laskettu aika marraskuu 2015

Ai niin ja hirmuisesti tsemppiä kaikille tupakanpolton lopettaville, tiedän ettei ole helppoa, mutta te pystytte siihen!!
 
Ekaa kertaa raskaana täälläkin, joten tuntuu että mitään en tiedä, enkä kyllä tiedäkään :D. Paljon on netistä tietoa etsinyt mutta se mietityttää milloin pääsee ekaan ultraan?
 
Mäkin oon ihan pihalla mitä sitä seuraavaks pitäis tehdä ja joka paikassa lukee että yleensä alkuraskauden ultra on omakustanteinen ja tehdää yksityisellä puolella...itse ajattelin neuvolaan soitella joko ens tai sitä seuraavalla viikolla!
 
Onko kukaa muute ajatellu uskaltavansa perustaa sellaista ketjua mihin listattaisiin kaikkien laskettuajat ja vaikka esim.halutessaa ikää, onko muita lapsia ja synnytyssairaalaa...ois kiva kun kaikki olis selkeenä listana vaikea nyt käydä tätä keskustelua läpi ja muistaa kaikki :D
 
Itse etsin semmoista ryhmää jossa voisi keskustella ja jakaa kokemuksia ☺ ja että muut olisivat lähellä omia raskausviikkoja
 
Mun tytöt on jo 8v ja 7v niin pihalla mäkin olen :) Niin pitkä aika edellisistä raskauksista. Täytin juuri netissä neuvolaa varten esitietolomakkeen, tentataanpa tarkkaan elämäntavat...
Milloin te, joilla on isompia lapsia, aioitte kertoa heille uudesta tulokkaasta? Nuorempi odottanut pikkusisarta jo 5 vuotta :D Aion kyllä odottaa ainakin ekaan ultraan, mutta onko se puoli vuotta aika pitkä aika odotella sisaren syntymää...
 
Tiuhtimus, toivottavasti me pysytää täällä ku samoina päivinä plussattu ja melkee samaan aikaa eka plussa ilmotettu :D ja la ois samoihin aikoihin :)
Vielä kyl aika epätodellinen olo, alussaha tässä vielä ollaanki :)

Toi listajuttu vois olla kiva :)

Aneska rv 4+1 ♡
 
Heips! Minäkin ilnottaudun marraskuun odottajiin. Näillä näkymin la olisi 1.11 olisi sitten iltatähti tiedossa. Aikasemmat lapset on jo 10 ja loppuvuodesta toinen 9. Raskaudesta aateltiin kertoa miehen kanssa vasta kun ollaan turvallisesti ylitetty se maaginen 12viikkoa.
 
edit. olin liian tunnistettavissa tekstistäni, varsinkin kun julkaisin toisaalla yhden merkittävän tiedon.:facepalm: :grin

Mua on häirinnyt myös tuo oireiden vähäisyys, niin kuin joku muukin kirjoitteli ja sillä olenkin alkanut epäilemään, että olenko raskaana ollenkaan?? Rinnat ja etenkin nännipihat on tosi hellinä koko ajan, mutta siinäpä se melkein onkin sitten. Toissailtana olin mielettömän väsynyt ja luulinkin, että olin tulossa kipeäksi, mutta se meni ihan vaan nukkumalla ohi. Ja tänään mulla on koko päivän töissä ollut todella rakkaudellisia ajatuksia mun miestä kohtaan! :joyful: En tiedä voiko sitä pitää raskausoireena varsinaisesti, mutta on se aika omituista. :grin Toki muutenkin rakastan miestäni, mutta ei mulla yleensä tollasia fiiliksiä tule, että oikein hartaudella töissä ajattelen koko päivän kuinka ihana se on. :D
 
Muokattu viimeksi:
Eski: Toki miksei voisi, se vaan riippuu ketjun aloittajasta ja sen halusta/jaksamisesta päivittää listaa tahi haluaako sellaista ylipäänsä :)
 
Kannattaa tehä kokonaan uusi ketju niille lasketuille ajoille ja alkaa kirjaamaan sit kun on ultrat ja neuvolat käyty ettei tarvitse hirmuna sit muokkaila. Tai musta ainakin tuntuis siltä et niin olis helpompi ja niin se taitaa nuissa muissakin olla.

