Laskettu aika syyskuussa

j44nu mullaki on se sokerirasitus kesäkuun alussa tarkalleen 2.6. Tarvii siinä edeltävänä viikon loppuna sitte vissii vähä kattoo ettei liikoja ahmi kakkuja sun muuta, kun on yhet ylppärit ainaki mihi tars mennä... Mutta hyvin se kait menee ja toivottavasti ei tarvi sitte kummankaa uudestaa mennä...
 
Minutkin passitettiin sokerirasitukseen. Mummollani kun on diabetes. Mulla kyllä taisi olla se joskus kesäkuun lopulla tai heinäkuun alussa en nyt muista tarkkaan. Tuntui vähän kummalta, että niin myöhään on.
 
Heips kaikki!

Itse olen käynyt sokerirasituksessa jo 2 kertaa (olen ylipainoinen ja suvussa diabetestä), ekan kerran rv 13+2 ja tokan kerran rv 22 kun terkkari otti hepulit (ihan turhaan) kun pissassa oli gluk+prot, ja terkkari vielä varoitteli et joudun vielä ainakin kerran menemään myöheisemmässä vaiheessa ja sokerit on mulla olleet kunnossa kummallakin kertaa. Ja toivottaavasti saatte kaikki sen colan makuisen juoman sen sokerilitkun sijaan sillä se on paljon helpompi juoda ja ainakin meidän labrassa sen saa jopa jääkaappikylmänä. Jännä homma kun 2 siskoani (normaalipainoisia) ovat kumpikin joutuneet raskauksiensa aikana seuraamaan sokereita kotona kun suvussa on diabetestä ja ihmettelevät kun minä en joudu, näköjään kunnittain vaihtelee tuokin asia (asumme kaikki 3 erissä kaupungissa).

Maajo
 
Heippa kaikille!
Onpas siitä aikaa kun olen viimeksi ehtinyt kirjoitella.. Tässä mennyt aika töissä ja massua kasvatellessa.. [:)]
pihan suunnittelua ja pitäisi jaksaa ikkunoita vielä pestä ja maalata ulkona terassin kaiteita ja ikkunanpuitteita..
paljon olisi hommaa, ja kohta haluaisi alkaa jo saada kuntoon tuota tulevaa lastenhuonetta.. siellä kun on vielä kampetta jos jonkinmoista edessä..

Meillä oli rakenneultra 13.5 kaikki oli hyvin, hirveästi asukki siellä pyöri ja yritti peittää kasvot käsillään koko ajan.. näyttipä mukamas kieltäkin kerran[:D]
jalat piti niin tiukasti ristissä, että sukupuolta ei nähty.. joten jänskäillään sitten loppuun asti.
Meidänkin kätilö oli vähän "jännä" tapaus, ei ollenkaan niin mukava kuin ensimmäisellä kerralla.. hirveästi koko ajan selitti mitä kuvassa näkyy, mutta hirveän hiljaa ja jokseenkin epäselvästi.

No ensi viikolla on taas neuvola ja lähete sokerirasitukseen tulee mullakin.. viikkoja nyt siis 21+2

potkuja tuntuu paljon ja vahvempana koko ajan, mieskin tuntenut niitä jo muutamia. Kivaa kun potkut tuntuvat päivittäin monta kertaa, niin ei ole enää niin epävarma olo.

kesävaatteita olen etsiskellyt. Jotenkin ahdistavaa, kun masu alkaa pullottaa kaikkien paitojen läpi.. toisaalta kivaa, mutta toisaalta ahdistaa. Äitiysvaatteita olen löytänyt melko huonosti.. henkka-maukalta muutamia, vero modassa ovat hirveän hintaisia.. muutaman tunikan olen ostanut, jos olisivat sitten kivan keveitä helteillä.

vaan nyt täytyy taas mennä
ihanaa kesän alkua kaikille ja voikaa hyvin![:)]
 
Lellu: äitiysvaatteista kirjoittelit, jos käytettyjä vaatteita "voit" käyttää ja ostaa, niin kannattaa kokeilla metsästää niitä huuto.netistä. Itse olen löytänyt sieltä monia, jopa uusia äippävaatteita tosi halvalla, jos vertaa niitä kauppojen hintaan. H&M maman vaatteita ja samoin mamalicisiousin vaatteita olen huutanut ihan pikkurahalla. Kantsii siis käyttää huutonettiä, mikäli toisten käyttämät vaatteet eivät ole ongelma.

