laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kellään lähipiiri kysellyt oletteko raskaana? Mulle on nyt lähi aikoina jo kaks tuttavaa kysyny oonko mä paksuna kun en oo juonu ja tupakankin oon lopettanut. Tosin juomattamuus on ollu helppo selittää sillä etten ennenkään oo tykänny juoda lähes lainkaan. Harvoin olen edes yhtä ottanut. Ainakin viellä oon saanu ihmiset vakuutuneiks (ainakin kuvittelen niin :D ) etten ole paksuna.

Mä luulen, että isä hoksaa pian, että jotain nyt on meneillään. Sillä on muutenkin aina ihan älytön vaisto tallaisissa asioissa. Töissä ei vielä kukaan onneksi ole tietoinen laisinkaan, mutta tämä huonovointisuus, pieni jatkuva nälkä sekä vilu kyllä vielä paljastaa mut. Äiti ihmisiä kun osa kuitenkin työkavereistakin. Itse haluaisin pitää asian salassa AINAKIN siihen asti, kunnes neuvolassa on käyty.

Voi ei mimmana, hirmuisesti voimia sinne <3 kyllä ei ole kiva lukea näitä huonoja uutisia.. Mekin olemme aika monelle jo kerrotu raskaudesta kun ei ole malttanut olla hiljaa.. Niin yhtäkkiä alko nyt pelottaa että entä jos kaikki ei menekään hyvin... Jotenki itestä tuntuu että olisi ollut jo monia monia kuukausia raskaana kun tää aika on ollut niin valtavan uutta ja työlästä käsitellä pään sisällä vaikka erittäin iloinen asiasta onkin! Nyt rv 8+4 ja vielä pitäs oottaa muutama viikko että riskiviikot ohi... Täällä on niin kiva käydä lukemassa ja porisemassa mutta välillä tuntuu että pitäisi laittaa silmät kiinni ja rauhottua kun olen itse vähän semmonen että alkaa pelkoja lietsomaan pään sisällä! Että jos välillä olen täällä hiljaisena niin mun on pakko vaa vähä breikkiä pitää :D

Btw, eilen miehen sisko ja sen mies tuli käymään. tuli puhetta että meille vauva tulee, niin tämä siskon mies sitten sano, että näki jo ovelta tullessa että nyt on raskaana. Ihan siis silmistä kuulemma! Todella hassua! :)

Vanilja, minä oon kans kertonut jo aika monelle. Äidilleni kerroin eilen ja jo aamulla kuulin sen kertovan juttua eteenpäin omalle siskolleen. Kävimme sitten keskustelua että en halua vielä ihan hirveästi jutun leviävän kun viikkoja vasta niin vähän. Alkoi ärsyttää (niinkuin vähän kaikki tällä hetkellä) ja nyt harmittaa että kerroin...

Pahoittelut keskenmenon kokeneille :sad001

Me ei olla kerrottu kenellekään ja tarkoitus olisi pitää raskaus salassa np-ultraan asti. Tuskin tulee onnistumaan, maha pömpöttää jo nyt mutta yritetään... Kauheasti tekisi mieli kyllä jutella jonkun kanssa tästä, olen välillä ihan kauhuissani mihin sitä onkaan päänsä pistänyt. Tulevaisuus kolmen lapsen kanssa mietityttää tosi paljon, vaikka toisaalta tiedän et kyllä me pärjätään. Ensimmäisestä ja toisesta raskaudesta olin vain superonnellinen, mutta nyt on aika paljon epävarmoja fiiliksiä mukana ja sitten niistäkin tulee huono omatunto, huoh....

Dora, tiedän tunteen. Tännekin kolmas tulossa. Esikoinen tulee olemaan vauvan syntyessä 3v9kk ja kakkonen 2v :rolleyes:

Dora ja Azalea meille myöskin kolmas tulossa ja ihan samanlaisia miettimyksiä myös täällä. Käytännön asiatkin mietityttää, miten mahdutaan tähän kotiin ja myös että miten ihmeessä onnistun repeämään kaikkien tarpeisiin, itseäni unohtamatta. Olojakin on ollut tänään ja pinna kireällä niin kauhulla ajattelen tulevaa raskaus aikaakin.

