laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sepä se kun ei siihen pysty vaikuttamaan kuinka asiat on.. Voi vaan toivoa parasta! Vatsa kyllä kasvanut jonkun verran, että kyllä olisi kumma jos kaverilla ei kaikki kunnossa olisi. Mutta nyt on vaan odotettava torstaita eikä spekuloida asiaa sen kummemmin!!

OH, hyvä löytyi sellainen forum :) liityn nyt itsekin tänne.. Odotan nyt toista lasta :) viikkoja hetkeellä 11+2

Kerron sitten oman tarinan myös.

Minä plussasin tammikuussa ja menkkojen mukaan olisi ollut viikoja sillon 6+3 , mutta kuin pääsin neuvolaan . Neuvola täti toteesi ,että viimeisestä menkkojen päivästä olisi viikkoja 8+2 . Kun pääsin pyynnöstä ultraäänikuvauksiin heti seuraavana viikkona selvisi,että viikkoja onkin 3 vko vähemmän . Ei sit mitään , minua ei se haitannu ollenkaan . Meni viikko ..toinen ja alkoi pahoinvointi. Ruoka ei pysynyt ollenkaan sisällä ei edes huikka kylmä vettä. Asia selvä ,ensimmäisen raskauden aikaana oli sama asia. päivät menivät hitaasti ...yks aamu kun oltiin mieheni isän luona aloin oksentelee verta. Menimme sitten ensisiaisesti nopeasti päivystyksen jossa minulta löydetti sivuääniä sydämmestä ja pistettiin tiputukseen ja laiettiin lähete kirurgian osastolle josta sitten lähete palautetiin. Pääsin kotiin . Seuravana päivänä alkoi todellla paha ja runsaas verenvuoto soitin ambulassi ja kuljetetti minut nopeasti sairaalan jossa odotin 5 tuntia että pääsen gynekologin vastanotolle . Kävin sielä ja raskaus iha kohdun sisällä, sikiö sydän äänet löytyi ja sikiö vastasi viikkoja 9+2 jäin yöksi synnytysostastolle seuratavaksi ja laidetti mulle tippaa. Gyne sanoilla ei tarvi olla huolisssaan , alkuraskaudesta on se normaali. Niin kauan kunnes veri ei ole kirkasta ja ei ule hyydymiä.Ja todetiin ,että veren vuoto johtuu siitä ,että kohtu on alhaalla . Nyt olen ollut n viikon kotona pahoinvointi vaihtelee ja verenvuotoa edelleen on. Tänään kysyin neuvolasta uutta aikaa että pääsisi tarkistuttamaan onko vaaveli vielä hengissä. Muuten ultraan sain ajan 27.4 sillon mitataan sitä niskaturvousta yms.

Onneksi olkoon plussaneille , ja osaanotto aprikoosille

Muokattu viimeksi:
Voi aprikoosi. Iso halaus sinne.

Jotenkin tässä taas näkee sen, miten yleisiä oikeasti keskenmenot on. Hullua, miten monilla se on tässäkin ryhmässä osunut kohdalle. Elämä on niin hemmetin hauras. Ja kuitenkin sitkeästi niitä lapsia myös tulee.

Itselläni eka neuvola tunnin päästä. Ja hyvin aamu-uninen ukko ilmoitti tulevansa mukaan.

Mulla ensimmäinen ultra ensi viikolla kun neuvolan mukaan tulee se 12vko täyteen. Tällä laskurilla kun laskee niin se antaa vähän vähemmän viikkoja, mutta kai se neuvola on nyt oikein. Tänään kävin lääkärissä ja sain antibioottikuurin, toivotaan että tämä flunssa nyt sitten hellittää edes jotenki.

Täällä tämä päivä menty taas petipotilaana.. Oksentelun ja huimauksen takia.. Noh nyt oottelen sitten postia saapuvaksi, menin höyrähtämään ja tilasin netistä aikani kuluksi kotidopplerin :D tänään siis 11+1 ja odotan että tämä alkuraskaus on ohitse ja että se kuuluisa keskiraskauden uudelleen herääminen elämään tulee :D

Tulkaahan sitten Justme86 ja Elennah kertomaan ultrakuulumisia :) mä oon kanssa Vanilja meinannut monta kertaa tilata dopplerin, mutta varmaan olisin laite käsissä koko ajan jos sellaisen saisin ja ressaisin vaan koko ajan. Että mulle ehkä saa riittää neuvolakäynnit ja ultrat :D