Itse odotan tiistaina olevaa neuvolakäyntiä innolla, kun tuntuu, että pikkunen ei hirveesti ilmoittele olemassaolostaan, en ole nimittäin tuntenut kunnon potkuja pariin päivään. Alan kohta jo huolestua asiasta. Reilu viikko sitten rakenneultrassa kaikki oli ok, mutta nyt en ole niitä potkuja tuntenut kunnolla. Kai se on asennosta kiinni, milloin niitä tuntee ja milloin ei. Haluan vain mielenrauhan siitä, että kaikki on pikkusella hyvin.

Itsellä vauvamasu on jo melkoinen, peittämään sitä ei pysty, enkä kyllä haluaisikaan [:)] Niin kiva se on!

Hyviä vointeja vaan kaikille, mie lähden koiran kanssa nyt tuonne ulos aurinkoon lenkille [:)]
 
Maajo, onpa kummaa, että noin usein tarkkaillaan. Jos kahdesti jo on sokerit ollut kohdallaan en minä ainakaan ymmärrä tarvetta kolmannelle kerralle. Mutta en ole terveydenhoidon ammattilainen joten toivotaan, että sekin on ihan hyvällä tarkoitettu.
 
Suski: Tarviikin varmaan katsoa sieltä huutonetistä.. tosin vielä nyt oon pärjäilly noilla mitä on tullu jo hankittua, mutta kun ei tiedä kuinka tää masu tästä vielä kasvaa loppuaikana.. Eikä tosiaan oo mikään ongelma vaikka käytettyjä olisisvat, ne on kuitenkin melko lyhytaikaisia vaatteita.. joten varmasti ihan hyväkuntoisia.

Ootko kokeillut mennä pitkäkseen vaikka sohvalle ja hieman painella vatsaa? usein se saa vauvan liikkumaan.
Voi olla ihan normaalia, että viettää hiljaiseloa parikin päivää tai sitten et vain ole tuntenut niitä jos vauva jotenkin kääntynyt sellaiseen asentoon. Älä hermoile, eiköhän kaikki ole ihan kunnossa.
 
heips! mitä mieltä olette haluatteko tietää sukupuolen jo ennen vai ootatteko että saatte itse todeta? olen itse sitä paljon miettinyt ja tullut siihen tulokseen etten halua tietää vielä.
 
olihan täällä siitäkin juttua ja moni vissiinki haluaa tietää piti vain lukea tuonne kauemmas taakseppäin näitä tekstejä.
 
Kyllä me ainakin halutaan tietää, mutta sehän on jokaisen oma valinta. Siinä on sitten jännitystä loppuun asti jos haluaa pitää salassa. Ja riippuuhan se vauvastakin haluaako paljastaa itsensä. [:D] 
 
Täällä vauveli monotti isukkia korvaan kun kuulosteltiin ja tunnosteltiin potkuja. [:)] Isi tunsi ekaa kertaa potkun.
 
Lellu: No nyt on alkanut vauveli ilmoittaa ihan kunnolla olemassa olostaan, olen niin helpottunut, kun potkuja on ruennut tuntumaan pitkin päivää sekä illalla ja aamulla [:)] Aamullakin heräsin siihen, kun vauveliini potkia humputti [:)] Ihanaa tietää, että kaikki on kunnossa!

