laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimia Miitu, olet nyt siellä hyvässä hoidossa! Toivottavasti kaikki menee hyvin, tsemppiä! <3

Voi kiitos tsempeistä kaikille, lämmittää kovasti mieltä täällä pötkötellessä! :)
Vuoto on lakannut, samoin supistukset ja jomotukset. Vauva liikkuu normaalisti.

Illalla saan kortisoonit vielä, pääsen ehkä yöksi kotiin. Kun vähän vinguin, nukuin tunnin viime yönä! Eikä täällä saa nukutuks. :sorry:

Eihän tässä mitään ois jos ei olisi perätilassa, se pelottaa eniten.
Tosiaan saa syntyä nyt jos on tullakseen, enää ei estellä.

Miitu :Kysy käännyttämistä.. voivat toki odottaa vielä, että itsekseen kääntyy ja sehä se oliski paras. Toivottavasti pääset kotiin levähtää, ku sairaaloissa ei voi nukkua. En ainakaa mä.
Minäkin koitan kaupassa käydä täs ja välil kärvistelen hyllyjen välissä supistuksissa. Äsken sain outoja katseita tokmammilla,ku supisteli :-D. Saas nähä mite kohta käy toisessa kaupassa. Lantio taikka alapää aika kipiä, ku painattaa.

Voi hyvä tavaton että sattui tuo toinen pistos samaan kankkuun! :eek:
Onko muilla ollut näin?

DevilAngel, Kahden viikon päähän sovittiin kontrolli ja silloin koittavat käännöstä, mikäli suostun. JOS tää nyt sinne asti malttaa, vaistot sanoo ettei.
Oon asennoitunut että yön nukun nyt kotona hyvin ja huomenna uusi päivä, enkä oleta mitään. :)

Juu siellä on kyllä aivan mahoton nukkua.
Miten teillä muilla yöt sairaalassa?

Muoks! Eli kotiin pääsin yöksi. Mies tuli hakemaan.

Miitu kiva kun pääsit kotiin lepäämään. :) Nyt paljon lepoa ja voimia sinne. :)

Mulla on nyt koko ajan tunne että jotain holahtaa housuihin ja oon juossut koko päivän tarkkailemassa.
En tiedä onko se nyt se pelko persuksissa sitten kun pääsi kotiin että oliko virhe ja käynnistyykö synnytys jne.
Kun kätilöt ei antanut mitään neuvoja oikein, ei edes käskyä lepoon. o_O

Miitu älä huoli, mä uskon että sä kyllä huomaat sitten kun synnytys on käynnistymässä ja lähdet vaan sitten herkästi sinne sairaalaan jos et kotona pysty olemaan kipujen vuoksi.
Ja ainahan sinne sairaalaan voi soittaa jos on epävarma jostakin tai kaipaa ohjeita.

Onpas outoa kun ei kätilöt antaneet mitään kunnollisia ohjeita, mutta ehkä myös sen takia että sulla alkaa olemaan vissiin ihan hyvät viikot nyt? Ultrattiinko sua tänään ja saitko mitään painoarviota? Ja sanoivatko mistä se eilinen verinen vuoto johtui?
Sori kun tuli paljon kysymyksiä..

Ne kortisoonit sattuu. Aivan s*tanasti :D mutta hyvä että kotiin pääsit, ja luulen että fiksu ajatus on vaan löhötä jos sulla siihen mahdollisuus :)
Meilläkin huomenna 34, eli maaginen ei estellä-raja ylitetty! :) järkyttävä väsymys enteilee ehkä jotain, mutta ennen sunnuntai-iltaa en lähe mihinkään. Piste. Esikoisella synttärit sillon niin minähän jumalauta olen kotona, mieskin työkeikalla helsingissä niin kamala ajatus että kossi joutus 2-vee synttärit viettään ilman kumpaakaan vanhempaa :/