Kai sitä jo itsekin uskallan esittäytyä :) melkein plussauksesta asti oon lukenu tätä ketjua mutta nyt vasta uskaltauduin tekemään tunnukset. Odotan ekaa omaa lastani, nyt rv 9+1. Viikko sitten ultrattiin ekan kerran, ja siellä se pikkusintti köllötteli <3 Nyt odotellaan malttamattomasti nt-ultraan aikaa! Perheeseen kuuluu myös 7v ihana tytärpuoli, joka ei vielä tiedä tulevasta perheenlisäyksestä. Äitienpäiväviikonloppuna ajateltiin tulla kaapista ulos, kun lähisukukin on sopivasti koolla! Mulla raskaus ei tuu olemaan helpommasta päästä kun selässä on vikaa jonkin verran, kipulääkkeitä joudun ottamaan valitettavasti joka päivä :/ onneks annostukset on pysyny pienenä, eli riskitkin on suht pienet. Lääkärin kanssa on siis lääkitykset muutettu jo alkuvuonna ihan tulevaa raskautta ajatellen :) Painoo on tullu varmaan 3kg jo lisää kun koko ajan täytyy syödä ettei tuu paha olo, näkyy 155cm varressa jo aikamoinen möhömaha :D Ja oon syöny kyllä aika terveellisesti, mutta silti vaan turvottaa. Väsyttää ihan hirveesti, huono olo varsinkin iltasin ja nyt on migreeni aktivoitunu viimeisen parin viikon aikana.. Tänään alko akupunktio, jos sillä sais kohtaukset vähenemään :) Onko täällä muita kipukroonikkoja?

Täällä kanssa nt ultrassa käyty eilen. Pikkuinen oli vielä nukkumassa ja ujon puoleinen, ei mieluusti halunnut näyttäytyä. Kieltäkin näytti hoitsulle :p Isältä saatuja ominaisuuksia. Mutta kaikki oli hienosti ja laskettu aika muuttui halloweeniin. Rakenne ultraan kesäkuussa, ei malttais odottaa että näkis pikkuisen taas :Heartred:Heartbigred:Heartred

Mulla on nyt varattu jo ultra aikakin. Nelisen viikkoa pitäisi odottaa. Mutta sitä ennen on labra ja neuvola lääkärillä käynti. Paras uutinen oli, että paikallisella neuvola lääkärillä on nykyään myös ultra ja tällä on tapana ultrata joka kerta. Eli tiedossa on ihan ylimääräisiä ultria.

Rohkenin kans kirjautua tänne teidän muiden marrasmammojen joukkoon :) Toki olen seuraillut tätä palstaa jo tovin ja saanut paljon vertaistukea kun lueskellut teidän muiden kuulumisia.Eli tässä vähä taustatietoa ..Tikutin elämäni ekan plussan maaliskuussa vaikka ikääkin on jo pian 36v.Reilu viisi vuotta yritettiin lasta luomuna mutta mitään ei kuulunu. Tammikuussa päästiin hedelmöityshoitoihin ja heti ekasta ivf:n tuoresiirrosta tuli ne kuuluisat kaksi viivaa testitikkuun :) Varhaisultra tehtiin automaattisesti rv 7+1 aprillipäivänä ,voi sitä helpotuksen ja ilon määrää kun näki että kaikki on ok! Neuvola oli viime viikolla ja sielä kuultiin sydänäänet <3 Kaikki on mennyt tähän asti hyvin,välillä sitä melkein on unohtanutkin olevansa raskaana kun mitään suurempia oireitakaan ei ole ollut. Mutta tällä viikolla 10+ alkas kamala väsymys painaa ja tänä aamuna heräsin järkyttävään mahakipuun,vähä join vettä ja oksensin muutaman kerran. Äkkiä päästiin polille ultrattavaksi ja siellä onneksi minillä kaikki hyvin! Vähä vielä heikko olo ,taitaa mennä koko päivä sängyssä huilaten. Tuli vähäsen pitkä tarina,mut kiva jos jaksoitte lukea loppuun asti :)
Onnea kaikille odottajille ja osanotot menetyksen kokeneille!

Muokattu viimeksi:
Onnittelut Mariska teille! Melkein liikutuin tarinastasi :). Ihana lukea tuollaisia onnellisia tarinoita varsinkin noin monen vuoden yrittämisen jälkeen.. Kaikkea hyvää odotukseesi!

Kiitos Himpula! Kyllähän tässä on pitkä ja kivinen tie kuljettu,tunteet ollut yhtä vuoristorataa. Eihän sitä silloin kun täytti 30 ja alkas suunnittelemaan perheen perustamista niin tullu mieleen että tästä tulisi näin pitkä matka. Täytyy myöntää että katkeruuskin on välillä nostanu sarvia kun olen kuullut että joillakin oli tärpännyt heti ekasta kierrosta kun itse painiskeli lapsettomuuden kanssa. Mut ajan kanssa nuo ajatukset on helpottunu ja ajattelen että ei se muiden onni ole multa pois ja vilpittomästi iloinnut muiden raskauksista. Nyt on minun vuoroni olla onnellinen kasvavasta masusta mutta silti välillä surullinen kun ajattelen pareja jotka ei välttämättä tule saamaan ikinä sitä omaa nyyttiä syliinsä hoidoista huolimatta.

Nannuska, Pauliina, Justme ihania ultrakuulumisia. <3

Mariska valtavasti onnea teille ja kaikkea hyvää tähän raskauteen. <3

Takaisin