laskettu aika marraskuu 2015

Hattara, Lepoa vain! :) Mies onkin luvannut passata, siivota ja hoitaa kodin muutoinkin.
Ajattelin että soitan neuvolaan ja kyselen vähän tarkemmin, ehkä olen sitten viisaampi minäkin.
(Mies onneksi painoi asioita ylös jotka multa meni sairaalassa ihan ohi kun sinne mennessä paniikki iski)

Se eka yö varmaan menee huonommin kun kumminkin vieras paikka. :rolleyes:
 
Muokattu viimeksi:
Vauvan asento mulla vaikuttaa supistuksien tuloon. Ja seisominen/kävely laukasee mulla pahemmat kivut supistuksissa.
Hyvä ettei sun tarvinnu sinne jäädä makaan . Mä pyysin neuvolassa että hoitavat asiat nii,että kun synnytän,nii mä pääsisin mahdollisimman pian pois. Ja näyttää siltä,et nykyään päästävät tosi aikasinki pois.
 
Nii kyllä tää makaaminen täällä kotonakin luonnistuu, tosiaan kun ensimmäinen lapsonen. :grin Toista on varmaan sitten kun niitä pieniä jalkoja siellä tepsuttaa, malttaalo levätä.

Ajoissa kyllä kotiuttavat. Tuttava uudelleen synnyttäjä, kerinnyt olla kuin 1,5 vrk kun jo kotiutuivat.
 
Kyllä se on hankalaa levähtää kotona, ku on kaks pientä.. Kakkosluokkalainen ja pari teiniä ja tuo ukko . Neuvolassa, ku sanoneet et pitää levähtää, nii sanon vaa,et joojoo katotaan ja nauran . Lohuttelen ettei tää pois ilman apuja tuu . Iso ihme jos tulis. Ja eipä näillä viikoilla enäö esitellä vaikka lähtis tuleen ja kuitenki todella hyvät mahikset selvitä . Veljen vaimoke sai kaksoset 31 vai 32 vkolla ja oli vauvat 2vkoa vain sairaalassa. Mä aina luullut,et pääsee vauvat kotii vasta,ku viikkoja on 37. Hyvin ovat kasvaneet .
16h jopa synnytyksestä saattavat kotiuttaa. Mä lähen heti,ku vaa mahdollista. Mulla ei maitoa tuu siellä koskaa ja en saa nukuttua ja kotona sit oon nii väsynyt ja stressaantunut väsymyksestä, et maitoa ei vaa tuu sit tarpeeksi vaikka mitä teen . Halua imettää on,mut mite imetät, ku ei oo mitä imetät. Jospa nyt oikiasti kuuntelisivat mua.
 
Mulla on halua lähtee heti ku päästävät ja voinnit sallii. Esikoisesta mietin koko ajan vain kotiin pääsyä ja ahdisti se "kyttääminen" vaikka aika rauhassa sai vauvan kanssa olla. Elättelen toiveita että tämä toinen on yli 3kg niin ei tarvitsisi sokereitakaan seurata niinkuin 2,7kg syntyneellä esikoisella.
 
Devilangel, Sullakin hyvät viikot kumminkin :) Vaihteleekohan nuo käytännöt sitten kuinka paljon? Oon myös käsittänyt että pidettäis sairaalassa siihen 37 viikolle.
Toivotaan että kuuntelisivat sua! Kyllä varmasti itse tiedät jo kokemuksesta mikä olisi parasta juuri sulle ja sun lapselle.
 
