla oo niille muuta paikkaa ku toi äippäpakkausloota... Eikä oo ostettuna oikeestaa mitään vaatteita vaaville ees, kun ei oo oikeen ollu varaa eikä aikaa. No onneks on ees ne äippäpakkaus vaatteet vaiks ovat ihan vissisti liian isoi.

Tulipa vähä purettuu huoliaan välillä... Jos nyt sais nukuttuu hyvin ja säädettyy vähä jo unirytmiään kans joka on täysin kadonnut...
 
Heips!

Tänään mennään ukon kans tutustuun synnytysosastolle=) Vähä meinaa jännittää, ku en oo koskaan käyny siellä. Keväällä oli joku ryhmä siellä jo käyny, mut mulle ei oltu ilmoitettu mitään siitä, niin nyt saa mennä "omalle kierrokselle" sinne:) Noh.. Saapahan kunnon opastuksen:) Niin se hoitajakin sano:)

Hyvää odotusaikaa kaikille vielä! Ei oo syyskuuhun enää NIIN pitkä aika:) <3<3
 
[8|] Uuh tätä oloa! Meinaa rueta pikkuhiljaa ahdistamaan olla töissä, kun heti aamusta on niin lämmintä. Iltapäivällä on aina niin hankalat oltavat että.... Jos vain jaksaisi vielä olla 11 päivää + tämän päivän töissä, niin sitten alkaisi ihana, kauan odotettu kesäloma + mammaloma [:D]
 
Meillä on ukkelin kanssa meno tänään tutustumaan synnytyssalille klo 16-19. Odotan innolla sitä tutustumista. Se hyvä puoli tuossakin on,  että pääsen lähtemään töistä tuntia aikaisemmin, kolmelta, kun täytyy keretä käymään kotona vaihtamassa vaatteet, syömässä ja hakemassa mies mukaan [:)]
 
Paksusti voidaan ja kovasti odotan laskettua aikaa. Tuli eilen taas katsottua yleltä tuleva kätilöt -ohjelma ja en meinannu sitten saada sitä synnytystä pois mielestä koko iltana. Ei ehkä ole viisasta katsoa niitä etukäteen, imukuppi synnytyksistä jne. mutta katsoin kuitenkin... Onko teistä muut katsoneet sitä sarjaa?
 
Mutta nyt täytyy aloitella tätä päivää täällä kuumassa toimistossa, iltapäivällä lämpötila kohoaa täällä sinne +30 asteen lukemiin, joten illalla on nilkat paksuna kuin norsulla ja olo muutenkin vetelä...
 
Jaksamisia kaikille odottajille [:)]
 
Heissan ja en oo pitkään aikaan tällä puolen käyny...

Sophia: Haaparannalta saa edullisemmin, mutta kannattaa kuiten pyytää tarjous myös Kemin Lastentarvikkeesta, kun siitä ohi kuitenkin ajatte [:)] Mutta esmes auton kaukalot/istuimet on edullisempia tällä puolen ja isoissa ostoksissa se jo tuntuukin. Ite vasta ostin meän kakkoselle autoon uuden istuimen BarnetHus:lta ja sain huomattavasti edullisemmin, mitä Suomen puolelta ostettuna ois ollu. Eli jos teillä on tosiaan asiaa tännepäin, nii suosittelen käyä kattomassa tarjontaa, esmes just Barnilta tai Jalasta [:)]

Olitte synnytyksestä täällä puhuneet...Ite kävin ihan pelkopolilla puhumassa mun synnytyspaniikista, joka juonsi juurensa esikon synnytyksestä vuonna 1996. Sieltä sain todella apua ja olen tyytyväinen, että neuvolassa avasin kerran suuni ja mainittin asiasta, jonka jälkeen sain lähetteen ä-polille keskustelemaan tosta omasta pelostani. Tuo käynti on siis kantanut tähän päivään asti ja kolmas synnytys on siis tuon pelkopolikäynnin jälkeen tulossa - että kannattaa tosiaan neuvolassa ottaa asia puheeksi, jos vähänkin tuntuu homma pelottavan.

Ai joo ja Suskille vielä - ei varmaan oo kovin viisasta katella niitä synnytysohjelmia telkkarista tai netistä, koska ne saa kauhuskenaariot omaan päähän pyörimään ja vauhdilla saakin. Aattele silleen, että jokainen synnytys on kuitenkin yksilöllinen eikä sulle varmaankaan käy niin, kuten on jollekki ohjelmassa käyny. Ne huutohommat on muuten aika radikaaleja niissä ohjelmissa ja nehän on kuvattu Ruottissa/Tanskassa/Norjassa, joissa siis suositaan paljon tota ilokaasua, joka ei sinällänsä vie kipua pois. Suomessa on kuitenkin mahollista saaha niin hyvät puudutteet, ettei tartte huutaa [;)] Esmes ite en oo huutanut kertaakaan, paitsi ekassa, jolloin mulla oli just toi ilokaasu käytössä. Kaks viimistä on menny spinaalilla.
 
