laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:bookworm: Mä erehdyin lukemaan yksi ilta kkm:stä netistä ja itkuhan siitä tuli, kun itsellä "oireet" täsmää niin hyvin siihen oireettomuuteen. Heräsin aamuyöllä puoli viideltä, enkä enää saanut unta, kun kaikki ajatukset velloi päässä. :sorry: Jotenkin olen saanut koottua itseni ja ajattelen, että ei tässä nyt auta muuta kuin odottaa, koska esikoisenkin kohdalla oli aika oireetonta alussa. Meillä vatsatauti sotki ainakin oman olotilan niin, että on vaikea enää tietää, mikä on vatsataudin jälkimaininkeja vai onko raskausoireita sittenkin vielä olemassa. :depressed: Ihan persiistä tämä odottaminen....joten olen päättänyt käyttää energiani mieluummin kaikkeen muuhun ja suunnittelen asikoisen huoneen sisustusta uusiksi. Hän kun on jo 1v3kk, niin ei ihan mitään vauvajuttuja enää tarttis olla. Nyt kun vielä jostain ilmaantuisi rahaa (oiskohan isäntä muistanut lotota :wink).
Että tämmöstä...jos en tule hulluksi uhmaikäisen taaperon kanssa, niin tää raskaus ainakin on hyvä lisä siihen...

Täälläkin kolmas lapsi tulossa ja jännittää kyllä, että miten pärjätään, mahdutaan asuntoon ja autoon jne jne. En myöskään haluaisi laittaa tätä kolmattakaan lasta päiväkotiin ihan pienenä, joten sekin puoli toki mietityttää. Meillä ikäeroksi tulee lapsille 4v3kk ja 2 v, onneksi tuo isoin on jo aika omatoiminen, tosin aina ei ihan sillä päällä ole ja tuntuu tälläkin hetkellä tuntuu, et mulla ois talossa kaks vauvaa

9+5 olis menossa ja jännittää niin pirusti. Oireita on niin vaihtelevasti ja välillä ei mitään. Toinen oire kun loppuu niin toinen alkaa, äskettäin oli hirvee väsymys, sitten tuli hirvee nälkä koko ajan ja nyt on vaan rinnat tosi turvonneet ja kipeet. Säikähtää jos ei ole mitään oireita että ollaanko siellä vielä mukana. Välillä tulee niin kovia vihlasuja esim aivastaessa tai yöllä kylkeä kääntäessä että taas säikähtää onkohan siellä kaikki hyvin. Yrittää kovasti rentoutua ja nauttia ajasta mutta takaraivossa silti paniikki paukuttaa. Ja eka neuvola on vasta 17.4, silloin käydään vasta läpi miten haetaan aikaa ekaan ultraan. Odottavan aika on pitkä. Onneks välillä osaa vähän nauttiakin :)

En tiiä, mut takaraivossa kauhee pelotus kyllä koko ajan keskenmenosta. Silloin kun mun keskenmenot on tapahtunut niin olin molemmissa 9 viikolla. Mielessä pyörii vaan että mitä jos vauva on menehtynyt kohtuun ja se huomataankin vasta siellä 12 viikon ultrassa :oops: Olis aivan järkyttävää. Mies yrittää rauhotella mut ei näille peloille mitään voi. Aamulla oli pakko kokeilla tissejä ja pyytää miestäkin kokeilee että onko mun "täytteet" hävinny. Ku ei arista oikeestaan yhtään enää. Mä tuun vielä hulluks!!!
o_O

Mulla aristaa aivan hulluna :O
Eile saunaa mennessä ku otti liivit pois niin aivan kauhee kipu rinnoissa :'(

Mulla on joka ilta oikeen poltellu tissejä ja koskettaessa aristaa hitosti ni nyt ei sitten yhtään. Ehkä ihan ministi kun painaa niitä. Mies vaan sanoo että mun kroppa alkaa tottumaan tähän raskauteen. Ihana kun se lohduttaa noin mut en mä oo näin vainoharhanen ollut missään aiemmassa raskaudessa. Kun vaan vois vaikka nukkua niin kauan että riskiviikot olis menny ohi:smug:

Missä vaiheessa teillä alkoi rintojen aristus? Mulla ei oo meinaan tullut vielä yhtään mitään.. esikoisenkaan kanssa ei tullut kyllä heti, mutta en nyt äkkiseltään muista millä viikoilla alkoi. Pari viikkoa sitä silloinkin vaan kesti ja sitten meni ohi

Mulla oli ekassa raskaudessa juuri tissit tollaiset turvonneet ja kipeet. Sitten kun illalla otti liivit pois sattu ja aristi tosi paljon. Nyt ei oo enään ollut. Mä käytän muutenkin vielä ihan erilaisia liivejä kun ei enään vanhat mahdu.

