laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla laski paino n. 1,5 kiloa alkuraskauden pahoinvoinnin takia, mutta nyt oon kohta viikon pystynyt syömään paremmin, niin paino noussut kilon. Nyt on kyllä herkutkin maistunut, että yritän nyt rajoittaa niiden syömistä yhteen päivään ja silloinkin rajallinen määrä. Toki nyt on vieläkin ruokia mitkä etoo, joten täysin normaalisti en pysty syömään esim. Liha ja kalaruuat ja juusto etoo.

Oho miten erilaista painon kertymistä (ja joillakin TIPPUMISTA) raskauden aikana! Mulla on painoa tullut jo n. 6 kg tän alkuraskauden aikana (nyt 11+4) ja viime raskaudessa yhteensä tuli 17 kg. Mulla kun tää paha olo on ollut sellaista etomista, johon auttaa syöminen, ja on tosi tiheään nälkä eikä ole ollut ollenkaan oksentamista eikä ruokahaluttomuutta, niin ei ole päässyt se paino tosiaankaan tippumaan. Viime raskaudessa kuitenkin 1 kk aikana synnytyksestä oli lähtenyt raskauskiloista 13 pois. Kai mulla tää vaan kertyy näin.

Joo tosi erilaisia ollaan! Siksi tää foorumi on kiva niin näkee mitä kaikkea ja miten erilaisia juttuja voi tulla. Osaa pitää sitten itsestään huoltakin paremmin ku ymmärtää mikä kaikki on normaalia ja mistä tarviis huolestua...

Voi vitsi olis upeaa painaa synnytyksen ja imetyksen jälkeen vähemmän, kuin ennen raskautta. Jotenki mun suvussa vaan on näyttänyt menevän vähän toisin päin mutta jospa olisin poikkeus. :) liikapainoa mulle kertyi 10 vuoden aikana varkain, ja vaikeaa on ollut pudottaa. Pikkuhiljaa on onnistunut kyllä ja olin tyytyväinen jo siihenkin tilanteeseen, että 2 viime vuotta paino ollut sama.

Mä lihoin imetysaikoina kaikki takas :D Kakkosen syntymän jälkeen päätin, ettei niin käy ja pudotinkin vielä 5 lisäkiloa ja olin kevyempi kuin vuosiin. Sitte tuli mutkia elämään, viime vuosi oli yks elämäni rankimmista vuosista, liikunnalle ei liiennyt enää aikaa saati jaksamista ja syömiset palas vanhaan... Josko nyt saisin vielä kolmannen mahkun ja paino ei ainakaan nousis nytkään raskauden aikana, niin voisin sitte imetysaikana koittaa taas tsempata :)

• Tykkään
Reaktiot: Pii
Plääh Azalea just ku aloin toivoa hoikempaa tulevaisuutta :D

Ei vaan, omat elämäntilanteet vaikuttaa kans hirveesti. Luulen että kun vauva tulee niin alan huomaamattaankin liikkumaan enemmän ja siis elämään aktiivisempaa elämää kun viime vuodet ollut aika lailla väsynyttä työ-sohva-sänky-elämää.

Mä olin aikamoinen sohvaperuna edellisen raskauksien aikaan, lisäksi harjoitussupisteluja tuli niin paljon että estivät vähäisenkin liikkumisen raskauden puolivälistä alkaen... Nyt on elämäntilanne sillä tavalla eri, että liikunnasta on tullut rakas harrastus, tosin ylipainoa on n. 10kg raskauksien myötä tullut ja on ollut tosi vaikea päästä niistä eroon. Toivon, että tällä kertaa en keräisi painoa yhtä reippaasti kuin edellisissä ja että liikunnan myötä pääsisin ylimääräisistä kiloista myös helpommin eroon.

Aika hauska sattuma muuten! Mun vanhin kummityttö oli tänään käymässä ja tuli puheeksi kun hän täyttää marraskuussa 18v... Varmistin häneltä vielä, että mikäs päivä se synttäripäivä nyt olikaan ja se on sama kuin tämän odottamani papusen eli 22.11, kun se neuvolassa tuohon nyt muutettiin! Siinä hymyilin mielessäni vain hiljaa, saa pysyä salaisuutena nt-ultraan asti. Esikoisen la oli aikanaan sama kuin mun oma synttäripäivä ja keskimmäisen la mun isäpuolen synttäripäivä.... Eri päivinä kylläkin molemmat syntyivät.

