laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis omista kipuiluistani. Neuvolan tätsy antoi tänään vinon pinon luettavaa. Ihana terkka kaikin puolin. Sydänääniä ei vielä kuulunut (rv 9+5), vaikka olen hoikka. Tosin pari kaikua monitori antoi sykkeellä 142-146.

Minäkin nyt uskaltaudun tänne kirjoittelemaan. Ensiksi kuitenkin pahoittelut ja voimia keskenmenon kokeneille :( ja onnea kaikille odottajille ❤️

Itsellä ihka ensimmäinen raskaus alussa, LA on 26.11. Ekassa ultrassa on käyty, kun ei oikein käynyt yksiin raskaustestin plussausajankohta ja viimeisimmät menkat. Ekat testit kun oli kaikki negatiivisia. Noh, kierto oli ilmeisesti vaan vähän sekaisin ja ovulaatio oli ollut oletettua myöhemmin. Ultrassa selvisikin että kaksosethan siellä masussa mönkii, pikkuset oli niin suloisia ja sydämet löi hurjaa vauhtia :) nyt vaan toivon että kaikki menee hyvin ja molemmat pikkuiset pysyy kyydissä mukana ja kehittyy hyvin. Jännittää kyllä hirmuisesti kun ihan ekat lapset tulossa ja heti kaksi ❤️❤️ seuraava ultra onkin sitten neljän viikon päästä, sitä jo innolla odotan.

Ihana kuulla että Esmallekin on kaksoset tulossa :) Tutuissa kun ei ole kellään kaksosia eikä sitä kautta vertaistukea. Suvussa kylläkin aiemmin ollut kaksosia :)

Oih jo kaksi jotka odottavat kaksosia ♡ itsellä oli jossain vaiheessa sellanen olo että mukana voisi olla enemmän kuin yksi :) tosin kahen viikonpäästä vasta ultraan ja sillon pääsee näkemään onko siellä edes yhtä asustamassa yksiössään :D

Mä oon kummallakin aiemmalla kerralla pelännyt, että ois kaks (mun suvun lapset on tunnetusti niin villejä, että kaksoset ois kyllä ennemmin kirous kuin siunaus :P ), kun oireet on olleet niin rajuja. Kakkosen kohdalla kätilö epäili, että istukan vieressä vuodellut hematooma johtui toisen alkion kiinnitysyrityksestä tai että siinä jopa hetken olis joku ollut. En osannut edes harmitella sitä, että mahdollisesti toinen kahdesta ois mennyt kesken, kun luulin, ettei kohdussa ole enää mitään elämää ja oli pelkästään iloinen yllätys, että tuo yksi siellä vuodoista huolimatta köllötteli <3 Nyt ei oo mitään sellasta tunnetta/pelkoa, että ois kaks, oon vissiin jo oppinut, että mulle ei vaan hcg sovi, kun vointi on aina näin karmaisevan huono.

Sannuliini, onnea kaksikosta! Huh, näin itse ekaa odottavana mietin, kuinka paljon yksi lapsi mullistaa elämää, saati että niitä tulisi kaksi yhtä aikaa :grin Teille tulee tuplasti vilskettä marraskuussa.

Kiitos :happy: juu meillä miehen kanssa on paljon mietitty että kuinka elämä nyt mullistuu kun pikkuiset tulossa, eikä kummallakaan ennestään lapsia. Noh, saapa ainakin kaiken energian sitten kohdistaa kaksosiin ❤️ Vähän hirvittää että kuinkahan sitä sitten pärjää ja osaa vauvoja hoitaa, vaikka toisaalta ollaan tosi innoissamme, ja mun vanhemmat asuvat lähellä niin apua on varmasti tarvittaessa saatavilla. Mun ja miehen vanhemmille myös ekat lapsenlapset, niin he on kaikki todella innoissaan tulevasta isovanhemmuudesta ja odottavat innolla että raskaus etenisi vähän turvallisimmille viikoille ja pääsisi jo ostelemaan kaikenlaista:)

Moikka! Mä oon seurannu tätä jo pitkään ja nyt viimein itsekin uskaltauduin tänne. Jos joskus haluaa sinne salaiseen ryhmään niin täytyy jo aloittaa..

Eli oon nyt 10+1 ja esikoista odotellaan. Molemmat innoissaan ja aiemmin oli vähän et onko siellä oikeesti edes ketään? Mutta kai siellä on, eka ultra vappuaattona. :) sitä odotellessa! Oireina oli aluks huono olo kun vatsa oli tyhjä ja rinnat aristaa, mutta nyt on huonoa oloa iltaisin. Mutta huomasin että illalla sillä on väliä mitä syön ja mihin aikaan, niin pystyn kokeilemaan mistä tulee huono olo ja mistä ei, jes!

