laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi kumpa mullakin tällä kertaa kävis noin! :) Ei tarttis taas puoleen väliin yrjöillä. Vähemmällä toki ainakin vielä oon päässyt kuin aiemmin, joten toivoa on ;)

Mä olen kuullut, että monilla helpottaa viimestään rv12 (jos on helpottaakseen). Toi viikko 10 sopis mulle kyllä paremmin. Ei yhtään jaksa tätä. Jäänyt lenkkeilykin kokonaan. Tänään kävin pienellä kävelyllä, kun ajattelin, josko happihyppely helpottas, mutta eiiiiiii. Hyvä etten ojanpohjalla ollut sitä norjaa vääntämässä...

Täälläkin pahoinvointi/etominen helpotti 10viikon tienoilla, olo on yllättävän hyvä ja ulkoilu helpotti silloin kun olo oli huonompi...

Toivottavasti täälläkin oksentelu helpottais "jo" noilla viikoilla!
Mulla oksentamisen aikana ja jälkeen tulee kipuja alavatsaan. Tuleeko teillä muilla? Myös sellaista paineen tuntua, jonka seurauksena ei edes uskalla yskästä kun sattuu. Tulisi jo se ultra-aika postissa, että pääsisi pian kurkkaamaan masuun ja näkemään miten asiat siellä on! :)

Mulla menossa 10+2 ja mulla kans pahoinvointi helpottanut. Välillä tulee ällötys oloja ja jotkin ruoat ällöttää todella paljon jo ajatuksen tasolla, mutta paljon parempi ku aiemmin. No reilu 5vk pahoinvointi olikin jo ihan riittävä :'D

Mulla alko oksentaminen uudestaan viikolla 12+2 eli torstaina ja tänään lensi oksennus. Sitä ennen viimeks viikolla 9 oksentanu. Etovaa oloa edelleen, ehkä vähä vähenemään päin. Väsymys taas kasvanu.

Mulla on tasaseen tahtiin ollu paha oloo. Alussa olin ihan kikseissä kun oloja ei ollut ja nyt kärsin hätää olojeni kanssa. Etoo ja ällöttää ja hajut ottaa nenään jopa sellaset tuoksut mitä ennen oon rakastanut, niin nyt ne saa vaan mahan vääntään. :confused:

Ja mulla tulee naamaan ja kaulaan niitä pieniä verenpurkaumia, kun yökkään ja yökkään, vaikkei mitään oksennettavaa enää ole...oon tosi hehkuvan näkönen :D

Mä toivon, että teillä joilla on pahaa oloa, niin se helpottuu. :) Itsellä tuota pahaa oloa ja oksentelua oli sen reilu kolme viikkoa, että taisin päästä aika helpolla,vaikka tuokin aika oli ihan kamalaa. Nyt osaan arvostaa syömistä ihan eri tavalla kuin aikaisemmin, kun pystyn syömään melkein mitä vain, toki edelleen jotkut ruuat ällöttää, mutta vältän sit niiden syömistä. :)

Sitä kun sanotaan, että jos odottaa tyttöä, se imee kaiken äitinsä kauneuden itseensä raskausaikana. Että jos Turboananas ei ole tyttö, niin sitten meille tuloo ainakin hemmetin kaunis poika :wacky:

Miten teillä muuten paino? Mulla on kadonnut kilo, enkä ihmettele. Kun ei ruoka maistu ja osa tuloo ylös, niin ei kai sitä painoa tulekaan. Muistan vain, että esikoisesta pari kiloa tuli viikkojen 6-9 aikana hyvin nopealla tahdilla, vaikka en sen ihmeemmin syönyt tai mitään. Varmaan iso osa ollut siitäkin tietysti vain nestettä.

Eilen posahti 10+0 ja oksensin ainoastaan kerran :D eli kai tää tästä helpottaa... etoo kyllä edelleen, mut eipä tartte vatsahappoja tyhjennellä pönttöön aamutuimaan. Ihanaa ajatella, et eka neljännes takana :)

Mulla heti alussa pomppas paino pari kiloa ja nyt on pysytty ihme kyllä siinä. Luulis että paino nousis ihan kunnolla kun syön koko ajan. Syön päivän aikana enemmän entä tuo mun 100kg mies. Roolit vaihtunu ku miehelle piti välillä mainita kun tuntu et syö hirveitä määriä, nyt mies ihmettelee mun syömisiä :D