Äitiysvaatteista vielä sen verran, että kannattaa tosiaan tsekata se huutonetin tarjonta, kiertää paikkakuntasi kirppiksiä ja kyllä niitä vaatteita saa uusinakin aika edullisesti; itse tilasin toissapäivänä linus&lotan -verkkokaupasta aivan ihanan mamaliciousin farkkuhameen (29.90€), tosin luulen sen olevan iso, kun ei ollut jäljellä kun yhtä kokoa, mutta toivottavasti se on sopiva. Niitä äitiysvaatteitahan ei tosiaankaan kerkeä käyttää kauaa, itsekin käytän vielä normaaleja vaatteita, farkkujakin mitä ennen raskautta käytin, tosin olen hamstrannut jo niitä mammavaatteita jo melko paljon ja pikku hiljaa rupean niitä käyttämään [:)] Nytkin on käytössä carriwellin masutuki, joka tukee todella hyvin!

Töihin meno maanantaina hieman jännittää, olin just ekat 2 vkoa kesälomalla (loput 2 vkoa pidän elokuussa) ja raskaudesta olis kerrottava töissä, kun en ole vielä sitä tehnyt... Saa nähdä miten siihen suhtaudutaan meidän toimistolla, toivottavasti hyvin, luulen ainakin niin, mutta... saa nähdä! Sen ainakin tiedän, että piilossa en voi enää raskauttani pitää, masu kun on jo sen verran iso, enkä kyllä enää haluakaan salata asiaa, koska raskaus on aivan mahtava juttu! [:)]
 
Moi kaikki! [:)]
Aika kuluu kamalan nopeasti. Olen kyl käyny lukemassa mitä muille kuuluu, mut ikinä ei muka ennätä itse kirjoittaa.. Kaipa sekin on vain korvien välissä, kiire siis..
 
Pari viikkoa lomaa takana ja maanantaina takas töihin.. Aika meni lomalla vauhdilla. Ja luonnollisestikkaan puoliakaan niistä töistä joita suunnittelin tekeväni en ennättänyt tehdä, mutta jotain kuitenkin. [:)]
 
Ihana huomata et poika antaa tuntea itsestään nykyään päivittäin! Välillä olin jo sangan huolestunut kun en mukamas tuntenut mitään moneen päivään.. Vähällä oli etten käynyt neuvolassa kuntelemassa sydänääniä, joka olis kuulemma suositeltavaakin, jos itse epäilee jotain olevan vialla. Mutta en vain tunnistanut niitä liikkeitä. Ekat liikkeet mitkä tunnistin olivat vain niin voimakkaat etten osannu yhdistää niitä pienempia ja hennompia "tuntemuksia" vauvan liikkeiksi.
Nykyäänkin aika isoja vaihteluita pojan liikkeissä. Joinakin päivinä ihan vain muutama potku ja toisina päivinä tuntuu olevan kunnon bileet. [:D] 
Ja kaipa se lapsen asento tosiaan niin paljon vaikuttaa ettei kaikkia liikkeitä voi mitenkään tuntea.
 
Minullakin olis kesäkuun alussa sokerirasitus. Ei hirveästi innosta, vaikkakin erittäin hyvä että tutkivat ja seuraavat.. Pari tuntia kuitenkin menee ihan vain odotellessa ja se on turhauttavaa.. Tähän asti kuitenkin sokerit ollu ihan ok. Ja toivottavasti on loppuun asti..
Maajo: Ihmeen usein siulla tuo sokerirasitus juttu.. Mutta kaipa sekin on paikkakunta ja ysilökohtaista miten tutkivat. Mutta positiivista se et pitävät huolta ja tarkkailevat tilannetta, jos suvun puolelta aihetta epäilyille on. Ainakin itse olen ollut tyytyväinen et tarkkailevat ja seuraavat noita suvun (ja itseni) tuomia rasitteita.. Toivottavasti siulla menee kaikki hyvin!
 