En tiiä. Oyssissa ainaki päästivät. Kuulema nykyään pääsevät aikasin,ku jos syövät hyvin ja hengitys hyvä.
Tosiaa mulla nyt raja ylittyy että eivät estele jos tulee.
Toivottavasti kuuntelevat. Kyl se riippuu nii paljo työntekijästä päästääkö ja kuunteleeko yms. Neljännen,ku tein pidettiin iha upona. Aamupesuja tein neitille, nii vanha hoitsu tuli kunnolla töniin mut pois ja äkäsesti sano, että mitä sä oikein teet. Mene siitä. Osaatko edes tehdä Aamupesuja oikein. No mä sille äkäsemmästi sanoin et enköhän jumalauta osaa ku neljäs lapsi. vieressä apua pyysi itkien ekan esikoisensa saanut äiti. Ei kuulema osaa. Siitä sanoin sille hoitajalle,et auta ny helvetti tuota, ku apua tarvii ja vauvaki itkee kilpaa äitin kans. Kuulema joutaa odottaan ja kyllä se osaa. No mä menin auttaan itkevää äitiä ja sain äidiltä lämpimät kiitokset. No molemmat tehtiin hoitajasta valitus. Sama hoitaja mulle sano ekana iltana,että me ei sitte olla täällä sen takia,että hoidetaan teidän vauvoja. Jos haluat kahvioon tai pesulle pyydä joku muu äiti vahtiin. No näytti moni yöksi vievän vauvan hoitoon. Mä en niinku en koskaan oo vienyt. Viimeisenä yönä pyysivät vauvaa hoitoon että saisin nukkua. Sanoin ettei tarvitse. Näyttää hoidettavia riittävän ilman mun vauvaaki. Samalla kerroin vanhasta hoitajasta joka kielsi hoidon. Oli eri ääni kellossa kotiutumisaamuna. Viidennen aikana vauva vaa huus.. Nukuin kahden vuorokauden aikana muutaman tunnin pätkissä... Sama ralli jatku reilu vuoden kotona. Kannattaa tosiaan pitää sairaaloissa puolensa. Ja antakaa vauvaa hoitoon jos huutaa paljon.. Ja jos vauva yöt nukkuu hyvin niinku mulla neljäs,nii ei kannata 2h välein herättää syömään jos hoitajat vaatii. Mä en suostunut herättää kerta nukku. Ja kasvo normaalisti.
 
Siis urpona . Anteeksi "pieni" purkaus. Alkanu vaa miettii synnytystä ja sairaalaoloa josta tullu iso painajainen mulle
 
Onpas inhottava hoitsu ollut! Mua suututti esikoista herätellä 3h välein syömään, toisaalta ymmärrän syyn mutta vauvasta näki että olisi halunnut vain nukkua. Pelkkään herättelyyn meni aina puolisen tuntia ja syöttäminenkin oli hytkyttelyä että pysyisi hereillä ja imisi. Kotiin kun päästiin annoin nukkua 4tuntia ja herätin, vauva söi ensimmäistä kertaa ilman että koko ajan sai vatkata hereille. Paino lähti hyvin nousuun ja imetys onnistui, vauvankaan sokereissa ei ollut missään vaiheessa mitään häikkää
 
Muistan kanssa atsirk miten rasittavaa tuo sairaalassa pojan herättely 3 h välein syömään oli! Meillä 2,9 kilonen ni piti just herätellä yöllä vähän väliä. Nyt toivon kanssa ettÄ mahdollisimman nopeesti kotiin pääsis ja kysissä kuulema päästävät kotiin pian jos vaan vauvalla ja äidillä kaikki kunnossa:)
 
Ja devilangelilla ollu kyl ihan painajaismainen hoitaja sairaalassa! Ite muistan et sai olla aika rauhassa ja auttovat ku apua pyys ku esikoinen synty:) pesut neuvo sillon ekana aamuna mulle ja minä sitten illalla neuvoin omaa miestä.

