laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Annissa, toivotaan ja yritetään uskoa, että kaikki on hyvin!

Minullakin oireet ja niiden voimakkuus vaihtelee päivittäin ja onhan se kyllä huolta aiheuttanut. Toistaiseksi kaikki on kuitenkin ollut hyvin ja tilanne ennallaan, joten kannattaa yrittää ajatella positiivisesti. Eilinen oli kyllä hankalin päivä, ainakin närästyksen suhteen. Iltaa kohti alkoi tuntua jälleen tuttua, pelottavaa kipua rintakehällä, joten oli pakko turvautua jo Omepratsoliin. Parisen tuntia siinä meni kipukohtauksen kanssa kärvistellessä, mutta onneksi hellitti lopulta. Ensimmäisen tunnin yöstä nukuin istualtaan, loppuyöksi uskalsi jo vihdoin mennä makuuasentoon. Toivottavasti ei kovin usein noita tule, vaikka neuvolasta kyselinkin jo noista lääkkeistä. Omepratsol on kuulemma turvallisempi kuin Gaviscon. Rennie nyt turvallinen tietysti myös, mutta noissa tilanteissa sillä saa heittää kuikkaa.

Eilen iski myös yllätysherkistely ja itkunaurutihrustus mainoksesta, jossa mietitään mitä elämä on. Siinä oli koira, joka tutki robotti-imuria ja hieman sitä pelkäsi. Onhan se nyt itkaisun arvoista :grin

Täällä tänään ollut taas paljon huonompi olo kuin aikaisempina päivinä. Ihan tajuton väsy ja hirvee olo muutenkin. Pahempi kuin pahin krapula ollut ikinä tää olo tänään. Yhtään mikään ruoka ei oo auttanut tätä oloa.

Hmmm. Mulle tuli kutsu papa näytteenottoon (muistutus ikääntymisestä...) mut mä en kyl tiiä mitenhän tää raskaus mahtaa vaikuttaa siinä asiassa.... O.o

Fiamma> Jos aiemmat näytteet olleet ok eikä viimeisestä ole useita vuosia, niin tuskin on tarvetta käydä. Itse peruin oman aikani, kun kysyin siitä vielä neuvolasta.

Taidan ihan vaan varmistuksen varmennuksen vuoks perua sen, ottavat sit joskus. Ei siinä oo koskaan mitään muutoksia ollut, kerran tulehdusviitteitä, vissiin pari vuotta sit otettu..

Mulla olis ollut viime kesänä papa, jolloin olin raskaana. Kysyin siitä neuvolasta ja siellä sanottiin, että sen voi ottaa, mutta siinä on tosi pieni keskenmenonriski. Enpä siis mennyt. Ja mulla toi oli siis 30-vuotisjoukkotarkastus ja koska olin perunut sen ekan ajan, tuli joskus loppuvuonna uusintakutsu.

Kiitos kaikille vastauksista. <3 Helpottaa kuulla, että vaikka on ollut vähäistä ja jollain myös runsastakin vuotoa niin raskaus on siitä huolimatta mennyt hyvin. Tosiaan eilen tuli aika vähän sitä vaaleanpunaista valkovuotoa ja loppui puolen tunnin sisällä. Toivottavasti pysyy erossa ja on harmitonta!

Mulla Annissa tuli rv6 kahtenä päivänä hieman rusehtavaa valkovuotoa, siitä viikon päästä kävin ultras kipujen takia ja kaikki hyvin :) kirkas veri on pahempi mutta ei sekää välttämättä tarkota mitää.

Voi vitsi. Vuosi sitten minäkin kirjoitin samoista huolenaiheista ja innostuksen ja epäuskon tunteista tuonne 2014 marraskuun porukkaan. Ja nyt esikoispoika tuhisee iltaunilla tuossa vieressä. Onnea teille kaikille! Edessä on melkoinen matka. Ja tämä foorumi oli kyllä itselleni hirveän suuri tuki. Täältä saa paljon voimaa! Tsemppiä vielä kaikille älkääkä epäröikö vaatia saada neuvolasta tukea ja hoitoa, sitä varten he siellä ovat! Ps. Suosittelen liittymään Facebookissa Imetyksen tuki ry:n ryhmään! Huippu ryhmä!