Nyt alkaa oireet kyllä olla että joskus on jotain ja joskus ei. Pahoinvointi tulee enään jos on kamala nälkä tai sitten heti syönnin jälkeen.

Mä en oo edes päässyt kaikista vanhoista raskaus kiloista pois kun uusi ilmoitti tilostaan. Mä sain kyllä ekasta raskaudesta monta ylimäärästä kiloa. Nyt on jo lisää tullut vaikka en oo syönyt kun terveellisesti. Liikunta on jäänyt vähälle kun ei uskalla mihinkään mennä.

Alkaa jännittämään eka neuvola käynti siihen ei oo enään montaa päivää. Keskiviikkona ollaan viisampia. Onneksi aika mennyy nopeeta.

Mulla 8+5 ja edelleen särkee tissejä, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Turvonneet yhdellä kuppikoolla. Nänneihin sattuu pienikin hipaisu ja huusin kivusta, kun yks päivä kissa päätti juosta rinnan yli. Pahoinvointi oli mulla pahin viikoilla 6-7 enkä pystyny oikein mitään syömään, nyt menee jo ihan normaalikin ruoka alas ja välillä on vaan pientä pahoinvointia ollu.

Mulla alkoi tissejä nippailee jo ennen ku menkat olis pitänyt alkaa, sit positiivisen testin jälkeen nännit kipuili ja oli vähän kosketusarat ja alko turpoomaan. Eiliseen asti oli kosketusarat, iltaa kohden hävis ja aamulla oli vähentynyt entisestään ja nyt käyn vähän väliä kattoo onks ne pienentynyt ja vainistelen täällä. Sanoinkin miehelle että aiemmissa raskauksissa ei oo rinnat ollu kipeet, poikia odottaessa ainakaan, tytöstä ne kasvo jo alussa ja oli alkuun kosketusarat. Ärsyttävintä on ku ei oikeesti muista mitään aiemmista raskauksista, että onks se sit jossain vaiheessa kadonnut yms... Ihan ku olis taas ekaa kertaa raskaana!

Edelleen rinnat hiuka arat ja nyt on 10+0 menossa. Paha olokin on edelleen ystävänä. Voi mua raukkaa jos pidän pidrmmän hetken etten syö. Kyllä on olo sen jälkeen niin huono. Tosin hyvä että viellä tuntemuksia ettei pääse pian unohtaan olevanda raskaana :D

Mä olen niin alussa, nyt 6+0, että rinnat on edelleen ihan kunnolla arat. Parin päivän aikana tuo huono-olo on ottanut ylivaltaa. Ei ole kivaa. Pitää koko ajan (siltä tuntuu ainakin) mussuttaa jotain (hapankorppua, viinirypäleitä) ettei iske ihan totaalinen yökötys. Ei ollut esikoisesta moista ollenkaan.
Ei muuten mitään, mutta tällä menolla töissä tulee olemaan tuskaa, siellä kun en voi puputtaa tasaisesti mitään. Ja että voisin muka pitää salassa koko raskauden...jeah... työmatkatkin vähän hirvittää. Vaikka itse ajaen ei huono olo iskekään samalla tavalla kuin kyydissä istuen, niin silti. Mulla kuitenkin on sellainen 45min / suunta...

Mulla ei ole koskaan rinnat aristanut tai kipuillut ja neljäs muru uunissa :) tosin mulla on tollaset pienet patalaput muutenkin :)

Joo, nii mullakin. Kerran vielä isot tissit, jee!:smiley-bounce022 Tää on oikeestaan ainut oire mikä mulla ees on niin en haluu sen katoavan. Ai niin, sain tietää et mun yks parhaista ystävistä on myös raskaana. Laskettu aika tasan 3 viikkoa ennen mua.

Takaisin