laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljon on onnea ja surua täällä... Voimia sekä odottaville että menettäneille❤

Minäpä hyppään uutena tänne keskusteluun mukaan, kun viimeinkin sain rekisteröityä...

Plussat saatiin tikkuun hieman maaliskuun puoliväliä ennen, la 7.11. ja eka raskaus kyseessä.. Pillerit lopetin vasta tammikuun lopussa, niin oli melkoinen yllätys, että heti ensimmäisestä kierrosta tärppäsi. Olin varautunut vähintäänkin pahimpaan vaihtoehtoon, sen verran kaikenmoista tullut vastaan tuttavapiirissä....
Eka neuvola oli parisen viikkoa sitten ja eka ultra parin viikon päästä.
Kaikki sujunut tähän mennessä ongelmitta. Ei pahoinvointia, vain harvoin pientä huonovointisuutta. Väsymys ja mielialanvaihtelut on kyllä olleet aika käsittämättömiä.
Parille lapselliselle ystävälle olen jo asiasta puhunut, kun ovat apuna ja tukena uudessa tilanteessa. Töissä en olisi vielä halunnut kertoa, mutta pakko oli kertoa, ettei työntekijät ala pomoa ihan orjapiiskurina ja sekopäänä pitämään

Nannan24 valtavasti onnea plussasta! :)

Emmu_ma tsemppiä ultraan! :)

Hanski3 onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Kiitos kaikille onnitteluista. ❤️

Niin siinä kävi, että meidän onnellinen odotus päättyi tänään...tuulimunaraskaus taitaa nyt olla virallinen termi :( viikkoja olisi nyt ollut kasassa 9...mutta kehitys on keskeytynyt jo heti alussa :( sairaalassa käyty ja tyhjennyslääkkeet saatu...nyt vaan odottelua. .kunhan keho ja mieli toipuu niin uusi yritys alkaa..ehkä meillekin vielä se oma pieni joskus tulee <3
Hirveästi onnea odotukseen ja parempaa tuuria teille muille <3

Waterlily ❤

onnittelinkohan esmaa ollenkaan vielä, no onnea nyt kuitenkin tuplista ja tervetuloa!

Waterlily voi ei! :( Paljon paljon voimia teille ja onnea uuteen yritykseen sitten kun sen aika on. ❤️

Ruusa kiitos. :) ❤️

Waterlily, tosi kurjaa. En voi kuvitella, kuinka hirveeltä tuo tuntuu :sad001 Voimia ja jaksamista.

Esma, mäkin muistan lukeneeni jostain sun "huonot uutiset" silloin kun kauhistelit verenvuotoa. Tosi ihana kuulla, että kaikki on hyvin, ja että teille on kaksikko tulossa. On varmaan ollut aika hurjaa, kun on odottanut pahinta, ja sitten onkin kerrottu että ensinnäkin kaikki on hyvin, raskaus on pidemmällä kuin luultiin ja niitä on vielä kaksi :grin Huhhuh, on mahtanut olla sulla melkoinen tunnevuoristorata.

Liliina sanos muuta! Todella hurjaa ollut, varsinkin kun itse olin niin varautunut siihen, että keskenmeno tulee. Mulla tuli vertaa siis aika reilustikin ja oli menkkakipuja. Kun lääkäri kertoi hyvät uutiset, en minä vieläkään voinut uskoa niitä. Ja sanoinkin lääkärille, ettei tämä ole mahdollista kun on verenvuotoa ollut niin paljon. Lääkäriä vaan hymyilytti mun sekavuus ja lohdutteli, että monikkoraskauksissa verenvuoto on hyvin yleistä. Mutta kuten todistettu niin verenvuoto raskauden alussa ei aina tarkoita keskenmenoa. :)

Last edited by a moderator:
Esma> Ihana yllätys teillä! :Heartred

Waterlily> Lämpimiä ajatuksia sinulle. Toivotaan ja uskotaan, että vielä joskus se onnistuu.

Hei kaikille! Täällä Irismaria, rv9+2, uskaltautuu mukaan. Voi kuinka lähetän sympatiat kaikillle menetyksen kokeneille ja epätietoisuudessa eläville ❤️ Se on raskasta.
Kirjoitinkin jo huolet ja murheet foorumille, mutta puran tännekin. Onko teillä kokemusta listeriasta? Söin ihan todella hölmönä pari viikkoa sitten itse graavattua kalaa. Ja pieniä muruja Aurajuustoa. Nyt on ihan hirveä pelko listeriasta, koska sunnuntaina alkoi flunssaoireet, kuumetta ei ole ollut Apua...

Pakkohan täällä on käydä, vaikka sanoin siirtyväni taka-alalle kun on ollut sitä verenvuotoa ja kipuja.
Voi kun täällä oliskin "käynyt Esmat"...neuvolan terkkari kaksosten äitinä vihjasi mulle kyllä samaa (tosin silloin ei ollut vielä kipuja ja näin runsasta vuotoa). Mä kävin eilen päivystyksessä kivun ja vuodon vuoksi. Ei ultrattu, enkä saanut myöskään lähetettä ultraan. Lääkäri teki alateitse tutkimuksen. Totesi, että kohdunnipukasta tihkuu verta, muttei varsinaisesti raskausmateriaalia. 3x1g Panadolia/vrk ja jos kivut muuttuu ihan sietämättömäksi, niin sitten saan päivystyksestä lähetteen polille. Lääkäri soitti tänään aamupäivästä ja totesin, että yön levon ja lääkkeen jälkeen olo on parempi, mutta varmaan kivut kovenee iltaa kohti.
Soitin polille vaihtaakseni nt-ultra-ajan sellaiseksi, että mieskin pääsis sinne. Ajateltiin, että jos ei keskenmenoa tule sitä ennen, niin on se nyt kurja joutua yksin siellä sitä tyhjää ruutua pällistelemään, kun lääkäri toteaa kasvun loppuneen jo aikoja sitten. Sain uuden ajan 28.4. ja ONNEKSI tajusin avata suuni ja kysyä, miten mun tulis menetellä tän vuodon ja kivun suhteen. Selitin oireet (huijasin kyllä vuodon alkaneen jo sunnuntain sijaan lauantaina) ja melkein oltiin jo sitä mieltä, että odotellaan sinne nt-ultraan, jos ei mitään radikaalia tapahdu...mutta sitten hoitaja totesi, että hänellä olisi huomenna kaksi vapaata aikaa ja hän voi kyllä ottaa mut sinne, vaikka ei ole asiaa tarkistanut lääkäriltä. Eli huomenna kymmenen jälkeen olen viisaampi... tulen sitten kertomaan tuomion tänne.

Onnea uusille tulokkaille ja paljon voimia keskenmenon kokeneille.
Toivottavasti Nyytikki saat huomenna hyviä uutisia ja olipa kiva, että pääsitkin noin pian ultraan, niin ei tarvi epätietoisuudessa elää.

Takaisin