laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli myös noin pari viikkoa sitten tuollaista unettomuutta, mutta nyt onneks taakse jäänyttä. Nykyään tulee uni loistavasti uudelleen vaikka öisin herään pissalle.

Mulla pääsi tänään itku eläinlääkärissä ku piti viiä koira kastraatioon, ja siitä itkusta ei tullu loppua. Hilpasin aina vessaan nyyhkimään salassa. Muita oireita ei sitte aivan hirveesti ookkaa, ku aamusin pahaa oloa jos juon ensimmäisenä vettä ja välillä nippailee mahaa. Jännittää kyllä että onko tuolla ees mitään ja eka neuvolaki on vasta ens viikon perjantaina :/

Voimia waterlilylle :Heartred

Sain sitten oman foorumin tilini ihan sekasin ja en päässyt tänne lukemaan tai kirjottelemaan.

Eilen kävin ekalla neuvola käynnillä. Olin vähän yllättänyt kun olin viimeksi jälkitarkastuksessa kysynyt tarviiko seuraavan kerran jotain erikois tarkkailua kun oli istukassa vikaa. No eipä sitten ilmeisesti tarvi kun seuraava neuvola on viikoilla 15+6 lääkäri neuvola. Silloin kysyn kyllä lääkäriltä. Eka ultra olisi 28.4. Ei jaksa odottaa niin pitkälle. Silloin selviää olenko kuvitellut vai oonko oikeesti raskaana.

Pahoinvointi alkaa vähitellen helpottamaan. Ihanaa. Voin alkaa nauttimaan raskaudesta ja hoitaa samalla esikoista. Alkaa jo mahakin näkyä näiden makkaroiden alta :)

Himpula85, lohduttavaa kuulla että samaa on ollut ja se on mennyt jo ohi... Ehkä mäkin tässä vielä saan nukkua paremmin! Jännä, ei mulla aiemmissa raskauksissa ole ollut unettomuutta kuin vasta loppuraskaudessa.

Porkkana, kohtalotoveri... Tsemppiä sinnekin!

Minun unirytmi on heittänyt häränpyllyä. Entinen iltavirkku on nykyisin aamuvirkku. Herään 5 aikoihin ja sitten alkaa öllötys. Mulla on kanssa ollu mahassa kaikenlaisia jänniä tuntemuksia. Osa muistuttaa kuukautiskivuista. Itselleni lämmin ruoka ei meinaa upota vaan kaikki raikas. Olen huomannut joogan auttavan raskaus sumuun ja turvonneeseen oloon.:)

Mää en saa mitään lämpimiä kasviksia yhtään alas, parsakaali pahin :yuck:
Turvotus tuntuu vaan pahenevan ja eilisestä asti nippaillu oikealla alavatsassa. Työt tuntuu todella raskailta viimeistään iltapäivästä ku väsymys on niin kova. Nytkin oon jo menossa hammaspesun kautta unille :sleep002
Onko täällä muuten yhtään tulevaa marrasmammaa Tampereelta? :)

Mulla tuli noin puoli tuntia sitten rusehtavaa valkovuotoo ja nyt se on jo hieman vaaleanpunaista. Nyt kyllä pelottaa kauheesti mitä seuraavaksi tapahtuu!! :( Kipuja ei toistaiseksi ole..
Nyt olisi rv 8+1. Onko muilla ollut tälläistä missään vaiheessa?

Mä oon myös herkistellyt enemmän kuin normaalisti. Oon kyllä aina ollut tietyllä tavalla herkkä, mutta viimeinen vuosi on ollut kyllä sellaista tunteiden vuoristorataa että huh! Vuoden sisään kun mahtuu esikoisen syntymä ja sen jälkeiset hormoonihuuruherkistelyt, opettelu uuteen arkeen huonosti nukkuvan vauvan kanssa ja lopulta oma aika pahaksikin äitynyt unettomuus. Nyt on unettomuus toistaiseksi selätetty ja esikoinen alkanut nukkumaan kokonaisia öitä. Hetkenhän tässä kerkesi hengähtää ennen plussausta ja nyt käynnistynyt uusi kierros tällä tunteiden vuoristoradalla :)

Mulla ollut unettomuutta, kunnes eilen nukahdin yöunille jo 17.30 ja nukuin aamuun asti. Myös kaikki muut oireet hävisi eilen kuin seinään ja sekös tässä nyt ahdistaakin! Edes rinnat eivät arista juuri ollenkaan, vaikka olivat todella kipeät vielä toissa päivänä. Pitääköhän jo huolestua? :( varhaisultrassa tiistaina kaikki oli kuitenkin hyvin, eikä syytä huoleen annettu. Mutta silti huoli on kova, kun on ollut oireita joka lähtöön ja nyt ne kaikki vain katosivat! Onko muita samassa tilanteessa olevia?!

Mäki stressaan oireista,välillä on välillä ei, joskus vahvempina toisinaan lievempinä...

Anissa, mä vuosin kakkosta odottaessa alussa välillä reilustikin. Oli hematooma istukan vieressä. Se kuihtui sitte kyllä itellään pois niin, että toisella kolmanneksella ei vuotoja enää ollu. Toivottavasti sullakin ois vaan harmitonta!

Itsellä kun ei vieläkään oireita ole niin ei ole mitä stressata... Eilen saunassa kyllä huomasin että tissit on kasvanut käsistä ulos XD

Annissa, mullakin tuli tiistaina ihan yhtäkkiä keskellä päivää ruskeaa vuotoa aika reippaastikin. Säikähdin siitä, yksi keskenmeno kun on jo takana niin olin aivan varma että nyt tämäkin meni kesken jai tkua jo tuhersin. Sain ajan samantien yksityiselle ultraan jossa kuitenkin näkyi sikiiön syke. Tosin sikiön koko oli pienempi kuin mitä laskurilla olisi olettanut, elin 7+0 tilannetta mutta lääkäri sai mittojen mukaan viikoiksi 5-6.. Tämä vähän mietityttää, että onko mahdollista että olisi vasta noin alussa..Lääkärin mukaan kuitenkin passaisi ihan hyvin jos on ollut epäsäännöllinen kierto. Lääkäri myös sanoi että alkuraskaudessa vuoto on normaalia.. Ja itsellä on ollut kuitenkin raskausoireet koko ajan päällä, viimeksi sinä aamuna oksensin niin sekin oli lääkärin mukaan hyvä merkki (sanoi ennen kuin ultrasi). Mutta siis toivottavasti myös sinun tapauksessasi on kyse samanlaisesta normaalista vuodosta :) Suosittelen kuitenkin lääkärissä käyntiä niin ei tarvitse murehtia asiaa.

Toissapäivänä, eli viikolla 8+5 tissikipu katosi kokonaan ja pahoinvointi tuli tilalle. Ajattelin jo että pääsenpäs helpolla. Just kävin halailemassa pönttöä ja aamukahvit tuli ylös. Miten tää vasta nyt alko o_O ?

Mullakin on kummassakin aiemmassa raskaudessa pahoinvointi alkanut vasta joskus rv 8-9. Nyt se alkoi jo rv 4 ja nyt 7+0 on jo helpottamaan päin. Vaikka eilenkin kyllä oksensin, niin enää ei oo jatkuvasti sitä kamalaa oloa. Se vaan tulee ykskaks, sitte oksennan ja olo helpottaa. Tää on jopa ihan jees niihin edellisiin verrattuna, kun niistä yrjösin päivittäin monta kertaa sitte sinne rv 20+ asti.

Takaisin