Sit tuosta supistelusta ja painatuksesta. Mulla alkanu ihan pienelläki kävelylenkillä tyyliin jo postia hakiessa painattamaan! Nyt sitten kävin tänään ekaa kertaa uimassa ku neuvolassa suosittelivat ja teki kyllä hyvää. Kolmesti kyllä supisti kesken uinnin mut en hukkunu :grin saunassa ku pyörähdin ni se sen sijaan aiheutti aikamoiset supistelut. Torstaina ajattelin uudestaan käydä uimassa kun esikoisella hoitopäivä:wink tuntuu et muuten vaa turpoon ja lihoon ku ei enää pysty kunnolla kävelemää:nailbiting:
 
Puenikokoisella toki herättely tarpeen,mut ei 2h.. Ite ehi levähtää ja sillo maitua tuu. Meillä vauva tankkaus pvän ja varsinkin illan,nii ei tarvinnu yöllä syöttää. Kerranki oli lapsi joka nukku yöt.
 
Nii se oli ja toivon ettei enää ikinä tuu mun hoitajaksi. Vaadin vaihtua heti.
Sama mulla painatuksen kans..Joka yltyy aikalailla aina supistukseksi. Uintia en selän takia voi harrastaa. Jostai syystä vesi saa mun selän posahtaan etten kävele moneen päivään. Kiloja tulee,mut ei voi mitää. Laihdutus taas alkaa heti,ku lääkäri antaa luvan. Tänää taas päivä jolloin ei paljoa liikuta,ku supistaa ja työnnättää.
 
Mulla on omenaposket helottanu koko päivän ja ruokahaluttomuus vaivaa.
Osaako kukaan sanoa voiko noissa kortisonipistoksissa olla sivuvaikutuksena tuommoista?
 
Kortisonin sivuvaikutushan on se et naama alkaa helottamaan. Ruokahaluttomuudesta en nyt muista onko yks sivuoire. Muistatko mikä sen kortisonipiikin nimi on mitä sait ku sen voi kurkata sieltä lääkkeen nettituoteselosteesta :wink
 
Jännittävää kuulla että minkälaisia hoitsuja nuissa sairaaloissa on, kun itekkin sinne Oyssiin sitten joudun kun sen aika on. Musta tulee varmaan lempparipotilas siellä kun nää raskaushormoonit on saanu mut sanomaann aika ärhäkästi, jopa anopille :D
 
tseitsei: siellä on moneen lähtöön hoitsuja. Mut suurin osa ollu tosi kivoja eikä oo tarvinnu äristä. Paitsi sille muorille. Tiukkana pitää olla sen tiedän. Mä sanon äkäisesti ilman raskaushormoonejakin :-D. Ainaki tarvittaessa ;-). Oliko sulla la millo? En enää muista keltä oon aikaa kysellyt ja keltä en :-D
 
Hattara, Kiitos tiedosta! Peiliin katsoessa tänään näky on ollut melkonen kun kunnon omput poskissa. :)
Jotain kätilö osastolle mentäessä selitti kun otti allergioita ylös että sitten ei voi tietää... omenaposket... kortisooni ja jäin miettimään että niin mitähän mahto sanoa.
Enkä muista nimeä, yritin jo potilastiedoista katsoakin mutta mulla ei oo kirjattu mitään tietoja koko käynnistä, ainenkaan mun nähtäväksi.
 
Devilangrl616: 29.11. on mulla laskettuaika, mutta saa nähä pitääkö paikkansa kun meijän suvussa ja miehen suvussa on ollu ennenaikasia monia, minä ite mukaanlukien. Synnyin melkein kolme viikkoa etuajassa ja samoin mun sisko ja siskon poika.
 
Minä ite oon kahta viikkoa.. Mut ei oo luottamista siihe mite sivulla menny tai siihen,että jos äidillä on ollu nopea synnytys nii itellä on kans. Ei ainakaa mun kohdalla :-D. Mulla on aikaisin syntynyt vkoa ennen la käynnistettiin pitkään kestäneitten kovien supistuksien ja kipujen takia. Muut menny parista päivästä kahteen viikkoo yli. Jospa se tseitsei sullakin malttaisi pysyä vielä tovin sisällä:-)
 
Takaisin
Top