Azalea, no teilläkin on sitten vipinää. Meillä vanhemmat lapset ovat vauvan syntyessä "jo" melkein 6v ja 3v7kk. Se tästä asenteesta tekeekin osaltaan näin ristiriitaisen, kun on jo tottunut vähän ns. helpompaan arkeen, kun lapset ovat jo monessa asiassa tosi omatoimisia. Menee pakka sekaisin taas kerran :p.

Muoks. Hyperia, ihan samat mietinnät täälläkin. Helpottavaa kuulla, että muillakin on vähän ristiriitaisia fiiliksiä...

Emmu_ma juurikaa tuon takia en vanhemmilleni kerro ennen äitienpäivää, nyt toki sisko ihmetteli ku söin nii vähä että onko maha kipeä, onneks sai vedota että ku on nukkunu huonosti nii ei ruokakaa maistu :D pari työkaveria on arvannu ku kahvinjuonnin oon lopettanu, ja en tiä kuinka paljo vanhemmat ja appivanhemmat epäilee mutta annan olla siimä uskos että yritys vasta päällä..

No sikäli tässä on "helppo" hypätä uuteen vauva-arkeen, että meillä on asunut joku vaippapöksy viimeset reilu kolme vuotta :D Mut just tuo, että miten riittää sitten aikaa kaikille ja etenkin, että miten nyt selvitään raskausajasta, jos se onkin yhtä helvetillistä kuin kakkosesta :confused:

Azalea ja dora täälläkin kolmonen tulossa ja neiti olis 4v3kk ja poitsu 1v11kk ja tosissaan jännittää mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Pojan imetyksen lopetin vasta helmikuussa ja on aikamoinen mammanpoika, mut jospa se hyvin menis ja ottaisivat vauvan hyvin vastaan.. :)

Ihme kyllä ei oo kukaan kysynyt minulta vielä, että oonko pieniin päin. Toki mä oon aika hyvä "näyttelijä" eli pahan olon tullessa yritän parhaani mukaan vaikuttaa normaalilta esim. Töissä, kun en pystynyt syömään ruokaa loppuun, niin totesin vaan työkaverille, että otinpas liikaa ruokaa. :D Ja väsyneen näköinen/ oloinen olen, mutta oon vaan todennut, etten oo saanu öitä nukuttua, kun oon miettiny työasioita, vaikka todellisuudessa niin ei ole. Tosin veikkaan, että äiti saattaa epäillä, kun oon kerran jo kieltäytynyt viinistä, ollut tosi väsynyt ja kaupassa on paha olo iskenyt. Ja Tottakai haluaisin äidille kertoa, mutta se ei oikein osaa pitää salaisuuksia, joten täytyy tässä odottaa hetki vielä. :)

Help! Onko kellään ollut tuikkimista kohdunsuulla??? Mulla on nyt eilen ja tänään, silloin tällöin Ja menkkakipujen tyyppistä kipuakin, myös alaselässä :sorry: Pien pelotus. Luin että jos on taaksepäin kallistunut kohtu, voi kohdun kasvukivut tuntua myös alaselässä. Pelottaa.....

Mulla välistä tuntuu kohdunsuulla sellasta nimenomaan tuikkimista, en oo pitäny vaarallisena :)

lovepearl, mulla oli tuota tuikkimista varsinkin esikoista odottaessani. Mulla on rajusti taaksepäin kallistunut kohtu. Alaselässä tuntui alkuunsa kipuja, mutta en muista, että olisi häirinnyt juurikaan raskauden aikana muutoin.

Mullakin tuikkii, nyt enemmän ja aikasemmin kuin aiemmissa raskauksissa. Mun erittäin taakse kallistunut kohtu teki ekassa synnytyksessä sen, että supparit tuntu lähinnä selässä. Mut oli ihan kiva, akupunktioneulat selässä vei sitte kaiken kivun hetkeks :D

Mut ilmeisesti se raskauden myötä kallistu jotenkin eri asentoon, kun maha pullahti kakkosesta jo tosi aikasin, tunsin liikkeitäkin rv 14 lähtien ja synnytyssupparit ei tuntuneet enää selässä yhtään vaan pelkästään mahassa.

Mulla on nyt ehkä vähän tyhmä kysymys. Eli uskaltaakohan tuota Absolut Torr -deodoranttia käyttää raskausaikana? Se sisältää alkoholia, mutta sitähän käytetään ulkoisesti. Googlaamalla löysin puolesta ja vastaan vastauksia. Eli mistähän saisin varmasti oikean vastauksen? :)

Takaisin