laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä yksi marraskuinen odottaja, laskettu aika laskurin mukaan 24.11. ja huomenna olis 7+0. Tämä on toinen raskaus, ensimmäinen päättyi keskenmenoon loppuvuodesta. Raskaus oli loppunut 8 viikolla,olin vain pari päivää ennen sitä käynyt yksityisellä ultrassa ja kaikki oli oikein hyvin. Sitten varsinaisessa ekassa ultrassa 12+5 huomattiin vasta että kesken mennyt jo silloin :( nyt ollaan pelko persiissä ja pelätään pahinta, yritetää mennä päivä kerrallaan.

Tervetuloa uusille :) mulla alkoi rinnat kipeytyä ovulaatiosta..ovat aina kipeät viikon-pari ennen menkkoja. .nyt se kipu ja turpoaminen vaan sitten on jatkunut...sivuilta ja alapuolelta erityisen kipeät. ..ja kuten joku muukin mainitsi, niin sattuu pirusti jos kissa tai koira kipittää niiden yli esim sängyssä :D Huomenna alkaa kuukautisista laskettuna rv 9 ...ylihuomenna lääkäri, jossa jo ultrataan, jännitys on kova!

Lovepearl, toi voi olla tosi kiva juttu, et on kaveri raskaana samaan aikaan...saa vertaistukea. Tosin mulla kävi niin, et yhtäkkiä olikin 3 kaveria samaan aikaan raskaana...raskaus vielä meni, mutta sitten kun lapset syntyi, niin alkoi kilpailu, kenellä on hienoimmat rattaat, turvaistuin jne. Ja sitten ne mielipiteet jostain vauvaan liittyvistä asioista, mitään ei uskaltanut sanoa kun heti oli joku naama rypyssä kun olin eri mieltä hänen kantansa kanssa. Totesin jossain vaiheessa, että kannatraa vaan nyökytellä vaikka pitäis toisten tapaa toimia tai mielipidettä ihan pöhkönä...jos ei kerran voi olla eri mieltä esim. imetyksestä, lapsen lääkitsemisestä, ruoasta jne. Tällä kertaa koitan olla viisaampi... :grin Toivottavasti nyt ei kukaan ilmoita olevansa myös raskaana...

Ai kun oiskin kiva, jos joku kamu olis samaan aikaan saamassa vauvaa, mutta kukaan ei ole ilmoittautunut (kuten en toisaalta ole minäkään laajemmalti kertoillut)...
Noista rintatuntemuksista, arkuus ja turvotus alkoi heti. Nännit tummenivat ja näyttää siltä, kuin veri kiertäisi siellä ihan uusilla kierroksilla ja verisuonet näkyy myös rinnassa ihon läpi tosi selvästi. Rintsikoissa täyteläisempi olo, mutta vanhoihin mahdutaan vielä. Tuntemukset kyllä tulee ja menee, eivät ole arat joka päivä ja välillä ehdinkin jo jännätä oireettomuutta. Sieltä se aristus kuitenkin taas pamahti.

Mä oon kokenu ihanana että eräs sukulainen on samaan aikaan raskaana. Tosin hänellä on laskettu aika tässä ihan kohta jo :) koska ennen oon aina ollu yksin raskauksieni kanssa ja saapahan riiwiö seuraa kun kasvaa :)

Meillä on miehen veljen vaimo myös raskaana, heillä la heinäkuussa. Ja yksi tuttava sai mut kiinni facekirppiksellä ja kertoi olevansa myöskin marrasmasu. <3

Me ollaankin lasten syntymien jälkeen treffattu tällä kaveriporukalla lähes viikottain, ihan kiva seurata vauvojen kasvua ja nyt taaperoiden kehitystä. Ja mikä parasta, heistä on nyt tosiaan toisilleen seuraa :)
Ihan toiseen aiheeseen eli osaako joku kertoa kannattaako noita hcg-arvoja testailla tässä vaiheessa (rv8+2) ja millä? Löysin tällaisen taulukon, joka varmaan olis suuntaa antava:

Aika hedelmöityksestä/Aika viimeisistä kuukautisista/HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Onhan tossa 8-11 viikkoa välissä aika iso heitto, mutta antais se suuntaa jos olis edes lähellä...kun ajattelin, että kai se laskis selkeesti, jos olis kkm...?

Tai siis onko jotain kotitestejä ton hcg:n testaamiseen vai onko ainoo kotikonsti digitaalinen raskaustesti, joka näyttää viikkoja?