Kuulin harmikseni ettei paikkakunnallani ole mahdollista järjestää perhevalmennusta.. Tarvitaan 3 ensisynnyttäjää joilla olis laskettuaika syyskuussa, mut olen ilmeisesti ainut.. Neuvolassa käydään kuulemma kuitenkin samat jutut läpi ja isän läsnäolo on silloin suotavaa.. Meillä on aivan ihana neuvolantäti ja siltä onneksi uskaltaa kysyä aivan mitä vain ja vastauksetkin on aina asiallisia ja kannustavia. [:)]
 
Itsellä oli paino noussu hieman yli 4kg.. höh, ei olis ollu tarvetta.. Itsellä kun olis noita kiloja antaa sille lapselle.. Mut kai sitä on vain kiinnitettävä huomioo et ei anna kaikille mielihaluille valtaa nii ei ihan mahdottomaks olo menis.. Mutta vatsan muoto on muuttunu jo kummasti. Ei mahan sisään vetäminen hyödytä enää mitään[:)].. Jotkut housut ovat jo liian pienet, navan seutu kun ei periksi juuri anna.. Mutta eipä se haittaa.. Aika mukavaa vaikkakin vieläkin aika uskomatonta et siellä se pikkainen kasvaa ja kehittyy..
 
Sophia: Itse halusin tietää sukupuolen ihan vain et sais hankittua etukäteen sukupuolen huomioon ottaen vauvalle kaikkia jutskia.. Vaatteita ja hoitovälineitä ja sisustaa vauvan huoneen pojalle tai tytölle sopivaksi.. Mies ei välttämättä olis halunnu tietää, mut ei kuulemma ollu väliä tietääkö vai ei.. Mut vaikka todennäköisesti poika on tulossa niin ei olis ollu väliä kummallekkaan kumpi sieltä olis ollu tarjolla.. mut mukava kuitenkin tietää ja pojitella.. [:)]
Mutta ei kaikki halua tietää, eikä kumpikaan vaihtoehto ole väärin.. Jokainen tekee kuin parhaaksi katsoo.. Olishan se toisaalta ollu jännää jännittää loppuun asti..
 
Aurinkoisia mahankasvatus päiviä kaikille!!
 
Sophia, itse ainakin odotin kovin innolla rakenneultraa myös siksi, että saataisiin sukupuolikin selville. Arvio annettiin ja sanottiin, että n. 80 % varmuus asiasta olisi. Nyt en kuitenkaan ole ihan varma uskoako tuohon 80%, koska lähipiirissä on sattunut pariinkin otteeseen lähiaikoina, että ulos putkahtikin arviosta vastakkaista sukupuolea oleva!

Joten päätin, että kumpi sieltä sitten onkaan tulossa on tervetullut. Nyt pitää ostaa neutraalin värisiä vaatteita. Olishan se kiva ollut tietää etukäteen, mutta ehkä se on kiva pitää yllätyksenäkin!
 
Heippa!

Me olisimme halunneet tietää vauvan sukupuolen etukäteen, mutta lapsukainen päätti olla paljastamatta sukupuoltaan rakenneultrassa, kätilö sanoi että näyttäs tytöltä mutta hetken tsuumailtuaan veti sanat takaisin ja sanoi et tästä kulmasta näyttäs pojalle ja sanoi ettei lähde veikkaamaan kumpi siellä asustaakaan. Syssyllä sitten viimeistäänhän se selviää kumpi meille siunaantuu.

Jouduin tosiaankin sen terkkarin hepuloinnin takia käymään tokan kerran siellä rasituksessa ja sanoihan se ettei tarvi enää huolestua jos pissassa on sokeria. Ja jos kolmas kerta tulee niin menen sinne ihan suosiolla, en jaksa alkaa inttämään vastaan. Olen asennoitunut niin että mun ja vauvan parastahan se vaan ajattelee.