Annissa, Torstaina alkaisi rv 36. Vauvan painoarvio oli 1960g. Tänään ei ultrattu ollenkaan, mutta eilen tosiaan kohdunkanava lyhentynyt 2cm, mutta kiinni.
Jäi mietityttämään kun edellinen lääkäri joka ultrasi pari viikkoa sitten sanoi että hän oikeastaan sanoisi että yli 4cm pitkä ja näytti että kanavassa on mutka. Ottikohan tämä lääkäri nyt sen mutkankin huomioon kun päivitteli että ihan 4cm saanut edellinen? Tuli vasta myöhemmin mieleen tuo.
Syyksi arveli juurikin tuota lyhentynyttä kohdunkaulaa. On aiemmin sanottu että kohdunsuuni on hieman verestävä.
Se mitä pönttöön tuli, oli reilun kokoinen hyytymä ja kirkasta verta hulahti, saattoi siinä vedessä näyttää määrä suuremmalta mitä oikeasti oli. Eikä mitään sen jälkeen!
Ennen veristä holahdusta supistuksia oli tullut tiheämmin muutaman tunnin.
Ja olimme ahkeroineet varaston kimpussa miehen kanssa, joten luultavasti rasitin itseäni viikonloppuna liikaa. :sad001

Pahoittelut kun pitkä teksti, mutta olen pyörällä päästäni!

Muokattu viimeksi:
Kyumin, Juu pääsi muutama ärräpää siinä! :mad:
Sulla on kieltämättä mahtava asenne :grin
Mutta mitäpä sitä ei pienokaisensa eteen. Olis kyllä surku jos ei olis kumpaakaan vanhempaa paikalla juhlistamassa ja toisella niin tärkeät synttärit.
Hirmuisesti sullekkin tsemppiä!

Hyvä juttu . Toivottavasti kääntyy oikein päin ennen sitä. Ja mulla vaikuttanut asennot supistuksien määrään. Tältä supistellu enemmän ku pääalaspäi on. Ja edelliseltä oli toisin. Myös yhdeltä pojalta oli kans toisin. Supistukset laatu,ku vauva käänty oikeinpäin. Mistä lie johtuu. Nyt supistellu enemmän taas ku käänty takas 1.5vkoa sitte oikeinpäin. Pari viikkoa oli helppo olla ku oli perätilassa.
Mä en nukkunut edes unilääkkeillä mitä toivat varsinkin esikoisen aikana . Menettivät hermot mun kans ku en maximi annoksellakaa nukkunut. Veivät saliin ja käynnistivät sitte.

Miitu: hyvä, että viikot sulla jo noin pitkällä niin ei enää sen suhteen hätää. Itse kyllä nyt ottaisin ihan rauhassa siellä kotona ja lepäilisin paljon. pakolliset jääkaappireissut vaan ja kotihommat yms jätät nyt vaan miehelle! Näin mulle ainakin sairaalassa on neuvottu samoin kun kaverille jolla oli reippaita supistuksia rv 30->:) ja jos vauva on jalat edellä ja vedet menee niin eikös sillon ohjeena, että vasemmalle kyljelle makaamaan ja ambulanssi hakee! Sillon ei kai sais omalla kyydillä mennä;) ja neuvolaan kun soitat niin sieltä uskosin myös terkan osaavan jotain neuvoo kun kätilöt ei oo mitään sanoneet:eek:

Muoks: sairaalassa nukkumisesta. Oon tosi huono nukkumaan muutenki vieraassa paikassa jos ei oo koti tai omilla porukoilla:) mut nyt ku tässä raskaudessa olin ne 3 yötä sairaalassa ni eka meni pyöriessä ja varmaan ku olin niin huolissani mut sit kaks muuta yötä nukuin ku tukki ja heräsin vaan vessaan ja ku kätilö tuli keskellä yötä antibiootit laittaa:) kysyvät et tarviinko nukahtamislääkettä mut sanoin et kokeilen eka nukahtaa ja jos en unta saa ni pyydän sit puolilta öin ku sen antibiootin tulevat puottaa. Veikkasin et hyvät unenlahjat sillon johtu siitä ku esikoinen oli nukkunu edeltävän viikon kotona niin kauheen huonosti yöllä ja sai vihdoin nukkua ihan kaikessa rauhassa:angelic:

Kyllä juuri nuo ohjeet mulle annettu. Iha sama missä oot vesien menon aikaan,nii makaan ja heti ja ambulanssi soittaa. Iha sama vaikka olisit kaupan kassalla.

Devilangel, Toivotaan! :)
Niin, voihan se olla että sillä asennollakin on vaikutusta. Itse olen huomannut että silloin kun supistukset tulevat kunnolla, selinmakuu on ehkä pahin asento.
Voi kurjuus, juuri kun sitä voimia tarvis ja sitten sairaala on se paikka jossa ei nukuta kumminkaan.
Olisin varmaan itsekin pyytänyt lääkkeen jos olisi toinen yö ollut edessä.

Muokattu viimeksi:
Takaisin