Hcg mitataan verestä ja se tapahtuu labrassa.. Enkä ole kuullut et voisi itse mitata mitenkään. Valitettavasti. No raskaustestillähän voi mut sekin näyttää rajattuun viikkoihin. :) sulla näyttäis olevan jo viikkoja niin paljon ettei ole koti konstia määritellä miten pitkällä on! Onko sulla ultra tms tulossa lähiaikoina? :)

Minulla on rinnat aristaneet koko matkan, alkoi plussausta ennen ja nyt on 9+4. Mutta kuvotus on hävinnyt, se oli paljon pahempi pari viikkoa sitten. Tänään on ensimmäinen neuvola ja verikokeet on 10.4. On vaan kova yskä ja ääni maassa, katsotaan miten siellä neuvolassa menee kun hän sanoi, että on tarkoitus jutella puolitoista tuntia.

Pitkästä aikaa taas täällä kirjoittelemassa.. Ensinnäkin tervetuloa kaikille uusille ja pahoittelut keskenmenon kokeneille!

Täällä alkoi viime viikolla etova olo...pari päivää meni tosi huonoissa oloissa, varsinkin kun niskajumin takia vielä huippasikin koko ajan..Torstaista lähtien olo ollut jo parempi, kun muistaa vaan syödä jotain pientä vähintään parin tunnin välein.Jos naposteluväli venyy liian pitkäksi, sen kyllä huomaa heti olosta..

Huolestumista aiheuttaa pääsiäispyhinä esiintynyt hailakanpunainen vuoto ja välillä vaivanneet vatsakivut..vuoto oli kyllä tosi vähäistä ja satunnaista, näkyi vain vessareissulla paperissa eikä housuihin asti tullut mitään, mutta silti huolettaa..toki viikonloppu oli raskas, kun oli mummon hautajaiset ja niihin liittyen kaikennäköistä hösäämistä, joten elimistö oli varmasti kovilla ja näinollen voisi kuvitella että lepo auttaisi..onneksi ylihuomenna on eka neuvola nin voi siellä puhua näistä huolista.Ajattelin myöskin pyytää jos neuvolassa olisi mahdollista ultrata ja tarkistaa tilanne, tai jos ei niillä ole siellä välineitä niin jos kirjoittaisivat lähetteen äitiyspoliklinikalle. En millään haluaisi odottaa np-ultraan asti, että näkee onko kaikki kunnossa pienellä...

Enään on ihan satunnaista pahaa oloa. Onneksi olo alkaa helpottamaan siittä koko aikasesta pahoinvoinnista. Hajut on kyllä vieläkin välillä todella rajuja. Ekassa raskaudessa ei ollut mitään sellaista että joku hajuvesi tai deotorantti olisi haitannut. Nyt oon joutunut miestä kieltää käyttämästä jotain tiettyjä hajuja.

Jännityksellä odotan huomista neuvolaa. Ihan senkin takia että edellisen raskauden jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi että uutta seurattaisiin tarkemmin. Saas nähdä mitä siellä sanotaan.
Esikoinen tänään jo tasan 10kk. Aika menee niin kamalan nopeeta.

Huomenna myös neuvola. Jännittää kyllä. Vieläkin niin epätodellinen olo.. pelko ettei mitään sykettä löydy yms.

Heippa! Täällä yksi joka jo huuteli joulukuun puolella mutta tänään neuvolaan soittelin ja tädin mielestä mennään vikojen menkkojen mukaan eli tn olisi 9+6.. Ihan en ite usko että näin pitkällä oikeesti olis (8.3 negatiivinen testi) kun helmi-maaliskuussa oli vähän stressipitoinen elämä.. Mutta 16.4 neuvola ja 23.4 ultra niin eiköhän ala todellinen tilanne pikkuhiljaa selviimään :D

Mites löytyykö täältä tupakoitsijoita? Itse olen lopettanut, mutta vaihtanut kuukausia sitten sähköiseen.. Nyt täytyisi sekin lopettaa(tai saa..) :) vertaistukea vailla olisin!

Kai sitä nyt uskaltaa tänne liittyä, kun tänään ultrassa syke nähty ja kuultu. Nyt 6+1 ja LA 30.11.2015.

Täällä siis toista kertaa raskaana, mutta toivotaan että tämä saadaan kotiin saakka. Ensimmäinen raskaus päättyi selittämättömään kohtukuolemaan rv29.
Kai se on pakko vaan mennä luottavaisin mielin eteenpäin ja uskoa, että vauva saadaan kotiin.
Nyt ainakin mieli on positiivinen.:)

Takaisin