Ja omaneuvolatäti antaa ohjeet eteenpäin kun tuntuu et jokapaikassa erillainen toiminta. Joten maanantaina vain neuvolaan soitteleen
 
Nektari, vajaatoiminta, 25 mikrogrammaa pitää syödä enemmän. Ja säännöllisesti tarkistaa arvot. Ainakin näin tehtiin viime raskaudessa ja lääkäri mulle sano, että lääkitystä nostetaan heti yrityksen alusta, jos seuraavaa raskautta ajattelen.

Juuh, täällä on paha olo.:grumpy:
 
Nektari, vajaatoiminta, 25 mikrogrammaa pitää syödä enemmän. Ja säännöllisesti tarkistaa arvot. Ainakin näin tehtiin viime raskaudessa ja lääkäri mulle sano, että lääkitystä nostetaan heti yrityksen alusta, jos seuraavaa raskautta ajattelen.

Juuh, täällä on paha olo.:grumpy:

Okei, no onpa hyvä tietää tämä sitten seuraavalla kerralla, jos semmoinen tulee eteen.
 
Muokattu viimeksi:
Juu, oma ketju listalle kokonaan :grin heiheihei, mä varovasti kurkkaan ovenraosta tänne tuolta vauvakuumepuolelta :rolleyes:

oon haamuillu keskiviikosta saakka, eli herkällä joku viivanpaikka/haamu ja normilla liuskalla ei mitään ke, to herkällä haamu ja tänään jo normilla haamu, jos ei täti paukkaa paikalle ja jos viivat jatkaa vahvistumista niin ehkä sitten uskon ja tuun tänne ensviikolla :woot:
juuh oireita... vois olla kumpaa vaankin, mutta on paljon kipeämmät kivut kuin menkkakivut, ja olen tunnistavina edellisestä raskaudesta tuttuja kasvukipuja kohdussa ja häpyluussa, alaselässä ja nivusissa, mistä vihloo myös välillä reisiin. Väsymys, eilen pistin työpäivän piikkiin, mutta tänään vapaalla ja voimat kadonnut, ajoittaista kuvotusta, nälkä, tuskasen kuuma/jäätävän kylmä vuorotellen, nuhainen olo, ajoittaista huippausta, päänsärkyä, itkuherkkyys! !
,vetinen olo alakerrassa, mutta ei kuitenkaan lorahtele mitään :wideyed: kivut on niin järkyt et varma olo et menkat alkaa o_O hetken minä hyvänsä. Juuh ei auta muu kun odotella mitä tästä tulee :grin

Niin ja onnea kaikille!
 
Kyl mä taisin tajuta kui se tapahtuu ja onnistu puhelimella tehä kun vähän tietokoneella olen, joten sielläpä olisi ketju alotettu ja rupian sit lisäileen porukkaa sinne kun sinne laitatte tiedot, mut elkää hiiltykö jos en heti ole lisäilemässä kun nuo mukelot pitää mamman kiireisenä et kun aika antaa myöten niin lisään listaan nimiä jne
 
Mä varailin tänään rv 8:n loppuun neuvola-ajan. Ohjattiin nettiin täyttämään esitietolomake ja katsomaan THL:n sivuilta ruokasuositukset. Päätin mennä yksityiselle varhaisultraan, jotta tiedän onko ryyni oikeassa paikassa. En ole varma, pystyykö sykettä silloin toteamaan mutta lääkäri suositteli raskausviikkoa 7 tälle ajankohdaksi, joten tää olis sitten ennen sitä neuvolaa. Laskettu aika on arvioni mukaan 3.11.
 
Takaisin
Top