Ite oon huomannut, että jos nukun aamulla liian pitkään, niin jo herätessä on pahoinvointia. Mut jos herään jo joskus kuuden aikaan syömään, niin alkaa koko päivä paljon paremmin. Noh, nyt oon sit vapaapäivinäkin saattanut herätä tosi aikasin syömään ja sit takasin nukkuun :happy: painosta en tiedä yhtään, tuntuu kun peilistä kattoo että vähän olis voinut jopa tippua. Ja ihmekös tuo kun ei pysty paljoa kerralla syömään. Vaikkei tulis huono olokaan niin ihan minisyömisen jälkeen huomaan olevani kylläinen. :happy: Toivotaan nyt et meillä kaikilla olot alkais tässä helpottaa :)

Mulla tuli muutama kilo painoa lisää jo ennenkuin tein yhtään raskaustestiä. Ihmettelin äkillistä painonnousua, koska pidemmän aikaa on paino ollut jo samoissa lukemissa. Nyt en ole uskaltanut käydä vaa'alla :P viime raskaudessa tuli lisää 5,5kg. Lähtöpaino oli silloin 10kg enemmän kuin nyt..

Mulla on tullut painoa noin kilo lisää. Ihme, ettei oo tullut enemmän, kun tuntuu, että ihan koko ajan täytyy olla syömässä eikä aina niitä terveellisimpiä ruokia. Eilen sain kanat laitettua pannulle ja ne näytti niin ällöttäviltä, että piti käydä pari kertaa oksentamassa.. söin sitten spagettia, mikä meni ihan hyvin alas.. Mäkin syön varmasti enemmän kuin mies. Aina ennen valittanut sille, kun se syö niin paljon, mutta nyt oon ollut ihan hiljaa :p

Multa on tippunu sellaset 3-4kg. Aluksi lähti vähän painoa kun aineenvaihdunta selvästi kiihty ja seuraavaks tuli huono olo. Tokihan se on jo vähän helpottanut (rv10 starttas eilen), mutta etominen jatkuu. Kokoajan saa jotain pientä syödä ettei vaan huono olo iske. Mitään ei tee mieli ja todella hankala miettiä töihin eväitä kun pitäisi kuitenki se 8h siellä jaksaa olla. Nyt on viikonloppuna tosin ollut taas huonompi olo ja varmaan ihan omaa napaa saa syyttää. Väsyttää niin pirusti niin oon kotiin jääny makoilemaan, vaikka liikkuminen varmasti helpottais olotilaa. No, jos sitä lounaan jälkeen lähtis kävelylle :) Muuten tää paino alkaa varmasti nousta jyrkästi ylöspäin jos kokoajan vaan makoilen..

Mulla on lähtenyt nyt 3 kg ja painankin vähemmän kuin melkein 10 vuoteen ! No, varaa on pudottaakin mutta en mä nyt ajatellut ihan näin laihduttaa kuitenkaan.

Mulla on paino himppasen pudonnu, mikä on kyllä ihme, oon mässäily aika huoletta sipsejä, suklaata ja jätskiä. Ei kyllä haittaa ollenkaan, vararavintoa on joksikin aikaa... Minun äidillä kuulemma paino tippu kymmenisen kiloa raskauden aikana! Oma tv ote on, ettei lisäkiloja tule. Täytyy ehkä alkaa vähän miettimään jatkossa tuota ruokavalioo ja oikeasti liikkua, ei vaan suunnitella.

Mulla on paino noussu varmaan 1-2kg. Tavoitteena olisi ettei paino nousisi kuin maks. 10kg koko raskauden aikana. Edellisestä raskaudesta raskauskiloja nimittäin jäljellä vielä 6kg. Mulla ei imetys pudottanu painoa grammaakaan vaan tuntui, että vaikka kuinka söi terveellisesti ja liikkui niin kroppa ei millään halunnut luopua grammastakaan.

Nyt kun on pahoinvointia, ei oikein mikään maistuisi. Pakko kuitenkin vähän väliä syödä jotain jotta etova olo pysyisi kurissa. Sitten sitä tulee syötyä lähinnä leipää ja muuta tosi hiilaripitoista. Olo on tosi turvonnut ja plösähtänyt :(

Mä oon kummassakin aiemmassa raskaudessa ekan puoliskon aikana laihtunut reilusti (esikosta 13kg ja kakkosesta 11kg). Toisella puoliskolla painoa tuli vaan sen mitä vauva kasvoi, joten synnäriltä lähtiessä olin tuon verran kevyempi kuin ennen raskauksia :rolleyes: Esikon synnytyksen jälkeen kävin kahden viikon päästä ostamassa kahta kokoa pienemmät farkut kuin mitä olin käyttänyt ennen raskautta, kun ne vanhat ei pysyny jalassa :D

Takaisin