OH, hyvä löytyi sellainen forum :) liityn nyt itsekin tänne.. Odotan nyt toista lasta :) viikkoja hetkeellä 11+2
Kerron sitten oman tarinan myös.
Minä plussasin tammikuussa ja menkkojen mukaan olisi ollut viikoja sillon 6+3 , mutta kuin pääsin neuvolaan . Neuvola täti toteesi ,että viimeisestä menkkojen päivästä olisi viikkoja 8+2 . Kun pääsin pyynnöstä ultraäänikuvauksiin heti seuraavana viikkona selvisi,että viikkoja onkin 3 vko vähemmän . Ei sit mitään , minua ei se haitannu ollenkaan . Meni viikko ..toinen ja alkoi pahoinvointi. Ruoka ei pysynyt ollenkaan sisällä ei edes huikka kylmä vettä. Asia selvä ,ensimmäisen raskauden aikaana oli sama asia. päivät menivät hitaasti ...yks aamu kun oltiin mieheni isän luona aloin oksentelee verta. Menimme sitten ensisiaisesti nopeasti päivystyksen jossa minulta löydetti sivuääniä sydämmestä ja pistettiin tiputukseen ja laiettiin lähete kirurgian osastolle josta sitten lähete palautetiin. Pääsin kotiin . Seuravana päivänä alkoi todellla paha ja runsaas verenvuoto soitin ambulassi ja kuljetetti minut nopeasti sairaalan jossa odotin 5 tuntia että pääsen gynekologin vastanotolle . Kävin sielä ja raskaus iha kohdun sisällä, sikiö sydän äänet löytyi ja sikiö vastasi viikkoja 9+2 jäin yöksi synnytysostastolle seuratavaksi ja laidetti mulle tippaa. Gyne sanoilla ei tarvi olla huolisssaan , alkuraskaudesta on se normaali. Niin kauan kunnes veri ei ole kirkasta ja ei ule hyydymiä.Ja todetiin ,että veren vuoto johtuu siitä ,että kohtu on alhaalla . Nyt olen ollut n viikon kotona pahoinvointi vaihtelee ja verenvuotoa edelleen on. Tänään kysyin neuvolasta uutta aikaa että pääsisi tarkistuttamaan onko vaaveli vielä hengissä. Muuten ultraan sain ajan 27.4 sillon mitataan sitä niskaturvousta yms.
Onneksi olkoon plussaneille , ja osaanotto aprikoosille