Mulla on iltasin myös huonompi olo. Eikä tilannetta paranna yhtään se, että mutään ei tee mieli ja kaikki ällöttää.. Töissä jaksaa päivän, vaikka väsyttää. Odotan, että olot normalisoituis.

Vähän erilainen aamu tänään, oon saanut juosta pään pönttöön vissiin sen seittemän kertaa, ja tänään olis muistotilaisuus mihin pitäis parin tunnin päästä mennä... :/

Tervetuloa sannuliini ja karpal0!

Mä oon suurimmaks osaks kirjoitellut salaisii ja tänne kirjoittelu jäänyt vähemmälle, lukemassa silti käyn säännöllisesti :)

Tervetuloa sannuliini ja karpal0! Sannuliinilla on sitten marraskuussa todella vilinää. Täytyy sanoa, että omalla kohdallani nt-ultra jännittää todella tuostakin syystä, meillä on suvussa kaksosia. Jos tähän hulinaan vielä tuplat tulisi niin voi hyvää päivää...

Tuplat olisi ihanat! Olen toivonut aina, että saisin 5 lasta, joissa olisi yhdet kaksoset. Mies ei ole niin innoissaan vaan ilmoitti, että niiden kanssa on varmasti hankalaa, ainakin mitä Jaajon juttuja on radiosta kuunnellut.. :P No onneksi suvussa on kaksosia vaikka kuinka paljon, voisi vaikka joskus käydä tuuri. ;)

Meillä mies oli ennen mun tapaamista ajatellut ettei ehkä koskaan hanki lapsia, nyt sitten ajateltiin että jos nyt kuitenkin sitten yhden murusen saisi. Ja ollaankin saamassa kaksi ❤️ Miehelle oli vähän shokki kun ultrassa näkyi kaksi pientä. Itse jotenkin jo aavistelin aiemmin, ja edellisenä iltana oli varma tunne siitä että kaksi siellä on :happy: nyt ollaan kyllä molemmat tosi innoissamme ja mieskin on onnessaan kahdesta pienestä alusta :) aina sitä ei elämä mee ihan niiden omien suunnitelmien mukaan, ja hyvä niin :happy:

Tervetuloa ja onnittelut teille sannuliini ja karpal0! :)

Sannuliini aivan mahtava saada tänne toinen tuplamasu. :) Meillä ei ole suvussa ollenkaan kaksosia enkä todellakaan osannut yhtäään aavistaa, että kaksoset olisi tulossa. Vaikka jännittää ihan hirveesti niin samalla olen todella onnellinen, että minusta tulee kaksosten äiti. ❤️ Täälläkin samoja huolia, mutta toivotaan että meidän pienet voi ja kasvaa hyvin. <3Onnea ja tsemppiä odotukseen! :)

Kaksoset. Ei mulle ole käynyt mielessäkään, mutta meiän suvussa on melkoinen määrä kaksosia. Tai siis äidin ja isän sukupolvi jätti kaksoset tekemättä ja siellä on kummassakin suvussa juuri jokatoinen polvi kaksosia vääntänyt. Voi moro. Mun maailma kääntys hetkeksi täysin kaaokseksi, jos kävisi ilmi, että onkin tulossa kaksi.

Turboananas kääntää mun sisuskaluja edelleen. Sujuvaa norjaa olen posliinialttarilla esittänyt muutamia kertoja. Ei kiva. Lämmin ruoka edelleen on ajatuksena ällö, mutta saan kuitenkin pieniä annoksia yleensä alas. Enemmän kuitenkin vesi/mehu/hedelmä/jugurtti-linjalla edelleen.

Piikkipensas kahteen viikkoon en ole saannu mitään lämmintä ateriaa alas! Huono olo ollu kolme päivää ! Tänään hain sipsiä jos saisin suoloja kohilleen:)

Kiipeli: Mulla myös helpotti paha olo tällä viikolla ja menossa 10 raskausviikko. Mä olin ihan paniikissa, kun yhtäkkiä olikin ihan hyvä olo ja olin varma, että kesken on menny. Sitten mä luin jostain, että viikolla 10 pahoinvointi saattaa helpottua ja väsymys voimistuu ja just noin mulle kävi. Toki mulle tulee heikko ja paha olo, jos en oo pariin tuntiin syöny, mutta ei oo enää sellainen etova olo koko ajan.

Takaisin