Ja edelleenkin pärjään vanhoilla vaatteillani vaikka huomaa että pienemmästä päästä olevat vaatteet alkaa kiristää ja alushousuista mahtuu enää mummomallin housut jalkaan. Tulevaan massun kasvuun olen varautunut normaaleilla vaatteilla mutta isommalla koolla kun en halua mammavaatteita ostaa (periaatekysymys). Oottelen tässä pakettia postista kun tilasin itselle 3 ihanaa tunikaa kun meidän kaupungin vaatekaupoissa on huono valikoima isommille ihmiselle ja jos jotain löytyy niin ne muistuttaa navettatakkia tms.

Maajo
 
Itelläkin pikkuhousut kääntyy rullalle vyötäröstä, niin pitääpä ilmeisesti ostaa mummopöksyjä. [:D]  
 
Mä oon todennu hyväks sellaset matalat lantiomalliset alkkarit, joissa "vyötärö" ei ylety masun korkeimmalle kohdalle. Toistaseks ainakin ok, mut saapa nähdä, kun maha kasvaa, et putoovatko jalasta.
 
Mullei pysy muut kuin mummopöksyt jalassa, kaikki muu rullautuu pois mahan päältä. [:D]
 
Tänään kävin ostamassa ensimmäiset mammahousut! Löysin ne H&M:ltä 70 % alennuksella mikä on tietysti vielä kivempi juttu.Tää mun maha alkaa pyöristyä ihanasti [:)] mutta toivottavasti töissä ei vielä huomattais pariin viikkoon kun tahtoisin pitää tätä vielä salaisuutena niin pitkään kuin mahdollista.
 
Minäkin kävin ostaa sellaiset vähän löysemmät olocaprit, ihan vaan Citymarketista kun ei täällä oikeen missään myydä äitiysvaatteita. Paitsi Nickyssä ja Nellyssä, mutta sielläkin ne on mitoitettu langanlaihoille ja pienikokoisille naisille.  [&:]
Enskuun lopussa olisi muuttokin edessä, saa nähdä miten jaksaa siivoilla. Onneksi on muuttofirman kuorma-auto vuokralla ettei tarvi peräkärryyn lastata tavaroita.
Olipa aika jännä kun ensimmäisessä lääkäriultrassa (helmikuun alussa) mulla näkyi hiiva kolmella plussalla, mutta ei oo ollu ikinä mitään oireita. Voiko se olla oireeton? [8|]   
 
Mekin oltaisi tosiaan haluttu tietää kumpi on tulossa, jotta tietäisi kumman vapaana olevista huoneista sisustaa vauvalle, mutta masukki päätti pitää jalat tiukasti ristissä, ja säilyttää salaisuutensa loppuun asti[:D] Tosin mulla on jokin hassu aavistus, että olisi poika.. mutta eipä sen aavistuksen varaan uskalla laskea..

Äitiysvaatteet sopivat itselleni paremmin kuin että ostaisi isompaa kokoa olevia vaatteita, tai paidoissa menee mutta housut ei istu, jos ostaa isompaa kokoa.. koska takamus ja reidet kun eivät ainakaan vielä ole muuttaneet muotoaan, niin eivät istu.. mammavaatteissa istuvat kun on vain tuki vatsalle ja muuten samaa kokoa. Tosin henkka-maukan vaatteissa vähän vaihtelee,kun ovat usein niin pieni kokoisia.
Masu alkaa kyllä näkyä jo kaikkien vaatteiden alta, että ei tosiaan auta enää vetää sisään ja yrittää peitellä.. eipä silti meillä kyllä tietää koko lähipiiri ja töissä, joten mitä sitä peittelemäänkään. Täytyy vaan opetelle nauttimaan kasvavasta masusta.

Mulla tänään neuvola. Lähetteen pistää varmaan tänään sokerirasitukseen, katsotaan nyt sitten milloin se on.
Muuten ei mitään ihmeellistä varmaan olekaan. rv 22+1

mutta nyt lähden jatkamaan vapaapäivän viettoa.
Kasvatelkaa massuja[:D]
 
Takaisin
Top