Jee! Saatiin vihdoin ostettua turvakaukalo ja jonkinlainen hoitotaso. 450€ niihin kaikkinensa meni ja siinä on vielä mukana patja siihen hoitopöydälle. Eli saatiin ihan mukava alennus. Hoitopöytä on jo koottukin ja kokosin sen lähes itse ja mies seurasi huvittuneena vaan vierestä ja autto kun pyysin apua.
Nyt saa sitte pikkunen tulla maailmaan kun haluu kun on joku millä hänet saa kotiin sitte sairaalalta...
Vois vissii lähtee käymään kirjastossa kun on niin hieno sää ja kattoo jos löytys jotain lukemista sieltä. Ja samalla testaa et jaksaako vielä kävellä oikeesti ees tollasta noin kilometrii.
Luulen että mulle on ollu ihan hyvä tää että oon nyt ollu työttömänä ennen vauvan syntymää niin saa iha rauhas tylsistyä koton ja ottaa rennosti eikä oo mitää työ paineita. Eipä tässä enää pitkälti ookaan kun sattaa jo bebe olla sylkys [:D] Kun vaan menis aika toisaalta vähä nopeemmi... Ei meinaa millää malta enää oottaa![;)]
 
Heippa taas kaikille!
Tänään oli neuvola ja 33viikoilla mennään, kaikki oli aivan hyvin ja vihdoin HB.kin noussut 120 kun rautalääke vaihdettiin viime käynnin jälkeen.

Meille tuli äippäpakkaus alkuviikosta nii oon nyt vihdoin raskinu pestä kaikki vauvavaatteet, pyyhkeet ja lakanat kun kerralla sai. :) Nyt on vauvahuonekkin laitettu ja petasin petinki jo valmiiksi! :p
Sitten vaan ootteleen että herra suvaitsee saapua n.7viikon päästä..

Itseä mietityttää eniten varmaan tuo syöttäminen ja hoito että osaako sitä sitten muka oikeasti vaikka tietää periaatteessa kaiken olennaisen jo.. :D Kai se pitää sitten vaa opetella tekemällä ja lohdutti nytkin kuulla tutulta joka synnytti viikko sitten ekansa että hyvin heillä sujunu kaikki vauvan kanssa. :)

Mukavia odotushetkiä syysmasuille!
 
JeRoSe: Eilen tutustuttiin synnystyssaliin ja sain vastauksia moniin mielessä oleviin, pelottaviin asioihin jotka synnytyksessä pelotti, joten melkein nyt innolla odotan synnytystä, eikä pelosta ole enää tietoakaan. Olo on niin huojentunut, kun pelkäsin synnytystä aivan kamalasti ja kun eilen tosiaan päästiin tutustumaan synnytyssaliin ja kaikkeen muuhun, niin jännityskin lähti pois. Ei ne tv-ohjelmat ole mulle sitä pelkoa tehneet, ihan muusta se pelko on johtunut.
 
Täällä Kainuussa tuo tutustuminen / synnytykseen valmentautuminen on ihan ilmaista ja mielestäni kokemus oli todella hyvä, positiivinen suorastaan! Saimme kotiinviemiseksi oman vauvan sydänkäyräfilmiä pätkän vauvakirjaa varten, kun meitä oli vain kaksi pariskuntaa eilisessä valmennuksessa. Tutustuminen oli todella monipuolista ja viereisessä synnytyssalissa syntyi poika sillä aikaa, kun olimme siellä [:)]
 
Nyt vaan innolla odotan syyskuuta, vauvanhuone olisi laitettava kuntoon ja vaatteet pestävä. Ajattelin laittaa nuo valmiiksi heti elokuun alussa, kun jään lomalle, niin ovatpahan sitten kunnossa. [:)]
 
Suski; mistäpäin Kainuuta olet? Ties vaikka satuttais KAKS:ille samaan aikaan syyskuussa.. [:D]
Meidän piti vaihtaa uusi auto, vanha alkoi olla jo niin turvallisuusriski ettei mitään järkeä ainakaan pitempiä matkoja ois ollu ajella sillä. muutenkin hirveä rahareikä mokoma peltilehmä.
 
Takaisin
Top