Mullekkaan ei suositelleet papaa vaikka siitä taitaa olla 3 vuotta aikaa, mutta mitään muutoksia ei oo koskaan ollut. Joku sekafloora mut sekin on kai aika yleinen.
Toivottavasti Annissa kaikki on hyvin :happy:

Täällä on lähtenyt lähes kaikki oireet, tissikipu on nyt ehkä vähän palannut kun on viimeaikoina ollut vähemmän sitä.. Töiden jälkeen tulee vedettyä kyllä parin tunnin päikkärit :smiley-ashamed008
Mahaa pömpöttää syönnin jälkeen kivasti ja appiukko kattoki että olin vähän pyöristyny muttei kehannut kysyä.. Mies kertoi sitten samana iltana meidän masukaverista :Heartred
Kiloja ei oo onneks tullut kun yks vasta ja nyt 10+3 :happy:

Nää ruokahimojen vaihtelut on jotain niin jäätävää. Ensin himoitsin monta päivää aplarimehua, sitten kokkailin lohkoperunoita, viikon verran suurinta herkkua on ollut paahtimen kautta käytetty ruispalat ja päälle suolakurkkua. Nyt en saattaisi syödä mitään noista, mutta himoitsen hedelmiä!! Voisin vetää kiiviä, mandariinia, tuoretta ananasta, rypäleitä... olisipa tällainen himo koko raskauden, niin olisi ainakin terveellistä :P

Tinttarilla-, täällä oli kans tuo paahdettu ruisleipä suurinta herkkua tän viikon :P

Unicornille onnittelut iloisista ultrakuulumisista. :)

Täällä taas koko eilisen päivän tuhrutteli ruskeaa vuotoa.. Onneksi maanantaina on neuvola niin voin avautua tästä ja toivoa että pääsisin neuvolalääkärin ultrattavaksi..

Tuli mieleen että voisko vuoto johtua siitä että kun keskiviikkona olisi ollut toisten kuukautisten aika, eli rv 8+0. Vuotoa mulla tuli ekan kerran torstaina. Olen lukenut että on normaalia että vuotoa esiintyy silloin kun kuukautisten pitäisi alkaa..

Muokattu viimeksi:
Annissa voi hyvinkin olla juuri tuosta syystä, että olis ollut kuukautisten aika, mut kannattaa sanoa maanantaina siellä neuvolassa ainakin asiasta

Unicorn, onnea papusesta!

Annissa, toivottavasti vuoto on harmitonta. Melko yleisiähän erilaiset vuodot on, mutta aina ne huolestuttaa. Toivottavasti pääset ultraan varmistamaan asian.

Mä manailin unettomuutta pari päivää sitten, kannatti manailla sillä nyt olen nukkunut useamman yön keskeytyksettä aamuun asti, jihuu! Muutenkin melko lailla oireet ovat loppuneet. Tätä samaa oireettomuutta olen säikähtänyt aikaisemmissakin raskauksissa melko samoilla viikoilla ja kaikki on ollut kuitenkin hyvin, toivottavasti olisi samoin tälläkin kerralla. Ehkä mulla on vaan helpohkot alkuraskaudet, loppuajasta ei ole voinut kyllä samaa sanoa...

Josko nyt jaksaisi kiinnittää huomionsa tännekkin, lauantai- aamu ja jonkun verran virkeänä :) siis väsymyksen taso on viime aikoina ollut ihan jäätävää, ei pysty mihinkään ylimääräiseen työn ja perheen pyörittämisen ohella. Nytkin kun on ollut pari tuntia hereillä, niin alkaa tuntua, et kohta vois vetää päikkärit :shy:

oonkohan mä pudonnut ihan kärryiltäkin, tervetuloa uusille!, taisi olla muutama :)

annissa, toivotaan et vuoto on harmitonta ja et pääset tsekattavaksi.

unicorn onnea ultrakuulumisista!

mä oon kanssa vedellyt leipää, mut leipäprässillä paahdettuna ja juustoa välissä. Ja jääpaloilla höystetty aplarimehu kaveriks :)

Oireetonta raskausaikaa täälläkin vietetään, ja se kyllä huolestuttaa mutta yritän nauttia. Nyt rv 9+4, viikoilla 5-7 oli jatkuvaa nälkää ja aamukahvi ei maistunut, väsymystä oli hiukan... Rinnat on kasvanu yhellä kuppikoolla ja iltaisin kun ottaa liivit pois tuntuu rinnat raskailta ja hiukan kipeiltä. Nyt maistuu aamukahvit ja kaikki ruuat ☺. Np-ultraa odotan malttamattona, joka on 5.5. Ens viikolla verikokeeseen seuloja varten ja toukokuun aikana sokerirasitukseen... Odottavan aika on piiiiiiiitkä...

Takaisin