Mäkin olin rv 26-> supistelujen takia pääasiassa sohvanomana, mut raskaus vaan jotenkin kummasti vie mun ruokahalun ja moninkertastaa aineenvaihdunnan; muuten oon yleensä ennemmin ummetukseen taipuvainen, mut raskauksien aikana ei moista vaivaa oo koskaan ollut :D

Ylimääräistä on täällä :) mutta 12 kg lähti ihan alkuunsa sitten tullut 200g lisää;D nyt laihtumaan päin kun mikään ei maistu mutta ei myöskään housut mahdu jalkaan;D

Joo, mulla on varaa laihtua vaikka sen 20kg eikä silti vielä edes hoikkuuden portteja kolkuteltais :D :D

Azalea ei täälläkään... Ei menny tasan onnen lahjat kaikki muut kokosuvusta molemmin puolin yli170 musta tuli persjalkanen 163:D

Mulla nousi paino ihan alussa semmoset 3 kiloa, jotka nyt pahoinvoinnin seurauksena katosi, eli oon ns lähtöpainossa. Viime raskaudes keräsin 12 kg, jotka lähti pois ihan huomaamatta :)

Mulla jo ukko huomautti, että sitä painoa ei ihan kamalasti varmaan sais tippua. Mä kun olen suht pieni. Rauhoittelin sitten mokomaa, että joillakin tippuu useampi kilo ja seKIN on ihan normaalia. Ja mun etominen ei kuitenkaan ole vielä missään sairaissa mitoissa. Mies kun muistaa esikoisen odottamisen melko hyvin, ja silloin mua etoi tooodeeella lievästi ehkä viikon. Nyt se on niin huolissaan, kun juttelen norjaa välillä.

Esikoista odottaessa mulle tuli noin 15kg, josta suurin osa jäi laitokselle. Olisko ollu nelisen kiloa mitä jäi ja nekin lähti parissa kuussa ihan yrittämättä. Nyt tietysti on ikääkin enemmän, että jos kiloja tulee, niin tuskin katoaa yhtä sujuvasti. Mutta en varsinaisesti ota ressiä, koska lähtöpainokin on melko pieni.

Mulla on tainnut tulla jo sen 4kiloa painoa, enkä tiedä mistä. Tissit kai sit... Täytyy vaan jatkaa normi elämää ja toivoa ettei liikaa tule... Tällä viikolla olis verikokeet, hyh...
Onnea aprikoosi ultraan!

Aprikoosi tuuhan kertoo ultrakuulumiset sitten :)

Täällä ultran sain siirrettyä 6.5 <3 enää 16 päivää!

Minulla ei kai ole painoa tullut vielä kuin reilu kilo, mutta jännityksellä seuraan, miten tämä etenee. Herkuttelusta on kovin vaikea pitäytyä pois, etenkin kun aurinko paistelee, niin jäätelöä tekee mieli joka päivä.

Meillä on huomenna nt-ultra ja voi elämä, että välillä nostaa pelko päätään :nailbiting: Eilinen meni herkkistellessä ja murehtiessa, että kuitenkin jotain on pielessä. Pitäisi vaan jaksaa uskoa ja luottaa todennäköisyyksiin, mutta pelottaa se silti. Muutenkin nämä mielialat ovat alkaneet nyt heitellä enemmän aiempiin viikkoihin verrattuna. Että kun etominen on vähentynyt, niin itkeminen ja kilahtelut tulee tilalle :grin

Minulla on tullut painoa lisää 3 kiloo. Ne tuli aika nopsaan alussa kun oli "ahmattivaihe", hirmu nälkä koko ajan ja olis voinu vähän terveellisempiä välipaljoa ottaa. Nyt on toi ruoanhimo jo normalisoitunu että pariin viikkoon ei oo paino noussu.

Perjantaina oli eka neuvola ja kuultiin pienokaisen sydänäänet ekaa kertaa, tuhatta ja sataa pieni sydän siellä pamppaili. Kyyneleethän siellä tuli, aivan uskomaton tunne. Parin viikon päästä on se eka ultra ja voi kun on pitkä aika odottaa :)

Miä kävin äsken päivystyksessä ultrassa kun piti tosiaan epäsäännöllisen kierron takia määrittää LA. Noh, taidan siirtyä kuitenkin takaisin tonne joulukuisten puolelle :D 7.12 tuli arvioksi ja viikot nyt 7+0. Huh ois nyt voinut vähän pidemmällä olla. Vielä monen monta viikkoa "turvallisille"vesille...

Aprikoosi toivottavasti nt-ultrassa oli kaikki hyvin! :)

Tuhina onnea hyvistä ultrakuulumisista ja voin sanoa, että myös joulukuisissa on aivan yhtä ihania odottajia kuin täälläkin. :) <3 Täällä entinen joulukuinen, jonka la aikaistui marraskuun puolelle. :)

Takaisin